EVO V ja BC Racing

Sandeels

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2016
Laitoin alle BC-racingin alustan, madallettiin autoa jonkun verran ja tämän jälkeen vein auton kulmille, jossa takapäätä ei saanut camberin puolesta raja-arvoihin (jotka muutoskatsastuksessa pitää olla) vakiosäädöillä. Perin kummallista että kulmiensäätöpaikassa oli vain yhdet raja-arvot evo vitoselle, kun mm. ex e46 bemariin oli ties kuinka monta vaihtoehtoa mm. erikokoisille vanteille, madalluksille jne. Onko asia vain kylmästi näin että evoon on vain yhdet raja-arvot, eli minun pitää nostaa alustaa kulmille, jotta saadaan kulmat kohdilleen muutoskatsastuslappua varten?

Edit: toisessa paikassa ei ollut takapäälle ylipäätään mitään raja-arvoja. Menee vaikeaksi tämä leiman saanti..
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: EVO V ja BC Racing

Kysymys kuuluu - miten tontissa on? Kuva ois kiva.

Itsellä Bc br ja keulasta 80-90mm madallusta ja takaa 60mm about. Säädöissä on varaa molempiin suuntiin.
 

ihavaajuuso

Evo 4, 530d
Liittynyt
2 Marraskuu 2015
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO V ja BC Racing

Mihin kulmaan ne takarenkaiden camberit jäi? Mä kun oon jonkin verran säädellyt oman nelosen kulmia niin aika hyvin tuntuis riittävän säätövaraa molempiin suuntiin. Mul ei oo kyl hirveesti madallettu.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: EVO V ja BC Racing

Sandeels sanoi
Laitoin alle BC-racingin alustan, madallettiin autoa jonkun verran ja tämän jälkeen vein auton kulmille, jossa takapäätä ei saanut camberin puolesta raja-arvoihin (jotka muutoskatsastuksessa pitää olla) vakiosäädöillä. Perin kummallista että kulmiensäätöpaikassa oli vain yhdet raja-arvot evo vitoselle, kun mm. ex e46 bemariin oli ties kuinka monta vaihtoehtoa mm. erikokoisille vanteille, madalluksille jne. Onko asia vain kylmästi näin että evoon on vain yhdet raja-arvot, eli minun pitää nostaa alustaa kulmille, jotta saadaan kulmat kohdilleen muutoskatsastuslappua varten?

Edit: toisessa paikassa ei ollut takapäälle ylipäätään mitään raja-arvoja. Menee vaikeaksi tämä leiman saanti..

Jos taka auraus limiitissä. Et saa vakio pulteilla camperia ohjearvoihin. Koita säätää aurausta ja camperia yhtäaikaa niin voit saada kohdalleen.
 

Sandeels

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2016
Vs: EVO V ja BC Racing

Takacamberit jäi -2" 15'. Tuosta ei mene pienemmäksi miläään vaikka säätäisi aurauksia jne ja tuo ainoa ohjearvo antoi rajaksi jonkin -1" 30'. Tietääkö kukaan onko noita ohjearvoja jossain erilaisia jotka leimalla voitaisiin hyväksyä? Ei ole kovin paljoa madallettu tuota että ihme että säätövara loppuu... Onko tässä muuta tilapäisratkaisua kun nostaa autoa ja toivoa että tuo yksi aste lähtee kun ajoaika loppuu maanantaina? Lopullinen ratkaisu sitten olisi varmaan camberinsäätövarret tai pillowball yläpäät myös taakse jolloin tulisi lisää säätövaraa?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: EVO V ja BC Racing

Sandeels sanoi
Takacamberit jäi -2" 15'. Tuosta ei mene pienemmäksi miläään vaikka säätäisi aurauksia jne ja tuo ainoa ohjearvo antoi rajaksi jonkin -1" 30'. Tietääkö kukaan onko noita ohjearvoja jossain erilaisia jotka leimalla voitaisiin hyväksyä? Ei ole kovin paljoa madallettu tuota että ihme että säätövara loppuu... Onko tässä muuta tilapäisratkaisua kun nostaa autoa ja toivoa että tuo yksi aste lähtee kun ajoaika loppuu maanantaina? Lopullinen ratkaisu sitten olisi varmaan camberinsäätövarret tai pillowball yläpäät myös taakse jolloin tulisi lisää säätövaraa?

En tiedä tulikö sulla kirjoutusvirhe mutta oikea arvo on –1"00 ± 30’.
Ei ole muuta ohjearvoa olemassa. Iskarin yläpäät eivät vaikuta pyöränkulmiin vaikka olisivatkin säädettävät.

Onko sulla kaikki helat varmasti ehjät? Itsellä on vähän saman tyylinen ongelma mutta etupäässä. Camber on -2" eikä pienemmäksi mene. :-\
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: EVO V ja BC Racing

Mä veikkaisin että jotain on vääntynyt tai rikki.

Tää on nyt Evo kolmosesta, mutta kohtalaisen vastaava jousitusratkaisu kuitenkin.
Madallettu varmaan 40-50mm takaa, ja camberit saatu silti säädettyä -0,5 asteeseen.
 

ihavaajuuso

Evo 4, 530d
Liittynyt
2 Marraskuu 2015
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO V ja BC Racing

Mites jos katsastusmiehelle vie lapun jossa ei ole raja-arvoja ollenkaan? Vai pitääkö pyöränkulmien muka olla tehtaan arvoissa jos muutoskatsastaa alustasarjan? Luulis että riittää jos aurauskulmat on kohdillaan eikä camber-kulmissa ole heittoa eri puolilla autoa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO V ja BC Racing

Onks sulla ollu taka alatukivarret irti ja sitte ne on asennettu "väärinpäin"?

eli kuvan mukaisesti cambertukivarsihan on "taivutettu" vähän ja jos se on ylösalaisin niin et saa arvoja kohdilleen. Myös oikee/vasen puolen sekotus aiheuttaa samaa.
ap-ct9a-200-controlarm2a.jpeg
 

Sandeels

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2016
Vs: EVO V ja BC Racing

ihavaajuuso sanoi
Mites jos katsastusmiehelle vie lapun jossa ei ole raja-arvoja ollenkaan? Vai pitääkö pyöränkulmien muka olla tehtaan arvoissa jos muutoskatsastaa alustasarjan? Luulis että riittää jos aurauskulmat on kohdillaan eikä camber-kulmissa ole heittoa eri puolilla autoa.

Pitää kuulemma olla tehtaan raja-arvoissa jne, heittoa ei ole vaan kaikki kulmat on samoihin säädetty mutta tällä ei kuulemma ole merkitystä. Alustaan on uusittu juuri kaikki takapään puslat (powerflex) ja säätöpalat, pultit jne. Pitää katsoa tuo tukivarren kiinnitys että on siellä oikein päin.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: EVO V ja BC Racing

Eilen tullu voimaan sääntö, jonka mukaan arvot on oltava "vihreällä". Ei ihan loppuun asti mietitty juttu taas Trafin suunnalta, mutta onneksi palveleva BC Racing maahantuoja kyllä kirjoittaa sopivat todistukset, sehän nimittäin riittää leimalla. Kannattaa toki silti selvittää mikä ongelman aiheuttaa, koska joku siellä tuntuu olevan hieman pielessä.

Sivumennen sanoen Trafin linjaus aiheuttaa sen, että hyvin suuri, ellei suurin osa madalluksista ei ole enää leimakelpoisia. Milläs lisäät TUV-lappuun jotain Pyöränkulma-arvoja...
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: EVO V ja BC Racing

nokonzok sanoi
Eilen tullu voimaan sääntö, jonka mukaan arvot on oltava "vihreällä". Ei ihan loppuun asti mietitty juttu taas Trafin suunnalta, mutta onneksi palveleva BC Racing maahantuoja kyllä kirjoittaa sopivat todistukset, sehän nimittäin riittää leimalla. Kannattaa toki silti selvittää mikä ongelman aiheuttaa, koska joku siellä tuntuu olevan hieman pielessä.

Sivumennen sanoen Trafin linjaus aiheuttaa sen, että hyvin suuri, ellei suurin osa madalluksista ei ole enää leimakelpoisia. Milläs lisäät TUV-lappuun jotain Pyöränkulma-arvoja...

Eli autot joista ei juuri säätöjä löydy niin eivät kelpaa katsastuksen madalluksen kanssa? ??? Saako BC Racingiltä sitten uudet kulma-arvot vai mikä lapu kelpaa konttorille?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: EVO V ja BC Racing

Aloittajalle vastausta - Katso ettei siellä oo ulommat puslat lopussa/rikki (se mihin takanavan alaosa tulee kiinni). Meinaan aiheuttaa sen, että camberia tulee toooooodella paljon lisää.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: EVO V ja BC Racing

lancer evo-r sanoi
Eli autot joista ei juuri säätöjä löydy niin eivät kelpaa katsastuksen madalluksen kanssa? ??? Saako BC Racingiltä sitten uudet kulma-arvot vai mikä lapu kelpaa konttorille?

Ei kelpaa ja kyllä saa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO V ja BC Racing

cubeqtio sanoi
Aloittajalle vastausta - Katso ettei siellä oo ulommat puslat lopussa/rikki (se mihin takanavan alaosa tulee kiinni). Meinaan aiheuttaa sen, että camberia tulee toooooodella paljon lisää.

eiks siel just ollu puslat vaihdettu? veikkaan edellee et tukivarret on väärinpäin... ;D
 

Sandeels

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2016
Vs: EVO V ja BC Racing

Kyllä sieltä leima irtos kun asiallisen konttorin löysi. Leimamies soitti trafille josta todettiin että tuohon minun autoon ei tosiaan ole saatavilla kulmien raja-arvoja taka-akselille. Eli kaikenkaikkiaan muutoskatsatukseen mennessä piti olla: Kulmalappu joissa etupää raja-arvoissa jotka annettu, takapää säädetty asialliseksi kumpikin puoli samoihin arvoihin, virallinen selvitys korjaamolta jossa todetaan että takapään raja-arvoja ei saatavilla, sekä mikä alusta autossa on sekä mitta kaaren ja navan välistä, sekä sitten se BC Racingin "tyyppihyväksyntälappu". Eli tosiaan näyttäisi olevan melko katsurikohtainen tämäkin asia kun ensimmäiseltä katsurilta tuli vain tylyt sanat "Soita mitsubishin maahantuontiin ja pyydä sieltä raja-arvot postissa ja säädä kulmat niihin, muuten ei toivoa saada läpi."

Nyt kun tuli ajoaikaa ja stressi helpotti sen suhteen on aikaa ettiä rauhassa tuo että miksi ei kulmia saa kohdalleen, ilmoittelen tänne kun saan asiaan selkoa.
Kiitos hyvistä vinkeistä!
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: EVO V ja BC Racing

Meidän lancerissa camper säätö meni max arvoon koska alatukivarren (takana) ulompi pusla oli väljä , ei näy konttorin ravistus testissä näkyy vain kun nostaa tukivarresta autoa ylös
 
Ylös Bottom