EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Chiqi_

Member
Liittynyt
16 Elokuu 2008
Sijainti
Halikko
Elikkäs eiköhän se otsikostakin kysymys selviä, eli millainen evo 6 on päivittäisessä käytössä?
Aion evon hankkia kunhan nykyisestä pääsen eroon. Hyppy nykyisestä on varmaan aikamoinen koska alla on seat leon TDi neliveto :D

Eli kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset ovat kullan arvoisia kun mietin että tarvitsenko sitten jonkin "kakkos auton".

Kiitoksia etukäteen auttavista neuvoista :)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

En tiedä kutosesta, mutta osta kasi tai ysi, niin et ainakaan tartte "kakkosautoa". ;)
Tuokin on varmaan pitkälti makuasia, että tykkääkö ajella kaikki ajot VI:n tapaisella autolla vai ei...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Kyllähän kutonen tilava perheauto on :)
Ja luotettava auto. Kuluvia osia siinä on missä muissakin autoissa.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Chiqi_ sanoi
Elikkäs eiköhän se otsikostakin kysymys selviä, eli millainen evo 6 on päivittäisessä käytössä?
Aion evon hankkia kunhan nykyisestä pääsen eroon. Hyppy nykyisestä on varmaan aikamoinen koska alla on seat leon TDi neliveto :D

Eli kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset ovat kullan arvoisia kun mietin että tarvitsenko sitten jonkin "kakkos auton".

Kiitoksia etukäteen auttavista neuvoista :)

Täytyy alkuun sanoa, että vielä lievästi viritetty Evo VI ei tunnu yhtään rakennetulta ja viritetyltä räpellykseltä.

Evo käy ihan mainiosti päivittäiseen ajoonkin. Samat asiat tietysti vaatii kun mikä tahansa turboauto. Vakio kytkin ei ole liian raaka ja autoa voi jopa lainata naispuolisillekkin. Mitä nyt huoltoa vaatii jonkun verran, mutta on se sen arvoista. Moottori on vaivaton ajaa normaaliajossa, hyvät alaväännöt vähentävät kepittämisen tarvetta. En yhtään ihmettele miksi Mitsubishi käytti evoissa 5- vaihteista laatikkoa suhteellisen pitkään. Autossa on tilaa yllättävänkin hyvin, peräkonttikin yllätti tilavuudellaan (itselle ensimmäinen sedan). Soveltuu hyvin ympärivuotiseen käyttöön.

Auto on tosin vähän raaka normaalille ihmiselle. Alusta on jämäkkä, äänieristys samaa luokkaa muiden japanilaisten kanssa, ja ajoittaiset (pakolliset) kiihdytykset sekä mutkaan tulot (ja lähdöt) saattaa aiheuttaa pahoinvointia ainakin matkustajille.

Osta Evo (Cedia) VII-VIII tai IX jos haluat hieman rauhallisempaa käytöstä konservatiivisemmalla ulkonäöllä. Osta VI jos haluat vähän puritaanisemman vaihtoehdon, ulkonäköerosta lienee turha keskustella. :D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Evo on ihan toimiva käyttöautonakin kun tiedostaa että ajaminen maksaa paljon polttoainekustannusten ja huoltojen muodossa. Myös korkeahko melutaso pitää hyväksyä, mutta siihen voi vaikuttaa rengasvalinnalla. Jos/kun varaosia tarvitsee niitä voi joutua odottamaan viikkoja.

Omassa tapauksessani käyttöauton polttoainekulut ovat alle puolet Evosta. Silti tulee ajettua työmatkaakin välillä Evolla ihan hauskuuden vuoksi.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Twilight sanoi
Osta Evo (Cedia) VII-VIII tai IX jos haluat hieman rauhallisempaa käytöstä konservatiivisemmalla ulkonäöllä. Osta VI jos haluat vähän puritaanisemman vaihtoehdon, ulkonäköerosta lienee turha keskustella. :D

Kutosen ja kasin omistaneena voin sanoa, että tässä on oivallisesti kiteytetty asian ydin. Suhteellisen vakiokunnossa kutonen ei ole mikään erityisen epämiellyttävä käyttöauto. Kevyttä asennoitumista se kuitenkin vaatii.
 

Chiqi_

Member
Liittynyt
16 Elokuu 2008
Sijainti
Halikko
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Twilight sanoi
Auto on tosin vähän raaka normaalille ihmiselle. Alusta on jämäkkä, äänieristys samaa luokkaa muiden japanilaisten kanssa, ja ajoittaiset (pakolliset) kiihdytykset sekä mutkaan tulot (ja lähdöt) saattaa aiheuttaa pahoinvointia ainakin matkustajille.

Osta Evo (Cedia) VII-VIII tai IX jos haluat hieman rauhallisempaa käytöstä konservatiivisemmalla ulkonäöllä. Osta VI jos haluat vähän puritaanisemman vaihtoehdon, ulkonäköerosta lienee turha keskustella. :D

Se tosiaan jäi itseltä sanomatta että VI:ssä mua juurikin kiehtoo toi jonkin asteinen raakuus ja auton ulkonäkö on mulle ainakin silmiä hivelevää.. Ajomelua vähän epäilen että tuskin on paljon kovempi kuin leonissa, mutta mua ei koskaan ole haitannut missään autossa ajomelu vaikka olen vanhoillakin autoilla pidempään ajanut esim. -84 golf ja vähän vanhempiin japseihin on tullut tottuttua eukon vm.92 civikin kautta.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Chiqi_ sanoi
Ajomelua vähän epäilen että tuskin on paljon kovempi kuin leonissa, mutta mua ei koskaan ole haitannut missään autossa ajomelu vaikka olen vanhoillakin autoilla pidempään ajanut esim. -84 golf ja vähän vanhempiin japseihin on tullut tottuttua eukon vm.92 civikin kautta.

En tiedä miten hiljainen tällainen on vakio putkistolla, mutta jos kutonen on saman luokan eristyksillä mitä vitonen, kuten luulen asian olevan, niin kyllä näissä aika reippaasti ääntä on. Millään ei voi hiljaiseksi haukkua. Tietty tuo 3" hormi tekee osansa, mutta kyllä rengasmelukin on ihan riittävä. Siedettävä kyllä normaali ajossa, mutta jos paljon 120 motareita ajelee, niin mieluummin valitsisin jonkun muun pisemmille matkoille. Ainakin jos autossa olisi tarkoitus pystyä keskustelemaan muiden kanssa tai kuuntelemaan musiikkia. Mutta eipä näillä ainakaan matkustaminen ole tappavan tylsää kuten peruskinnereillä :driver
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Leon:n joskus omistaneena täytyy sanoa, että kyllä noissa evoissa ääntä piisaa, ku seattiin vertaa.
Itse kun vertailen noita vitosta ja ysiä keskenään, niin hauskuus-kerroin on vitosessa selkeästi isompi. IX on varmasti parempi käyttöauto, mutta ihan varmasti VI toimii vaikka perheautona, tilaakin on varsin mukavasti, paljon enemmän kuin Leon:ssa. Tosin kaikilla autoillahan pärjää, jos vaan asennetta riittää. ;)
 
V

veikka81

Guest
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

:eek:fftopic

Mitäs eroa on muuten tuossa kutosessa ja 6.5 Evoissa ???
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

veikka81 sanoi
:eek:fftopic

Mitäs eroa on muuten tuossa kutosessa ja 6.5 Evoissa ???

eiks vielkää jokainen lainkuuliainen evoilija ole lukenu tätä :eek:

http://www.lancerregister.com/art_evobuyersguide.php
 

Antsah

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2005
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Onko kenelläkään näitä evoja (5-7) "perheautona" mahtuuko lastenistuin miten takapenkille?
Tuntuu vähän hurjalta ainakaan laittaa vänkärin puolelle etupenkille RHD vehkeessä lastenistuinta.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Itellä on nelonen ja lastenistuin mahtuu taakse ihan hyvin.Matkarattaatkin menee paksiin muttei sen jälkeen juuri muuta.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Kyllä mullakin tuolla vitosessa on lastenistuin jatkuvasti takana. Mahtuu siinä missä muihinkin "keskikokoisiin" henkilöautoihin. Etupenkillä on airbag, joten siihen on huono laittaa muutenkaan istuinta. Poislukien RS mallit.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Itella menee ysin konttiin rattaat ja pari reilua urheilukassiakin kaveriksi, vaikka tilaa takakontista syo takapoikkituki. Siihen tosin saa kuormaa ja ostoskassejakin tuettua/sidottua katevasti remmeilla.....eika lahde irti ihan helpolla ;)

Takapenkilla on kaksi turvaistuinta, joista toinen on melkolailla tilaa vieva Gracon DuoLogic, mutta sekin mahtuu vaivatta kuskin penkin taakse tinkimatta omasta mukavuudestani. Ihan paivittaisessa kaytossa ollut viimeiset 4.5 vuotta ja ensimmainen sporttisempi auto, josta emantakin on tykannyt. Tosin se on myos ensimmainen, jossa on takaovet ja erillinen takakontti. Melutasoltaan oikeasti hiljaista autoa en ole koskaan omistanutkaan, joten ihan hiljainen tuo on omien mittapuiden mukaan. Hiljaisuuteen tosin vaikuttaa keski-eurooppalaisen asfaltin hienojakoisempi rakennekin, jolla ajaa vakioilla siltakivillakin ihan ilokseen. Toisin on suomessa...kun Saksan lautasta ajaa ulos, niin melkein ensimmaiseksi kiinnittaa huomiota selkeasti kovempaan rengasmeluun ja lisaantyneisiin raminoihin ja kolinoihin, joka ei taalla oikeastaan ole edes mikaan ongelma.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Jos lapsi on jo niin iso että voi kuljettaa kasvot menosuuntaan,niin ei ole mitään ongelmaa evon kanssa.
Jos taas istuin on selkä menosuuntaan takapenkillä,joutuu etuistuimen tuomaan aika eteen.
Kyllä meilläkin siihen emäntä just mahtui etupenkille,mutta ei siinä raavas mies kyllä istunut.
Nyt onneksi on saanut jo kääntää turvaistuimen kasvot menosuuntaan.
 

Antsah

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2005
Vs: EVO VI Päivittäisenä käyttöautona.

Kiitoksia tiedoista, nyt on taas yksi syy perustella autonvaihtoa hallitukselle ;D
 
Ylös Bottom