Vs: evo iv uus öljypumppu!?
Evox sanoi
Käsittääkseni vakio ö-pohja on massalla tiivistetty.
Mitä brittien mitsu foorumia olen seurannut, niin ovat siellä todenneet vakio ö-pumpun ihan riittävän tehokkaaksi.
Minkä valmistajan laakerit tulee?
Meinaatko pitää tasapainoakselit?
ok eli vissiin se vakio pumppu sitten ihan riittävä tulee olemaan..
laakereiksi tulee ACL RACE SERIES..
mites noi tasapainoakselit voiko ne jättää pois?? vai onko siihen joku parempi ehdotus??
uusi exedyn tuplalevy kytkin saapui viimeviikolla suomeen ja kampiakseli vauhtipyörä kompikaatio lähtee koneistamolle tasapainoitukseen nyt tällä viikkolla..
lohko on käynyt jo siellä ja uudet männät on on porattu siihen sopivaksi..
ast sanoi
En ole kuullut että pumppuja vaihdettaisiin tehokkaammissakaan peleissä eli kyllä se vakio riittää aika pitkälle. Mitä lie sitten käynyt tuon koneen kanssa, ehkä ollut öljyt todella pitkään vaihtamatta tms?
Öljypohja on tosiaan massalla tiivistetty kuten aikaisemmin sanottiinkin.
Uudemman mallin pumpun numero on MD366260, mutta en tosiaan tiedä mitä eroa siinä on. Voi olla että teknisiltä arvoiltaan se on ihan samanlainen kuin aikaisemminkin, mutta jotain valua muutettu tms. Pumpun lisäksi voisi olla paikallaan uusia / tutkia öljynsuodatinjalka missä on öljynkiertoon vaikuttavia osia, mm. termostaatti. Ainakin öljynpaineita ja lämpöjä kannattaa remontin jälkeen seurata tarkkaan.
Voisin kuvitella että jos laakereiden mennessä tai crankwalkin iskiessä menee reilummin metallia koneesta läpi niin se näkyy pumpussa. Itsellä ei ollut mitään merkittävää kulumaa pumpussa ja laitoin samalla kasaan. On sillä jo 19 tkm rullattu ongelmitta rempan jälkeen.
elikkä tolla varaosanumerollako voi pumppua tiedustella mitsun maahantuojalta??
lohko kävikin siellä koneistamolla kuten sanoin ja pesurin läpi tyrkkivät sen silloin joten metalli siprut lienee jo suurimaksi osakseen poistuneet mutta, tarkastan kanavat tietysti vielä ennen lopullista kasausta.
itse en vielä ole avannut entistä pumppua tarkistaakseni sen kuntoa ehkä katson senkin vielä tässä, uuden pumpun kuitenkin tilaan lopulliseen pakettiin..
mitäs mieltä olette tosta aiemmin linkittämästäni CAMSKILL:in pumpusta?? OEM osa näyttäisi kuitenkin olevan..
huomasin myöskin AMSPERFORMANCELLA olevan jonkun "loiskelevyn"
http://www.amsperformance.com/cart/Cosworth-Mitsubishi-Lancer-Evolution-Evo-4-5-6-7-8-9-4G63-Crankshaft-Oil-Scraper-Amsperformance.com.html
onko tuollaisesta mitään lisäapua?? mikäli oikein käsitin niin tuo parantaisi öljynkiertoa?? vai mikä hitto toi on??