Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
- varmista että se auto on tuotu ostomaahan juuri maahantuojan kautta. Esim. Ruotsissa yksityisten jenkeistä tuomia evo tmeitä myynnissä papereiden saanti :(

Ei ole minun nähdäkseni merkitystä onko auto tullut maahantuojan kautta vai ei. Jenkeissä niitä ei ole koskaan myyty, joten siitä ei tarvitse olla huolissaan. Pre VIII LHD Evo on aina ja poikkeuksetta ns. euromalli. Papereita saa verrattain ongelmitta joka tapauksessa.

Onnea vaan rekisteröinnistä! ihmeen pitkään meni ensimmäisen Tommin kanssa kun homma on ollut periaatteessa selvää jo hyvinkin pitkään.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
Ei ole minun nähdäkseni merkitystä onko auto tullut maahantuojan kautta vai ei. Jenkeissä niitä ei ole koskaan myyty, joten siitä ei tarvitse olla huolissaan. Pre VIII LHD Evo on aina ja poikkeuksetta ns. euromalli. Papereita saa verrattain ongelmitta joka tapauksessa.

Onnea vaan rekisteröinnistä! ihmeen pitkään meni ensimmäisen Tommin kanssa kun homma on ollut periaatteessa selvää jo hyvinkin pitkään.

Multa ainaki kovasti tivattiin että onko varmasti ruotsissa myyty auto. Eli selkeesti kyseli siihe suuntaan että onko auto "alunperin" jostain eu:n ulkopuolelta jolloin ne ois ruvennu syynää sitä tarkemmin.

Periaatteessa kaikki o nopeeta. Mut nää suomen erinäiset virastot ja yritykset heitti kokoajan kapuloita rattaisiin ton auton kanssa. 10kertaa vissiin kävin ton hakuninmaan konttorin pääkatsastajan ja "tietäjien" kanssa juttusilla ja aina tuli EI vaikka periaatteessa asia oiski menny nii ku sanoin + katsastuksen alotus ja 2x uudelleen näytille :p
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

:eek:fftopic :tmi

zare sanoi
:eek:fftopic

Jätkällä on aika hyvä asenne :peukku.
Pisteet sinne Tampereen suuntaan tästä.

Ilmeisesti kuvittelet olevasi muita ylempänä, kun nyt satut omistamaan LHD:n.
Ja turha mussuttaa, että siinä oli se hymiö perässä...
Niin on tässäkin... kuvitteellinen sellainen joka näyttää keskisormea.

Joo, kuvittelen olevani tosi ylempänä. Vähintään sen näsinneulan verran. ;) Jotenkin sellaisen kuvan saan että sinä kuitenkin hivenen ymmärsit pointtini. Joka oli vitsi, läppä, tai herja. Voi voi kun joutuu tälläsiä selitteleen.

LHD:n osto oli lähinnä jo totuttujen ajotapojen säilyttämistä ja etenkin isompi kohderyhmä voi auton ostaa. Sitten joskus. Ja tuo LHD TME on kuitenkin harvinainen, arvonalennuksessakin se näkyy. Se minunkin seuraava auto on hyvin todennäköisesti RHD.

nokonzok sanoi
Katsos vaan, meikäläisellä tämä persaukisuus kommentti jäi täysin huomaamatta. Zarella on tässä erinomaisen hyvä pointti. Tämänkaltainen suoranainen kuittailu ei todellakaan ole kovin asianmukaista. Jääköön näkyville varoittavana esimerkkinä samalla todeten, että tällaista EI SUVAITA. Pidetään keskustelut asiallisina.

Ja hyvin on tuntunut meidän persaukisten neuvot kelpaavan.

Kyllä, neuvot todellakin on ollut hyviä. Kiitos niistä. Mutta en tälläsiä herneitä kyllä kuvitellut porukan ottavan. Auto kun ei ole kokonaan takataskun varoilla ostettu.

pexi sanoi
:eek:fftopic

Mitäs jos tehtäis ihan kunnollinen varottava esimerkki ja annettais muutaman viikon banni.
Henk koht oon sitä mieltä, et tollasen, täysin tarpeettoman, aiheettoman ja perusteettoman suunsoiton jälkeen voi mennä kyselemään neuvoja jonnekkin suomi24:lle.

Aiva. Perusteeton suunsoitto, eikö näillä foorumeilla saa edes olla huumoria? Turhan totiseksi nääkin hommat on menny, aattelin et tääl on suht rento meininki esim verrattuna muiden foorumeiden kokemuksiin. Mut alkaa taas vahvasti näyttään joltain muulta kun rennolta. Pystyy vetään herneet tollasestakin viattomasta läpästä.

Ja mitä tohon suomi24 juttuun lisäis, en nyt täysin toimeton olisi ilman tätä foorumia. Jelppaa vaan tuossa rekisteröinnissä. Ei mene niin kauaa kun että itse selvittäisi kaiken.

Jani T sanoi
:eek:fftopic Eikä taida olla ainoa wanhan LHD evon omistaja joka olettaa olevansa jotain ::)
Tällasta elvistelyä ei kyllä kauaa katsella, asiat asioina, kurkoilemaan voi mennä jonnekkin nuorisotalolle :mad:

Just joo. Kaikki on sit tervetulleita tutustuun ja jutteleen kun näätte, katotaan onko mun tarve kukkoilla yhtään kellekkään. Veikkaisin että ei todellakaan ole. Tampereen jäsenien kanssa jonkun verran höpissy ja ei huonoa kokemusta ainakaan omasta puolesta. Mukavaa ja avuliasta porukkaa, ihan niinkuin itse yritän olla. Mut anti olla tässä se varottava esimerkki siitä asiattomasta kommentista. Ja laittakaa vaikka bannit jos tuntuu mun kommentit pahalta.

Jackie sanoi
:eek:fftopic

Itse kyllä ymmärsin tämän vitsiksi... ::)

Tai annoin itseni ymmärtää... Banni olis kyllä liioittelua. No joo, tämä on vaan mun mielipide. I rest my case.

I rest mine also.

Mun puolesta nää asiattomat/ aiheettomat viestit voi poistaa kun kyseiset herrat on nähny mun pointin täs koko hommassa.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
Multa ainaki kovasti tivattiin että onko varmasti ruotsissa myyty auto. Eli selkeesti kyseli siihe suuntaan että onko auto "alunperin" jostain eu:n ulkopuolelta jolloin ne ois ruvennu syynää sitä tarkemmin.

Periaatteessa kaikki o nopeeta. Mut nää suomen erinäiset virastot ja yritykset heitti kokoajan kapuloita rattaisiin ton auton kanssa. 10kertaa vissiin kävin ton hakuninmaan konttorin pääkatsastajan ja "tietäjien" kanssa juttusilla ja aina tuli EI vaikka periaatteessa asia oiski menny nii ku sanoin + katsastuksen alotus ja 2x uudelleen näytille :p

Alle kasi numeroisten evojen kanssa ei tosiaan tarvi tästä olla huolissaan, kaikki LHD:t on euromalleja. Sinänsä on EU-lainsäädännön valossa yksiselitteisen lainvastaista evätä rekisteröinti toisesta EU-maasta tulevasta autosta vaikka se tulisikin alunperin jostain muualta.

Tuolla nopeudella tarkoitin sitä, että yli kaksi vuotta meni mun ex-kutosen kilvityksestä ennen kuin tuli Tommi maahan :)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Mä vaan yritän kertoo et miten seo kaikista helpointa tolla maahantuojalla.
Jos tulee jotain ongelmia niin tietää heti mihin ottaa yhteyttä
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Noni..kaik puhaltaa nyt ne sieraimet tyhjiks. Asiat on selvitetty ja piste.
Itsekin Twilight;n livenä nähnyt ja jutellut ja ok hemmo kysees :peukku

Tämä aihe jatkuu AIHEEN mukaisella keskustelulla tästä eteenpäin.

PS. Tommy on kyselyssä...
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
Tuolla nopeudella tarkoitin sitä, että yli kaksi vuotta meni mun ex-kutosen kilvityksestä ennen kuin tuli Tommi maahan :)

Niin ei toi Inf:nän tommi ole se ensimmäinen tommi kilvissä vaan ensimmäinen lhd tommi. Rhd tommi on ollut jo kuukauden verran kilvissä.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

wesa sanoi
Niin ei toi Inf:nän tommi ole se ensimmäinen tommi kilvissä vaan ensimmäinen lhd tommi. Rhd tommi on ollut jo kuukauden verran kilvissä.

Näin itsekin tän asian oon ymmärtäny.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok varmaa tarkotti että eka lhd tommia koska eiks senki qutone ollu lhd

onks yleistä et ruotsis liimataan rekisterikilvet kiinni jollain sialla, äske otin vasta ruotsin kilven siirtokilven alta pois... jumalauta et oli homma :D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
nokonzok varmaa tarkotti että eka lhd tommia koska eiks senki qutone ollu lhd

onks yleistä et ruotsis liimataan rekisterikilvet kiinni jollain sialla, äske otin vasta ruotsin kilven siirtokilven alta pois... jumalauta et oli homma :D

Sen nimi on butyyliteippi. Ja meinaan pysyy!
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilight sanoi
Sen nimi on butyyliteippi. Ja meinaan pysyy!

:eek:fftopic Tolla ne kilvet kannattaa suomessakin laittaa kiinni.
On edes joku naurun aihe jos kilvet lähtee. ;D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilightina en olisi ollenkaan huolissani bannaamisesta, kuitenkin ne viime kädessä menee melko pitkälle minun kauttani.

Toki on ymmärrettävää että täällä hieman eri tavalla otetaan lievätkin "huumorit (omasta mielestä)", tai provot jne, johtuen ihan siitä että ne ei kuulu foorumin
yleiseen ilmapiirin (kuten joillain muilla foorumeilla voi hyvin olla ihan joka päiväistä suoranainen v*ttuilu käyttäjille puolin ja toisin)
Ja (ehkä?) tätä kautta voi helpostikkin saada loukattua jonkin tunteita hyvinkin helposti (joka voi tuntua itsestä hyvältä jutulta), mutta mutta..

Pidetäänhän silti linja jatkossa asiallisena ;D :peukku
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Veropäätöskin tipahti luukusta. Aika nopeesti tuli, nyt vaan verot maksuun ja katsastus viel loppuun.

Ja turha kysellä veroja, verotettiin 1750kg mukaan. Jos joku haluaa niin laskee siitä.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilight sanoi
Veropäätöskin tipahti luukusta. Aika nopeesti tuli, nyt vaan verot maksuun ja katsastus viel loppuun.

Ja turha kysellä veroja, verotettiin 1750kg mukaan. Jos joku haluaa niin laskee siitä.

No eipä tuolla painotiedolla vielä paljon veroja lasketa... Kerroit tai et, kuukauden päästä se löytyy taulukosta :)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
No eipä tuolla painotiedolla vielä paljon veroja lasketa... Kerroit tai et, kuukauden päästä se löytyy taulukosta :)

Lähinnä nyt sen yksityisviestipommin takia.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilight sanoi
Lähinnä nyt sen yksityisviestipommin takia.

No olisiko sitten helpoin vain sanoa se tässä vaikka? Kun tosiaankaan se ei salaisuudeksi jää kuitenkaan. En ihan ymmärrä nyt.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

wesa sanoi
Niin ei toi Inf:nän tommi ole se ensimmäinen tommi kilvissä vaan ensimmäinen lhd tommi. Rhd tommi on ollut jo kuukauden verran kilvissä.

Joo ja vissii sama auto nyt myynnissä.. rekkarilla evo-65
hintaa 28ke....
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Harri K sanoi
Joo ja vissii sama auto nyt myynnissä.. rekkarilla evo-65
hintaa 28ke....

Tässä voisin siteerata erästä ystävääni: "Kohtuus on vähemmän" :)

Missäs on myynnissä, en ainakaan nettiautosta bongannut?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
Tässä voisin siteerata erästä ystävääni: "Kohtuus on vähemmän" :)

Missäs on myynnissä, en ainakaan nettiautosta bongannut?

Ei ole nettiautos joo... Hanaa lehdessä kait kun sain ilmotuksen vain.
kyse siis mitä ilmeisemmin vieläpä RHD autosta ja Viherkoski omistaja.
Jos kyse samasta autosta minkä tiedän, niin on rajumpi peli vieläpä..
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Harri K sanoi
Ei ole nettiautos joo... Hanaa lehdessä kait kun sain ilmotuksen vain.
kyse siis mitä ilmeisemmin vieläpä RHD autosta ja Viherkoski omistaja.
Jos kyse samasta autosta minkä tiedän, niin on rajumpi peli vieläpä..
Juu kimmon auto on...
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilight sanoi

:eek: noin vähän, olisin kuvitellut että olisi enemmän...noi verot menee kyllä vähän miten sattuu noissa tuoduissa mitsuissa ::)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

cristan sanoi
:eek: noin vähän, olisin kuvitellut että olisi enemmän...noi verot menee kyllä vähän miten sattuu noissa tuoduissa mitsuissa ::)

Ihan normi verot...noita ne on LHD 5-7 evoissa...
RHD:n 5 verot menee alta 5ke jo..
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nokonzok sanoi
Enpä kovin montaa verotettua LHD 5-7 Evoa tiedä. Ei varmaan ihan "normeista" voi vielä puhua.

Peilataan siis hintaa evo 7 ja uudempiin ei veroa voikaan enempää tulla..sitä tarkoitin...
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

nonnih kauan siinä meni mut nyt on EVO-6 rekisterikilvet kii :peukku
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

InF sanoi
siis mun rekisterikilves lukee EVO-6 :-*

Joo, tajusin kyllä. Ilmoitin vaan että kilvet löytyy täältäkin, vaikkei EVO-6 tekstiä kilvessä olekkaan. Riittää kun on rekkaris. :D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Ja tosiaan ainoot vaatimukset oli pakettiautopoikien kautta toimitettu Auto SC:n lappu (painot, valaistukset yms.), sekä TÜV sudin (ohiajomelut, päästöt yms.) pieni lisälappunen.

Alle 100€ dokumenteistä, 155€ katsastuksesta ja 27€ kilvistä. Tottakai siinä välissä reilu 6000€ veroa. :peukku
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Twilight sanoi
Ja tosiaan ainoot vaatimukset oli pakettiautopoikien kautta toimitettu Auto SC:n lappu (painot, valaistukset yms.), sekä TÜV sudin (ohiajomelut, päästöt yms.) pieni lisälappunen.

Alle 100€ dokumenteistä, 155€ katsastuksesta ja 27€ kilvistä. Tottakai siinä välissä reilu 6000€ veroa. :peukku

Oliko siinä pakettiautopoikien lapussa kokonaisakselimassat? Multa rupesivat niitä vaatimaan.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Biim sanoi
Oliko siinä pakettiautopoikien lapussa kokonaisakselimassat? Multa rupesivat niitä vaatimaan.

Tervetuloa kerhoon ::) Technical Info Manualin arvoilla saanet kolmepaikkaisen, jos muita arvoja löydät niin itsekin olen kiinnostunut.

Tässä 6:n tapauksessahan kyseessä oli alunperin Eurooppaan rekisteröity auto (SC Auto on Ruotsin maahantuoja)
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

ast sanoi
Tervetuloa kerhoon ::) Technical Info Manualin arvoilla saanet kolmepaikkaisen, jos muita arvoja löydät niin itsekin olen kiinnostunut.

Tässä 6:n tapauksessahan kyseessä oli alunperin Eurooppaan rekisteröity auto (SC Auto on Ruotsin maahantuoja)

Maahantuoja mulle lupaili tuota paperia. Saa nyt nähdä sitten. Auto tosin seiska, mutta ruljanssi ihan sama.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Biim sanoi
Oliko siinä pakettiautopoikien lapussa kokonaisakselimassat? Multa rupesivat niitä vaatimaan.

Akselimassat oli mun lappujen toisessa versiossa. Ensimmäisestä versiossa oli väärä ensirekisteröintipäivä sekä akselimassat puuttuivat. Kokonaismass oli jo ensimmäisessä versiossa.

Olisiko huono idea jos tehtäisiin omat topicit;
Evo 1-3 (CD9A, CE9A) rekisteröinnistä,
Evo 4 (CN9A) rekisteröinnistä,
Evo 5 + 6 (CP9A) rekisteröinnistä
ja sit vaik vielä toi viimeinen WVTA tyyppihyväksymätön Evo 7 (CT9A)?

Helpottais pirusti tiedonhakua, ja saantia. Nyt on ne hyvät neuvot eksynyt sellaisiin isoihin topiceihin, missä on myös hyvin paljon sitä mutua. Ja eroteltais selvästi muut mallit toisistaan, vaikkakin periaatteessa samalla kaavalla mennään. Olis tosi helppo ainakin lukea sitä.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

En kannata erillisiä topicceja koska oikeasti noissa ei ole paljonkaan eroa. Vuosimallien mukaan tulee lisää vaatimuksia mutta niitä tulee myös kesken mallin, esimerkiksi Evo 4 voi olla vuosimallia 1996 tai 1997 ja siinä välissä vaadittavat asiat muuttuvat. Yleensä ne kyllä ovat kaikki TUV todistuksessa.

Nyt pinnalla on pääasiassa tämä akselimassa-asia joka koskee yhtälailla kaikkia Evo malleja.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Pieni varoitus vaan, AKE ei hyväksy Tuv sud autoservicen lappuja, mikä myös pakettiautopojat.com toimittaa :seina
Tietysti voi saada kilpiin sillä jos katsastusmies ei sitä tietää
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

ast sanoi
En kannata erillisiä topicceja koska oikeasti noissa ei ole paljonkaan eroa. Vuosimallien mukaan tulee lisää vaatimuksia

Samaa mieltä, mutta joku oikein nokkela voisi tehdä evokohtaisen/vuosikohtaisen messun missä näkyy minäkin vuonna voimaantulevat lisävaatimukset. Siitä olis kovin helppo noita kattella muillakin merkeillä ajelevat.

Toki tuon näkee ake:n "muumi" -kaavakkeestakin, mutta ei niin selvästi.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Eikö tossa kilpi jumpassa ole eroja myös jos on JDM tai Euroversio kyseessä?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Markok sanoi
Eikö tossa kilpi jumpassa ole eroja myös jos on JDM tai Euroversio kyseessä?

No ei käytännössä kuin että valot pitää käännellä ja sumari asennella. Monesti jdämmissä ei myöskään ole hyväksyntiä valoissa. Ratin paikalla ei muuten ole väliä kuin joillekin kuljettajille ja verotuksessa saa alennusta.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Biim sanoi
Maahantuoja mulle lupaili tuota paperia. Saa nyt nähdä sitten. Auto tosin seiska, mutta ruljanssi ihan sama.

Seiskan kanssa saattaa käydä tuuri ja akselimassat voi löytyä tosiaan ihan Suomen maahantuojalta. Kun omaan noita selvitin, niin jopa paikallisesta merkkiliikeestä löytyi kansio missä oli seiskan tietoja. En tiedä varmaksi oliko siellä nuo massat, mutta näistä ne koittivat niitä myös vitoseen etsiä tuloksetta, koska tiedot alkoivat vasta seiskasta ylöspäin. Eli mahdollisesti ne uudempiin noista löytyy.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Biim sanoi
No ei käytännössä kuin että valot pitää käännellä ja sumari asennella. Monesti jdämmissä ei myöskään ole hyväksyntiä valoissa. Ratin paikalla ei muuten ole väliä kuin joillekin kuljettajille ja verotuksessa saa alennusta.
Eli esim. samat akselimassat käy JDM ja Euro Evo6?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Ei, vaan molemmissa tapauksissa akselimassoja saatetaan vaatia ja jostain ne pitäisi pystyä todistamaan. Esimerksi Saksalaisessa rekisteriotteessa ne ovat suoraan joten ongelmaa ei ole sieltä tuoduissa euromalleissa.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Anderz sanoi
Pieni varoitus vaan, AKE ei hyväksy Tuv sud autoservicen lappuja, mikä myös pakettiautopojat.com toimittaa :seina
Tietysti voi saada kilpiin sillä jos katsastusmies ei sitä tietää

Eikös edelleenkin se ole hyväksyttyjen testilaitosten listalla?
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

Näytti muuten puuttuvan 5 GSR. Nuo ovat juuri niitä Technical Info Manualin massoja joilla saa kolmipaikkaisia Evoja.
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

havannoitsin vaan että voi niitä olla merkkiliikkeillä / maahantuojalla saatavissa ;D
 
Vs: Evo 6 TME rekisteröinti!?!

ast sanoi
Näytti muuten puuttuvan 5 GSR. Nuo ovat juuri niitä Technical Info Manualin massoja joilla saa kolmipaikkaisia Evoja.

Parempi sekin että saa rekisteriin edes.

edit: näköjään tuo C P 9 A S N D F on rs ja jos d olisi g niin se olisi GSR.
 
Takaisin
Ylös Bottom