evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
saiskohan mistään tietoa mikä on vauhtipyörä ulko halkaisija? mahdollisesti hammas määrä?
kun pitää varmistella sopii/osuuko startille...
ja onko noissa evoissa eroja eri vuosimalleissa?
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

Ulkohalkaisija ja hammasluku on sama kaikissa 4-9 vauhtipyörissä. En muista lukuarvoja mutta yksi nelosen pyörä lojuu varastossa (pinta luistanut pilalle). Eroja on sen verran, että nelosen kampurassa on ohjaritappi ja vauhtipyörässä reikä jota ei vitosesta eteenpäin enää ole. Rälläköimällä tappi pois sopi uudempi orkkisvauhtis suoraan paikoilleen.
Kytkinasetelman pulttijako on eri 4-6 vs. 7-9, jälkimmäisissä on isompi 240mm levy vs vanhemmissa 230mm.
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

olikos nyt niin että evoissa on aina 225mm kytkin?

mun tarkoitushan on tulevaisuudessa pultata evon lohko sapporon vaihdelaatikkoon.
ja jos vertaa sapporon laatikkoa esim galantin laatikkoon niin startista jää melkein sentti galantin
vauhtipyörän väliin.

oletan että jos ei tule sopimaan bolt on yhdistelemällä noita osia niin
pakko teetättää teräspyörä joka sopii :-\
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

Ei. Evo4-6 on 230mm kytkinlevy ja 7-9 on 240mm levy. Evo1-3 en ole varma, voi olla sama kuin 6G VR-4 eli se 225mm sitten.
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

jcarlson sanoi
Ei. Evo4-6 on 230mm kytkinlevy ja 7-9 on 240mm levy. Evo1-3 en ole varma, voi olla sama kuin 6G VR-4 eli se 225mm sitten.

olen puusilmä niihän kirjoiti juuri tuonne ylemmäs.
mutta jos onnistuisi mitata se halkaisija niin mä pääsisin vertaileen että meneekö edes lähelle
ja kannattaako ottaa riskiä tuon evon alakerran hommaamisen...
oletettavasti startti on sama lancer / galant
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

ysin vauhtipyörän halkaisija 290mm. just kävin tallissa mittaa
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

Makeko sanoi
ysin vauhtipyörän halkaisija 290mm. just kävin tallissa mittaa

285mm on e16a sapporon vauhtipyörän halkaisija, e33 galantin vauhtipyörän halkaisija on 270mm

olisko kellään loppuun ajettua evon 230mm levyä + asetelmaan? mulle sais lähettää ilmaiseksi niin pääsis
tekemään tutkimuksia... :p
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

Mr mmc sanoi
285mm on e16a sapporon vauhtipyörän halkaisija, e33 galantin vauhtipyörän halkaisija on 270mm

olisko kellään loppuun ajettua evon 230mm levyä + asetelmaan? mulle sais lähettää ilmaiseksi niin pääsis
tekemään tutkimuksia... :p

Yks löytyis täältä ja voisin lähettääkkin jos edes maksaisit postit ::) ;D
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

[jo sanoi
Yks löytyis täältä ja voisin lähettääkkin jos edes maksaisit postit ::) ;D

ootkos ajelemassa tuonne lappeenrannan talvipäiville?
kyl mä voisin mh kulut maksaa :)
 
Vs: evo 4-9 vauhtipyörän halkaisija?

Mr mmc sanoi
ootkos ajelemassa tuonne lappeenrannan talvipäiville?
kyl mä voisin mh kulut maksaa :)

Eiku täytyy nyt lopulta tonne armeijan harmaisiin siirtyä ni ei oo aikaa. Laita vaikka YV jotain tietoja jos kiinnostaa niin kiikutan mh:n sen :)
 
Takaisin
Ylös Bottom