evo 9

eclipse96

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2006
onko kenelläkään tietoa mitä eroja on evo 9 usan ja eurooppa mallilla? takapuskurissa oli ainekin eroja mutta onko mitään muuta? ja saakohan usan mallia suomeen miten helposti rekisteriin?
 
Vs: evo 9

eclipse96 sanoi
onko kenelläkään tietoa mitä eroja on evo 9 usan ja eurooppa mallilla? takapuskurissa oli ainekin eroja mutta onko mitään muuta? ja saakohan usan mallia suomeen miten helposti rekisteriin?

Usassa on sivuilla keltaiset valot ja takapuskuri on tosiaan aivan erilainen ja diffuusori puuttuu. Lisäksi voimansiirto on huomattavasti yksinkertaisempi (AYC puuttuu). Rekisteröiminen on ainakin toistaiseksi suhteettoman vaikeaa, joten ei kannata.
 
Vs: evo 9

Kyllähän jenkki evo 9:ssä on AYC ja jopa josain uusimmissa kasessakin.
Ja miten niin se on vaikeaa rekisteröidä? Jos valot pitää muuttaa, niin se ei kovin kummonen operaatio ole. Mitä muuta muka pitänee tehdä?
 
Vs: evo 9

Ei valoja edes tartte muuttaa(näin ainakin luulen), itse just haluaisinkin jenkkivalot.
 
Vs: evo 9

Pluto sanoi
Kyllähän jenkki evo 9:ssä on AYC ja jopa josain uusimmissa kasessakin.
Ja miten niin se on vaikeaa rekisteröidä? Jos valot pitää muuttaa, niin se ei kovin kummonen operaatio ole. Mitä muuta muka pitänee tehdä?

Ei ole AYC:tä. ACD on, kuten uudemmissa kaseissakin. Ensimmäisistähän sekin puuttui. Ja on ihan helvetin vaikea operaatio kun auto ei lähtökohtaisesti täytä euro-normeja. Samat todistukset / testit tarvitsee kuin minkä tahansa uuden jenkkiauton tuomisessa. Eli vaihtoon menee valot ja todennäköisesti kaikki lasit. Sen lisäksi tarivtset todistukset päästöistä, melusta, turvavöistä, törmäystesteistä jne jne.
 
Vs: evo 9

Hei...
En ole ihan varma mutta melkein kaikki usa autot ovat automaatti vaihdeisto myös.
Mutta ehkä Mitsubishi Motors ei ole valmistanut yhtään autom. vaih. Evoa (?), paitsi uusi X.
 
Vs: evo 9

Peke sanoi
Mites ku tiedän yhden Evon, mikä on tuotu Jenkeistä eikä siihen ole ainakaan valoja vaihdettu. ::)

Muuttoautoissa ei ainakaan muistaakseni tarvitse noita valoja vaihdella kun kuitenkin LHD vehkeestä on kysymys.

MitsuMuija sanoi
Hei...
En ole ihan varma mutta melkein kaikki usa autot ovat automaatti vaihdeisto myös.
Mutta ehkä Mitsubishi Motors ei ole valmistanut yhtään autom. vaih. Evoa (?), paitsi uusi X.

Evo seiskasta ja IX wagonista on olemassa GT-A versiot jotka on automaattivaihteisia. Niitä ei kuitenkaan ole myyty Japanin ulkopuolella.
 
Vs: evo 9

Meikäläisellä on jenkkituonti Evo 8...Ja ei tuollaista vissiin kauhian helposti kyllä saa rekisteriin suomessa...Omakin on muuttoauto. Eroja mitä itse olen saanut selville ainakin kasissa on edellämainittujen lisäksi: Vaihteita eteen "vain" viisi, kattoluukku, vakiona 7hp enemmän ;D, oli noita vaikka mitä muutakin mutta ei palaudu nyt mieleen. Ja jos tuollaisen haluaa uittaa suomeen niin katsastuskonttorilla työskentelevä kaverini osasi heti kättelyssä sanoa että vaihtoon menevät valot, lisävalot veks, peilit ja kuten edellä mainittiin tarvitaan vino pino eri todistuksia. Kyllähän tuollanen houkuttelis kun uutena maksaa jenkeissä sen 32 000 dollaria :nykii on se niin väärin :seina
 
Vs: evo 9

Harri K sanoi
RHD GT-A kelpais ;D

No saahan niitä senkun tilaa! Ovat vielä verrattain eduliisia. Briteistä saa model reportin joten kilvityskään ei välttämättä ole aivan mahdotonta.
 
Vs: evo 9

Olen selvitellyt rekisteröintiä ei kuulemma ole edes iso juttu valot joutuu vaihtamaan mutta eipä se niin älyttömän kallista ole ja sumuvalon taakse ja sitten menee läpi. olen tuonut itselle yhden eclipsen usasta ja joutu pelkät valot vaihtamaan.
 
Vs: evo 9

nokonzok sanoi
Muuttoautoissa ei ainakaan muistaakseni tarvitse noita valoja vaihdella kun kuitenkin LHD vehkeestä on kysymys.

Onko jotain mitä USA:sta tuotavista muuttoautoista pitäisi muuttaa, jotta menee kilpiin täällä muuton yhteydessä vai meneekö yleensä sellaisenaan?
En ole toistaiseksi kovinkaan perehtynyt noihin euroopan ulkopuolelta tuotavien muuttoautojen kohteluun :( Saattaa tosin tulla tulevaisuudessa ajankohtaiseksi.
 
Vs: evo 9

Toin oman vm2003 Evo 8:n muuttoautona jenkeistä. Rekisteröinti ei liene ongelma koskaan noissa muuttoautoissa, koska niissä ei edellytetä mitään e-hyväksyntöjä tms. Valoissakin riittää, että löytyy vain tietyt merkinnät umpioista. Jenkkimalleista joutuu vaihtamaan parkkivalon värin valkoiseksi ja taakse tarvitaan sumuvalon asennus (joissain jenkkiautoissa voi olla jo valmiina). Omassa Evossani oli sentään sivuvilkku valmiina.
Nopeusmittarissa pitää olla lukemat myös Km/h.
JenkkiEvon takapuskurissa on sivuissa punaiset valot (ei saa palaa Suomessa ellei vaihda keltaisiksi, kuten volvoissa) ja koko puskuri on muotoiltu hieman erilailla.
Mahtavatko Euro-Evot olla kahdella katilla varustettuja? Jenkkimallit ovat vain yhdellä. Keskitasauspyörästö 50:50 viskolukolla, etupää avoin ja takana levylukko. Käytännössä toimii erittäin loogisesti ja autoa voi ajaa joko kovaa tai "hauskasti" kahva edellä. Koska etupää on avoin ja siis altis sutimiselle, välittyy täyskiihdytyksissä voimaa taakse yleensä enemmän ja tällöin se tuntuu takavetomaiselta (erityisesti mutkissa). Siltikin kaasun annostelu ja kaasulla ohjaaminen uskomattoman helppoa (Jos itseni kaltainen sunnuntaikuski osaa, osaa kuka vain).
 
Vs: evo 9

Nopeusmittarissa pitää olla lukemat myös Km/h. (Ei todellakaan tarvitse olla.)

No onneksi oli Evossa em asia "kunnossa", ettei tarvinnu käydä kädenvääntöä katsastusinssin kanssa. Kaikkea ne sitten keksivätkin omasta hatustaan ::) Ihmettelin tuota "sääntöä" hieman, mutten arvannut täydeksi sonnaksi...
Laitoin myöhemmin mukavuussyistä kierros/nopeusnäytöksi HUD-näytön. Kierrosluvun ledirivistö on selkeä myös vaihtovalona :peukku
 
Vs: evo 9

eclipse96 sanoi
Olen selvitellyt rekisteröintiä ei kuulemma ole edes iso juttu valot joutuu vaihtamaan mutta eipä se niin älyttömän kallista ole ja sumuvalon taakse ja sitten menee läpi. olen tuonut itselle yhden eclipsen usasta ja joutu pelkät valot vaihtamaan.

No, ihan miten vain haluat, mutta väärässä olet. Etsi AKEn sivuilta dokumentti nimeltä "eurom1n1.pdf" ja ihmettele. On meinaan aika pitkä lista, mistä dokuentin tarvitset. Vanhempi Eclipse on voinut tulla helpostikin, mutta 1997 jälkeen rekisteröidyt on hankalia, kun FMVSS normeja ei enää sellaisenaan hyväksytä.
 
Takaisin
Ylös Bottom