Evo v hihnapyörä

Mobbis

evo v 2.3L+e85
Liittynyt
21 Helmikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
oulu
#1
Noniin tulipas kurkattua hillittömän kitkuttuksen syy ja löytyki vika eli apulaitehihnan kiristäjien laakerit vähä loppu, laakerikauppaan..
Samalla hoksasin tuon apulaitteen hihnapyörän ulkokehän seilaavan omaa rataansa ja irrottelun jälkeen takaa paljastu että joku suhari säästäny ja liimaillu silikonilla tjsp sitä kumia kiinni :seina
Löytyskö kokemusta kokonaan alumiinisista hihnapyöristä, haittaa/hyötyä? jos vaikka aikansa kuluksi sorvailis semmosen ;D
En oikeen ulkomaan foorumeilta päässy yhteisymmärrykseen..

Tarjota saa kans apulaitteen hihnapyörää kampuralle!
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
9
Sijainti
Tampere
#2
Vs: Evo v hihnapyörä

Se kampuran hihna pyörä osittain kumia ,koska sen olisi tarkoituksena vaimentaa moottorin tärinöitä säästäen laakereita.
 

Mobbis

evo v 2.3L+e85
Liittynyt
21 Helmikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
oulu
#6
Vs: Evo v hihnapyörä

Dani84 sanoi
Puhutaanko nyt tuossa tuosta kampiakselin hihnapyörästä?
Kyllä apulaitteille tuleva..
Tiedän kyllä että tuo on "vaimennettu" hihnapyörä, lähinnä sitä hain että onko kukaan laittanut itselleen aftermarket yksosasta pyörää kun semmosiakin kaupataan useampaankin värkkiin ja mitenkä vaikuttaa kestävyyteen/tärinään
 
Liittynyt
12 Syyskuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Hanko
#7
Vs: Evo v hihnapyörä

Mulla itellä tuollainen.http://www.japspeed.co.uk/mitsubishi-evo-crank-pulley.html Mutta oma evo on vain kesäkäytössä tällä hetkellä. Ja ei ainakaan vielä mitään ongelmaa ole ollut.
 

Warrior

New Member
Club Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
0
#8
Vs: Evo v hihnapyörä

Itsellä on ollut fluidampr osapuilleen vuoden käytössä eikä mitään moitittavaa, ainoana erona huomasin hieman paremman käynnin ainakin matalilla kierroksilla. Awd motorsportilta tilasin jenkeistä, luulis tuon olevan parempi vaihtoehto entä "kiinteä" hihnapyörä.
 
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#9
Vs: Evo v hihnapyörä

Kovasti tuota fluidamperia jenkkipojat suosittelevat myös dsm:iin. Mutta onko kellään 1. 2. tai edes 3. käden tietoa, että yhtään kampiakselia (eikös se kumi sitä suojaa tärinöiltä) tai mitään muutakaan olisi hajonnut tai vioittunut kiinteän damperin takia?
 

J. Puhakka

Active Member
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
4
#10
Vs: Evo v hihnapyörä

Varmaan riskin kasvaa suhteessa siihen paljonko kierroksia meinaa ottaa koneesta irti, jossain trukkimoottorissa ei varmaan hirveesti väliä. Itse en kuitenkaan ostas ikinä täysin kiinteää pyörää, eli joko ihan vakion jossa "damperi" on, tai sit just fluidampr mikä lie onkaan. Kyllä näissä autoissa tärinää on ihan riittävästi muutenkin :D Hintaero on joo 2x mutta elämä on.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
9
Sijainti
Tampere
#11
Vs: Evo v hihnapyörä

Tuli mieleen ,että voisin myydä yhden ylimääräisen käytetyn , jos kiinnostaa ?

Ajettu 58tKm , 7 vuotta vanha , Mitsun orkkis.

Privatella voit ottaa yhtetyttä.
 
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#12
Vs: Evo v hihnapyörä

Noniin elikkäs mulla kävi niin että yks aamu ku töihin olin lähössä tuolla Evo nelosella niin jumalaton kolahdus kuulu käynnistäessä ja juurikin kyseisestä hihnapyörästä petti vulkanointi tms. Ja siis se "ulkokehä" lähti kävelemään. Mistäs nyt sais korvaavan osan, alkuperäinen timanttitiskiltä vai onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
 
K

kirppu1990

Guest
#13
Vs: Evo v hihnapyörä

Suosittelen tilaamaan printsportilta alkuperäisen. Taitaa olla 50e halvempi kuin timanttitiskillä. Toki kallis se on silti. Mitään hyötyä et saa ainakaan sellaisesta "kevennetystä" mallista.

Toki myös purkuautoista kannattaa kysellä :peukku
 
Ylös Bottom