Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

MiikaOlavi

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2015
Elikkäs kansiremontti iski kyseessä siis Evo 5, (4G63) eli aputarttis kansipahvin valitsemisessa eli merkkiä ja paksuutta, mitä suosittelette? Itse olen katsellut seuraavia, Tehoista eli ole sen enempää tietoa kuin 300-380hv, joku downpipe, evo 9 turbo, evo 8 moottorin ohjaus, 3" putkisto, greddy sähköinen ahtopaineen säädin, hks suodatin muusta ei ole tietoa auto siis ollut itsellä vasta reilu viikon. Kannen pultit tulee olemaan ARP, mitä muuta remontissa kannattaisi tehdä samalla jos kestävyyttä miettii, tietenkin kansi menee koneistamoon jossa plaanataa ja ponnetestataan! Viimeviikolla tehtiin täysi jakopääremppa oem kamoilla sis. jakohihna, apulaitehihna, TP-akselinhihna, vesipumppu, kiristimet,rullat! :peukku

Cosworth 1.3mm tai 1.5mm
Cometic 1.3mm tai 1.5mm
tai sitten vakio pahvi jos jostain sillasta edes saa!?! :nykii
Arp pulti mallia pultit vai pinnapultit? onko paljon eroa käytännössä? hinnassa on satasen ero!

Nyt mitsu miehet bemaristi joka osti talvi auton kesä auton rinnalle apuja kaivataan! ??? Kiitokset vastauksista etukäteen! :)
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

Laita ysin vakio kansipahvi. Delta myy.
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

Okei soitin deltalle ja tiedustelin hintaa! Miten on riittääkö normi arp pulti vai onko todella vai pitääkö olla pinnapultit?
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

http://shop.mamasan.fi/product/show/3420/pultit/1747/arp-kansipultit-mitsubishi-evo-4g63-moottoriin

Soita seuraavaks Mamasanille.
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

Kaikki oleellinen vakio-kannentiivisteistä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36986.0

Remonttisi onnistuu suuremmalla todennököisyydellä jos käytät vain alkuperäistä 3- tai 5-kerroksista kannentiivistettä. Lisäksi säästät rahaa.

Jos lohkosta ei oteta siivuakaan ja laitat 1.5 mm kannentiivisteen moottorisi "squish" ilmiö kärsii varmasti.
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

Eli 9 kansipahvi menee suoraan tohon 5 lohkoon ja sitä oli vain yhtä mallia saatavilla eli väärä ei saa tilattua kun niitähän ei saa palauttaa niin mulle deltassa sanottiin! Ja onko ne pinna pultit oikeasti paljon paremmat kuin normit?
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

MiikaOlavi sanoi
Eli 9 kansipahvi menee suoraan tohon 5 lohkoon ja sitä oli vain yhtä mallia saatavilla eli väärä ei saa tilattua kun niitähän ei saa palauttaa niin mulle deltassa sanottiin! Ja onko ne pinna pultit oikeasti paljon paremmat kuin normit?

Ei niitä ole kuin yksi 9:n tiiviste. Mulla oli Evo 5 lohkon ja kannen välissä 500 hv tehoilla ongelmitta ARP:n pinnapulteilla ilman mitään modauksia.
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

MiikaOlavi sanoi
Ja onko ne pinna pultit oikeasti paljon paremmat kuin normit?

Joissain tapauksissa alkuperäiset (OEM) kannenpultit voi olla jopa paremmat kuin ARP:t, mutta kun ne kannattaa vaihtaa kuitenkin (kiristetään niin rankkaan momenttiin että yleensä venyvät -> ei ole suositeltavaa käyttää uudelleen) niin sama laittaa ne ARP:t. Niitä kun saa varmaan Mamasanilta melkoisen pikaisella toimitusajalla ja hinta on varmaan sama ellei halvempi kuin uudet OEM-pultit.
 
Vs: Evo V Kansiremontti, mikä kansipahvi ym?

E3-9 kannenpultit itse asiassa on yhdet laadukkaimmista pulteista, harvan tehdaspultit yltää samaan.

Mutta ARPpeja suosittelen myös, hinnaneroa ei ole muistaakseni kuin 70€ vs oem, mutta ARPeilla saa mielenrauhan, ja kestävät sitten E9 pahvilla rankempaakin ahtoa (edellyttäen että muukin kone kestää).
 
Takaisin
Ylös Bottom