Evo 6 moniurahihna ja apulaitteet

K

kirppu1990

Guest
Noni, hakukoneelta selasin jo kolme sivua ja 10 välilehteä löytämättä vastausta (voi olla käyttäjässä vika).

Kumpaa kautta kannattaa vaihtaa vesipumppu evoon? Tyylillä tunkki ja moottoripukki käytössä ;D
Mitä pitää huomioida? Ilmeisesti jakohihna pois ja siellä on se tankohässäkkä kiristimelle joka pitää lukita sokalla? Jakohihnan irrotus; vaikuttaako tp-akseliin/hihnaan vai selviänkö koskematta siihen?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Koska ne hihnat on viimeks vaihdettu? Meinaan, kannattaisko vaihtaa samalla?
Jos et vaihda niitä, niin ton vesipumpun vaihdon takia siihen pikkuhihnaan ei tarvii koskee.

Jos latasit ne manuaalit, niin siellä on hyvät ohjeet tuohon jakopään tekemiseen.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

kirppu1990 sanoi
Noni, hakukoneelta selasin jo kolme sivua ja 10 välilehteä löytämättä vastausta (voi olla käyttäjässä vika).

Kumpaa kautta kannattaa vaihtaa vesipumppu evoon? Tyylillä tunkki ja moottoripukki käytössä ;D
Mitä pitää huomioida? Ilmeisesti jakohihna pois ja siellä on se tankohässäkkä kiristimelle joka pitää lukita sokalla? Jakohihnan irrotus; vaikuttaako tp-akseliin/hihnaan vai selviänkö koskematta siihen?
Viimeksi kun irroitin, sen vesipumpun pyörän otin yläkautta irti, mutta sun pitää kuitenki ottaa pyörä ja se suojamuovi pois alapuolelta.
Ootko tehny jakorempan milloin? Nythän hihna vaihtuis samalla kun pitää irroittaa kuitenkin.. Kaikista helpoin on, kun käännät jaon kohdalleen ja lukitset nokat. Tp-akselin hihnaa ei tarvitse irroittaa. Hydraulikiristintä ei (mun mielestä) saa lukittua paikallaan, vaan pitää puristaa vaikka ruuvipenkissä varovasti kasaan ja laittaa sokka paikalleen. (joku korjaa jos olen väärässä)
Sitten ei muuta kuin purkamista ja kasaamista.
E: Otin muistaakseni vielä sen moottorin kannakkeenkin irti, ei muistaakseni ollu liikaa tilaa ilman.. Ja vesipumpun pyörän pulttien irroituksessa kannattaa käyttää apulaitehihnaa apuna ja pitää sillä pyörää paikallaan. Huomaat, kun on irroituksen aika.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Koitin jo tota vp:n hihnapyörän irrotusta yläkautta mutta se on revennyt niin kivasti koko hihnapyörä että ajattelin nostaa vähän konetta, että saisi helpommin työkalua mahtumaan.. Legacyn jakopäässä taisi olla kanssa samanlainen kiristin systeemi joten osittain tuttua sen kanssa puljaaminen.. Jakopään kilkkeet vaihettu toho 20,000km sitten mutta vissiin vesipumppua ei ole vaihdettu siinä yhteydessä, joten en näe tarvetta vaihtaa vielä muita uusia palikoita vaikka samalla vaivalla varmaan menisikin ;D

Kampiakselin hihnapyörä lähtee niillä neljällä pikkupultilla irti? eli ei tarvii sen kummemmin varmaan pyytää kaveria painelee jarrua vaihde päällä.. Vähän tukee keskipultista maahan tai jonnekkin jollain ettei pyöri samalla kun irrottaa? Merkit nyt saa pyöriteltyä kohdalleen sitten kun ka-hihnap. irti..

Manuaalia olen lukenu jo muutamaan otteeseen sisäistääkseni asiaa ettei vahinkoja pääse sattumaan.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

kirppu1990 sanoi
Koitin jo tota vp:n hihnapyörän irrotusta yläkautta mutta se on revennyt niin kivasti koko hihnapyörä että ajattelin nostaa vähän konetta, että saisi helpommin työkalua mahtumaan.. Legacyn jakopäässä taisi olla kanssa samanlainen kiristin systeemi joten osittain tuttua sen kanssa puljaaminen.. Jakopään kilkkeet vaihettu toho 20,000km sitten mutta vissiin vesipumppua ei ole vaihdettu siinä yhteydessä, joten en näe tarvetta vaihtaa vielä muita uusia palikoita vaikka samalla vaivalla varmaan menisikin ;D

Kampiakselin hihnapyörä lähtee niillä neljällä pikkupultilla irti? eli ei tarvii sen kummemmin varmaan pyytää kaveria painelee jarrua vaihde päällä.. Vähän tukee keskipultista maahan tai jonnekkin jollain ettei pyöri samalla kun irrottaa? Merkit nyt saa pyöriteltyä kohdalleen sitten kun ka-hihnap. irti..

Manuaalia olen lukenu jo muutamaan otteeseen sisäistääkseni asiaa ettei vahinkoja pääse sattumaan.
Alahihnapyörä lähtee niillä neljällä pultilla irti, tosin jakopään alapyörä ei lähdekkään sitten niin nätisti, mutta sitä sun ei tarvitse irroittaa.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

tommyz sanoi
Alahihnapyörä lähtee niillä neljällä pultilla irti, tosin jakopään alapyörä ei lähdekkään sitten niin nätisti, mutta sitä sun ei tarvitse irroittaa.

Juu no sen tiesin, että se saa olla siellä kyllä paikallaan. Enkä olisi kotipihassa tähän hommaan edes lähtenyt jos tohon kampiakselin keskipulttiin olisi pitänyt kajota :D
 

Hoppala

Evo V
Liittynyt
27 Marraskuu 2011
Sijainti
Ilmajoki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Hydraulikiristimen saa painettua kasaan paikoillaankin, siinä ohjaustehostimen pumpun yläpuolella on kumitulpalla varustettu reikä ja sinne vaan vääntämään m8 jenkatankoa. Joku 20-30 sentin pätkä muistaakseni riittää, ja sitte mitä kovempi tanko niin sitä parempi, 8.8 vähintään. Muistan lukeneeni että jollakin lipsahtanut se tanko sivuun ja sitte onki ollu nalakissa ;D

Edit: ja kai sen hydraulikiristimen saa lukittuakin paikoillaan jos vaan saat ne kiristimen lukitustapin reiät kohdilleen. En nyt yhtäkkiä tierä sanoa pyöriikö se kiristimen tappi helposti
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Hoppala sanoi
Hydraulikiristimen saa painettua kasaan paikoillaankin, siinä ohjaustehostimen pumpun yläpuolella on kumitulpalla varustettu reikä ja sinne vaan vääntämään m8 jenkatankoa. Joku 20-30 sentin pätkä muistaakseni riittää, ja sitte mitä kovempi tanko niin sitä parempi, 8.8 vähintään. Muistan lukeneeni että jollakin lipsahtanut se tanko sivuun ja sitte onki ollu nalakissa ;D
eiköhä se 10.9 oo parempi. 8,8 = normaalia ja taipuu/antaa helposti periks kierteistä. Yleensä sen saa epätietoinen taipumaan ja sitten se ei pyörikään pois sieltä.
Ja sitäkin siis vain puoli kierrosta kerrallaan sisään kiertäen. Tuplamutterit päähän ette pystyy kiertään avaimella.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

luulen että pääsen helpommalla puristamalla sen vaan ruuvipenkissä tai jollain muulla puristimella, että saan sen sokan sinne väliin.. nimim. olen juuri se tietämätön ::)
 

Hoppala

Evo V
Liittynyt
27 Marraskuu 2011
Sijainti
Ilmajoki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Niin se on helpompi jos vaan ruuvipenkki löytyy. Btw, tuo normaali perus jenkatanko on 4.8, 8.8 ja 10.9 löytyy sit joistain paremmista kaupoista ja paremmalla hintaa :peukku
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Harri K sanoi
eiköhä se 10.9 oo parempi. 8,8 = normaalia ja taipuu/antaa helposti periks kierteistä. Yleensä sen saa epätietoinen taipumaan ja sitten se ei pyörikään pois sieltä.
Ja sitäkin siis vain puoli kierrosta kerrallaan sisään kiertäen. Tuplamutterit päähän ette pystyy kiertään avaimella.

Mulla ois katkenneena siel kierretankoo lohkossa.. kröh. No ompa hyvä syy ottaa kone ulos syssyllä.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Haittaako jossei laita apulaitehihnan kiristintä ollenkaan kiinni? Hihnan joutui kampeamaan paikalleen muutenkin väkisin moottoria pyörittämällä ja ny ei mahu ennee paikallee ku ei oo kiristin sokassa nakelissa ;D

E: hyvin näyttää rullaavan ilman kiristintä.. Hihnan pituutena 1820 ja ilmastoinnilla varustettu.. Jos se nyt kestäis hetken.. Täytyy se kiristin sinne sulloa paikalleen kun jaksaa, ei siitä varmaan haittaakaan ole :D
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Pitikin iloita, että pääsi ajelee ilman ongelmia.. Poliisit pysäytti ja alko kuuluu kauhia rallatus ja kalkatus ja kaikkea..

jotain on nyt pahasti vialla jossain. Ei tästä ole kuin pari viikkoa kun vaihdoin vesipumpun ja sen hihnapyörän. Uusi hihnapyörä vesipumpulta taas hiusmurtumilla, ei onneksi ehtinyt revetä niinkuin edellinen. Missä hitossa voi olla vika? Ainut minkä tiedän, on moniurahihnan ohjainrullan laakeri, joka rallattaa (ajettu 9tkm) mutta eihän sen nyt hitto pitäisi tommosta tuhoa aiheuttaa. Aiemman wp:n laakerissa ei ollut välyksiä eikä muutakaan häikkää, eikä myöskään "uudessa". Miula on ollu ropleemia oikean mittaisen hihnan saamisessa evoon; oem hihnat joutuu kampeamaan paikalleen "väkisin" pyörittämällä moottoria kampikaselista käsin. Pitääkö ny purkaa taas koko apulaitteisto ja jakopää tosta ja haalia uudet tuliterät oem osat joka kohtaan (mielestäni ei).

voiko LIiAN kireä moniurahihna aiheuttaa tommosta?
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Itellä piti ihan hyvää kolinaa, kun vesipumpun hihnapyörästä oli pultit lukuunottamatta yhtä kadonneet. ;D selvisipä sekin, että ne lukkoprikat on siellä ihan tarkoituksella..
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Pitääpä kahtoa.. Ainaki viimeks ku vaihoin oli kaikki 4 tallella ja kun laitoin uudellee kii ni pistin kyllä kierrelukitetta. Mut tää ei johu nyt varmaan pulteista ku pienen ajan sisään jo toinen hihnapyörä hiusmurtumilla ja hihna haluaa pois paikoiltaan :/
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

kirppu1990 sanoi
Pitääpä kahtoa.. Ainaki viimeks ku vaihoin oli kaikki 4 tallella ja kun laitoin uudellee kii ni pistin kyllä kierrelukitetta. Mut tää ei johu nyt varmaan pulteista ku pienen ajan sisään jo toinen hihnapyörä hiusmurtumilla ja hihna haluaa pois paikoiltaan :/

Onkoha sulla se hihna nyt oikein asennettu..nimittäin sen saa väärin ja sillon se just on lyhyt...
katso oikea reitti wsm:stä.

tai kuvasta:

ja mites onko crankwalkki mitattu? tai tässä tais olla vitosen kone, mut ei sekää takaa ettei sitä ois...
Vai tuotko suosista mulle huoltoon ;D
 

Liitetiedostot

  • hihna.jpg
    hihna.jpg
    56.9 KB · Lukukerrat 3,087

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Mikä muu sen voisi rikkoa kuin liian kireä tai väärin asennettu hihna. Ja tarkista että se kiristin liikkuu kunnolla eikä ole jumissa.

evo-4-5-6-7-8-9-alternator-power-steering-air-conditioning-belt-layout.jpg
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Kyllä, hihna on oikein :D olen tonne sen jo liian monta kertaa saanut laittaa. Juu ja tommyz, juurikin muutama vk sitten mulla oli kyllä apulaitteisto sekä jakopää auki tossa kotipihassa, että tutuksi on kyllä tullut mikä lähtee mitenkin irti.. Ja hos muistatte syyn miksi näin oli, niin silloinhan juuri meni tuhannenp-päreiksi se wp hihnapyörä.
evo 6 moottori kiinni tässä.
autohan oli laitossa sen vuoden seisonnan jälkeen sillon savonlinnan timanttihuollolla jolloin vaihtui myös laturi; huomasin, että laturin kiinnityksestä puuttuu yksi pultti kokonaan! Tuo ylempi oikea jakopään puolelta katsottuna (itse en ole näihin kajonnut kyllä laisinkaan).

kyllä toisin harri mielelläni sulle huoltoon ton jos olisin täyspäiväsesti töissäkäyvä ja palkkaa saava, enkä opiskelija :seinä
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Nyt saattoi löytyä syy tälle tuholle! Pitää päästä vaan eka purkaa ja tutkii.. En muista mistä evosta toi ohjaustehostimen pumppu oli (tube87:lta 4 tai 6).. Saattaa olla pumpun hihnapyörä yhden uran ulompana muihin katsottuna, jolloinhan se aiheuttaa suoraan wp:n hihnapyörälle väpätystä ja aiheuttaa juurikin tuhon.

os joku pystyy selvittämään ja vertaamaan 4 ja 6 ohjaustehostimen pumppuja vierekkäin; mittaamalla kiinnityksen ja hp:n välin niin olisi bueno. Tämä vielä villi veikkaus mutta toivotaan, että tämä on syy.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Laita viivoitin ja katso sen avulla että pyörät on linjassa.
Mut en tajua edelleekää että miksi se hihna on kireä laittaa jos kiristin on auki....

Ps. Enhä mä oo autohuoltaja eli korvaushan menee naapuriapuna tms miten sovitaankaan ::)
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Minkähän takia toi ast:n kuva ei kohtaa mun muistikuvien kans nelosen hihnasta. ???
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

tommyz sanoi
Minkähän takia toi ast:n kuva ei kohtaa mun muistikuvien kans nelosen hihnasta. ???

no sitte se o väärin jossei ole noin. Samanlailla se on mun kuvassa ja kyseessä evo4/5 wsm otettu kuva. Ja kyseessähän on ilmastoinnilla varustettu auto eikö?

attachment.php
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Harri K sanoi
no sitte se o väärin jossei ole noin. Samanlailla se on mun kuvassa ja kyseessä evo4/5 wsm otettu kuva. Ja kyseessähän on ilmastoinnilla varustettu auto eikö?
Oli, ehkä on sen verran crankwalkkia aivoissa, että muistan väärin. ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Joteki tuntuu et täs cases ois hyvä ottaa nyt valokuvia ja laittaa näkyville ne...
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Kyllä, on ilmastoinnilla varustettu. Vaihtamani tehostajan pumppu evo 6 (kuulemma 4 isompi hihnapyörä). Outoa kuitenkin että evo6 moottori ja se silti ei menisi linjassa muiden kanssa.. Tai sitten toi ac on nelosesta jätetty ja se on väärässä linjassa muihinnähden, koska nopealla vilkaisulla ohjaustehostimen pumppu näyttäisi olevan juuri sen yhden uran ulompana ac nähden. Käyn räpsäilee kuvia mitä tuosta nyt yläpuolelta saa otettua. En ehdi enkä halua purkaa tossa ulkona taas tota. Mistäs kaikkialta harri haluat kuvia tarkalleen? Tulee sitten nokialaatuisina ;D täytyy katsoa kun saan TAAS ehjän wp:n hihnapyörän, niin jättää ac pois käytöstä kokonaan jos syy vaikka siellä.. Hitostako näitä tietää, alkaa olla mitta täynnä jo ton apulaitteiston suhteen :D
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

eipä tosta ny oikee saa kunnon kuvia otettua
 

Liitetiedostot

  • 14040003.jpg
    14040003.jpg
    26.6 KB · Lukukerrat 360
  • 14040001.jpg
    14040001.jpg
    82.6 KB · Lukukerrat 373
  • 14040008.jpg
    14040008.jpg
    115.3 KB · Lukukerrat 382
  • 14040010.jpg
    14040010.jpg
    57.7 KB · Lukukerrat 359

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Mulla evo8 kone evo 4 apulaitteilla eikä ongelmia. Alkuun oli ilmastoinnin kanssakin, mutta moisesta turhuudesta on nyttemmin luovuttu. Ei ongelmia.

kirppu1990 sanoi
Kyllä, on ilmastoinnilla varustettu. Vaihtamani tehostajan pumppu evo 6 (kuulemma 4 isompi hihnapyörä). Outoa kuitenkin että evo6 moottori ja se silti ei menisi linjassa muiden kanssa.. Tai sitten toi ac on nelosesta jätetty ja se on väärässä linjassa muihinnähden, koska nopealla vilkaisulla ohjaustehostimen pumppu näyttäisi olevan juuri sen yhden uran ulompana ac nähden. Käyn räpsäilee kuvia mitä tuosta nyt yläpuolelta saa otettua. En ehdi enkä halua purkaa tossa ulkona taas tota. Mistäs kaikkialta harri haluat kuvia tarkalleen? Tulee sitten nokialaatuisina ;D täytyy katsoa kun saan TAAS ehjän wp:n hihnapyörän, niin jättää ac pois käytöstä kokonaan jos syy vaikka siellä.. Hitostako näitä tietää, alkaa olla mitta täynnä jo ton apulaitteiston suhteen :D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Nopeesti katsottuna laturi on kasattu väärin....
Katso ylempää mun kuvasta missä/miten ne puslat kuuluu laturissa olla. Toi tukirauta on väärin mun mielestä. Jotakin on kuiteki selvästi väärin siellä...
Tos on mun mielest jotai todellaki pahasti väärin...mikään ei näytä oikein olevan.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Koitin tajuta kuvaa mut täytyy mennä vertaa sitä tonne livenä kun ei minun jäliltä ole laturi kiinni niin en ole kahellu sen kummemmin. Vi**u, eka se kusihuolto sai ayc:n rikki ja nyt jos vielä tämäkin!!!! Suututtaa. Kunhan nyt pääsisi jonnekin sisätiloihin purkamaan koko homman hittoon niin helpottaisi; ihan periaatteesta koulussa en tee tätäkään kun ne pennut ei anna työrauhaa.. Olispa kaljaa....! :seina
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Pyydä joku evo5-6 ajaa vierelle ja katotte oikein noi jokaisen komponentin. Tos laturin kiinnitykses on jotai hämärää. Joku em. evon omistaja vois ottaa kuvan.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

joo kuva ois kiva. Mulla ei mitää käryä kui se käytännössä oltava kii kun en tota kuvaakaan nyt osaa käsittää järkevästi ;D noh. Seisokoot nyt hetken tossa pihassa. Ei tippaakaan mielenkiintoa koskea koko roskaan taas. Käytän energian mielummin valomuunnosten kaa leikkimiseen...
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

laita miule meiliin se, löytyy nickin takaa
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Onko hihna rispaantunut ulkoreunasta? Kuvissa näyttää siltä. Onko kaikissa hihnapyörissä saman verran uria? Kyllä toi nyt näyttää siltä että hihna pyrkii vinoon jostain kohtaa.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Harri K sanoi
Nopeesti katsottuna laturi on kasattu väärin....
Katso ylempää mun kuvasta missä/miten ne puslat kuuluu laturissa olla. Toi tukirauta on väärin mun mielestä. Jotakin on kuiteki selvästi väärin siellä...
Tos on mun mielest jotai todellaki pahasti väärin...mikään ei näytä oikein olevan.

Laturintukirauta on ihan oikein paitsi että siinä pitäisi olla se pultti.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Juu niinhän siinä juurikin käy että joku on nytten eri kohassa muihinnähe ja siks heittää hihnan pois ja rikkoo sen. Asia menee tutkintaan kun motivaatiota liikenee. Kaikki apulaitteiston härvelit ac:ta lukuunottamatta oem evo6 osia; juurikin tuo ac ei tietoa onko jätetty tekniikanvaihdon yhteydessä nelosesta.

sen huomasin kans et puuttuu tosiaan toi yks pultti laturilta

Edit:
Kävin tossa tiirailemassa evo6 apulaitteistoa ja ihan samalle näyttää (tosin sielläkin oli hihna jo vaihtokunnossa ::) ) Pitää repästä tohon laturiin toi puuttuva pultti jostain romulaatikosta.. Kyllä miun epäily kohdistuu nyt eniten tohon ohjaustehostimen pumppuun, että on liian ulkona ainakin yhden uran muihin nähden.. Se ei tarvitse kuitenkaan olla kun sen 2-3mm eroa, että aiheuttaa pientä vibraa. ::)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Kompura, kompuran hihnapyörä ja kiinnitysrauta on ASA:n mukaan samoja 4-6 evoissa.
Oliko se ot-pumppu "kokonainen" vai jouduitko siirtämään esim hihnapyörän tai kiinnikeen vanhasta?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

pexi sanoi
Kompura, kompuran hihnapyörä ja kiinnitysrauta on ASA:n mukaan samoja 4-6 evoissa.
Oliko se ot-pumppu "kokonainen" vai jouduitko siirtämään esim hihnapyörän tai kiinnikeen vanhasta?

ot pumppu oli kokonainen ja varmistin asian niin irroitettu evo6:sta.

Jotenkin kuitenkin kun katsoo pumpun hihnapyörältä esim alespäin ac kompuralle niin näyttäisi, että ainakin sen yhden uran verran ulompana olisi koko pumppu.. mutta asia pitää varmistaa kun saan käsiini jotain pitkää ja suoraa (lue:viivotin) ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Oliko sulla nyt se hihna asialliseti kiristimen kanssa laitettu ja niin että kiristimessä oleva viiva tulee kahden merkin väliin? Tämän alueen ulkopuolella hihna on liian kireällä tai löysällä (eli hihna väärän mittainen).
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

kirppu1990 sanoi
.. mutta asia pitää varmistaa kun saan käsiini jotain pitkää ja suoraa (lue:viivotin) ;D

Onneks en just hörpänny kahvii, ne ois nyt tos näytöllä...... ;D
Kuvien perusteella näyttäis kyllä olevan selkeä linjausvirhe tossa hihnassa.
Onks sul se vanha pumppu tallella? Siitähän äkkiä ottais vertailumittoja.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

ast sanoi
Oliko sulla nyt se hihna asialliseti kiristimen kanssa laitettu ja niin että kiristimessä oleva viiva tulee kahden merkin väliin? Tämän alueen ulkopuolella hihna on liian kireällä tai löysällä (eli hihna väärän mittainen).

Siis se hihnahan on muutenkin aivan vääränmittainen niinkun olen jo montakertaa tainnut kirjoittaa; oem mittojen mukainen hihna täytyy kammeta paikalleen väkisin pyörittämällä käsin moottoria kampiakselilta, jolloin kiristimellä ei ole juuri enää osaa eikä arpaa siellä (se on kiinni kuitenkin nyt niinkun pitääkin). Kysyin myös aiemmin, että voiko LIIAN kireä hihna aiheuttaa vaurioita, esim hiusmurtumia hihnapyöriin?

pexi sanoi
Onneks en just hörpänny kahvii, ne ois nyt tos näytöllä...... ;D
Kuvien perusteella näyttäis kyllä olevan selkeä linjausvirhe tossa hihnassa.
Onks sul se vanha pumppu tallella? Siitähän äkkiä ottais vertailumittoja.

Kuvissahan hihna lähtenyt jo osittain kävelee noilta rullilta.. Sori, älä ny tukehu kahviis.. :D
En muista onko mulla koskaan ees ollu siinä mitää vanhaa pumppua, ehkä, ehkä ei.. siinä oli semmonen patenttirulla mikä vikis nii maan vimmatusti, siks taivuin hommaamaan ton pumpun ylipäätään..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Kerroppa se sun OEM mitta? Jossain oltava myös vikaa koska se ei tarvi mitään vänkäämistä...
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Harri K sanoi
Kerroppa se sun OEM mitta? Jossain oltava myös vikaa koska se ei tarvi mitään vänkäämistä...

Evoille antaa OEM mittoja niin että nelosessa on pisin olikos se 1815 ja sitten vitosessa ja kutosessa on jopa alle tuon 1800....
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

mystinengalant sanoi
Evoille antaa OEM mittoja niin että nelosessa on pisin olikos se 1815 ja sitten vitosessa ja kutosessa on jopa alle tuon 1800....

juurikin näin. siellä on käynyt jopa nytten sitten 1818 sekä 1820 hihnat ja nekin kammettava väkisin.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

mystinengalant sanoi
Evoille antaa OEM mittoja niin että nelosessa on pisin olikos se 1815 ja sitten vitosessa ja kutosessa on jopa alle tuon 1800....

4 = 1815 ja 5&6 = 1780

kirppu1990 sanoi
juurikin näin. siellä on käynyt jopa nytten sitten 1818 sekä 1820 hihnat ja nekin kammettava väkisin.

Liikkuuko se kiristin mihinkään kun sitä vääntää?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

pexi sanoi
Liikkuuko se kiristin mihinkään kun sitä vääntää?

liikkuu se kun jollain "kättäpidemmällä" vääntää (viimeksi se piti kääntää jakoavaimen kanssa ruuvipenkissä kun se harrin kertoma reikä meni rikki mihi piti jatkovars työntee), ei ainakaa minun voimilla liiku vaikka miten irvistäisi
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

Eli sulla oli se kiristin lukittuna "auki" asentoon ja silti jouduit väkisin vääntämään hihnan paikoilleen?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mitsubishi evo 6 tekniikasta keskustelua?

pexi sanoi
Eli sulla oli se kiristin lukittuna "auki" asentoon ja silti jouduit väkisin vääntämään hihnan paikoilleen?

juurikin näin.
 
Ylös Bottom