Evo IV viritys

Napsu67

Lancer Evolution V
Liittynyt
17 Kesäkuu 2015
Sijainti
Helsinki
Ostin maanantaina Evo IV ja ajattelin virittää sen kouluprojektiksi. Miten sen teen? Auto tulee myös olemaan käyttöauto, eli talvella myös hurjastelen sillä. Mitkä on helpot viritykset? Tavoite olisi noin 350hp. Auto on tällä hetkellä lähes alkuperäinen. Kiitos.
 
M

Matu

Guest
Vs: Evo IV viritys

Paneelisuodatin sekä TBE eli turbosta asti aito 3" putkisto, turvallisuussyistä vaihtaisin vielä pa-pumpun esim. Walbro 255. tämän jälkeen viet säädettäväksi niin alat olemaan jo aika lähellä sitä 350.
 
M

Matu

Guest
Vs: Evo IV viritys

Nyt olin kyllä täysin toisessa ajatusmaailmaassa, olin varma että kysyit uudemmasta evosta.

Mutta joo eli evo IV

Sisukalut eivät kestä kun sen vähän yli 300hp eli tarvitset seuraavat osat päästäksesi tehotavoitteeseen.

-Männät + veivit joko uudet esim. Wiseco + H-profiili kanget tai evo8-9 käytetyt
-Evo 7-9 ECU
Sekä noi aikaisemmin mainitut putkisto+suodatin ja luonnollisesti kytkin.

Parasta olisi löytää jostain käytetty evo 7-9 moottori
 

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Vs:

Korjaan senverran että Evo5-8 4-pluginen ecu käy, Evo9 ecu ei käy. Ja kai vitosen tai kutosen männätkin riittää tuohon tehotavoitteeseen. (?)
 
M

Matu

Guest
Vs: Evo IV viritys

Hyvä että löytyy kavereita kenellä on tietoja :peukku onko se Evo9 ECU täysin erilainen vaan ainoastaan softa parannettu että löytyy MIVEC säädöt + 3 bensa sekä sytkä karttaa?

kyllä sen kutosen sisuskalut pitäis kestää mutta kun nyt kerran alakerta avattu niin vois samalla laittaa pikkasen paremmat osat ettei tarvi sitä miettii että kokoajan ajetaan "rajalla" Evojen veivit ovat muutenkin aika hammastikkutavaraa ;D

Kuvassa mun evon käytösta poistettu veivi + mäntä vs uus
 

Liitetiedostot

  • Evo 8.jpg
    Evo 8.jpg
    43.4 KB · Lukukerrat 668

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Evo IV viritys

Ohan ne evo 7 - 8 - 9 erilaisilla prossuilla, erimäärä muistia,
Mivec ohjausta ei niin vain ohiteta, mutta softaan saa kaikkea kivaa, sun tapauksessa evo 7 -8 olis paras budjetti ecu ratkaisu, mutta ecun liittimet on erilaiset ja pitää modata
 

Napsu67

Lancer Evolution V
Liittynyt
17 Kesäkuu 2015
Sijainti
Helsinki
Vs: Evo IV viritys

Elikkä evo 5-8 männät ja veivit sopii evo 4 moottoriin, ja kestää sen 350hp tai enemmän? Evo 5-8 ecu menee helposti evo 4?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Veivit ja männät menee mutta ecu ei mene ilman liittimien ja pinni järjestyksen muutosta, toteutettavissa kyllä mutta töitä teetättää, evo 4-6 ja 7-8 ja 9 erilaiset kytkennät

Ja jotain eroa oli 4 ja 5-6 välilläkin, siitä ei mulla tietoa
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo IV viritys

Jos saa todella halvalla evo 6 tai uudemmat männät ja veivit niin osta. Jos kukkaro kestää niin osta paremman vievit ja 6 tai uudemmat männät. Uudet veivit kuitenkin sen 300e ja käytetyillä männillä kehtaa sen 400hv ottaa.

Bensapumpun vaihto walbroon 225. Uus kytkin tod näk. Päittäislaakerointi uusiks. Mitäs vielä.. Hyvä 2,75-3" putkisto.

Evo 4 johtosarja vaatii jonkun verran muokkausta. Ottaisin ehkä sun tapauksessa evo 5-6 ecun minkä voi flässätä. Saa halvemmalla kuin evo 8 4-pluginen.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Evo IV viritys

Omaan evo4 hommasin 5:sen ecun aikanaan.Tarvii vain yksi johto lisätä että pääsee flässäämään. En vaan muista mihin pinniin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo IV viritys

ah-05 sanoi
Omaan evo4 hommasin 5:sen ecun aikanaan.Tarvii vain yksi johto lisätä että pääsee flässäämään. En vaan muista mihin pinniin.

Niin - flässijohto.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo IV viritys

Mulla oli nelosessa vakiomännillä muistaakseni 354 hv. Kesti ainakin reilun vuoden. Ei välttämättä kestä pitkään. Paras budjettipäivitys on Evo 5 männät kiertokankineen ja laittaa vanhoilla nelosen männänrenkailla. Muissa pitää hoonata jne ja sopeutuminen on epävarmaa käytetyillä renkailla ainakin.

RE85 polttoaine voi olla harkinnan arvoinen valinta.
 

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Vs:

Mitäs ne vitosen männät sit kestää? 1,6bar? Ja paljonko ootte penkittäny nelosen tai vitosen turboilla ja millä paineella?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo IV viritys

Tai rakenna moottoria oikeasti eikä vain silmälläpitäen paineen kestoa. Mulla on kasin männät vanhassa gti lohkossa ja muita herkkuja ja tehoa 354hv 0.9bar paineella ilman säädettävää moottorin ohjausta.
 

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Vs: Vs: Evo IV viritys

T. Kiili sanoi
Tai rakenna moottoria oikeasti eikä vain silmälläpitäen paineen kestoa. Mulla on kasin männät vanhassa gti lohkossa ja muita herkkuja ja tehoa 354hv 0.9bar paineella ilman säädettävää moottorin ohjausta.
totta, mutta siihen vaikuttaa turbokin aika paljon. turboautossa nyt sattuu helpoin ja halvin tapa olemaan ahtojen nosto vakioturbolla :) eri asia sit tietty kun lähetään enemmän virittämään.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Vs: Evo IV viritys

simppako sanoi
totta, mutta siihen vaikuttaa turbokin aika paljon. turboautossa nyt sattuu helpoin ja halvin tapa olemaan ahtojen nosto vakioturbolla :) eri asia sit tietty kun lähetään enemmän virittämään.

Mulla on ihan perus kolmosen 16g joka taitaa olla surkeampi kun nelosen twinscrolli. . Mietin vaan jos tarkoitus on koulu projektina tehdä niin lyhyt on esitelmä jos laitetaan lisää bensaa ja ahtoja ja homma selvä.

Helpommallahan noin pääsee mutta oma ajatus toimivasta ja pitkäikäisestä katumoottorista perustuu ihan muuhun kun ahtopaineiden kanssa kikkailuun.

Mutta kukin tavallaan. :)
 

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Vs:

Niin en sano että se olis paras tapa mutta aika moni tuntuu niin tekevän. :D Jos kaikilla olisi käytettävänä rajattomasti rahaa ja/tai taitoa virittämiseen niin tuskin kukaan niin tekisikään. Mutta hyvät on lukemat sulla sit noilla paineilla. :peukku
 
Ylös Bottom