evo iv:eehen uusi öljypumppu!?

Hage85

New Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2009
elikkäs nyt tarvetta saada evo iv uus öljypumppu...oisko kellään tietoo mistä sais vakioo paremman pumpun???
 

Hage85

New Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2009
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

Siksi koska, alakerta "leikkasi" kiinni tuossa taannoin ainakin edelliset laakerit oli sen näköiset että ovat olleet joskus hiukan vähällä öljyllä??

itse kerkesin ajaa autolla japanista tulon jälkeen 7tkm. aiemmasta käyttöhistoriasta ei ole sen tarkempaa tietoa, onko joskus sitten pyörinyt kuiviltaan mene ja tiedä. Kuitenkaan minun aikaan ei kerennyt öljyn vähyyttä olemaan ja Castrolin Edge sportit ostaessa sinne laitoin..

Nyt kuitenkin koneeseen tulee mm. uudet "kisalaakerit", Kampiakseli, Eaglen veivit ja Wisecon männät yms. kaikki osat onkin jo suomessa. Tämän takia en enää laita vanhaa pumppua että sama homma ei toistuisi. ???

Uusi on siis hakusessa tietysti vaihtoehtona on laittaa uusi IV oma pumppu mutta mieluusti sinne istuttaisi samalla "tehokkaamman" pumpun!! Löytyisikös kenties täältä tietämystä mitä sinne kannattaisi laittaa tai mistä noita Evon pumppuja kannattaisi etsiskellä?? :nykii

kävisikö esim. EVO 5 tai 6 1/2 pumppu?? ::)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

4-5 pumppu on sama ja 6-9 pumppu on sama. 4-5 pumpun osanumero on korvattu uudemmalla eli jos menet ostamaan tiskiltä pumppua niin saat tuon uudemman. En tiedä mitä eroa niissä on.

Mikä laakeri sieltä leikkasi? Päittäislaakeroinnin kuluminen on tyyppivika.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

ast sanoi
Mikä laakeri sieltä leikkasi? Päittäislaakeroinnin kuluminen on tyyppivika.
Jossain speksasivat öljypumpun ja päittäislaakeroinnin pettämisen välistä yhteyttä. Kaikissa puretuissa autoissa oli ollut öljypumppu tavallista huonommassa kunnossa.
Enpä ole kyllä omaani vaihdattanut.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

MakeM sanoi
Jossain speksasivat öljypumpun ja päittäislaakeroinnin pettämisen välistä yhteyttä. Kaikissa puretuissa autoissa oli ollut öljypumppu tavallista huonommassa kunnossa.

Todisteita? Enpä nimittäin oikein usko :) Crankwalkin tiimoilta on vuosien varrelta niin uskomattomia huhuja ja teorioita liikenteessä että kaikkeen on syytä suhtautua terveen skeptisesti ellei väitteelle ole jotain todisteita.
 

Hage85

New Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2009
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

ast sanoi
4-5 pumppu on sama ja 6-9 pumppu on sama. 4-5 pumpun osanumero on korvattu uudemmalla eli jos menet ostamaan tiskiltä pumppua niin saat tuon uudemman. En tiedä mitä eroa niissä on.

Mikä laakeri sieltä leikkasi? Päittäislaakeroinnin kuluminen on tyyppivika.

Osaatko kertoa saako suomesta jostain tilattua?? vai sitten mitsulta?? itse katselin camskillilta EVO IV OEM öljypumppua maksaisi siellä n:200€ ?? http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2297p10830 liekkö mistään kotosin?

ymmärsinkö siis oikein että jos menen tilaamaan EVO IV pumpun niin se olisi korvattu 6-9 pumpulla?? vai?? :-\

Tosiaan Kampiakselin kaulojenlaakerit olivat antautuneet, ihan kirkkaalle metallille asti.. Jännä sinällään että öljynpaine valoa ei välkytellyt eikä mitään "koneeseen kuulumatonta" ääntä kuulunut aikaisemmin??

kuitenkin itse olen käyttättänyt autoa AINA ajon lopettamisen jälkeen turbotimerilla, kenkääkään en hirveästi sille ole antananut mutta hajoaa ne noikin sitten..

Öljypohja oli kasattu "sikapaskalla" olisiko japaninpojilla leikannut jo siellä päässä kiinni?? uudet liut vaan sisään ja auto suomeen sitä en osaa sanoa mutta, tosiaan laakerit olivat "kiilto metallilla" kauloissa.K ampiakseli oli sen näköinen että runtua sekin on saanut, hiomalla olisi saanut vielä hyvän mutta tarkoituksena on tehdä kerralla sellanen että kestäis pidempään niin laitan mutisematta uuden kampiakselin..

Oletkos ast sitä mieltä että tuo oma pumppunsa riittäisi tuolla kokonpanolla?? kuitenkin lisätehoa olisi myös hakusessa sitä ajatellen "teho" pumppu ei olisi pahitteeksi.. vai??
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

Käsittääkseni vakio ö-pohja on massalla tiivistetty.

Mitä brittien mitsu foorumia olen seurannut, niin ovat siellä todenneet vakio ö-pumpun ihan riittävän tehokkaaksi.

Minkä valmistajan laakerit tulee?

Meinaatko pitää tasapainoakselit?
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

Evox sanoi
Käsittääkseni vakio ö-pohja on massalla tiivistetty.
Pitää paikkaansa.

[quote author="ast"]Todisteita?[/quote]
Ei ole, siksi sanoinkin ettei tosiaan itse tullut vaihdettua :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

En ole kuullut että pumppuja vaihdettaisiin tehokkaammissakaan peleissä eli kyllä se vakio riittää aika pitkälle. Mitä lie sitten käynyt tuon koneen kanssa, ehkä ollut öljyt todella pitkään vaihtamatta tms?

Öljypohja on tosiaan massalla tiivistetty kuten aikaisemmin sanottiinkin.

Uudemman mallin pumpun numero on MD366260, mutta en tosiaan tiedä mitä eroa siinä on. Voi olla että teknisiltä arvoiltaan se on ihan samanlainen kuin aikaisemminkin, mutta jotain valua muutettu tms. Pumpun lisäksi voisi olla paikallaan uusia / tutkia öljynsuodatinjalka missä on öljynkiertoon vaikuttavia osia, mm. termostaatti. Ainakin öljynpaineita ja lämpöjä kannattaa remontin jälkeen seurata tarkkaan.

Voisin kuvitella että jos laakereiden mennessä tai crankwalkin iskiessä menee reilummin metallia koneesta läpi niin se näkyy pumpussa. Itsellä ei ollut mitään merkittävää kulumaa pumpussa ja laitoin samalla kasaan. On sillä jo 19 tkm rullattu ongelmitta rempan jälkeen.
 

Hage85

New Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2009
Vs: evo iv uus öljypumppu!?

Evox sanoi
Käsittääkseni vakio ö-pohja on massalla tiivistetty.

Mitä brittien mitsu foorumia olen seurannut, niin ovat siellä todenneet vakio ö-pumpun ihan riittävän tehokkaaksi.

Minkä valmistajan laakerit tulee?

Meinaatko pitää tasapainoakselit?

ok eli vissiin se vakio pumppu sitten ihan riittävä tulee olemaan..

laakereiksi tulee ACL RACE SERIES..

mites noi tasapainoakselit voiko ne jättää pois?? vai onko siihen joku parempi ehdotus??

uusi exedyn tuplalevy kytkin saapui viimeviikolla suomeen ja kampiakseli vauhtipyörä kompikaatio lähtee koneistamolle tasapainoitukseen nyt tällä viikkolla..

lohko on käynyt jo siellä ja uudet männät on on porattu siihen sopivaksi..

ast sanoi
En ole kuullut että pumppuja vaihdettaisiin tehokkaammissakaan peleissä eli kyllä se vakio riittää aika pitkälle. Mitä lie sitten käynyt tuon koneen kanssa, ehkä ollut öljyt todella pitkään vaihtamatta tms?

Öljypohja on tosiaan massalla tiivistetty kuten aikaisemmin sanottiinkin.

Uudemman mallin pumpun numero on MD366260, mutta en tosiaan tiedä mitä eroa siinä on. Voi olla että teknisiltä arvoiltaan se on ihan samanlainen kuin aikaisemminkin, mutta jotain valua muutettu tms. Pumpun lisäksi voisi olla paikallaan uusia / tutkia öljynsuodatinjalka missä on öljynkiertoon vaikuttavia osia, mm. termostaatti. Ainakin öljynpaineita ja lämpöjä kannattaa remontin jälkeen seurata tarkkaan.

Voisin kuvitella että jos laakereiden mennessä tai crankwalkin iskiessä menee reilummin metallia koneesta läpi niin se näkyy pumpussa. Itsellä ei ollut mitään merkittävää kulumaa pumpussa ja laitoin samalla kasaan. On sillä jo 19 tkm rullattu ongelmitta rempan jälkeen.


elikkä tolla varaosanumerollako voi pumppua tiedustella mitsun maahantuojalta??

lohko kävikin siellä koneistamolla kuten sanoin ja pesurin läpi tyrkkivät sen silloin joten metalli siprut lienee jo suurimaksi osakseen poistuneet mutta, tarkastan kanavat tietysti vielä ennen lopullista kasausta.

itse en vielä ole avannut entistä pumppua tarkistaakseni sen kuntoa ehkä katson senkin vielä tässä, uuden pumpun kuitenkin tilaan lopulliseen pakettiin..

mitäs mieltä olette tosta aiemmin linkittämästäni CAMSKILL:in pumpusta?? OEM osa näyttäisi kuitenkin olevan..

huomasin myöskin AMSPERFORMANCELLA olevan jonkun "loiskelevyn"

http://www.amsperformance.com/cart/Cosworth-Mitsubishi-Lancer-Evolution-Evo-4-5-6-7-8-9-4G63-Crankshaft-Oil-Scraper-Amsperformance.com.html

onko tuollaisesta mitään lisäapua?? mikäli oikein käsitin niin tuo parantaisi öljynkiertoa?? vai mikä hitto toi on??
 

karrai

evo 4
Liittynyt
13 Maaliskuu 2008
Vs: evo iv:eehen uusi öljypumppu!?

Itselläni on tälläinen ongelma. :-\
Öljynsuodatin otti maasta kiinni ja kierre meni poikki suodatinjalasta.
Onko öljynsuodattimenjalka ja pumppu yhtenäinen osa?
Kannataako pumppua vaihtaa kun tasapainoakselit poistetaan ja hinta kun ei camskillillä ole kuin ton 200e?
pitäs kone napata pöydälle ja tehdä täydellinen jakopääremppa ja tasapainoakselit pois.
Samalla ku tota pumppua irrotelee niin vaihtas uuden....
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo iv:eehen uusi öljypumppu!?

Suodatinjalan voi vaihtaa erikseen irrottamatta moottoria autosta eli se on erillinen osa. Kiinni muutamalla pultilla moottorin päätylevyssä missä on öljypumppu. Tiiviste välissä.
 

karrai

evo 4
Liittynyt
13 Maaliskuu 2008
Vs: evo iv:eehen uusi öljypumppu!?

miten kun tuon pumpun käyttää irti kun poistaa tasapaino-akselit niin mistä tunnistaa kuluneen pumpun?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: evo iv:eehen uusi öljypumppu!?

Workshop manuaalissa on muistaakseni yksi mittaus, muuten kai lähinnä silmämääräisesti?

En kyllä lähtisi konetta tasapainoakselien poistoa varten irroittamaan ellei samalla ole tarkoitus puuhastella jotain muuta. Ei niistä akseleista niin paljon haittaa / hyötyä ole.
 

karrai

evo 4
Liittynyt
13 Maaliskuu 2008
Vs: evo iv:eehen uusi öljypumppu!?

Mut ei kai toi hommana suuri oo ku jokatapauksena käyttää koneen pöydällä kytkin/jakopääremppaa varten.
Siihen nähtynä mitä tuo aiheuttaa jos menee tp-akselin hihna poikki.....
Toisaalta 70tkm ajettuun autoon riitäs pelkkä hihnan vaihto mut ei anna luonto periksi olla vaihtamatta kaikkia jakopään-osia.
 
Ylös Bottom