Evo V/VI valomuutokset

Vs: Evo V/VI valomuutokset

pexi sanoi
Ainakaan TecDoc:n mukaan mitään tarvikemallia ei saa ilman moottoria ja alkuperäistä ei myöskään toimiteta kuin moottorilla tai sitten manuaalisäätöisenä versiona.

Olen pitänyt kädessäni alkuperäistä Mitsun CP9A LHD umpiota, jossa ei ollut säätömahdollisuutta lainkaan. Jos ei nyt siis tarkoitettu niitä ns. perussäätöjä, jotka toki löytyi. Olivat Muuralassa vähän näpytelleet väärin.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Juuri noita perussäätöjä tarkoitan ja tuollaiseen umpioonhan ei saa moottoria kiinnitettyä.
Tämä oli ainakin tilanne n.1,5 vuotta sitten, kun Vemic:stä asiaa selvittelin, mullakin kun olis ollut OE-moottorit hyllyssä.
Ostin sitten nuo täydelliset, sähkösäätöiset umpiot.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Mistä löytyy sopivat kirkkaat sivuvilkut? Omassa on kirkkaat tuuninkivilkut mutta ilman E-merkintää tietty. Vilkku ei näköjään olekaan sama ovaali kuin Evo 4:ssa ja monessa muussa Mitsussa vaan hieman pisaran muotoinen.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Vaikka Veholta, VII-IX vilkut sopii suoraan paikoilleen. Ja muistaakseni ei oo ees kalliit.
Mulla on keltaset e-hyväksytyt hyllyssä, jos leimaa varten tarviit pikaisesti.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Pitääpä yrittää huomenna kysellä. Ensimmäinen kysymys noilla on vaan aina rekisterinumero jos ei ole osanumeroa, joten pitänee kaivaa joku sopiva nettiautosta tms.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Pitääpä yrittää huomenna kysellä. Ensimmäinen kysymys noilla on vaan aina rekisterinumero jos ei ole osanumeroa, joten pitänee kaivaa joku sopiva nettiautosta tms.

Eiks ne jos niillä on JDM ASA osaa kattoa myös rungon perusteella, muistaakseni oon rungollakin sieltä kysynyt jotain. Tosin kävin paikan päällä. :)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

En halua alkuperäisiä oransseja vilkkuja vaan kirkkaat. Niitä ei tietenkään runkonumerolla löydy.

Alkuperäisten numero on muuten MR109488.

Edit: olisiko kirkas VII-IX vilkku MR522027?

Edit2: näköjään kunnon kierrätyskamaa, vastaavan muotoinen vilkku on esiintynyt jo 93-95 Galantissa ja sitten tauon jälkeen uudelleen useammassa mallissa 2000-luvun puolella.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Mistä löytyy sopivat kirkkaat sivuvilkut? Omassa on kirkkaat tuuninkivilkut mutta ilman E-merkintää tietty. Vilkku ei näköjään olekaan sama ovaali kuin Evo 4:ssa ja monessa muussa Mitsussa vaan hieman pisaran muotoinen.

Itse kävin hakemassa ad-varaosasta depon kirkkaat etu- ja sivuvilkut. Etuvilkut meni paikalleen ihan heittämällä mutta sivuvilkut tosiaan on ovaalit kun niiden pitäisi olla pisaran muotoiset. Eli ovaalin muotoiset ne mulle tilas kun sanoin mihin autoon ne tulee. Pitää mennä palauttamaan ne ja ottaa tilalle tuolla http://www.depo.com.tw/asp/pdf/R_MB_LANCER_1.pdf numerolla 214-1420P-B-VC olevat vilkut.

EDIT: Jaahas, nyt ne sitten ad-varaosa mestassa panikoitu kun soitin ja kysyin noita 214-1420P-B-VC depo numerolla olevia sivuvilkkuja kun niitä ei koivusen luettelosta löydy eikä niillä ole depon luetteloa.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

evo6 sanoi
EDIT: Jaahas, nyt ne sitten ad-varaosa mestassa panikoitu kun soitin ja kysyin noita 214-1420P-B-VC depo numerolla olevia sivuvilkkuja kun niitä ei koivusen luettelosta löydy eikä niillä ole depon luetteloa.
Eivät sitten ole E-merkinnällä..
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Ajovaloumpioiden listahinta on 221 euroa / kpl. Autobodypartsin kautta tilattuna maksoivat 380 euroa / pari.

MR522027 koodilla löytyy hintaan 18,90 euroa / kpl kirkkaat Evo 7-9 sivuvilkut, muodon puolesta ainakin näyttäisivät sopivan 5-6 lokasuojaan.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Äsken kävin kokeilemassa konttorilla. Etuvalot olivat E-hyväksyt mutta ilman korkeussäätöä.
Uusiksi meni ;D Ei auttanut edes puheet jäykemmästä alustasta ;)
Nyt uusien valojen etsintään. Sopiiko normilancerin 1999 eteenpäin?
esim nämä: http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&searchmode=1&post_id=18300838
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Noiden pitäisi sopia. Samoista kyselin aikoinaan Ruotsista olisi ollut jotain 250-300 euroa / pari posteineen. Uudet sai 380 euroa / pari eikä ole yhtään kiinnikettä poikki tai heijastin tummunut. Tuohon hintaan ei kannata mielestäni ostaa käytettyjä.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Niin mut noissa tulee mukana korkeudensäätölaitteet+katkaisin auton sisälle. Paljonko nuo osat maksaa mitsulla?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Antti84 sanoi
Niin mut noissa tulee mukana korkeudensäätölaitteet+katkaisin auton sisälle. Paljonko nuo osat maksaa mitsulla?

Mitsulta tulee mukaan korkeudensäätömoottorit ja foorumin Legnum puolelta löydät kytkentäkaavion nappulalle, komponenttien hinnat n. 2 €.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Antti84 sanoi
Niin mut noissa tulee mukana korkeudensäätölaitteet+katkaisin auton sisälle. Paljonko nuo osat maksaa mitsulla?

380 euroa / pari sisältää korkeudensäätömoottorit. Hellan yleismallinen säätörulla noin 15 euroa Motonetistä. Lisäksi tarvitsee 300 ohmin vastuksen, noin 5 senttiä elektroniikkakaupasta :)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Mistäs olis saatavilla tuota 3 napaista liitintä joka on noissa orkkisumpioiden korkeudensäädössä?
Liitin on tuollanen "wankelin männän" muotoinen ja uskoisin, että yleis liitin kun oli tuossa strin ahtopainemittairissa aivan vastaavanlainen.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Kapteenivamma sanoi
Mistäs olis saatavilla tuota 3 napaista liitintä joka on noissa orkkisumpioiden korkeudensäädössä?
Liitin on tuollanen "wankelin männän" muotoinen ja uskoisin, että yleis liitin kun oli tuossa strin ahtopainemittairissa aivan vastaavanlainen.

Yleensä porukka katkaisee sen liittimen pois ja juottaa johdot siihen suoraan. Moottorin päähän jää vielä liitin eli umpion saa tarvittessa irroitettua noinkin.

Eli sopivia liittimiä ei ole näkynyt, jos joku löytää niin kertokoon.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Kapteenivamma sanoi
Mistäs olis saatavilla tuota 3 napaista liitintä joka on noissa orkkisumpioiden korkeudensäädössä?
Liitin on tuollanen "wankelin männän" muotoinen ja uskoisin, että yleis liitin kun oli tuossa strin ahtopainemittairissa aivan vastaavanlainen.

Onko mahdollista ottaa liittimestä kuvaa ?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Sellaset "pienet abikot" menee niihin lampun korkeudensäätö moottorien pinneihin ja kutistesukkaa päälle.
Sellasia taitaa olla ainakin joissain kaiuttimissa.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Itse tuli ostettua nuo Ebayn valot. 120e jäi maksamaan rahtien jälkeen ja sain katsastettua ilman korkeudensäätöä jäykän HKS coilover alustan kanssa.

Ihan hyvin niillä näkee IMO, eipä H4 valoilta paljoa voi muutenkaan odottaa. Ajattelin laittaa sumareihin 100W H3 jos niillä näkisi vähän paremmin "EK-pätkillä" 8)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Mitens vitosen ajovaloja pystyy kääntämään ylöspäin?
Nostettiin perää ylös niin valot näyttää nyt aika alhaalle.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Hablu sanoi
Mitens vitosen ajovaloja pystyy kääntämään ylöspäin?
Nostettiin perää ylös niin valot näyttää nyt aika alhaalle.

Säätömoottoreissa on takana pienet muoviset mutterit mistä pyörittämällä korkeuden perussäätö muuttuu.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Säätömoottoreissa on takana pienet muoviset mutterit mistä pyörittämällä korkeuden perussäätö muuttuu.

Juuri näin.

Saa kiertää muuten tovin että siirtyy. :)
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Ok,pitää tutkia,umpio ollut kyllä irrallisena kädessä mutta mitään säätöä löytänyt silloin
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Käytin tänään tuon oman evokin rekisteröintikatsastuksessa, niin sanoi ukko että valokuvio on väärä ja ettei näissä ole mitään säätöjä. Sitten menin hallille ropaamaan autoa niin onhan noissa säädöt saa molempia kuvioita säädettyä oikealle, vasemmalle, ylös ja alas ja toi auto on menny japseista britteihin ja briteissä ollu rekisterissä ja sit tullu tänne eli tarviiko noita umpioita ostaa kun saa kuitenkin säädettyä tolleen?. Ja siis tarviiko tohon sen vaatimuksenmukaisuustodistuksen? tuntu että se äijä yrittää kusettaa mua ;D
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tarviit valot..briteis on toisenpuolen valokuvio myös kuin Suomessa on.

Ja tarviit todistuksen painoista yms..
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
Käytin tänään tuon oman evokin rekisteröintikatsastuksessa, niin sanoi ukko että valokuvio on väärä ja ettei näissä ole mitään säätöjä. Sitten menin hallille ropaamaan autoa niin onhan noissa säädöt saa molempia kuvioita säädettyä oikealle, vasemmalle, ylös ja alas ja toi auto on menny japseista britteihin ja briteissä ollu rekisterissä ja sit tullu tänne eli tarviiko noita umpioita ostaa kun saa kuitenkin säädettyä tolleen?. Ja siis tarviiko tohon sen vaatimuksenmukaisuustodistuksen? tuntu että se äijä yrittää kusettaa mua ;D

Umpiot vaihtoon, korkeussäätö kabiinin ja lappuja tilailemaan.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Harri K sanoi
Tarviit valot..briteis on toisenpuolen valokuvio myös kuin Suomessa on.

Ja tarviit todistuksen painoista yms..
Sori vaan kun olen tyhmä mutta siis miten toisenpuolen valokuvio? eihän noi nyt häikäse kun säätää oikein. :eek:
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Ajovaloumpioiden listahinta on 221 euroa / kpl. Autobodypartsin kautta tilattuna maksoivat 380 euroa / pari.

MR522027 koodilla löytyy hintaan 18,90 euroa / kpl kirkkaat Evo 7-9 sivuvilkut, muodon puolesta ainakin näyttäisivät sopivan 5-6 lokasuojaan.
Tuleeko noihin bodypartsin umpioihin moottorit mukaan?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
Sori vaan kun olen tyhmä mutta siis miten toisenpuolen valokuvio? eihän noi nyt häikäse kun säätää oikein. :eek:

Suomalaiset (LHD) valot tekevät valokuvion siten ,että suurin osa valosta näyttää pientareelle , RHD eli UK valot taas päinvastoin , eli häikäiset kaikkia vastaantulijoita.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

-JP- sanoi
Suomalaiset (LHD) valot tekevät valokuvion siten ,että suurin osa valosta näyttää pientareelle , RHD eli UK valot taas päinvastoin , eli häikäiset kaikkia vastaantulijoita.
No pitää kokeilla tilata noi tuolta bodypartsilta mutta en vaan käsitä että miten ne häikäisee jos suuntaa molemmat valot niinku näyttämään oikealle.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
No pitää kokeilla tilata noi tuolta bodypartsilta mutta en vaan käsitä että miten ne häikäisee jos suuntaa molemmat valot niinku näyttämään oikealle.


No se vaan on niin etkä voi sitä säätämällä muuttaa. Lampuntausta peilit ovat tehty erilailla LHD ja RHD valoissa , nämä peilit muodostavat sen valokuvion ,josta se katsastus setä on kiinnostunut. Myöhemmin sitten taas Poliisi setä voi tulla juttusille , eikä tule lämpimikseen.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tilasin tänään tuolta autobodypartsilta noi umpiot ja moottorit tulee mukaan 380 euroa maksoi mutta eikai siinä :) on nyt sitten ainakin kunnon valot. Mietin vaan sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta että eikö tolla ole mitään väliä kun auto on ollu kuitenkin eu-maassa kilvissä niin eikö se ole eu-tyyppihyväksytty?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
Tilasin tänään tuolta autobodypartsilta noi umpiot ja moottorit tulee mukaan 380 euroa maksoi mutta eikai siinä :) on nyt sitten ainakin kunnon valot. Mietin vaan sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta että eikö tolla ole mitään väliä kun auto on ollu kuitenkin eu-maassa kilvissä niin eikö se ole eu-tyyppihyväksytty?

Ei oo näissä vehkeissä tyyppihyväksyntää vaikka mistä olisi tuotu. Eli lapun tarvii joka tapauksessa.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

[jo sanoi
Ei oo näissä vehkeissä tyyppihyväksyntää vaikka mistä olisi tuotu. Eli lapun tarvii joka tapauksessa.
No peerkkele pitää se vissiin tilata saisko jostain edullisesti?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

[jo sanoi
Tolla tulee aika varmaan sit 3 paikkanen.
Joo no ei haittaa mutta ei kai tuosta joudu mitään penkkejä rälläköimään pois? niinkun joku tuolla kirjoitteli. Ja milläs sen neli tai viis paikkasen saa?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
Joo no ei haittaa mutta ei kai tuosta joudu mitään penkkejä rälläköimään pois? niinkun joku tuolla kirjoitteli. Ja milläs sen neli tai viis paikkasen saa?

No keventämällä tai mahdollisesti toisella lapulla. Enkä usko et muutoksia tolla joutuu tekemään. Itellä sai kaikki vyötkin olla paikallaan.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
Joo no ei haittaa mutta ei kai tuosta joudu mitään penkkejä rälläköimään pois? niinkun joku tuolla kirjoitteli. Ja milläs sen neli tai viis paikkasen saa?

Kannattaisko vaikka hieman enemmän ajatuksella lukea niitä topikkeja, jotka olet kaikesta päätellen jo löytänyt?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Vähän ohi aiheen mutta tänään tuli tullista tollanen lappu jossa pyytäävät selvittämään pelkästään auton kokonaismassan ei mitään muuta eli riittäiskö jos tuon käyttäs jossain punnituksessa? siis vaatimuksenmukaisuustodistuksessa toi varmaan käy ilmi mutta tarviiko sen nyt ihan oikeesti?. Ja sitten tuossa lukee että rekisteröintikatsastus on vasta vireillä eikä siihen ole merkitty auton kokonaismassaa. Katsastusmies sanoi että vaatimuksenmukaisuustodistuksessa pitää olla bensatankista, turvavöistä ja massoista hyväksyntä.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Evoluutio5 sanoi
Vähän ohi aiheen mutta tänään tuli tullista tollanen lappu jossa pyytäävät selvittämään pelkästään auton kokonaismassan ei mitään muuta eli riittäiskö jos tuon käyttäs jossain punnituksessa? siis vaatimuksenmukaisuustodistuksessa toi varmaan käy ilmi mutta tarviiko sen nyt ihan oikeesti?. Ja sitten tuossa lukee että rekisteröintikatsastus on vasta vireillä eikä siihen ole merkitty auton kokonaismassaa. Katsastusmies sanoi että vaatimuksenmukaisuustodistuksessa pitää olla bensatankista, turvavöistä ja massoista hyväksyntä.

Tarvitset vaatimuksenmukaisuustodistuksen katsastukseen. Tullia varten tarvitset rekisteröintikatsastustodistuksen josta selviää ajoneuvon tietoihin merkitty kokonaismassa. Sen saat kun katsastus on onnistuneesti läpäisty. Tullista saa kuulemma nykyisin max viikon lisäaikaa selvityksen antamiseen. Muussa tapauksessa verotus keskeytetään ja ajoluvan voimassaolo lakkaa.

Tiedä sitten kelpaako selvitykseksi katsastusmiehen allekirjoittama lausunto mitä aikoo merkitä ajoneuvon kokonaismassaksi.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Tiedä sitten kelpaako selvitykseksi katsastusmiehen allekirjoittama lausunto mitä aikoo merkitä ajoneuvon kokonaismassaksi.

On ainakin aikaisemmin kelvannut. Massojahan se katsuri ei kuitenkaan ota siitä vaatimustenmukaisuustodistuksesta, joten sillä ei tämän suhteen ole merkitystä.

Näitäkin asioita on käsitely lukemattomat kerrat eri ketjuissa, joten OT loppuu tällä erää tähän.
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Vähän liian innoissani taisin säätää valoja Evo nelkusta ja tais saatömutteri muljahtaa ympäri.. Elikkäs umpion sisällä koko heijastin pinta liikkuu kun polttimosta ottaa kiinni ja heiluttelee.. Onko korjattavissa vai joutuuko ostaan koko umpion?
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

CusCo sanoi
Vähän liian innoissani taisin säätää valoja Evo nelkusta ja tais saatömutteri muljahtaa ympäri.. Elikkäs umpion sisällä koko heijastin pinta liikkuu kun polttimosta ottaa kiinni ja heiluttelee.. Onko korjattavissa vai joutuuko ostaan koko umpion?

Eipä tota oikeen korjattua saa, säätö jotenki päässy lohkeemaa.. jos jollain löytyy Evo IV vasen umpio ni ostan pois!
 
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Dodii,

Elikkä tehty kyseisen ohjeen mukainen säädin. Toimii hyvin ja hintaa tuli hurjat 10e kun hifistelin koko johtosarja (suojattu sukalla ja muovisella "verkolla") ja vedetty siististi kabiiniin. Myös hieno alumiininen pidike ja kunnon säädinpotikka.

Hienosti toimii ja tekemiseen menee 10min jos kolvi pysyy kädessä. Etenkin orggis valojen orggis moottorit menee juurikin noin. Sähkön ryöstin parkista Ja hienosti toimii!
:peukku

Kiitos alkuperäiselle "keksijälle". :)
 
Takaisin
Ylös Bottom