Evo 5 etulukon pultit

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Alko paukuttaa taas pisemmän matka-ajon jälkeen oikealle käännyttäessä. Vetarit näytti olevan hyvässä kunnossa, kun just oli motti irti autosta joten eiköhän ne nuo lukon pultit ole aikansa eläneet.

Joten, mistä löytyy vahvemmat pultit ja muistaako joku oikein mallia noille?
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Jatu ne muistais..voin soittaa sille täs illalla..

http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Terve

M8 pituus 30mm kovuus 12.9 jos ei löydy niin 10.9 ja vähän loctite kantaan niin pysyy
löytyi Wurthiltä hyllystä kun kävin kyselemässä aikoinaan
2.bmp
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Kiitos paljon! Helpottaa hommaa kummasti.
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Jatun kanssa tuos soiteltiinki ja sanoin et käyhän vastaamas :peukku

Loctite auttaa myös siihen ettei ne tosiaan kierry auki, jonka vuoksi sitte myös katkeavat...
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Nyt on auto taas osina ja löytyihän se lukkokin tuolta Harrin ja Jatun avustuksella. Kiitos jälleen kerran. Taitaa olla lisävaruste näissä GSR:ssä, kun ei meinaa räjäytyskuviakaan löytyä. Yksi pultti oli poikki, joten syy kolinaan selvisi. Pulttejakin ois nyt sit 96 ylimäärästä ;D

Edit: Nuo 30mm on muuten sitten muutaman millin liian pitkiä, eli joutuu lyhentämään. Kannattaa olla tarkkana, että ei jää kantamaan, tai on kohta sama remontti edessä uudestaan.
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

titäskö joku etulukon pulttien kiristys momenttia? vai vejänkö ranne momenttiin?
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Jos noilla on muutenkin ollut tapana katketa ja löystyä niin kannattaa sen momentin kanssa olla aika tarkkana. Vaikuttaa kovasti kahteen edelliseen.
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

nii ja mis noi pultit sijaitsee...!! on tosiaan eka evo minkä omistan niin voi olla et tulee "tyhmiäkin" kyseltyä!!! kattelin nosturilla niitä pultteja mut ei yhtäkkiä iskeny silmään mitää uppokantakuusiokoloja!! voisko joku helpottaa??
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Keba_83 sanoi
nii ja mis noi pultit sijaitsee...!! on tosiaan eka evo minkä omistan niin voi olla et tulee "tyhmiäkin" kyseltyä!!! kattelin nosturilla niitä pultteja mut ei yhtäkkiä iskeny silmään mitää uppokantakuusiokoloja!! voisko joku helpottaa??

Purat sen lukon ensiksi irti ja osiksi. Sit alkaa löytyä.
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

kuinka paljon joutuu purkamaan et pääsee käsiks pultteihin?
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Paljon pitää purkaa: vetoakselit pois, jakolaatikko pois, jakolaatikko auki, etutasauspyörästömurikka irti ja se pitää vielä purkaa palasiksi että nuo katkeavat pultit löytyvät. Kasattaessa pitäisi varmaan shimmata hammaskosketukset kohdalleen.

Mistä muuten päättelet että pultit ovat vaihdon tarpeessa?
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

sama juttu kun ylin viesti! pitkän ajomatkan jälkeen rupesi paukuttamaan, en tosin ole sata varma millaista paukutusta juuri tämä oire pitäisi pitää!!
minusta mulla kuulostaa siltä kuin joku tukivarsi tai vast. on paskana mut en nyt sit tiä mitä pitäis tehä tukivarret iskarit jne näyttävät ja tuntuvat hyviltä!!
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

Keba_83 sanoi
sama juttu kun ylin viesti! pitkän ajomatkan jälkeen rupesi paukuttamaan, en tosin ole sata varma millaista paukutusta juuri tämä oire pitäisi pitää!!
minusta mulla kuulostaa siltä kuin joku tukivarsi tai vast. on paskana mut en nyt sit tiä mitä pitäis tehä tukivarret iskarit jne näyttävät ja tuntuvat hyviltä!!

Tuo jäänytkin kommentoimatta. Mulla ilmeni pauke jälleen pisempien reissujen jälkeen ja nyt loppukesästä meni todella pahaksi. Tuo pulttien vaihto ei auttanut vaikka poikki yksi olikin. Tai siis auttoi sekin tietty omalta osaltaan, mutta ääntä jäi. Epäilin vetaria mutta nyt oon paikantanut äänen kuskinpuolen etutolppaan. Todella mystinen ja vaihtelevan kuulonen ääni. Kun nyt saan tuon tallipaikan ja auton telakalle talveks, niin pitää lyödä tolpat osiksi ja ihmetellä mitä ne on syönyt. Vaikuttaisi, että yksi jumittaa varsinkin tuollasessa hyvin pienessä joustossa. Mulla on tossa jotkut Bilsteinin tolpat ja kaverilla kun on ralliautossa vastaavat, niin kuulemma niitä pitäs huoltaa todella usein. No nuo oli tuossa ostettaessa ja on niillä nyt varmaan pari vuotta menty purkamatta joten ei ihme, jos ääntää.

Lukon pulttien paukkeen kuulet, kun käännät renkaat tappiin ja ajat hiljaa ympyrää.
 
Vs: Evo 5 etulukon pultit

ok kiitoksia!! mulla itellä on vielä vakiotolpat joten ei ihme jos ääni tulis niistä!! mut katsellaan ja ihmetellään!
 
Takaisin
Ylös Bottom