Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Juup eli Ruotsista oisin tuomassa evo 6 tme:tä tässä parin viikon sisällä (kuha löytyy sopiva :))... rekisteröinnistä olis kyse. Hakuninmaan katsastuskonttorilla yritin käydä kyselemäs että saanko semmose rekkarii ja mitä papereita mulla pitäs olla et saan sen. Viidennen "tota joo ootas mä käyn kysymässä, mee ton kans juttelee" kommentin jälkeen sai joltain paikan "tietäjän" muminoista sen verra selvää et mun pitää täyttää jonkun lapun kaikki kohdat et saan sen rekkariin kun se ei ole ey-tyyppihyväksytty. Sit oon käyny mitsun maahantuojalt kyselemäs asiasta, jossa sielläkin yksi (1) henkilö tiesi tyyppiasioista jotain ja seki saatiin kiinni puhelimella eli häntä kiinnosti lounas enemmän ku mun asiat. Puhelimes ollu ukko oli pihalla ku lumiukko mut sai selville et 150€ maksaa mitsulta todistu joka kertoo akelle et auto o tarkotettu euroopa liikenteeseen ja sen pitäs riittä?!?

en nyt oikee jaksa usko et edellinen rekisteriote, kauppakirja, vaatimuksenmukaisuustodistus riittävät auto rekisteröintiin.

Elikkä jollai vähä syvällisempiä tarkempia (oikeita) tietoja tosta rekisteriin saamisesta? :D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Finranacon toimesta on yksi tuollainen tme evo6 rekisteröity,tai taitaa kyllä vielä odotella veropäätöstä, mutta Poltolta saattaisi löytyä faktaa tuosta rekisteröinnistä.
Auto kylläkin oli japanin tuonti.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Jos etuvaloissa ei ole sähköistä korkeussäätöä se tarvitaan, tai hyvät puheenlahjat/yhteistyöhaluinen katsastaja jotta saa puhuttua jäykän alustan avulla säädöt tarpeettomiksi. Ei tuossa käsittääkseni muuta pitäisi olla, kunhan vastaavuustodistuksen saat. "Erikoista" jos se löytyy maahantuojan kautta tuohon hintaan. Takasumuvalo varmaan Ruotsissa rekisteröitynä olleesta autosta löytyykin.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Jos se auto on alkujaan japanintuonti niin ei maahantuojalta mitään todistusta siihen tule saamaan puhuivat mitä hyvänsä puhelimessa. Ei ole saanut kukaan muukaan tähän mennessä. Riippumattomalta tutkimuslaitokselta sopiva todistus voi kyllä olla saatavilla.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

En ainakaan itse aikanaan saanut kutoseen maahantuojalta minkäänlaista lappua. Ihmettelen kovasti jos se nyt onnistuisi. Omani oli ihan virallinen euro-malli.

TÜViltä paperit, ja jos auto on euro-malli ei tarvitse tehdä mitään muuta. Perustuu omakohtaiseen kokemukseen.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Tuolla olisi yksi myynnissä

http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=13312
attachment.php
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Ändrade planer. Bilen stannar i garaget!

Olin ostamassa kyseistä autoa kauppakassiksi...eli ei ole myynnissä.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

hmmm, lueppas pidemmälle viestiä

Ingen seriös som är sugen? Vill helst slippa blocket...

Vai olitko soitellut tälle tyypille? Sittenhän se on eriasia mutta hieno auto kuitenkin :peukku :driver
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

...kai se sitten on kaupan...kovin vaan oli kaveri vielä helmikuussa pitämässä sitä itsellään.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

http://www.blocket.se/vi/15399424.htm?ca=2_s toi kuumottas <3... :peukku
Oon kuullu jotain huhuu et ruotsin "aken" todistukset ei välttämättä aina riitä auton melutason todistamiseksi suomen sedille ja siten FAIL? varsinki noissa uudemmissa ei ey-hyväksytyis

saattaa kyllä olla rusan shellin tietoa
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
http://www.blocket.se/vi/15399424.htm?ca=2_s toi kuumottas <3... :peukku
Oon kuullu jotain huhuu et ruotsin "aken" tositukset ei välttämättä aina riitä auton melutason todistamiseksi suomen sedille ja siten FAIL? varsinki noissa uudemmissa ei ey-hyväksytyis

saattaa kyllä olla rusan shellin tietoa

En ole itse koskaan moisista todistuksista kuullut, vaikka yritin niitä itsekin aikanaan metsästää kissojen ja koirien kanssa. Taitaa siis olla koko todistuksen olemassaolo rusan shellin tietoa.

Mitä tulee tuohon myytävänä olevaan autoon... Kukin tyylillään, mutta minusta 19" bling bling vanteet eivät kertakaikkiaan ole evoja varten. Minä olenkin RS-linjalainen :)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Eiköhän se ole että Ruotsin papereil voi pyyhkii pepaa...tuv:lta pitää paperit tilata.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
http://www.blocket.se/vi/15399424.htm?ca=2_s toi kuumottas <3... :peukku
Oon kuullu jotain huhuu et ruotsin "aken" todistukset ei välttämättä aina riitä auton melutason todistamiseksi suomen sedille ja siten FAIL? varsinki noissa uudemmissa ei ey-hyväksytyis

saattaa kyllä olla rusan shellin tietoa

Ei mitään silberin väristä aito oikea TME on punainen ;D

1132-1.jpg
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Vähän kaks piipunen reikä toi väri homma.. TME on aina TME vaikka olis musta tai hopee , mutta kyllä TME pitää punainen olla. Kaikkeist nussavin väri. :D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Nyt ois tommi suomessa. elikkä tarviinko mä Vaatimustenmukaisuustodistuksen vai Vastaavuustodistuksen ??? ja riittääkö noi ruotsinpuolen päästötodistuksen herra katsastusmiehelle
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
Nyt ois tommi suomessa. elikkä tarviinko mä Vaatimustenmukaisuustodistuksen vai Vastaavuustodistuksen ??? ja riittääkö noi ruotsinpuolen päästötodistuksen herra katsastusmiehelle

Kysymyksen asettelusta päättelen, että olet käynyt TÜV-Suomen sivuilla. Ne eivät näihin lappuja kirjoita lainkaan. Paperit pitää hankki Dekralta, TÜV Rheinlandista tai TÜV Südistä. Ongelma on siinä, että ne eivät lappuja ykistyishenkilöille kirjoita, eli tarvitset välikäden saadaksesi todistukset. Ruotsin päästötodistuksella et tee mitään. Rekisteröintikatsastuksessa pitää todistaa päästödirektiivin täyttyminen ja sitä ei ihan katsastuskonttorilla suoriteta. Tämä siis sillä oletuksella, että sinulla ei ole Ruotsin VTT:n tai vastaavan pussitestin tuloslappua kourassa :)

Ja onnea vaan uudesta autosta!
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
Nyt ois tommi suomessa. elikkä tarviinko mä Vaatimustenmukaisuustodistuksen vai Vastaavuustodistuksen ??? ja riittääkö noi ruotsinpuolen päästötodistuksen herra katsastusmiehelle

otappa yhteyttä japanimports poltto jyri ! sieltä hoituu tollaseen paperit! yksi jo kilvissä siis aito tommi mäkinen :peukku rekkarikin on moiseen autoon kohdallaan :peukku itse odottelen omaani tommia kovasti kans :driver
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

On se vaan kauheeta kun käytetään toisten autojen kuvia omina avatar-kuvina! ;) :driver ;D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nyt mä oon tän nokonzokin kommenteist taas ihan hukassa... Mun auto on ihan virallinen euro-malli nii saanko siihen tüviltä paperit . Jos en saa niin välikäsi firmoi joiden kautta saan noista muista paikoista ne paperit?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

http://www.pakettiautopojat.fi/

Heiltä saa Tüv Südin lappuja.

Tämä tieto kopioitu suoraan DNSF ry:n sivuilta....
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

ToniJ sanoi
On se vaan kauheeta kun käytetään toisten autojen kuvia omina avatar-kuvina! ;) :driver ;D

KAS KAS MIKÄS SE SIINÄ ONKAA ;D PIDÄHÄN HYVÄÄ HUOLTA TOSTA KELTSISTÄ :) EX EVOSTANI :peukku
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

käväsin tuolla katsastuksessa ja ne ilmotti että vastaavuustodistukset puuttuu (saan parinviikon sisällä) ja auton mallikilpi on puutteellinen kokonaispaino ja akselipainot uupuu.
eli miten suomi evoissa(uudemmissa/vanhemmissa) on toi kyseinen kohta merkitty konehuoneessa?

eli siis tommone löytyy -> http://www.mitsubishiclubfinland.com/artikkelit/valmistenumero/tyyppikilpi.jpg ... mut painoi ei lue missään
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Sama homma mulla. Pitäisi kuulemma saada todistus painoista jostain ja sitten kaivertaa ne tuohon kilpeen.

Kuulemma tuota todistusta ei kuitenkaan tarvittaisi, vaan punnitus ja laskelmat voitaisiin tehdä konttorilla. Vielä kun tästä löytäs jonkun hienon lakitekstin millä sais inssiä suostuteltua.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Itsekin taistelin aikoinani tuosta tyyppikilvestä kutosen kanssa. Fakta on, että painoja ei tarvitse sinne kaiverrella. Vaatimus koskee vain tyyppihyväksyttyjä autoja. Jos ei jaksa konttorin sedän kanssa tapella, voi konehuoneeseen liimata kontaktimuovilla itsetehdyn "kilven" painoista. Täyttää lain kirjaimen näinkin, itse päädyin tähän ratkaisuun.

Euroopasta tuodun auton painot voidaan katsoa suoraan vanhasta rekisteriotteesta. Kokonaispaino saadaan tarvittaessa myös TÜV-lapusta. Akselipainot voidaan punnita konttorilla. MITÄÄN ERITYISIÄ TODISTUKSIA NÄISTÄ EI SITEN VÄLTTÄMÄTTÄ TARVITA. Täysin satavarmaa itse käytännössä kokeiltua faktaa.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

tiiti sanoi
http://www.pakettiautopojat.fi/

Heiltä saa Tüv Südin lappuja.

Tämä tieto kopioitu suoraan DNSF ry:n sivuilta....

Tuolta tilasin itsekin, nopeaa toimintaa. Samana päivänä (vieläpä sunnuntaina) vastasivat jo ja kertoivat laittaneensa paperit vetämään. Olisko sitten 5 arkipäivää mennyt niin sainkin jo tuvilapun pdf:nä sähköpostiin ja paperiversio tulee kirjeessä ihan näinä päivinä. Suosittelen :)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

miikka sanoi
Tuolta tilasin itsekin, nopeaa toimintaa. Samana päivänä (vieläpä sunnuntaina) vastasivat jo ja kertoivat laittaneensa paperit vetämään. Olisko sitten 5 arkipäivää mennyt niin sainkin jo tuvilapun pdf:nä sähköpostiin ja paperiversio tulee kirjeessä ihan näinä päivinä. Suosittelen :)

mä sain tuolta jotkut paperit jossa oli tüv koodeja ja pdffänä tulostin ja kävin näyttämässä kopion katsastussedälle että kelpaako ku tuon alkuperäsen. nii ei kuulemma kelvannu :(

We, SC Auto Sweden AB, hereby certify that Mitsubishi Lancer Evolution VI with
chassienumber xxx (registered in Sweden first time 2002-02-05) fulfils
the following directives and has technical data as below:

SC Auto Sweden AB vissiin ruotsin mitsumaahantuoja ? pitää mennä painimaan lisää huomenna
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
mä sain tuolta jotkut paperit jossa oli tüv koodeja ja pdffänä tulostin ja kävin näyttämässä kopion katsastussedälle että kelpaako ku tuon alkuperäsen. nii ei kuulemma kelvannu :(

We, SC Auto Sweden AB, hereby certify that Mitsubishi Lancer Evolution VI with
chassienumber xxx (registered in Sweden first time 2002-02-05) fulfils
the following directives and has technical data as below:

SC Auto Sweden AB vissiin ruotsin mitsumaahantuoja ? pitää mennä painimaan lisää huomenna

Mielenkiintoista. Itse olin toinen joka sai myös samat laput. Hölmöä koska auto on maahantuotu Eurooppaan noiden toimesta. Sanoin kyllä Jens:lle et otetaan vaan ne TÜV laput koska ainakin käy. Itse en vielä ole saanut vastausta omalta inssiltä...

Ehkä joudutaan turvautumaan Nökön lappuihin.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Ruotsin virallisen maahantuojan laput pitäisi kyllä ilman muuta käydä. Sitä en tiedä onko SC Auto Ruotsin virallinen maahantuoja.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

kyllä ton ruotsin mitsun sivujen mukaan on jos oikein ymmärsin mut joo ei oo toi ruottin kieli se vahvin
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
Ruotsin virallisen maahantuojan laput pitäisi kyllä ilman muuta käydä. Sitä en tiedä onko SC Auto Ruotsin virallinen maahantuoja.

SC auto on virallinen maahantuoja. Lapusta kuitenkin puuttui esim. akselimassat. GVW on ainoa mikä lapuissa on. 1750kg, täytyy varmaan punnita konttorilla ja lyödä tarralla tulipeltiin.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Tuli vähän noottia noista lapuista.

Ensirekisteröintipäivä on virheellinen, hyväksyntänumeroita puuttuu yms.

Jes, sanoin kyl et tarvii saada ne TÜV:n paperit... Nökööööö.... :D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

kävin tänään (taas) katsastusasemalla ja kyselin lakipykäliä yms. akselimassoista... lopulta puolentunnin selvittelyn jälkeen mulle sanottiin että päätös pysyy hylättynä tyyppikilven massojen puuttuessa ja että voin tehdä valituksen akelle asiasta mutta katsastuskonttorilla asialle ei tehdä enää mitään :(

eli mistä ulkomailta saan painot koska suomesta niitä ei saa mistään?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
kävin tänään (taas) katsastusasemalla ja kyselin lakipykäliä yms. akselimassoista... lopulta puolentunnin selvittelyn jälkeen mulle sanottiin että päätös pysyy hylättynä tyyppikilven massojen puuttuessa ja että voin tehdä valituksen akelle asiasta mutta katsastuskonttorilla asialle ei tehdä enää mitään :(

eli mistä ulkomailta saan painot koska suomesta niitä ei saa mistään?

Eli Ruotsin maahantuoja ei moisia massatodistuksia kirjoita? Tyyppikilpi itsessään on pieni vaiva.

Pyydä perustelut lakiviittauksineen kirjallisena. Postaa ne mulle niin katsotaan mitä asian kanssa voidaan tehdä. Itse pistin AKEen tiedustelua samaisesta aiheesta, katsotaan mitä vastaavat.

Ja täältä vähän vetoapua, vaikka juridista sitovuutta ko. dokumentilla ei olekaan: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2007:068:0015:0024:FI:pDF
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
kävin tänään (taas) katsastusasemalla ja kyselin lakipykäliä yms. akselimassoista... lopulta puolentunnin selvittelyn jälkeen mulle sanottiin että päätös pysyy hylättynä tyyppikilven massojen puuttuessa ja että voin tehdä valituksen akelle asiasta mutta katsastuskonttorilla asialle ei tehdä enää mitään :(

eli mistä ulkomailta saan painot koska suomesta niitä ei saa mistään?

Vaihda konttoria. Menikö sulla muuten noilla lapuilla se läpi?

Itellä toppas noihin lappuihin, on puutteelliset direktiivit. Auto kyllä täyttää direktiivit mutta tarvisi olla tarkempia tietoja. Jopa ohiajomelun desibeliluvut inssi sano joutuvansa kirjoittamaan ylös. Inssi sano myös että noi SC auton laput ei ole parhaat mahdolliset, koska ei ole itsenäinen testilaitos. Yleensä maahantuojan paperit on hyviä, mutta tässä tapauksessa ei riitä.

Noilla ruotsin lapuilla en tee mitään. Tarviin TÜV:n kirjoittamat laput. Vaikkakin täysin samat direktiivit löytyvät siitä. Menee kuulemma niillä läpi. On vaikeeta.

Todella paljon kyllä riippuu siitä omasta asenteesta. Ei rupea heti vittuilemaan jos ne alkaa vinkumaan jonkun puuttumisesta. Ei ne itsekkään varmoja asiasta ole.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilight sanoi
Vaihda konttoria. Menikö sulla muuten noilla lapuilla se läpi?

Itellä toppas noihin lappuihin, on puutteelliset direktiivit. Auto kyllä täyttää direktiivit mutta tarvisi olla tarkempia tietoja. Jopa ohiajomelun desibeliluvut inssi sano joutuvansa kirjoittamaan ylös. Inssi sano myös että noi SC auton laput ei ole parhaat mahdolliset, koska ei ole itsenäinen testilaitos. Yleensä maahantuojan paperit on hyviä, mutta tässä tapauksessa ei riitä.

Noilla ruotsin lapuilla en tee mitään. Tarviin TÜV:n kirjoittamat laput. Vaikkakin täysin samat direktiivit löytyvät siitä. Menee kuulemma niillä läpi. On vaikeeta.

Todella paljon kyllä riippuu siitä omasta asenteesta. Ei rupea heti vittuilemaan jos ne alkaa vinkumaan jonkun puuttumisesta. Ei ne itsekkään varmoja asiasta ole.

sanoivat et jos vaihan konttoria ja saan sen leimaan ilman sitä kilpeä niin ne ottaa akeen yhteyttä ja vaatii selityksen silt toiselt konttorilta että millä perusteella neo päästäny auton läpi ku siitä puuttuu ne painot

annoin sinne ne sc paperit ja _vitun_ halvat tüv-paperit nii se oli sillä selvä auton kuntotarkastusta päästöi yms ei tarvinnut koska auto oli juuri katsastettu päivä enne ostoa ruotsissa ja näyti sille lapun siitä nii sano että tää riittää eli se tyyppi kilpi o ainoo josta nyt kiikasta

ainii ja mitsun pekka koski tjsp lupas kakkukahvit ku saan leiman paperiin
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Vielä kerran, pyydä ne perustelut kirjallisena. Katsotaan mitä asialle voidaan tehdä

InF sanoi
ainii ja mitsun pekka koski tjsp lupas kakkukahvit ku saan leiman paperiin

Älä pidätä hengitystä tämän suhteen. Kyllä auto kilpiin saadaan, mutta kakkukahveja tuskin saat. Lupasi aikanaan omassa keississä auttaa kaikin mahdollisin keinoin, mutta kun tosipaikka tuli niin yhtäkkiä olikin hieman toinen ääni kellossa. En muistele kovin suurella lämmöllä.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
Vielä kerran, pyydä ne perustelut kirjallisena. Katsotaan mitä asialle voidaan tehdä

Älä pidätä hengitystä tämän suhteen. Kyllä auto kilpiin saadaan, mutta kakkukahveja tuskin saat. Lupasi aikanaan omassa keississä auttaa kaikin mahdollisin keinoin, mutta kun tosipaikka tuli niin yhtäkkiä olikin hieman toinen ääni kellossa. En muistele kovin suurella lämmöllä.

pyysin perusteluja kirjallisena ja siinä vaiheessa näytettiin ovea ja sanottiin että akelle voi mennä valittamaan. ei se koski mitään auttanut ilmotti vaan et st-motorssiin yhteyttä et ne vois tietää.
mut eikö tää timantti nyt kuitenki oo monikansallinen yritys nii eikö ne pysty suomesta soittamaan vaikka japanii mister mitsubishille ja kysyä niitä tietoja vai jostain taikurin hatustako ne niitä uusia autoja tilaa
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Vaihda konttoria. Rahaa menee vähän mahdollisesti hukkaan, mutta..

Jossei muuten, ni vie Lapualle, k1 katsastukseen. Sielä he tietää asiansa, miten evo katsastetaan :peukku
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
pyysin perusteluja kirjallisena ja siinä vaiheessa näytettiin ovea ja sanottiin että akelle voi mennä valittamaan. ei se koski mitään auttanut ilmotti vaan et st-motorssiin yhteyttä et ne vois tietää.
mut eikö tää timantti nyt kuitenki oo monikansallinen yritys nii eikö ne pysty suomesta soittamaan vaikka japanii mister mitsubishille ja kysyä niitä tietoja vai jostain taikurin hatustako ne niitä uusia autoja tilaa

Temppa käski sun sitten soittaa mulle :)

Juttu on niin, että niiden on pakko antaa ne perustelut kirjallisena. Muutenhan sinulla ei ole mitään, minkä perusteella lähdet AKEen valittamaan. Jos sävy on niin ilkeä kuin se näyttää olevan, voit mainita perusteluiden antamatta jättämisen olevan siinä määrin vakava virkavirhe, että saattaa olla konttorilla lappu luukulla jonkin aikaa.

Lakitekstiä:

Laki ajoneuvojen katsastusluvista:

14 § (5.12.2003/1017)
Hyvä hallinto

Katsastusluvan ja koulutusoikeuden haltijoiden on tässä laissa tarkoitettuja julkisia hallintotehtäviä hoitaessaan noudatettava hallintolakia (434/2003). Koulutusoikeuden haltijan palveluksessa olevaan ei kuitenkaan koulutustoiminnassa sovelleta hallintolain 28 §:n 1 momentin 4 kohtaa.

Katsastusluvan ja koulutusoikeuden haltijoiden on tässä laissa tarkoitettuja julkisia hallintotehtäviä hoitaessaan noudatettava, mitä viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetussa laissa (621/1999) säädetään.

Hallintolaki:

43 §
Päätöksen muoto

Hallintopäätös on annettava kirjallisesti.

Päätös voidaan antaa suullisesti, jos se on välttämätöntä asian kiireellisyyden vuoksi.

Suullinen päätös on viipymättä annettava myös kirjallisena oikaisuohjeineen tai valitusosoituksineen. Määräaika oikaisuun tai muutoksenhakuun alkaa kirjallisen päätöksen tiedoksisaannista siten kuin siitä erikseen säädetään.

44 §
Päätöksen sisältö

Kirjallisesta päätöksestä on käytävä selvästi ilmi:

1) päätöksen tehnyt viranomainen ja päätöksen tekemisen ajankohta;

2) asianosaiset, joihin päätös välittömästi kohdistuu;

3) päätöksen perustelut ja yksilöity tieto siitä, mihin asianosainen on oikeutettu tai velvoitettu taikka miten asia on muutoin ratkaistu; sekä

4) sen henkilön nimi ja yhteystiedot, jolta asianosainen voi pyytää tarvittaessa lisätietoja päätöksestä.

Annettaessa suullinen päätös asianosaiselle on ilmoitettava, miten asia on ratkaistu, ja selostettava ratkaisun perustelut.

45 §
Päätöksen perusteleminen

Päätös on perusteltava. Perusteluissa on ilmoitettava, mitkä seikat ja selvitykset ovat vaikuttaneet ratkaisuun sekä mainittava sovelletut säännökset.


Päätöksen perustelut voidaan jättää esittämättä, jos:

1) tärkeä yleinen tai yksityinen etu edellyttää päätöksen välitöntä antamista;

2) päätös koskee kunnallisen monijäsenisen toimielimen toimittamaa vaalia;

3) päätös koskee vapaaehtoiseen koulutukseen ottamista tai sellaisen edun myöntämistä, joka perustuu hakijan ominaisuuksien arviointiin;

4) päätöksellä hyväksytään vaatimus, joka ei koske toista asianosaista eikä muilla ole oikeutta hakea päätökseen muutosta; taikka

5) perusteleminen on muusta erityisestä syystä ilmeisen tarpeetonta.

Perustelut on kuitenkin 2 momentissa tarkoitetuissa tilanteissa esitettävä, jos päätös merkitsee olennaista muutosta vakiintuneeseen käytäntöön.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Kerro InF konttorin nimi, tietääpä muut ainakin välttää...
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Voi olla, että olen pihalla kuin lumiukko, mutta eikös ruotsista tuodussa autossa sovelleta tätä lomaketta?
Tuossahan noista painoista ja tyyppikilvestä ei puhuta mitään.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok mä sulle soittanuu vaan mun "asianajaja" ;D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
eli mistä ulkomailta saan painot koska suomesta niitä ei saa mistään?

Mimmonen dokumentti sen pitää olla? Riittääkö kopio tehtaan technical information manuaalista, missä on mainittu akselipainot kaikilla eri varustevariaatioilla?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

pexi sanoi
Mimmonen dokumentti sen pitää olla? Riittääkö kopio tehtaan technical information manuaalista, missä on mainittu akselipainot kaikilla eri varustevariaatioilla?

varmaan tarvisin alkuperäisen technical information manuaalin koska mitkään kopiot ei kanssa käyny ku kyselin. jos oikein ymmärsin nii tarvisin kuitenki todistuksen jossa on jonkun tutkimuslaitoksen tai mitsubishin virallinen leima että kelpaa
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
varmaan tarvisin alkuperäisen technical information manuaalin koska mitkään kopiot ei kanssa käyny ku kyselin. jos oikein ymmärsin nii tarvisin kuitenki todistuksen jossa on jonkun tutkimuslaitoksen tai mitsubishin virallinen leima että kelpaa

Luulis että virallinen mitsun kirja kelpaa, ei kai ne siihen mitään leimoja enää vaadi. Tai oikeaksi todistettu kopio siitä kirjasta.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

pexi sanoi
Luulis että virallinen mitsun kirja kelpaa, ei kai ne siihen mitään leimoja enää vaadi. Tai oikeaksi todistettu kopio siitä kirjasta.

millä sä todistat sen kopion oikeaksi? :)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
millä sä todistat sen kopion oikeaksi? :)

Tietyillä kopiointi firmoilla on "luvat" kopioida ja leimata kopiot siten että niissä lukee "kopion oikeaksi todistaa:" tms. Käy paljon virallisempiinkin asiapapereihin, joten luulis kelpaavan AKE:llekin.
 
Takaisin
Ylös Bottom