Evo 4 viritys

Napsu67

Lancer Evolution V
Liittynyt
17 Kesäkuu 2015
Sijainti
Helsinki
Kun olen viritellyt autoa ja on aika säätää ECUta, miten teen sen? Jos menen pajaan ja pyydän säätöä, mitä muuta minä pyydän niiltä? Mitkä viritykset vaatii ECUn säätöä? Olen täysin amatööri niin kaikki vinkit ja kaikki apu on hyvä. Kiitos.
 
Vs: EVO 3 vs EVO 4

Napsu67 sanoi
Kun olen viritellyt autoa ja on aika säätää ECUta, miten teen sen? Jos menen pajaan ja pyydän säätöä, mitä muuta minä pyydän niiltä? Mitkä viritykset vaatii ECUn säätöä? Olen täysin amatööri niin kaikki vinkit ja kaikki apu on hyvä. Kiitos.

Evo IV:n Ecu ei ole säädettävissä. Vaihtoehtoina on jokin Aftermarket moottorinohjaus esim. Apexi, Vi-Pec, HKS tms. tai sitten Evo V ecu+ suuttimet.
Suuttimet sen takia että ne on nelosessa ja vitosessa ne on erikokoiset.

Hakua käyttämällä aiheesta löydät paljon juttua täältä. Ja jäseneksi liittymällä vielä enemmän. ;)
 
Vs: EVO 3 vs EVO 4

Ei niitä suuttimia tarvitse vaihtaa jos ne riittää kooltaan (riittänee karkeasti 350 hv paikkeille), skaalauksen muutos vaan ECU:sta. Toki ei kannata ajella säätämättä uudemman Evon ECU:lla ja nelosen suuttimilla.
 
Vs: EVO 3 vs EVO 4

Toistan vieläkin edellisen sanomani. Jos ensimmäinen ajatus on virittäminen, vaikkei autoa ole vielä saanutkaan..olisit ostanut valmiiksi riittävän viritetyn. Evo4 koneessa ei männätkään kauheasti kestä. Esim jos et talveksi laske putkivireisestä ahtopainetta niin se on kaboooom :) been there done that. 1.3 bar oli liikaa.
Napsu67 sanoi
Kun olen viritellyt autoa ja on aika säätää ECUta, miten teen sen? Jos menen pajaan ja pyydän säätöä, mitä muuta minä pyydän niiltä? Mitkä viritykset vaatii ECUn säätöä? Olen täysin amatööri niin kaikki vinkit ja kaikki apu on hyvä. Kiitos.
 
Vs: EVO 3 vs EVO 4

lelumaan.niksu sanoi
Vähän vaikeaa on löytää vasemmalla ohjauksella kumpaakaan, kun niitä ei ole tehty kuin oikealla ohjauksella. Kaikkien lhd:jen ohjaus on vaihdettu jossain vaiheessa

Paskapuhetta. Nelosia on tullut tehtaalta ulos LHD:nä, RS:ä tosin kaikki, mutta kuitenkin.
 
Vs: Evo 4 viritys

Valmiiksi viritettyä en voi ostaa koska vaihan audini evoon liikkeessä ja maksan osissa. Ja evo tulee olemaan kouluprojektini. Valmistun automekaaninoksi vuoden päästä ja loppuprojektini olisi evon viritys, avun kanssa. Valitsin evon koska se on myös hyvä talvella. Voinko käyttää evoa talvella, ilman että säädän mitään? Kiitos.
 
Vs: Evo 4 viritys

Voit ajaa evoa talvella riippuen kuinka aiot virittää sitä. Vakiona on oiva talviauto, lämpee nopeasti :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom