Evo V/VI valomuutokset

zero8

Evo VI
Liittynyt
1 Lokakuu 2010
Sijainti
Parikkala
Vs: Evo V/VI valomuutokset

MPa sanoi

Njoo kyllä noita vakio "PIAA:ta" etsin joku aika sitten, mutta nuohan ovat sumarit ja pitäis nähhä vähän kauemmas.

http://www.rtemotorsport.net/kauppa/product_info.php?products_id=239 No mutta... :)

Varpunen sanoi
Onko kellään mitään hajua mistä noita tarvikeumpioita sais missä on sähköinen kokeussäätövalmius?
Paikallisista varaosaliikkeistä ei löydy ku manuaalisella säädöllä :seina

Monessa topic:ssa on suositeltu jättämään ne tarvikkeet hyllyyn ja hommaamaan ihan mitsun alkuperäiset. Niillä tarvikkeilla ei kuulemma näe mihinkään ja alkuperäiset helpompi saada varmasti toimimaan. Eipä noissa vakioissakaan ihan huippu valoteho ole, siks itekkin lisäpitkiä suunnittelemassa keulalle. Umpiot+korkeudensäädöt ~500e, en vaan nyt kirveelläkään muista mistä tilasin, jokin pelkästään autojen valoja myyvä liike se oli? Voin huomen kattoo lukeeko paketissa vielä lähettäjä tai jostain muualt yrittää selvittää.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Varpunen sanoi
Onko kellään mitään hajua mistä noita tarvikeumpioita sais missä on sähköinen kokeussäätövalmius?
Paikallisista varaosaliikkeistä ei löydy ku manuaalisella säädöllä :seina

Ei löytynyt pari vuotta sitten kun yritin selvitellä noita. Eli alkuperäiset ovat ainoa vaihtoehto.
 

Varpunen

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2011
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Sen tiedän kyllä että timanttitiskiltä saa ja maksaa just tuon 500€ kaikkineen säätömutikoineen..
Ajattelin vaan niitä tarvikkeita sen takia että toimis vaan katsastusvaloina (rekisteröintikatsastus edessä) jos tulevaisuudessa kyhäilee uudet ajovalot hellan moduleista..
Tarvikkeet ois vaan HUOMATTAVASTI halvemmat katsastusvaloiks ;D

Täytyy siis marssia sinne tiskille jossa joutuu timanteilla maksamaan ostokset, on Se vaan niin kallista :seina ellei joltain sattuis löytymään ylimääräisiä? ::)
 

Niko.s

New Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2010
Sijainti
Kuusankoski
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Topikkia lainaten

Elikkä kävin katsastamassa evo 6:sta ja katsuri sanoi oikean etuvalon näyttävän hieman liian ylös ja korjauskehotus siitä tuli :seina. Autossa alkuperäiset lhd valot. Eli mikä ruuvi se noista on mistä saisi oikeaa etuvaloa laskettua näyttämään hieman alaspäin. Molemmat moottorit liikkuvat saman matkaa ylös ja alas. Ensimmäisellä kerralla katsastaessa ei ollut tätä vikaa, mutta toisella ja kolmannella katsastus kerralla vika ilmennyt.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Jos ei oo pahasti pielessä ni voisit kääntää koko umpiota pikkusen alaspäin. Se on neljällä pultilla kiinni. Toinen vaihtoehto ois ottaa toiselta puolelta sähköt pois vähäks aikaa ja ajaa sitä ylös osoittavaa vähän alaspäin.
 

Niko.s

New Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2010
Sijainti
Kuusankoski
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Basbarduu sanoi
Jos ei oo pahasti pielessä ni voisit kääntää koko umpiota pikkusen alaspäin. Se on neljällä pultilla kiinni. Toinen vaihtoehto ois ottaa toiselta puolelta sähköt pois vähäks aikaa ja ajaa sitä ylös osoittavaa vähän alaspäin.

Eli eikö näissä ole säätö ruuvia? :eek:
 

Jerkku

Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
On, muistaakseni valot säätyvät korkeussuunnassa ihan moottorin takana olevasta noin 6 mm muovisesta mutterista kiertämällä.
Saa säädettyä juuri siitä sähkömoottorin muovisesta mutterista, sekä ristipää meisselillä vieressä olevasta kolosta.
 
E

eetu69

Guest
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Onko kellään kokemusta käykö motonetissä myytävät normi lancerin valot evo5:seen?
eli nämä:
H4-Umpio Lancer 95-97 vasen 48-4566 CK 95->98 H4 Vasen/sähkösäätö [1992 - 1998] 49.50 €
H4-Umpio Lancer 95-97 oikea 48-4567 CK 95->98 H4 Oikea/sähkösäätö [1992 - 1998] 49.50 €
 

Jerkku

Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evo V/VI valomuutokset

eetu69 sanoi
Onko kellään kokemusta käykö motonetissä myytävät normi lancerin valot evo5:seen?
eli nämä:
H4-Umpio Lancer 95-97 vasen 48-4566 CK 95->98 H4 Vasen/sähkösäätö [1992 - 1998] 49.50 €
H4-Umpio Lancer 95-97 oikea 48-4567 CK 95->98 H4 Oikea/sähkösäätö [1992 - 1998] 49.50 €
Nuo ovat eri malliset, kuin V/VI:ssä käytetyt. Nopealla vilkaisulla ei motonetin sivuilta löytynyt, mutta pitäis olla 98-01 malliset.
 
E

eetu69

Guest
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Jerkku sanoi
Nuo ovat eri malliset, kuin V/VI:ssä käytetyt. Nopealla vilkaisulla ei motonetin sivuilta löytynyt, mutta pitäis olla 98-01 malliset.


Kiitos tiedosta :) Ei kai auta muu kuin käydä ostaas orkkisvalot, jos katsastusmies rupee
korkeudensäätöä vaatimaan :p
 

Jerkku

Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Evo V/VI valomuutokset

eetu69 sanoi
Kiitos tiedosta :) Ei kai auta muu kuin käydä ostaas orkkisvalot, jos katsastusmies rupee
korkeudensäätöä vaatimaan :p
Ei katsastusmies vaadi, vaan laki tuon ikäiseen autoon :)
OT. Mistäs hommasit evosi?
 
E

eetu69

Guest
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Jerkku sanoi
Ei katsastusmies vaadi, vaan laki tuon ikäiseen autoon :)
OT. Mistäs hommasit evosi?

Nii no ihan miten vain ;)

Performance imports toi englannista
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tuli tilattua orkkis umpiot ja korkeussäätöpotikka MB604847.
Mut ilmeisesti tarvitsen tuohon ne vastukset myös? Milläs osanumerolla ne löytää?

Edit. Tuli nyt pyöriteltyä tota potikkaa kädessä ja takapuolella näyttäis olevan vastukset. ??? Eli tarviinko erillisiä?
Ja kumpi nasta noista on valoille menevä?
_img900.jpg
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: Evo V/VI valomuutokset

lancer evo-r sanoi
Olisko kellään mitään ajatusta? :-\


timantti tiskiltä saa ainaski sen vastuspaketin (eli tarviit). noin 20cm pitkä nippu. kyllä ne mitsun tiskillä tietää sen varaosa numeron.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Noniin, mitsua kävin leimalla näyttämässä. Yllättävää ei ollut korkeuden säätöä ja huomas asian katsuri.

Elikkäs mulla on e hyväksytyt umpiot mistä puuttuu tosin nuo säätö mutikat.

Millanen homma on sellaset tohon väsätä? Ja löytyykö näist romuista johot valmiiksi säätö motskuille.

Ja mistä viisainta osat hommata?

Tai jos joku viitsii lainata kyseisiä osia leiman ajaksi?

:seina :seina :seina :seina
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Ei ole valmiita johtoja. Sisältähän ei tarvii viedä valoille kuin kaksi johtoa. Singnaali ja virta. Maan saa sit konehuoneen puolelta.

Viisaintahan on hankkia orkkis umpiot missä on säätömoottorit valmiina. Hinta ero tarvikkeisiin missä ei ole säätöä on aika pieni.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

lancer evo-r sanoi
Ei ole valmiita johtoja. Sisältähän ei tarvii viedä valoille kuin kaksi johtoa. Singnaali ja virta. Maan saa sit konehuoneen puolelta.

Viisaintahan on hankkia orkkis umpiot missä on säätömoottorit valmiina. Hinta ero tarvikkeisiin missä ei ole säätöä on aika pieni.

Ei kyllä millään viittisi ostaa lamppuja kun nuo on jo oikiat, tosin ilman säätö moottoreita.


Eli tarvitten siis säätö namiskuukkelin (mistä saa käykö jonkun muun auton?)
Vastus johto härdellin (Vissiin merkkiliikkeestä mikä on toimiva varaosa numero?)
Ja säätö moottorit (Mistä? vai käykö jotkut muut kuin original)

Ja sitten jos joku osais hinnan viel n. kaikille sanoa?

Kuukaus ois aikaa väkertää :'(
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Jos umpioissasi ei ole paikkaa korkeudensäätömoottorille niin aika askarteluun saat varautua. Jos on niin metsästämään moottoreita rikkinäisistä umpioista, niitä ei saa erikseen Mitsulta. Myös joku VAG umpioihin tarkoitettu Hellan moottori sopii mitä saa erikseen, mutta manuaalinen perussäätö taisi puuttua niistä. Tiedot tästä löytynee jostain näistä valomuutokset ketjuista.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

ast sanoi
Jos umpioissasi ei ole paikkaa korkeudensäätömoottorille niin aika askarteluun saat varautua. Jos on niin metsästämään moottoreita rikkinäisistä umpioista, niitä ei saa erikseen Mitsulta. Myös joku VAG umpioihin tarkoitettu Hellan moottori sopii mitä saa erikseen, mutta manuaalinen perussäätö taisi puuttua niistä. Tiedot tästä löytynee jostain näistä valomuutokset ketjuista.

Elikkäs reijät löytyy moottoreille. Mistä mitsusta noi kävis noi säätö smotorit? (Ei oikeen löytynny selailemalla, tai sitten oon sokea)
Sit toi säätö rulla esim, samasta autosta sitten mistä moottorit.?
Toi vastus johto hässäkkä saa mut ihan sekasin. Jos noita osia sekottelee eri autoista niin toi mitsun orkkis suolenpätkä mikä omaa vastukset ei taija toimia tässä.
Oon ihan pihalla sähkö hommista!

Jos joku suostuis tekemään mulle tuon valojen kork. säätö hässäkän niin voisin siitä ilomielin maksaa jotain?
Halukkaita?


Edit. Käyn nyt viel täs lähipäivinä tyrkyttämässä aken lappuja missä kork. säätöä ei tarvitse jos katsuri toteaa testeillä että on jäykkä alusta ja korkeus ei muutu. Jos vaikka pääsis niinkin helpolla. -.-
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Eli nyt sain valaistusta asiasta kaverilta.
motonetistä yleis katkasin
volkkarin tai muun säätö moottorit
Siinä se. Mutta tarviiko nyt sen vastuksen viellä, vai onko tuossa motonetin yleiskatkasimessa vastukset sisällä?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tommy90 sanoi
Eli nyt sain valaistusta asiasta kaverilta.
motonetistä yleis katkasin
volkkarin tai muun säätö moottorit
Siinä se. Mutta tarviiko nyt sen vastuksen viellä, vai onko tuossa motonetin yleiskatkasimessa vastukset sisällä?

On siellä varmasti jotkut vastukset, kun luultavasti se on ihan perus "säätövastus". Sun pitää rakentaa virtapiiri, jossa tuota potikkaa kääntämällä muutat säätömoottoreille menevää jänitettä. Eli ne vastusten arvot riippuu ihan sen säätömoottorien vaatimasta jännitealueesta. Ota myös huomioon, että sen säätömoottorin pitää käydä siihen umpioon. Jos tuolla "volkkarin tai muun säätö moottorit" tyylillä haet osat, niin voi olla sovittamisessa vaikeuksia.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tommy90 sanoi
Mutta tarviiko nyt sen vastuksen viellä, vai onko tuossa motonetin yleiskatkasimessa vastukset sisällä?

On siinä vastukset, mutta ainakin Mitsun omilla moottoreilla liian suuri jännite toimi epävarmasti (kytkimen asento 0) joten yksi lisävastus tarvittiin jännitteen tiputtamiseen.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Okei!
Kattelin et joku oli tehny, tällä foorumilla 91-99 vw golf III moottoreilla ja just tolla motonetin yleis ruuvilla säädöt. Ja kehui toimivaksi.
Eli täytyy sitten varmaan lähtä ihan kokeilemaan miten käy.
Kiitoksia inffoista!
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Joopatijoo, nyt on boschin yleismallin kork. säätö ruuvi 4 pinnillä g4 56b 31 58
Volkkarin golf neloskoppasen säätö moottorit.

Vaan kun ei moottorit inahdakkaan?

Moottoreissa 3 karvaa pun mus ja ruskea. eiks pun jatkuva 12v musta maa ruskea signaali
Miten tohon katkasimeen taas piuhat tulee, ollaa kokeiltu eri päin mutta ei niin ei. (Siis katkasimelle + ja signaali karva moottoreille?)

nieN1J


http://aijaa.com/nieN1J
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Sä joudut luultavasti rakentaa sen kytkennän nyt vielä siihen, että ohjaus tulee oikealle jännitealueelle ja muuttuu riittävästi. Lancerissa on kaks vastusta vielä säätöpotikan jälkeen joista toisen kautta menee maihin ja toisen kautta signaali säätömoottorille näin ulkomuistista heitettynä.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Eli siis olemassakaan ei taija olla säätö moottoreita mitkä tohon sais laitettua motonetin yleis (ford ka) ja vakio umpioiden kanssa toimimaan. Paitsi alkuperäiset?
Täytyy nyt huomen käyä kysyy että kelpaako mun auton alustan jäykkyys korvaamaan kork. säädön.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Tommy90 sanoi
Eli siis olemassakaan ei taija olla säätö moottoreita mitkä tohon sais laitettua motonetin yleis (ford ka) ja vakio umpioiden kanssa toimimaan. Paitsi alkuperäiset?
Täytyy nyt huomen käyä kysyy että kelpaako mun auton alustan jäykkyys korvaamaan kork. säädön.

sori ot, mut jos saat vedottuun jäykkyyteen, kerro siitä toki meillekin kuinka. Itsellä sama jumppa tulossa vielä :)
 

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Vs:

Mä ainaki laitoin Evo neloseen mätänetistä ostetut hellan kork. säätömoottorit ja yleismallin säätökytkimen ilman mitään vastuksia ja hyvin pelittää. Tangon tai sen ruuvin mikä onkaan pituutta piti vaan tietty säätää sopivaks.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs:

simppako sanoi
Mä ainaki laitoin Evo neloseen mätänetistä ostetut hellan kork. säätömoottorit ja yleismallin säätökytkimen ilman mitään vastuksia ja hyvin pelittää. Tangon tai sen ruuvin mikä onkaan pituutta piti vaan tietty säätää sopivaks.

Mitkä hellan kork. säätö moottorit? Löytyykö varaosa numeroa?
Mikä säätö kytkin (onko 4 napanen bosch?)
 

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Vs:

6Nm 007 282-211 tollane numero näky paketis. Eli juurikin kolmoskopan golffiin yms. Käypäset. Noissa vaan ei oo sitä manuaalista korkeudensäätöruuvia, sen kanssa joutuu soveltamaan että saa peruskorkeuden sopivaks. Kytkin eii tainnu olla nelinapainen eikä edes Bosch jos nyt oikein muistan.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs:

simppako sanoi
6Nm 007 282-211 tollane numero näky paketis. Eli juurikin kolmoskopan golffiin yms. Käypäset. Noissa vaan ei oo sitä manuaalista korkeudensäätöruuvia, sen kanssa joutuu soveltamaan että saa peruskorkeuden sopivaks. Kytkin eii tainnu olla nelinapainen eikä edes Bosch jos nyt oikein muistan.

Noi säätö motskut on sit varmaan samat ku neloskoppases. 3 johtoset.
Toi säätö namiska kiinostais mikä sul on, ku mun ruuvi ei selvästikkään osaa ohjaa noit motskui. tai sit en vaan osaa.
Selvitäs mikä se nappula on?
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Testaa millä jännitteille ne moottorit lähtee liikkeelle. Sitten lasket tarvittavan vastuksen, että jännite laskee sopivaksi ja mittaat paljon sen säätöpotikan vastus on. Lisäät sopivan. Jos haluut, että liikkuu enemmän, niin rakennat siihen vielä kytkennän vastuksen kautta maihin, mutta katsastus ei sitä vaadi. Riittää, että liikkuu.
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Evo V/VI valomuutokset

Nyt saatiin hommelit skulaamaan. Olikin maaohjatut palikat. :-[
Eli reseptinä:
4- koppasen golffin säätö motskut (Palloa piti hiukan hioa pienemmäksi että saatiin kiini)
Ford ka 4 napanen säätö nappula.

Ja jäykkään alustaan vetoaminen onnistuu vain rekisteröinti katsastuksessa.

Summarum Maanantaina leima! :driver
 
Ylös Bottom