Evo 4 tulpat

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Mitä tulppia laittasitte evo 4 kun teho rupeaa olemaan 500hv luokkaa ostin juuri iridium BKR8EIX tulpat penkitys ois parin viikon päästä ja meinasin penkissä vaihtaa uuret tulpat noi nyt on 7 tulpat kiinni
 
Vs: Evo 4 tulpat

paljoha kärkiväliä laittas.. mulla on tme evon puolat ku omat 4 rupes pätkimää
 
Vs: Evo 4 tulpat

kinnunen90 sanoi
paljoha kärkiväliä laittas.. mulla on tme evon puolat ku omat 4 rupes pätkimää

Varmaan perus 0,55-0,65 kunnon tehoilla, sitten jossain vaiheessa siirrytään COP setuppiin kun ne toisetkaan puolat ei riitä. Lähtökohtaisesti samoja puolia käyttävät kaikki evot käsittääkseni että osa vaan on vähemmän kuluneita kun toiset + sitte tietysti ne johdot puolilta puolattomille tulpille :) yms yms
 
Vs: Evo 4 tulpat

en tiiä onko eroja kun piti omilla puolilla laittaa 0.5 kärkiväli ettei pätkiny ja sama oli penkissä yhessä toisessa evo 4 mutta noilla tme puolilla ei ole pätkiny siel penkissä eikä oo tarvinnu kärkiväliä pienentää
 
Vs: Evo 4 tulpat

On ne samat, nuo erot johtuu siitä että puolat ovat kuluneempia. Koeta käyttää sellaista kipinäntuotantoa että voit ajaa mahd isolla kärkivälillä kuitenkin (?)
 
Vs: Evo 4 tulpat

tulpanjohdot on uudet ostettu varaosaliikkeestä kai ne käy onha tuolla camskillillä myynnnissä paksumpia näköjää
 
Vs: Evo 4 tulpat

joo meinasin ajaa noilla 8 tulpilla niillä vakio kärkivälillä :p jos se ei pätkis :)
 
Vs: Evo 4 tulpat

kinnunen90 sanoi
joo meinasin ajaa noilla 8 tulpilla niillä vakio kärkivälillä :p jos se ei pätkis :)

No lähdet siitä pudottaa niin kauan että ei pätki. Tuskin 0,8 kärkivälillä menee pätkimättä tai mistä minä tiiän mutta kyllähän tuo tehomäärä vaatii ne kasin tulpat kuitenkin.
 
Vs: Evo 4 tulpat

BR8EIX tulpat, vakiopuolat, 0.55-0.6 mm kärkiväli. BKR taitaa olla sama tulppa pienemmällä 16 mm kannalla.
 
Vs: Evo 4 tulpat

ast sanoi
BR8EIX tulpat, vakiopuolat, 0.55-0.6 mm kärkiväli. BKR taitaa olla sama tulppa pienemmällä 16 mm kannalla.

Mikäs sitten on BPR... Siinä on ainakin se isompi kanta....Olen pari kertaa sekoittanut nuo BPR ja BKR......
 
Vs: Evo 4 tulpat

mystinengalant sanoi
Mikäs sitten on BPR... Siinä on ainakin se isompi kanta....Olen pari kertaa sekoittanut nuo BPR ja BKR......

Pidempi keskielektrodi eli tulpan kipinäväli tulee syvemmälle sylinteriin vaikka kierre onkin saman mitainen.
 
Vs: Evo 4 tulpat

täytyy mitata mikä kärkiväli nois on vakiona ja kahtoo pienentääkö hiukan sitä kärkiväliä tarvia penkissä sitten säädellä ku nyt tuloo nokatki uudet tähän penkkii niin tiiä miten käyttäytyy
 
Vs: Evo 4 tulpat

Laita ihan suosiolla 0,55 tai 0,5 jos meinaat 500hv ottaa vakiopuolilla.
Mulla 1,8bar oli maksimi vakiopuolilla+kipinänvahvistimella hx40:llä, sen jälkeen rupes pätkimään. Avensiksen puolilla oon koittanu 2,2-2,3bar ja hyvin toimii.

kinnunen90 sanoi
täytyy mitata mikä kärkiväli nois on vakiona ja kahtoo pienentääkö hiukan sitä kärkiväliä tarvia penkissä sitten säädellä ku nyt tuloo nokatki uudet tähän penkkii niin tiiä miten käyttäytyy
 
Vs: Evo 4 tulpat

timppa811 sanoi
Laita ihan suosiolla 0,55 tai 0,5 jos meinaat 500hv ottaa vakiopuolilla.
Mulla 1,8bar oli maksimi vakiopuolilla+kipinänvahvistimella hx40:llä, sen jälkeen rupes pätkimään. Avensiksen puolilla oon koittanu 2,2-2,3bar ja hyvin toimii.

Sulla on viinaa koneessa. Mulla veti bensalla yli 2 bar rötäämättä vaikka meni paksulle vakio puolilla 0,55:lla kärkivälillä. Tosin tapauskohtasta kuten sanottu. Laittasin kans sen 0,6 sinne ja arposin sit pienemmäks, jos ei jaksa sytyttää. Kyllä vakiolla vaan kerjää vaikeuksia ja ylimäärästä hommaa dynosessioon.
 
Vs: Evo 4 tulpat

enkä meinannu mitää 2bar ahtoja toho, joku 1.6bar varmaa holsetilla työntää lähemmäs 500hv noitte nokkien vaihon jälkee luulis kipunan riittävän :)
 
Vs: Evo 4 tulpat

Eikös sulla ollu hx35? Ei taida 500 mennä rikki "neitipaineilla" =)

kinnunen90 sanoi
enkä meinannu mitää 2bar ahtoja toho, joku 1.6bar varmaa holsetilla työntää lähemmäs 500hv noitte nokkien vaihon jälkee luulis kipunan riittävän :)
 
Vs: Evo 4 tulpat

Noo katotaa siihe vaikuttaa moni tekijä :) 420hv irtos 1.5bar vakionokilla 5500rpm loppu teho ku seinään :)
 
Vs: Evo 4 tulpat

kärsiikö noista iridium tulpista hirveesti sitä kärkiväliä pienentämään ettei käy mitään vahinkoa :)
 
Vs: Evo 4 tulpat

kyllä oon ite ainaki pienentäny iridiumeista sinne 0,55 asti, sitä pienemmäksi ei oikein kyllä uskaltais ite.
 
Vs: Evo 4 tulpat

http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente/FI/downloads_not_used_in_downloadarea/ngk_code_zuendkerzen_fi.pdf Tuolt näkee helpost mitä ne koodit tarkottaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom