Evo VI: Kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Eli eli.. niin paljon kaikkia kyssäreitä teille viisaammille!

1. Mikä on Evo6 vakio ahdin? Tuttu epäili ettei ole vakio ahdin... tuntuu alkavan ahtaa vasta 3500rpm kohdalla. Löysin tällaisen numerolitanian tuon autossa olevan turbon kyljestä:

49178-01550
TD05HR 16(0?)6-10.5(7?)
990105016

kysymysmerkeistä en ollut ihan varma kun näkyvyys hieman huono...

2. Pystyykö jallain softalla katsomaan mikä ECU tai softa ekussa on? auto ei todellakaan lopeta menoja 180km/h vaan jatkaa ja jatkaa... soitin edelliselle omistajalle ja sanoi vaan että softa päivitetty ja ottaa 5. vaihteella rajoittajalle asti (rajoitin noin. 8500rpm) ja että auto kulkisi n.270km/h :eek:

3. Haittaako tuo muuten kuin ulkonäöllisesti että joku neropatti on maalannu välijäädyttimen spraylla mustaksi? ::) vähän karseen näkönen kun valumia... ja eikö se littana ahtoputki ahista yhtään?

4. onko käsijarrulle omat palat vai ottaako käsijarru vaan niihin takapaloihin?

5. Missä lähin Nelivetoisille sopiva dyno lähinnä PK-seutua? ja Missä kannattaa käydä katsastamassa.

Kiitos.

-Toni
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

1. Tuo on vakioahdin

2. Ecuflash + Openport 2.0 kaapeli jos on vakio-ECU säädettynä, muuten silmämääräinen tarkastelu on paras vaihtoehto

3. Ahdistaahan se putki

4. Omat rummut levyjen sisällä

5. ST-Motors Espoossa
 

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Missäs vaiheessa tuon ahtimen pitäisi alkaa toimimaan kun jostain luin että paras vääntö ois 3000rpm kohdalla?

ja olin lukevinani että käsijarru vaikuttaisi jokaiseen renkaaseen, eli onko edesäkin käsijarrulle rummut?

- Toni
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

][_äski sanoi
Missäs vaiheessa tuon ahtimen pitäisi alkaa toimimaan kun jostain luin että paras vääntö ois 3000rpm kohdalla?

ja olin lukevinani että käsijarru vaikuttaisi jokaiseen renkaaseen, eli onko edesäkin käsijarrulle rummut?

- Toni

Kyllä nyt on käynyt niin, että olet molempien asioiden suhteen lukenut väärin :)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

][_äski sanoi
Missäs vaiheessa tuon ahtimen pitäisi alkaa toimimaan kun jostain luin että paras vääntö ois 3000rpm kohdalla?

ja olin lukevinani että käsijarru vaikuttaisi jokaiseen renkaaseen, eli onko edesäkin käsijarrulle rummut?
Kolmosessa alkaa ainakin vajaan 3000rpm kohdalla ahdot nousta maksimiin, hieman heräilee jo jossain reilussa kahdessa tonnissa. Tämä tietysti vakiossa.

Käsijarru vaikuttaa pelkkiin takarenkaisiin, mutta liukkailla talvikeleillä keskitasauspyörästön viskolukko saattaa onnistua jarruttamaan eturenkaitakin melkoisesti -> ottaa aikalailla kaikkiin renkaisiin.
 

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

MakeM sanoi
Kolmosessa alkaa ainakin vajaan 3000rpm kohdalla ahdot nousta maksimiin, hieman heräilee jo jossain reilussa kahdessa tonnissa. Tämä tietysti vakiossa.

Käsijarru vaikuttaa pelkkiin takarenkaisiin, mutta liukkailla talvikeleillä keskitasauspyörästön viskolukko saattaa onnistua jarruttamaan eturenkaitakin melkoisesti -> ottaa aikalailla kaikkiin renkaisiin.

Aivan, niinhän se tais ollakkin... Ok, jotain tolle on sit tehty/ tapahtunu kun tuntuu että kolmessa tonnissa rupee vasta menohalut heräilemään ::)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Jos sulla on esim. ahtoja nostettu niin voihan se olla ettei ihan niin aikasin ota täysiä ahtoja.

Se välijäähdyttimen maalaaminen ei todennäköisesti kummoista haittaa tee, ellei sitä maalia ole todella paksu kerros, eli tervattu puoliksi tukkoon tms. Tosin jos siinä on valumiakin niin kai sitä on aika paljon tuherrettu. Saattaahan tuo vähän lämmönjohtavuutta heikentää.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

MakeM sanoi
Kolmosessa alkaa ainakin vajaan 3000rpm kohdalla ahdot nousta maksimiin, hieman heräilee jo jossain reilussa kahdessa tonnissa. Tämä tietysti vakiossa.

Siinä on myös ilmeisesti huomattavan pieni pakopesä verrattuna kuutoseen. Tosin vaikea verrata kun toinen on yksiosainen ja toinen jaettu. Mutta kyllä kolmessa tonnissa viitosella kiihdytettäessä jotain ahtoa pitäisi jo olla kuutosen ahtimellakin.
 

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

jaa-a, pitäis saada mitattua ekasi noi ahdot tosta koneesta... haluisin ton evoscan ohjelman mut läppäristä on akku paskana niin ei hyödytä :mad: eiks toi oo ihan pätevä ohjelma kumminkin? tai sit jos jollain ois se suht lähellä PK seutua niin vois lukee datat.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

ast sanoi
Siinä on myös ilmeisesti huomattavan pieni pakopesä verrattuna kuutoseen. Tosin vaikea verrata kun toinen on yksiosainen ja toinen jaettu. Mutta kyllä kolmessa tonnissa viitosella kiihdytettäessä jotain ahtoa pitäisi jo olla kuutosen ahtimellakin.

Kutosessakin maksimiväännöt ilmoitettu 3000rpm kohdalla, joten olettaisin että pitäisi kerätä kaikki ahdot siihen mennessä.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

MakeM sanoi
Kutosessakin maksimiväännöt ilmoitettu 3000rpm kohdalla, joten olettaisin että pitäisi kerätä kaikki ahdot siihen mennessä.

Mistä tieto peräisin? Ei ainakaan omien kokemusten perusteella kyllä ole 3000 kierroksella vielä täysiä vääntöjä.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

nokonzok sanoi
Mistä tieto peräisin? Ei ainakaan omien kokemusten perusteella kyllä ole 3000 kierroksella vielä täysiä vääntöjä.

Kyllä se manuaali näin sanoo vitosesta ja nelosestakin. Sen jälkeen rankasti rajattu vääntöä käyrästä päätellen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Ilmoittaahan voi mitä vaan, todellisuus on yleensä se että 3500+ tulee parhaat väännöt
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

ast sanoi
Ilmoittaahan voi mitä vaan, todellisuus on yleensä se että 3500+ tulee parhaat väännöt

Omassa ainakin tällä periaatteella..
 

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

BTW: millaiset osat pitäisi tulla tuonne sumuvalojen taakse? ilmeisesti jotku "pohjat". Valot on mut kiinni niitä en saa kun puolet osista puuttuu :D mistähän tuommoiset saisi ostettua?

-Toni
 

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Mistäs Löytyisi räjäytyskuvia evosta ja osanumerot? sekä korjausoppaita?

-Toni
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Osanumerot löytyy esim. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23916.0
Kannattaa käyttää sitä "Tepin" laittamaa linkkiä.

Workshop manualit saat ladattua esimerkiksi, MLR:stä, kunhan liityt sinne ensin jäseneksi.

Jos takasumareilla tarkoitat niitä takaluukussa olevia heijastimia, niin ne täytyy ihan vaihtaa samannäköisiin palikoihin missä on sumarit. Ei taida tulla lailliseksi pelkästään noihin JDM palikoihin polttimot lisäämällä.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

][_äski sanoi
Mistäs Löytyisi...korjausoppaita?

Jos muistan niin voin illasta laittaa sulle aiheesta yksityisviestiä ;) mutta googlellakin löytyy.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Evo V ja VI:a koskeva kysymys:
Missä malleissa ei ole AYC:ä? Ilmeisesti ainakin ostamalla RS tai RS2-mallin, niin saa ilman AYC:ä?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Mekaanisella lukolla oleva perä on RS tai "RS2" malleissa. RS2 lienee vähän paremmin varusteltu RS Euroopan (UK ainakin) markkinoilla. Japanista ei ole saanut kuin GSR:ää ja RS:ää.

AYC on ollut tehdasoptio myös RS mallissa, mutta enpä tiedä onko sellaista kukaan koskaan tilannut.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

ast sanoi
Mekaanisella lukolla oleva perä on RS tai "RS2" malleissa. RS2 lienee vähän paremmin varusteltu RS Euroopan (UK ainakin) markkinoilla. Japanista ei ole saanut kuin GSR:ää ja RS:ää.

AYC on ollut tehdasoptio myös RS mallissa, mutta enpä tiedä onko sellaista kukaan koskaan tilannut.

Samaan hengenvetoon toinen kysymys: Onko missään evo V tai VI RS-mallissa ilmastointia? Se kun olisi vähimmäisvaatimus mukavuudelle. Muusta voi sitten tinkiä.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Teemu T. sanoi
Samaan hengenvetoon toinen kysymys: Onko missään evo V tai VI RS-mallissa ilmastointia? Se kun olisi vähimmäisvaatimus mukavuudelle. Muusta voi sitten tinkiä.

On ollut tehdasoptiona. Japanin tuliaisissa on melkein kaikissa, euro RS:ssä ei missään. Välimalli RS2:ssa vakiotavaraa.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

ast sanoi
Paino sanalla melkein :p

No melkein melkein, ei aivan kaikissa mutta melkein kuitenkin :)

Teemu T. sanoi
Mites etupenkit noissa RS-malleissa?

Ajattele puistonpenkkiä niin saat suuntaa :) RS:n voi ihan suosiolla unohtaa jos hakusessa on normaali käyttöauto. Tai vaatimuksena on ainakin kivusta ja tuskasta nautiminen sekä välinpitämättömyys omasta kuulosta.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Ei haeta käyttöautoa ei, kovempi parempi. Ajattelin sitä, että jakkarat ovat ilmeisesti laidasta laitaan, jos vakiona on peruslancerin penkit.
 

frede

Member
Club Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Sehän se rs:än idea onki et miks laittaa kalliit recarot ku ne kuitenki saa väistyä kuppienpenkkien tieltä.
 

][_äski

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

pexi sanoi
...Jos takasumareilla tarkoitat niitä takaluukussa olevia heijastimia, niin ne täytyy ihan vaihtaa samannäköisiin palikoihin missä on sumarit. Ei taida tulla lailliseksi pelkästään noihin JDM palikoihin polttimot lisäämällä.

juu, sori. Tarkoitin noita etusumareita/lisäpitkiä. mitkä ovatkaan :D kun mulla on ne valot ja liittimet on nippusiteellä puskurin takana.. eiköhän noihin jotkun rungot vielä tarvii... muutenhan ne roikkuu johtojen varassa..??
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo VI: Kysymyksiä

Tämä viestiketju on lukittu.

Foorumin ylläpito kehottaa ensin käyttämään hakua ja tarkistamaan löytyisikö valmiksi vastausta tai sopivaa viestiketjua jossa asiasta voisi kysyä tai keskustella. Jos ei löydy, avaa uusi viestiketju aihetta KUVAAVALLA otsikolla ja pyri pitämään eri aiheet omissa viestiketjuissaan ettei kaikki tieto huku ylipitkien ketjujen sekamelskaan.

P.S. Lancer Evolution malleissa on suurimmaksi osaksi yhteneväistä tekniikkaa seuraavissa malleissa: Evo 1-3, Evo 4-6, Evo 7-9. Voit usein löytää vastauksen mallikohtaiseen kysykseesi tutkimalla myös teknisesti vastaavista malleista käytävää keskustelua!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös Bottom