Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Mitenkäs sit laatikko osasto kestää porukalla? Onkos tämä järkevin ja "edukkain" vaihtoehto jos meinaa, että laatikko kestäs vähän käyttöäkin?
http://www.akegears.com/gears.html

ps. kyselyikä menossa
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Evo V laatikko

Ootko kyselly hintoja vielä? Mielenkiinnosta kiinnostais itekkin tietää mitä noi pyytää suorakytkystä. Veikkaanpa ettei alle 6-7t€ lähe.
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V laatikko

No yks rallikamu meinas että noin 5donaa ois tuolla mut en tiiä onko tämän päivän hinta...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo V laatikko

Viiden tonnin kintaalla on ratassarjojen hinnat ollut mitä itse aikanaan kyselin. Koko laatikkoa sillä ei siis suinkaan saa vaan pelkät sisuskalut.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V laatikko

ake on mulle tuntematon.

Itte voisin suositella Sellholmin suorakytkyä, jonka vitosee ehkä saa jo ok hintaan. Särkikosken Kimmo on hyvä kokoonpanija, sillä ihan ei dogboxia kannata ilman shimmailuja yms kasata.

Muita hyviä merkkejä:
- Samsonas http://www.samsonasmotorsport.com/ (ainakin Printsport ja dogbox.fi)
- Mihály Tóth (suomessa RRE ja AKR Sports ainakin)
- Hermansson
- PPG (http://www.ppgearbox.com.au/)
 

duck

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2007
Sijainti
kuopio
Vs: Evo V laatikko (suorakytentä ehkä?)

- Eräs keltainen Coltiainen käyttää Aken-laatikoita tai itseasiassa savon porukka käyttänyt vuodesta 2001 Aken laatikoita erilaisissa (2wd/4wd) vehkeissä.
- Lancerin uusin rattaiden kehitysversio taitaa juuri olla valmistumassa.
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V laatikko

Harri K sanoi
ake on mulle tuntematon.

Itte voisin suositella Sellholmin suorakytkyä, jonka vitosee ehkä saa jo ok hintaan. Särkikosken Kimmo on hyvä kokoonpanija, sillä ihan ei dogboxia kannata ilman shimmailuja yms kasata.

Muita hyviä merkkejä:
- Samsonas http://www.samsonasmotorsport.com/ (ainakin Printsport ja dogbox.fi)
- Mihály Tóth (suomessa RRE ja AKR Sports ainakin)
- Hermansson
- PPG (http://www.ppgearbox.com.au/)

Ei ois mitään hinta-arvioita heittää?

edit. dogbox näyttäs olevan melkein kulmilla näköjään...pitänee käydä joskus paikanpäällä
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytentä ehkä?)

OT: Aki taitaa tehdä autostaan ratakäyttöä varten eikä katua. :) :driver
 

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Evo V laatikko (suorakytentä ehkä?)

cubeqtio sanoi
OT: Aki taitaa tehdä autostaan ratakäyttöä varten eikä katua. :) :driver

Juu...näin ois tarkotus...katotaan mitä siitä tulee

edit. vähä semmonen "hybridi" auto pitäs saada millä vois ajaa monenlaista ajoa...timeattackiä, sprinttiä, jäärataa ja sit vielä matkia vähä ken blockiaki heh
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V laatikko

Aki666 sanoi
Ei ois mitään hinta-arvioita heittää?

edit. dogbox näyttäs olevan melkein kulmilla näköjään...pitänee käydä joskus paikanpäällä

uutena sellholm:
http://www.sellholm.se/article.asp?pid=4859&g=2&id=36&agd=Gearkit%20complete

5000e taitaa jotain saada. Siis edellen kyse vain sisuskaluista. Lisäksi kuoret tarvitaan (vakiokuoret käy) + kasaustyötä.
Käytettynä varmaankin 3000e+ uudelleen kasaus
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

Nostellaas tätä.

Onkos kellään nyt niitä dogboxeja ja sequ dogboxeja?

Ois vähän poltetta ilmassa..

Hermanssonia on nyt muutamat suositelleet ja TimeAttackia ajava Jani käyttää Hermanssonin lootaa. Tosin se on H-kaaviolla, mutta monet ostaa siihen ikeya shifterin millä saa "sequ" tyyppiseksi.

Itse kysellyt jo Hermanssonin, Samsonasin ja Aken hintoja. Samsonas on ainut mikä tarjoaa sequa myös - TOSIN vaatii rakenteellisia muutoksia laatikkoon. Hermansson ja AKEn hinta sisältää kasaukseen asiakkaan laatikkoon.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

Sitte ku on sisuskalut laatikossa kunnossa,sen jälkee antautuu kotelo. Kokemusta on.
Evon loota ei kestä vääntöä. Pitäs teettää billet kuoret jos sitte.... Mut akegears on hyvä toimivuudeltaan. Toki en moiti muitakaan ku ei ole ku yhdestä kokemusta.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

MitsuT sanoi
Sitte ku on sisuskalut laatikossa kunnossa,sen jälkee antautuu kotelo. Kokemusta on.
Evon loota ei kestä vääntöä. Pitäs teettää billet kuoret jos sitte.... Mut akegears on hyvä toimivuudeltaan. Toki en moiti muitakaan ku ei ole ku yhdestä kokemusta.

Saisko tohon koteloon pultattua ulkopuolelle jotain vahvikkeita? Jossain N-ryhmäläisessä Evo 3:ssa näin joskus.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

MakeM sanoi
Saisko tohon koteloon pultattua ulkopuolelle jotain vahvikkeita? Jossain N-ryhmäläisessä Evo 3:ssa näin joskus.

Onhan noita tehty.

Ehkä suurin murha kuorille on alhaalta tuleva vääntö taikka lähettäminen pitävältä alustalta.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

cubeqtio sanoi
Nostellaas tätä.

Onkos kellään nyt niitä dogboxeja ja sequ dogboxeja?

Ois vähän poltetta ilmassa..

Hermanssonia on nyt muutamat suositelleet ja TimeAttackia ajava Jani käyttää Hermanssonin lootaa. Tosin se on H-kaaviolla, mutta monet ostaa siihen ikeya shifterin millä saa "sequ" tyyppiseksi.

Itse kysellyt jo Hermanssonin, Samsonasin ja Aken hintoja. Samsonas on ainut mikä tarjoaa sequa myös - TOSIN vaatii rakenteellisia muutoksia laatikkoon. Hermansson ja AKEn hinta sisältää kasaukseen asiakkaan laatikkoon.

Quaife... muita en laittais... näin on "isot pojat" kouluttaneet...
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

-JP- sanoi
Quaife... muita en laittais... näin on "isot pojat" kouluttaneet...

Ja hinta myös sen mukainen.

edit: Rossille/Gavinille soitettu jo..
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

Smakko sanoi
Kyllä noita samsonaksenkin laatikoita on monessa ralli, sprintti- ja crossiautossa ponnistettu ja eivät todellakaan ole huonoja.
https://youtu.be/QLgA_io2x_E tuosta voi tiirata miten sequ-samsonas pelaa crossi puolella.

Ainut mikä mua Samsonaksessa hämää on kytkimen pakollinen käyttö alaspäin vaihtaessa ja 1 -> 2 vaihtaessa tarvii kytkintä.

Ake, Hermanssonin ja Quaifen lootissa ei tartte. Tosin Quaife on ainut sequ.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

Harri K sanoi
ootkohan ihan varma?

No ainakin Suomen päässä oleva myyjä väitti näin, että alaspäin vaihtaessa Evossa sequ lootan kanssa tarvis kytkintä. Ihmettelin suuresti asiaa. H-kaaviossa ei.

Itse olin kans aika ymmälläni asiasta. Kenties ei olettanut että saan sytkäkatkoa.. ?
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

cubeqtio sanoi
No ainakin Suomen päässä oleva myyjä väitti näin, että alaspäin vaihtaessa Evossa sequ lootan kanssa tarvis kytkintä. Ihmettelin suuresti asiaa. H-kaaviossa ei.

Itse olin kans aika ymmälläni asiasta. Kenties ei olettanut että saan sytkäkatkoa.. ?

ei ole kiinni sytkäkatkosta, vaan siihen on hommattava auto-blip. Helpompi on jos on Evo X:n fly-by-wire polkimet kuin vanhempien evojen vaijeri-järjestelmä...
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo V laatikko (suorakytkentä ehkä?)

[elle] sanoi
ei ole kiinni sytkäkatkosta, vaan siihen on hommattava auto-blip. Helpompi on jos on Evo X:n fly-by-wire polkimet kuin vanhempien evojen vaijeri-järjestelmä...

Jotain tälläistä mä epäilin.
 
Ylös Bottom