Olin tuossa muutama päivä sitten jääradalla ajamassa. Pari kierrosta kerkesin lämmitellä ja auto pelasi moitteetta, tulin sitten radalta pois ja jätin auton tyhjäkäynnille viilenemään. Auto pyöri sitten siinä tyhjäkäyntiä varmaan 20 minuuttia. Kun läksin takaisin radalle niin auto toimi hyvin kilometrin verran kunnes alkoi nykimään aivan kuin bensa olisi lopussa. Nilkutin sitten kotiin nykivällä autolla joka välillä ei meinannut kulkea ollenkaan. Mutkittelemalla auto veti paremmin, etenkin vasemmalle kaartamalla auto toimii paremmin. Kun auto nykii niin se ei ammu putkessa. Tyhjäkäyntiä auto käy normaalin tuntuisesti, mutta kaasuttelemalla alkaa "turisemaan" ja pätkimään. Kun auton käynnistää se sytyttää moottorin vikavalon, mutta sammuttaa sen välillä kun kaasuttelee. Mihinkäs tuo vikavalon palaminen voisi viitata?
Oma ensimmäinen arvaukseni oli että ei saa bensaa kunnolla, ja katsoin ettei tankin päässä ole roskia imusuodattimessa ja myös konehuoneen filtterin tarkastin. Molemmat oli ok.Bensan painetta en saanut vielä katsottua.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
Onko evo nelosen kaasuläpänanturi yms. samoja kuin vitosessa? Huomenna voisi kokeilla kaverin autosta osia jos ne on vaihto kelpoisia.
Oma ensimmäinen arvaukseni oli että ei saa bensaa kunnolla, ja katsoin ettei tankin päässä ole roskia imusuodattimessa ja myös konehuoneen filtterin tarkastin. Molemmat oli ok.Bensan painetta en saanut vielä katsottua.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
Onko evo nelosen kaasuläpänanturi yms. samoja kuin vitosessa? Huomenna voisi kokeilla kaverin autosta osia jos ne on vaihto kelpoisia.