EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu

Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2017
Sijainti
humppila
Moi!

olen uusi evon omistaja murheena olisi että evo käy rikkaalla laajakaista näyttää arvoa 10.3 kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä vähäsen horjuu tosto ei kovin paljoa 10.1-10.5 on väliä. tulpat on mustat . letkuja käyty läpi eikä ole löytynyt vuotoja mistään (toistaiseksi). paljonko vakio etu lamdassa kuuluisi kulkea voltteja tällä hetkellä noin 0.9. laajakaistana toimii innovate lc1 vakio ecu on kiinni joten ei ole ohjelmoitukkaan.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Kapeakaista lambdan jännitteestä et voi päätellä paljoakaan mutta sen tulisi heilua villisti 0-1V välillä jos se reagoi hitaasti se kannattaa vaihtaa.
Tutki imuvuodot ja myös mahdolliset pakovuodot. Onko putkessa joku tukos? Alipaineletkut kohdillaan? bensapaineensäätimen letku paikoillaan? Moottorin huohotus kunnossa?
Jako kohdillaan? onko lambda-anturi yleismallinen?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

pitäskö seossuhteet muuttua jos nyppäsee tyhjäkäynnillä pensanpaineensäätimen letkun irti. itse kun järkeilen niin juu koska bensanpaine muuttuu ahtopaineiden mukaan en tiedä paljon näissä pitäis olla vakiona bensanaine mutta esim jos ois 2,5bar ilman letkua niin letkun kanssa noin 1.9bar alipaineen takia . letkut tarkastettu useampana päivänä jo. lambdasta en osaa sen enempää sanoa kuin että lähtee 2 piuhaa ( sininen ja valkoinen).
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Viallinen moottorin lämpöanturi saattaa aiheuttaa rikkaalla käyntiä, kun rikastus on kokoajan päällä. Muistaakseni rikkonainen anturi näyttää moottorin lämmöksi -40°c
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

anturi näyttää ainaki elämää nähneeltä mistäs sais huomenna haettua uuden :)
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=7963&cat=88&sub=110&sec=113&var=47&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=

Ei kyllä saa huomiseks, mutta mulla on tollanen autossa kii.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

hmmm onkohan kellään tietoo kelpaako toi motonetin 37-3331 jos en ihan väärin oo googletellu niin pitäis mennä :)
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Orginaali numero MD177572

Ja ilmeisesti käytetty samaa galanteissa.outlanderissa.coltissa.space star.space wagon.pajero.l200 jne.Malli mukaan ja motonettii vaikka ensi hätään.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

ilmottelen huomenna tänne käykö toi motonetin osa jos jollekkin sattuu tulemaan vastaava tilanne niin tietää mistä saa nopeasti tarpeen tullen :)

asiasta toiseen nissan miehenä tullut nissan foormeilla enemmän pyörittyä niin onko täällä kiinitettyä osioita olemassa esimerkiksi jos evo vaikka rupeaa käymään rikkaalla niin mitä kannattaa käydä läpi ja tarvikeosa numerot perässä ?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
asiasta toiseen nissan miehenä tullut nissan foormeilla enemmän pyörittyä niin onko täällä kiinitettyä osioita olemassa esimerkiksi jos evo vaikka rupeaa käymään rikkaalla niin mitä kannattaa käydä läpi ja tarvikeosa numerot perässä ?
Ei taida olla. hakua käyttämällä löytää edelliset keskustelut aiheesta joilla pääsee jo pitkälle ja varaosanumerot löytyy helposti räjäytyskuvista.
ah-05 sanoi
Orginaali numero MD177572

Ja ilmeisesti käytetty samaa galanteissa.outlanderissa.coltissa.space star.space wagon.pajero.l200 jne.Malli mukaan ja motonettii vaikka ensi hätään.
Samaista varaosanumeroa tyrkyttää myös kolmoseen vaikka ihavaanjuuson linkissä lukee 4-6.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

ei auttanut anturin vaihto. välijäähy on joskus ottanut osumaa kai se täytyy purkaa ja testata onko siinä vuotoa .
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
Moi!

olen uusi evon omistaja murheena olisi että evo käy rikkaalla laajakaista näyttää arvoa 10.3 kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä vähäsen horjuu tosto ei kovin paljoa 10.1-10.5 on väliä. tulpat on mustat . letkuja käyty läpi eikä ole löytynyt vuotoja mistään (toistaiseksi). paljonko vakio etu lamdassa kuuluisi kulkea voltteja tällä hetkellä noin 0.9. laajakaistana toimii innovate lc1 vakio ecu on kiinni joten ei ole ohjelmoitukkaan.

Onko autoa milloin säädetty viimeksi ? Jos onkin vain ihan ominaisuus/vika eli säätämätön ecu ?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Ja tulee mieleen että onko laajakaista kunnossa/calibroitu?
Aikanaan omassa nelkussa meni se lämpötila anturi nii meinasi sammua aina risteykseen tullessa ja kiihdyttäessä muistaakseni nyki.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

ei ole säädetty evo 4 ecua ei tietääkseni voi säätää. 2 eri laajakaistalla kokeiltu molemmilla samoilla arvoilla pyörii. molemmat myös calibroitu ennen laittoa . tulpat katottu ja on mustat joten rikkaalla käy. kokeilin käyttää ilman välijäähyä ja käy yhtä rikkaalla kuin paikallaanki elikkä jossakin on vuotoa pitää vain selvitellä missä.

ja jos jollakin on vanhoja tietoja BOH-331 evo 4 niin tänne vaan vissii joskus kolari korjattu? ainaki päättelin jälistä mitä on. välijäähy ottanu paljon kipeetä, pakoputki ja pohja. vasen etulokari näyttää uudelleen maalatulta.

motonetin anturi kävi hyvin paikkaansa mutta ei vaikutusta seoksiin.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Miten ilmassamittari? Ota liitin irti niin tasottuuko yhtään?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
ja jos jollakin on vanhoja tietoja BOH-331 evo 4 niin tänne vaan vissii joskus kolari korjattu? ainaki päättelin jälistä mitä on. välijäähy ottanu paljon kipeetä, pakoputki ja pohja. vasen etulokari näyttää uudelleen maalatulta.
Oli kaverilla joku 3v sitten.
Välijäähyn ja pakoputken downpipen kohdissa oli jo silloin lommot.Lokarista en osaa sanoa mitään. Siihen aikaan oli orkkiksen näkönen muutenkin. Nykyäänhän taitaa olla jonkinverran tuunailtu. Mitä vähän seuraillut niin hintakin kasvanut sitä myötä kun takalasiin tullut lisää tarroja ;D
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

mimmosta lambdaa suosittelette ? samaan voi tarjota säädettävää moottorinohjausta :) vähän ohi aiheen paljonko evo 4 vakio enkein vanteilla on hintapyyntejä? auton mukana tuli priimakuntoset mustat ja vois laittaa kiertoon (liitteenä likanen kuva kyseisestä mallista)
 

Liitetiedostot

  • 23730702_2329685417057884_440381526_o.jpg
    23730702_2329685417057884_440381526_o.jpg
    161 KB · Lukukerrat 355
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Tilulilu sanoi
Oli kaverilla joku 3v sitten.
Välijäähyn ja pakoputken downpipen kohdissa oli jo silloin lommot.Lokarista en osaa sanoa mitään. Siihen aikaan oli orkkiksen näkönen muutenkin. Nykyäänhän taitaa olla jonkinverran tuunailtu. Mitä vähän seuraillut niin hintakin kasvanut sitä myötä kun takalasiin tullut lisää tarroja ;D


tarrat lensi ekana veks autosta ja myllytys puskurissa pari pahaa naarmua muuten priimakuntonen yksilö korillisesti. clubi tarra sai jäädä ja orkkis tarrat :)
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

välijäähystä löyty pieni vuoto. no uus cooleri setti tilaukseen loppuvuodesta :) voiko kovin pieni vuoto silti noin paljoa vaikuttaa seoksiin ?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
mimmosta lambdaa suosittelette ? samaan voi tarjota säädettävää moottorinohjausta :) vähän ohi aiheen paljonko evo 4 vakio enkein vanteilla on hintapyyntejä? auton mukana tuli priimakuntoset mustat ja vois laittaa kiertoon (liitteenä likanen kuva kyseisestä mallista)

Mulla on toiminut Bilteman 2 johtoinen tarvike lambda. Vähän se lämpee hitaammin kun alkuperäinen. Evo 5 tai 6 ecu menee aika helposti paikoilleen ja niitä voi säätää. Vanteista ei varmaan montaa sataa saa. Varmaan joku 400€ voi pyytää.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

ei se haittaa pää asia on että toimii :) varmaanki tuote nro 52954. joo jotaki tommosta hintaa mietin pitääpä puunata ja laittaa myyntiin samalla laittaa osto ilmotus ecusta.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

venttiilikopan tiivisteet vuos ku seula joka paikasta nii tuli ne vaihettua uuteen. samalla tuli huomattua että antilag järjestelmä/egr kumpi ny onkaan niin vuotaa kans.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

rupesi toi rajotin ihmetyttämään onko näissä rajotin 7,500 rpm ? kiintee punanen alkaa 7,000 rpm. ei ollut pakosarja halki. lambda menee vaihtoo lämpimänä näyttää koko aika saman 0.34v ei yhtään heilahtelua.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Joo nuo lambdat on kyllä aika mystisiä välillä, mulla on ollu kans lambda mikä näytti aina 0.6v lämmettyään, sit on ollu semmonenki mikä putos 0v heti kun meni rikkaalle, ois siis pitäny näyttää 1v. :/ se pelas tyhjäkäynnillä ihan OK kaikenlisäks mut kuormituksessa ecu luuli että vetää laihalle..
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
rupesi toi rajotin ihmetyttämään onko näissä rajotin 7,500 rpm ? kiintee punanen alkaa 7,000 rpm. ei ollut pakosarja halki. lambda menee vaihtoo lämpimänä näyttää koko aika saman 0.34v ei yhtään heilahtelua.
Otit pakosarjan irti vai katsoitko peilillä pakosarjan alapuolen tarkasti? Valu aukee vasta lämpösenä halkio.
Mut lambdaltaha toi kyl vaikuttais.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
välijäähystä löyty pieni vuoto. no uus cooleri setti tilaukseen loppuvuodesta :) voiko kovin pieni vuoto silti noin paljoa vaikuttaa seoksiin ?
Eihän sen iso vuoto tarvitse olla jotta vaikuttaisi seoksiin. Laitoitko suoran putken coolerin tilalle,kun kokeilit toimintaa ilman cooleria? Onko vakio bypass paikallaan?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Harri K sanoi
Otit pakosarjan irti vai katsoitko peilillä pakosarjan alapuolen tarkasti? Valu aukee vasta lämpösenä halkio.
Mut lambdaltaha toi kyl vaikuttais.

puhelimen kameralla ja kunnon valaistuksella tutkailtu kylmänä vuoto jälkiä ei löytynyt.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

cantoona sanoi
Eihän sen iso vuoto tarvitse olla jotta vaikuttaisi seoksiin. Laitoitko suoran putken coolerin tilalle,kun kokeilit toimintaa ilman cooleria? Onko vakio bypass paikallaan?

mietin tota samaa mutta hallin siivous oli viimeviikolla ja kaikki ylimääränen lensi pois joten ei ole putkea hallilla enään. bypass korvattu dumpilla bypassin reikä tukittu kunnolla.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

santhu sanoi
mietin tota samaa mutta hallin siivous oli viimeviikolla ja kaikki ylimääränen lensi pois joten ei ole putkea hallilla enään. bypass korvattu dumpilla bypassin reikä tukittu kunnolla.
Ja dumppi puhaltaa nyt myös mitattua ilmaa pihalle,vai? Tämäkin sekoittaa lisää asioita..
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

cantoona sanoi
Ja dumppi puhaltaa nyt myös mitattua ilmaa pihalle,vai? Tämäkin sekoittaa lisää asioita..

päästää vaan ahtojen puolella ku kaasusta päästää tulee juurikin se effekti että evo meinaa sammua vedosta mikä on yleistä dumpin asennuksen jälkeen näissä.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

lambda tilattu toivotaan että se auttaisi vähäsen myös ensikuussa tulee uusi cooler sarja ja pakosarja. tarkotus ei ollu pitää tätä autoa projekti autona ku 2 niitä löytyy ennestään jo nissan 200sx s13 ja nissan skyline gtr r33 ...
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Siis hetkonen - sulla on kierrättävän bypassin tilalla ulospuhaltava dumppi vakiosoftalla ja MAFlla? Onneksi olkoon olet juuri selvittänyt ongelmasi. Vaihda bypass takaisin niin elämä helpottuu. Jos haluut tuhinaa ulos niin osta osaksi ulospuhaltava bypass. Toi dumppi sekottaa MAFn aivan täysin sillä virrattu ilmamäärä koneeseen ei pidäkkään paikkaansa kun dumppi puhaltaa sen ulos. Seurauksena mahdollisia auton sammumisia ja rikkaita seoksia.

Sitten missä tilanteessa toi 10.3 arvo tulee? tasakaasulla? kiihdytyksessä? tyhjäkäynnillä? Koko ajan?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

cubeqtio sanoi
Siis hetkonen - sulla on kierrättävän bypassin tilalla ulospuhaltava dumppi vakiosoftalla ja MAFlla? Onneksi olkoon olet juuri selvittänyt ongelmasi. Vaihda bypass takaisin niin elämä helpottuu. Jos haluut tuhinaa ulos niin osta osaksi ulospuhaltava bypass. Toi dumppi sekottaa MAFn aivan täysin sillä virrattu ilmamäärä koneeseen ei pidäkkään paikkaansa kun dumppi puhaltaa sen ulos. Seurauksena mahdollisia auton sammumisia ja rikkaita seoksia.

Sitten missä tilanteessa toi 10.3 arvo tulee? tasakaasulla? kiihdytyksessä? tyhjäkäynnillä? Koko ajan?

vanha bypassi oli rikki sen takia tilalle laitettu dumppi mikä tuli auton mukana. 10.3 arvo tyhjäkäynti,tasakaasu ja kiihdytys kaasusta päästää niin arvo käy siellä 8 tuntumalla hetken päästä 10 takasin.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

miten dumppi voi noin voimakkaasti vaikuttaa tk/ ajamiseen jos se ei päästä ilmaa läpi? järjen mukaan ei pitäisi vaikuttaa ollenkaan muutakuin sillonkun dumppi aukee ja sillonhan se vaikuttaakin ku auto meinaa sammua mutta tämän asian kanssa pystyn elämään. ellei maagisesti bypass lisää ilmaa järjestelmään. mutta kokeilin sx ylijääneellä bypasilla että saadaan tämäkin teoria suljettua pois ainut vaikutus oli se että auto ei sammu vedon jälkeen.

vaihdellaan vähän osia ennenku palaillaan asiaan. uutta osaa siis tulossa välijäähdytin sarja letkuineen päivineen, pakosarja , lambda,moottorinohjaus kun sopivan löytää ja hukkaportti (ruostunut).

ilmoitan tänne kyllä kun vika korjattu ja mikä ollut vikana mieluiten ei kysellä samoja asioita että saadaan kommenttien määrä pidettyä maltillisena.

jos ton osa listan jälkeen ei rupea käymään oikeilla arvoilla niin imusarjan kimppuun hyökkään sinne uudet tiivisteet jokapaikkaan ja uudet letkut jos se ei auta niin uudella boksilla säädöt kohdilleen.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Ei ois pahitteeksi jos joku loggais sitä evoscannilla.
 
Vs: EVO V seos vaeltaa

Jatketaan tätä ketjua.

Eli auto otettu talvi säilytyksestä ajoon ja huomasin että tasakaasulla ajaessa laajakaista näyttää A/F 14.0. Kiihdytyksen jälkeen arvo jää hetkeksi 12.6. Hetken näytti toimivan eli A/F 14.7 oli ajossa. Tyhjäkäynnillä oli sama homma eli 14.0.

Pakokaasutesti näytti samaa eli lambda oli 0.960 ja CO arvot korkeella, kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Hetken etsin olisiko imu tai ahtovuotoja missään mutta en löytänyt mitään. Auto käyntiin ja laajakaista näytti 14.7. Silloin myös pakokaasut oli kohdallaan.
Eli vika ei ole PLX-laajakaistassa, se näyttää oikein.

Auto käy hyvin ja vetoja on. Ei mitään pätkimistä eikä muutakaan ihmeellistä esiinny. Talven aikana oli dp irti. Muuta ei ole moottorille tehty. Syksyllä toimi hyvin ja talven aikan pari kertaa käytin kuumaksi enkä huomannut mitään erikoista.

Auto on AMW säätänyt muuta vuosi sitten ja toiminut moitteetta tähän asti. Vikavalo ei pala. Onko mitään ajatuksia?
Voiko viime vuotiset bensat tehdä tällästä oiretta? Reilu puoli tankkia on viimevuotista ja tänään tankkasin täyteen mutta oireet jatkuu saman kaltaisina.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Oisko kapeakaista tullut tiensä päähän?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Basbarduu sanoi
Oisko kapeakaista tullut tiensä päähän?

Se on yksi vaihtoehto, mutta menisikö muka tuolleen vaan vähän rikki ja toimisi välillä? ???
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Silleen ne yleensä hajoaa. Hiipumalla, reagointi hidastuu.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Basbarduu sanoi
Silleen ne yleensä hajoaa. Hiipumalla, reagointi hidastuu.

Ok. Nopeella googletuksella Ross sportilla ja Indigolla n.95 puntaa. Saako muualta järkevästi?
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Saat varmaan mistä tahansa varaosaliikkeestä about samaan hintaan. DOX-0314.
 
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

Jaahas vika paikannettu kiitoksia hyvistä arvaukista :) säikähdyksellä selvitty sylinteriin ei tullut yhtään jälkeä palaset lähti irti vasta kun männänrenkaat irrotti.
 

Liitetiedostot

  • 35864596_2674474922578930_1921006930105466880_n.jpg
    35864596_2674474922578930_1921006930105466880_n.jpg
    44.7 KB · Lukukerrat 236
Vs: EVO IV käy rikkaalla 10.3 arvo

:nykii no onneksi ei tosiaan kerennyt tulla pahempaa tuhoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom