Evo V gsr viritys, tavoite 350-400hp

Fuppeli

New Member
Liittynyt
21 Marraskuu 2018
Näillä ajattelin yrittää lähteä liikkeelle, kaipailisin kuitenkin muiden ajatuksia ja kokemuksia tähän liittyen. Mikä kannattaa, mikä ei? Kestääkö tehoja? Huomioon otettavaa? Kuinka kallista? (en halpoja kopiorötöstyksiä autoni tekniikkapuolelle laita)

Eli:

-lastu vai kokonaan uusi boksi, esim. maxxecu? Itse en ole mitään ikinä säätänyt enkä välttämättä haluakkaan

-downpipe, onko järkeä tehdä itse ja minkä kokoinen vai ostaakko kaupasta valmis?

-bensapumppu walbro 255

-katti pois

Vielä jotain tarpeellista lisää? Miten katsastus muutosten jälkeen?

Autossa on sintterikytkin, Hks hi-power takaputkisto katilla ja Hks sienisuodatin. Muuten auto on vakio.

Alakerralle tai välijäähylle ei ilmeisesti vielä noilla lukemilla ole välttämätöntä tehdä mitään?

Käyttöautona oli aiemmin, nyt pelkkä harrastus. (Kevyessä liikennekäytössä) Budjettia en paljoa ole miettinyt, katsotaan mitä arvioita muilta tulee tähän ja tinkiikö jossain vai ei. Enempää en näillä näkymin tehoa tule tulevaisuudessa tarvitsemaan, ellei nälkä nyt vallan kasva.

Evo V gsr -98 150tkm, Rhd
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kannattaa lukea tästä aiheesta jo käydyt keskustelut(+projektipäiväkirjat joista osa jäsenten puolella).
Kuten:
Evo IV viritys
Evo IV viritys
Evo V ensimmäiset viritykset
ja vaikka EVO 7 viritystä ja E85 ihmettelyä & säätöä

Osa nuista on jäsenten puolella.

Orkkis ECUlla pärjää oikein hyvin.
3'' DP.
Walbro 255 toimii oikein hyvin tai sitten vastaava Bosch.
Vakio katti on melkoisen ahistava.

Ilman kattia on turha kuvitella katsastavansa autoa.
Vakio alakerta ja välijäähdytin menee nuilla 350hv tehoilla ihan hyvin mutta sen yli mentäessä kannattaa laittaa kestävämpiä osia alakertaan.
 

Fuppeli

New Member
Liittynyt
21 Marraskuu 2018
Kiitoksia! Mietin tuossa, että kannattaisko vanhaa ahdinta tuputtaa jollekkin liikkeelle vaihdossa ja ottaa kunnostettu ysin ahdin tilalle? (Tai myydä suoraan jollekin) Sitä ei ilmeisesti ole kukaan huollattanut ihan lähiaikoina... Ei nyt vaan pääse nykyisen vakioahtimen kuntoa tarkastamaan pariin viikkoon vielä kun ei auton luo pääse. Ei sieltä ylimääräisiä ainakaan kuulu.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kysy vaan mitä hyvittävät ja tee sen perusteella päätös myytkö suoraan eteenpäin vai annatko vaihdossa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Kiitoksia! Mietin tuossa, että kannattaisko vanhaa ahdinta tuputtaa jollekkin liikkeelle vaihdossa ja ottaa kunnostettu ysin ahdin tilalle? (Tai myydä suoraan jollekin) Sitä ei ilmeisesti ole kukaan huollattanut ihan lähiaikoina... Ei nyt vaan pääse nykyisen vakioahtimen kuntoa tarkastamaan pariin viikkoon vielä kun ei auton luo pääse. Ei sieltä ylimääräisiä ainakaan kuulu.

Jotain kahvirahoja voi saada. Ei noita oikeastaan kukaan tarvitse tänäpäivänä.

Miettii vaikka siten, että yli20 vuotta tekniikassa on jo melkoisesti.

Pitäisin itselläni muistona.
 
Ylös Bottom