Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

villeman88

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2008
Sijainti
Lahti
Mites tollasen vakio evo5 kone kestää ottaa tehoja irti? lähinnä kanget ja männät?
Ja mihin asti vakio turbon tuotto riittää?

EDIT: OTSIKKO


Kiitos..
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Taitaa olla tuolla 400hv pinnassa rajat. Männät kestää pisemmälle, mutta veivit ja alkaa olla rajoilla. Vakio turbolla ovat jotkut penkistä riippuen ottaneet nokat vaihdettuna jopa 400 pintaan olevia lukuja, mutta kyllä se aika lämpöpumppu alkaa olemaan ja ei varmasti pitkäikäinen tuossa vaiheessa. 350hv pinnassa varmaan sellanen "järkevä" tehotavoite vakio sisuskaluilla ja ahtimella.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Samppa sanoi
Taitaa olla tuolla 400hv pinnassa rajat. Männät kestää pisemmälle, mutta veivit ja alkaa olla rajoilla. Vakio turbolla ovat jotkut penkistä riippuen ottaneet nokat vaihdettuna jopa 400 pintaan olevia lukuja, mutta kyllä se aika lämpöpumppu alkaa olemaan ja ei varmasti pitkäikäinen tuossa vaiheessa. 350hv pinnassa varmaan sellanen "järkevä" tehotavoite vakio sisuskaluilla ja ahtimella.

Jees, hyvä tietää..
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Männät kestää puheiden mukaan 500-550. Kanget 350-450 tuurista riippuen ja siitä millaista varmuuskerrointa pitää riittävänä.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Ja taisi olla niin, että vitosen vakio mäntiin käyviä vahvempia veivejä on kohtuu hankala löytää. Eli jos kestoa haluaa lisää, käytännössä menee koko paketti vaihtoon.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Samppa sanoi
Ja taisi olla niin, että vitosen vakio mäntiin käyviä vahvempia veivejä on kohtuu hankala löytää. Eli jos kestoa haluaa lisää, käytännössä menee koko paketti vaihtoon.

Jees, just samaa mietin, et menee sit samal koko paketti uusiks, et hintaa tulee varmasti.. :p
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Samppa sanoi
Ja taisi olla niin, että vitosen vakio mäntiin käyviä vahvempia veivejä on kohtuu hankala löytää. Eli jos kestoa haluaa lisää, käytännössä menee koko paketti vaihtoon.

Minkähän viritys pajan/firman kautta kannattaa halvimmal lähtee hakemaan, jos jollain kokemusta on??
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Vakiomännät saa kyllä sovitettua parempiin kiertokankiin mutta se on koneistamohommaa.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Eipä tuo nyt ole paha rasti laittaa samalla esimerkiksi wisecon mäntiä ja eaglen kankia. Tähän kun yhdistää esimerkiksi cleviten laakerit niin kaikki löytyy us-partsin varastosta. Ja hyvänä vin kkinä sieltä löytyy myös eaglen takokampuroita stanuja ja stroukkeja. Ja vieläpä melkein poikkeuksetta hyllystä. Itselle tuollainen paketti meinaan tulossa omaani
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

ast sanoi
Vakiomännät saa kyllä sovitettua parempiin kiertokankiin mutta se on koneistamohommaa.

Onnistuuko myös vitosen mäntiin? Mitä noiden brittien juttuja lueskellut, niin firmat tarjoavat kyllä veivejä sovitettuna vakio mäntiin kutosesta ylöspäin, mutta ei vitoseen. Voi tietty olla että onnistuukin, mutta jostain syystä näin.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Samppa sanoi
Onnistuuko myös vitosen mäntiin? Mitä noiden brittien juttuja lueskellut, niin firmat tarjoavat kyllä veivejä sovitettuna vakio mäntiin kutosesta ylöspäin, mutta ei vitoseen. Voi tietty olla että onnistuukin, mutta jostain syystä näin.

Männänhelmat herkkiä hajoamaan...ei kyl mielellää mekää irrotella edes ysin mäntiä veiveistä. Siksi pakettia myydään noita kisapelien sisuskaluja.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Näin sanoo Norris Designs:

However from our experience the E4 & E5 are the only Evos we can't do this conversion on as the pistons have very strange offset gudgeon pin areas.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?

Samppa sanoi
However from our experience the E4 & E5 are the only Evos we can't do this conversion on as the pistons have very strange offset gudgeon pin areas.

Ok, hyvä kun täsmensit eli vasta kuutosesta eteenpäin sitten.
 
Vs: Evo 5:sta virittämässä, missä kulkevat vakio-osien rajat?


Tää auttaa joo ymmärtämää vähän, kuhan tohon nyt kerkee perehtyä.. :p
 
Takaisin
Ylös Bottom