EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Glykoli haisee konehuoneessa, mutta missään ei näy vuotoa. Voimakkaimmillaan haju on syylärin korkin tienoilla tai siitä suoraan alaspäin. Korkki vuotaa? Höyryä, vuotoa eikä kosteutta näy missään, vain tuo mieto haju häiritsee.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

kyllä se vuotaa tai
sitten liian raakaa glygolia (yli max 40asteenkestävyys min 35ast) koneessa,

kannattaa katsoa jos joku pikku, jos letku on vaihdettu normaaliin öljy/pa letkuun niin
ne hapantuun (öljynpaine yms letkut ei siis kestä glygolia)
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

JKorpela sanoi
kyllä se vuotaa tai
sitten liian raakaa glygolia (yli max 40asteenkestävyys min 35ast) koneessa,

kannattaa katsoa jos joku pikku, jos letku on vaihdettu normaaliin öljy/pa letkuun niin
ne hapantuun (öljynpaine yms letkut ei siis kestä glygolia)

Liian raakaa en usko nesteen olevan kun on suora japanintuonti ilman suomihuoltoja vielä. Tarvitsee tutkaista nuo letkut ja korkki. Kiitosta.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Onko kone muutoin vakio?
Rallijannut vaihtaa ralliartin korkin aina, kun vakio tahtoo ryösätä yli ::)
 

ragiz

CP9A , ex-CN9A
Liittynyt
13 Heinäkuu 2008
Sijainti
Pudasjärvi
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Kirjoitanpa tähään samaan topickiin. Eli tänään huomasin että syyläri vuotaa päältä hieman, korkista vasemmalle noin 10cm. Onko tuolle tehtävissä mitään vai alanko suoraan kattelemaan uutta syyläriä? Paikkausainetta en laita vesijärjestelmään.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Tuosta yläpäädystä nuo tuppaa pettämään. Ainakaan itse en siihen fiksua paikkauskonstia löytänyt. Tilailin Briteistä siihen tollasen Koyon mikä on toiminut oikein hyvin.

syylari2copy.jpg
 

ragiz

CP9A , ex-CN9A
Liittynyt
13 Heinäkuu 2008
Sijainti
Pudasjärvi
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Juu siltä näyttää että uuden hommaus on edessä, mistä Samppa tilasit tuon Koyon? linkkiä? :)
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Muisteelisin, että tuolta
http://www.jp4mance.com/products/1/mitsubishi/engine

Ei meinannut keltään löytyä suoraan hyllystä ja näille oli sattumalta juuri kaksi tullut. En ole varma onko tuo nyt sama syyläri mitä tuolla sivuilla myyvät. Melkeen Lancerregisterin kautta koittasin urkkia kenellä mahdollisesti on noita varastossa. Jotkut kun tuntu myyvän tavaraa joiden toimitusajasta ei ole mitään varmuutta.
 

ragiz

CP9A , ex-CN9A
Liittynyt
13 Heinäkuu 2008
Sijainti
Pudasjärvi
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Purkiin tuossa äsken vanhan syylärin pois. Uusi saapuu huomenna. Ajattelin kysästä ku ekaa kertaa vaihan syyläriä evoon niin onko jäähdytysjärjestelmässä mitään ilmausruuvia vai laitanko uudet nesteet takaisin ihan normaalilla tavalla?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

ragiz sanoi
Purkiin tuossa äsken vanhan syylärin pois. Uusi saapuu huomenna. Ajattelin kysästä ku ekaa kertaa vaihan syyläriä evoon niin onko jäähdytysjärjestelmässä mitään ilmausruuvia vai laitanko uudet nesteet takaisin ihan normaalilla tavalla?

Termostaattikopan päällä on ruuvi, mutta tuntuisi se muutenkin ilmaantuvan. Kannattaa ehkä kuitenkin ilmata tuosta ruuvista varmuuden vuoksi.
 

tomi84

New Member
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Sijainti
Nurmes
Vs: EVO IV ja makean tuoksu konehuoneessa

Onkos kukaan keksinyt mitään korjausta tähän ongelmaan? Edes jotain mikä väliaikaisesti auttaisi? sama vika näkyy mullakin olevan IV:ssä,ja toimitusaikaa uusilla jäähdyttimillä tuntuu olevan. En itsekkään mitään "paikkauslitkuja" mielellään menis kaatelemaan nesteen sekaan..
 
Ylös Bottom