EVO V RS, jatu

jatu

New Member
Liittynyt
11 Syyskuu 2006
Kirjoitetaanpas tännekkin vähän juttua.

Eli auto hommattiin Saksasta Nokonzokin avustuksella. Pienen byrokratia väännön jälkeen saatiin kilvet autoon.
Auton kunto vastasi todella hyvin myyjän selityksiä eikä mitään valittamista löytynyt nähdessäni auton ensimmäisen kerran.

Vaikka auto oli valmis ajoon jotain pientä täytyy aina tehdä ;D

ST-Motors kävi läpi auton ja vaihtoi öljyt samalla. Katsastuksessa kävi ilmi että pakokaasut on vähän korkealla ja syy löytyi hajalla olevasta katalysaattorista. Taakse vaihdettiin myös uudet jarrulevyt ja palat samalla.

Kuukauden verran ajoin autolla vakiokuosissa sen jälkeen alkoi ehostus.

roiskeläpät tilattiin Englannista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/mudflaps.JPG
Tarrat tuli myös Englannista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/evo_side.jpg
renkaiksi valittiin Dunlop Direzza 02G (tilattiin Ruotsista ovat vielä Tukholmassa)
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/rdack_dunlop_dz02g.jpg
alkuperäiset Recarot korvattiin TME version punaisilla
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/DSC01615.JPG
vaihdevälin lyhennin löytyi käytettynä Ruotsista
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/seq_install-06.jpg
jarrulevyt ja palat laitettiin uusiksi Black Diamondin tuotteilla
http://www.blackdiamondperformance.com/images/disc_fitment.jpg
uusi alusta tilattiin japanista malli Tein mono flex (alusta vielä pahvilaatikossa)

Osa tavaroista on jo kiinni autossa osa vielä maailmalla.

Ettei elämä olisi liian helppoa muutaman pikkuhuollon on joutunut tekemään.
Öljynlauhduttimen liitin halkesi talvella. Onneksi havaittiin ajoissa eikä mitään kerennyt tapahtua.
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_RS/liitin.JPG

Kuukausi takaperin alkoi edestä kuulua kolinaa käännettäessä jyrkästi oikealle. Alustan ja muiden tarkistusten jälkeen päädyttin siihen että ääni tulee etulukosta. Foorumeita selaamalla löytyi artikkeleita RS mekaanisen lukon pulttien hajoamisesta.
Pienen tutkimisen jälkeen päätettiin irroittaa lukko ja kurkata sisälle.

Tämmöistä sieltä löytyi
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/1.jpg (kuvassa uusi ja poikki mennyt pultti)
Lisää kuvia lukosta
http://kotisivu.dnainternet.net/jatu306/EVO_bilder/lukko/

Samalla tuli sitten uudet öljyt laatikkoon ja lukkoon.
 
Vs: EVO V RS, jatu

Alusta päivitettiin Tein Mono Flex coilovereihin. Auto on kuin mikroauto ;D
Kuva tulee kunhan loppuu sade....
 
Vs: EVO V RS, jatu

ja se luvattu kuva
IMG_0310%20(Medium).JPG
 
Vs: EVO V RS, jatu

On kyl varmaa makein evo tää 5-6 korimalli....ainaki omast mielest :peukku
 
Vs: EVO V RS, jatu

Kyllä, todellakin silmä lepää :peukku Komea on, ei pääse mihinkään.
Taitaa tosiaan olla niitä onnistuneimpia korimalleja ulkonäkönsä puolesta.
 
Vs: EVO V RS, jatu

Oliskos nääkin kommentit voinu kirjotella tonne "Projektipäiväkirjojen keskustelu" - osioon, kiitos? ::)
 
Vs: EVO V RS, jatu

Tuli käytyä Botniameetissä ajelemassa rataa. Uus alusta toimii todella hyvin mutta ne slicksit pitää saada äkkiä alle. Vasen eturengas ajettiin vaihtokuntoon. 90km tuli tahkottua rataa ja hyvää lopussa rupes olemaan aika hyvä tuntuma alustaan ja autoon. Vielä pitää jarrujen kanssa työstään kun ei voi kuin 2-4 kierrosta ajaa ja sitten katoaa kokonaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom