Evo 5, lukon pultit vai vetari? Vai jotain muuta?

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Yleisenä vikanahan näissä on tuon etulukon pultit, mutta onko tämä nyt sitä vai jotain muuta?

Välillä pisemmän ajon jälkeen pitää naputusta jostain edestä kuskin puolelta (rhd) oikealle käännettäessä. Ei vaikutusta kääntääkö paljon vai vähän, mutta suoraan ajaessa tai vasemmalle kääntäessä ei naputa. Jos vika olisi pulteissa, pitäisikö naputtaa molempiin suuntiin käännettäessä? Eli jos noista oireista joku keksisi mistä lähteä vikaa hakemaan ensiksi. Ja todellakin tekee tätä vain harvoin pisemmän matka-ajon jälkeen, eli lähinnä lienee reilusti lämmettyä.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: Evo 5, lukon pultit vai vetari? Vai jotain muuta?

Samppa sanoi
Yleisenä vikanahan näissä on tuon etulukon pultit, mutta onko tämä nyt sitä vai jotain muuta?

Välillä pisemmän ajon jälkeen pitää naputusta jostain edestä kuskin puolelta (rhd) oikealle käännettäessä. Ei vaikutusta kääntääkö paljon vai vähän, mutta suoraan ajaessa tai vasemmalle kääntäessä ei naputa. Jos vika olisi pulteissa, pitäisikö naputtaa molempiin suuntiin käännettäessä? Eli jos noista oireista joku keksisi mistä lähteä vikaa hakemaan ensiksi. Ja todellakin tekee tätä vain harvoin pisemmän matka-ajon jälkeen, eli lähinnä lienee reilusti lämmettyä.

Onko sulla varmasti etulukko? :-[ Mun käsityksen mukaan oli tosi harvassa GSR:ssä. RS malli on toinen juttu.

Kerrotko vielä vähän tarkemmin koska ääni tulee, kiihdyttäessä, hiljentäessä, paikallaan?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo 5, lukon pultit vai vetari? Vai jotain muuta?

Juu sekin vielä, että etulukosta ei ole edes varmuutta. Tuo naputus vaan pistää miettimään, että josko se tässä olis. Senhän on saanut lisävarusteena valita käsittääkseni, mutta tiedä sitten. Jotenkin toivoisin, että sitä ei olisi :)

Hitaassa ajossa esim. parkkipaikalla sen kuulee. Kovemmassa vauhdissa paha sanoa ääntääkö vaiko ei, kun tuppaa tulee hiukka muutakin meteliä. Eli naputtaa tasasesti oikealle käännettäessä. Suoraan ajettaessa tai vasemmalle käännettäessä ei naputusta kuulu. Kiihdytykset/jarrutukset ei tunnu vaikuttavan asiaan, mutta kovin tarkkaan en ole tuota selvittänyt,kun tosiaan ilmenee vasta pisemmän matka-ajon jälkeen. Tosin renkaat linkussa en ole lähettänytkään, joten en tiedä mitä silloin tekee, mutta tosiaan ihan tasasessa rullauksessa se paukuttaa.

Paikallaan ollessa ei paukuta rattia käännettäessä. Eli ne tolpan yläpään laakerit ei ole kyseessä tällä kertaa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 5, lukon pultit vai vetari? Vai jotain muuta?

Jatu vois vastata. Sehän purki etulukon ja tietää mitä ääntä se pitää...Mulla on Jatun kuvat tallessa rempasta...
 

_arzi_

Mitsubishi Lancer Evo V
Liittynyt
5 Elokuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 5, lukon pultit vai vetari? Vai jotain muuta?

Itsellä oikea etupää kilisi ja kolisi oikein kunnolla kun raidetangonpää ja aurauskulmat olivat aivan päin persikkaa.. Raidetangonpää olikin antanut aika hyvin periksi, pystyi nimittäin pyörittämään samalla lailla kun ihmisen rannetta.. :D Luulinkin aluksi että homma korjaantui pelkällä pään vaihdolla(vaihdoin molempiin päihin), mutta sitten alkoi juurikin tuollainen naputus kuulua samasta paikasta kun käänteli rattia auto paikallaan tai hitaassa vauhdissa ja sitten suuremmissa nopeuksissa kun ajoi mutkaan. Eturenkaat aurasi aivan liikaa sisäänpäin ja tämän takia otti alapallonivel vastaan ja piti kalkatusta. Auraukset kun sai säädettyä niin ääni hävisi ja hyvin toimii..
 
Ylös Bottom