EVO ratin vaihto

-SP-

Mitsu EVO5, Volvo 940 Tbo "rahareijät"
Liittynyt
5 Maaliskuu 2014
En löytänyt oikeen aiheesee sopivaa, joten tein uuden ja toivon saavani tänne apua.. Aluksi siis heti, että poistakaa jos tämän tyyppinen jo jostain löytyy!

Eli itelle ensimmäinen bägillinen auto ja evo5 siis kyseessä. Ja kun tosiaan ei ratissa syvyyden säätöä ole, niin tarvitsisi saada ratti lähemmäs, joten se vaihtoon..
Pari kertaa jo ollut auki koko p*ska, mutta loppuu ymmärrys tähän laitteeseen: http://www.moottorit.net/galleria/kuva21329/
Ihan oikea keskiö ainakin "pitäisi" olla, mutta tuo musta mötti on niin iso, ettei keskiössä yllä boorit rattiakseliin, joten tarviiko tuo ottaa pois ja miten ja mitä uskaltaisi ja kannattaisi tehdä?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO ratin vaihto

Useimmat rallirattien Evo keskiöt on tarkoitettu bagittomaan RS malliin ja vaativat osien vaihtoa tai modifiointia GSR mallin kanssa.

Joudut varmaan poistamaan tuon mustan kellojousen ja laittamaan sen tilalle "viiksen" joka koskettaa keskiössä olevaa metallista liukurengasta jos haluat töötin toimimaan. Jos keskiössä ei ole liukurengasta se pitäisi ottaa vakio bagittomasta ratista.
 

-SP-

Mitsu EVO5, Volvo 940 Tbo "rahareijät"
Liittynyt
5 Maaliskuu 2014
Vs: EVO ratin vaihto

Juu sellanen kuparinen iso rengas löytyy keskiöstä.. Kummottis tuon sit ottaa pois, kun toi musta köntti on kiinteenä tossa pyöreessä keltasessa höskässä ja siellä on sit johtoja ja sellasia johtolevyjä sisällä, joten ei uskaltaisi mitään hajottaa tai katkoa vääriä johtoja.. Ja liittyykö toi millään tavalla bägin toimintaan enää??
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: EVO ratin vaihto

muutama ruui auki ja piuha kojetaulun alta ja voila se on irti :peukku
 

-SP-

Mitsu EVO5, Volvo 940 Tbo "rahareijät"
Liittynyt
5 Maaliskuu 2014
Vs: EVO ratin vaihto

Sit saa ottaa ton koko pyöreen keltasen mötikän pois?? Eikä tuo siis liity bägiin mitenkään, et ku mulla on tuo bägivastus tohon hommaan kans et auto luulee, et bägi on käytössä??
Voi kuulostaa tyhmältä, mut en tiiä noista airbageista juur mitään ja kaikki ois tarkotus mitsuun tehä silleen, et saa vielä vakio ratin ja bägit yms. takasin ihan normisti jos joskus tarvetta, niin siksi kyselen mahollisimman tarkkaa selostusta.
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: EVO ratin vaihto

-SP- sanoi
Sit saa ottaa ton koko pyöreen keltasen mötikän pois?? Eikä tuo siis liity bägiin mitenkään, et ku mulla on tuo bägivastus tohon hommaan kans et auto luulee, et bägi on käytössä??
Voi kuulostaa tyhmältä, mut en tiiä noista airbageista juur mitään ja kaikki ois tarkotus mitsuun tehä silleen, et saa vielä vakio ratin ja bägit yms. takasin ihan normisti jos joskus tarvetta, niin siksi kyselen mahollisimman tarkkaa selostusta.
Niin itse otin tuon kellojousen pois paikaltaa ja pulttasin ratin kiinni, kun bagit poistin ja ja bagien ohjainyksikön.
 

-SP-

Mitsu EVO5, Volvo 940 Tbo "rahareijät"
Liittynyt
5 Maaliskuu 2014
Vs: EVO ratin vaihto

Mut siis sen voi ottaa pois ilma et tapahtuu mitää ihmeellistä?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: EVO ratin vaihto

Ruuvaat 4 ruuvia irti ja irrotat ne kaksi liitintä sieltä koelaudan alta, mitkä tulee siihen kellojouselle ja sitten otat koko höskän pois.
Sitten laitat sen vastuksen sinne koelaudan alle jäävään liittimeen, niin ei bägin valot pala.
Kun haluat alkuperäisen ratin paikalleen, luet siitä kellojousesta päältä, miten se keskitetään, teet ohjeen mukaan, poistat vastuksen ja laitat kaikki osat takaisin. Ja taas toimii.
 
Ylös Bottom