Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

tepi sanoi
Niin ei mulle tarvi nillittää... täälläkin kovin sanottu vastaan että takuuta löytyy kun ostaa suomesta.. Tuntuu kyllä että takuuta vois saada kun jaksaa tapella, ilmaiseksi sitä ei tule :)

Joo monesti se on näin. Osa suomalaisista jaksaa valittaa ahkerasti kuluttajavirastoon, osa valita koskaan ollenkaan. Itsekään ei ole koskaan vielä tarvinnut sinne asti.

Mutta tosiaan Veikka81 jos olet ostanut sen kytkimen Suomesta, niin kyllä siitä kannattaa yrittää kysellä. Vaikka kunnan kuluttajaneuvojalta näin aluksi jos ei muuta. Vaikka valmistaja ei antaisi mitään takuuta, niin ei se vaikuta sinuun mitenkään. Myyjä vastaa myymistään tuotteista aina.
 

Saki

EVO 5 + S13 Silvia
Liittynyt
13 Elokuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Voisiko joku laittaa sellaisen peruslistan mitä pitää ottaa irti jotta tuon laatikon saa nykästyä ulos tuosta. Homma tehdään tallin lattialla niin siellä auton alla on hiemn hankala hahmottaa mistä välistä osat erkaantuu toisistaan ja onko josain osissa jotain jippoja/ lukituksia mitä on hyvä tietää.

Eilen irroittelin tuon oikean puolen navan tolppineen sekä purin laatikon päälllä olevat letkut ym hässäkät. Vaihteiston alta se poikkituki varmaan tarvinnee ottaa pois?

Lähinnä se mietityttää mistäkohtaa ja miten se jakolaatikko sieltä irtoaa ja voiko oik. vetari ja kardaani jäädä paikalleen?
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Saki sanoi
Voisiko joku laittaa sellaisen peruslistan mitä pitää ottaa irti jotta tuon laatikon saa nykästyä ulos tuosta.

Peruslista löytyy kyllä kun käyttää hakua.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18230.0
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Saki sanoi
Voisiko joku laittaa sellaisen peruslistan mitä pitää ottaa irti jotta tuon laatikon saa nykästyä ulos tuosta. Homma tehdään tallin lattialla niin siellä auton alla on hiemn hankala hahmottaa mistä välistä osat erkaantuu toisistaan ja onko josain osissa jotain jippoja/ lukituksia mitä on hyvä tietää.

Eilen irroittelin tuon oikean puolen navan tolppineen sekä purin laatikon päälllä olevat letkut ym hässäkät. Vaihteiston alta se poikkituki varmaan tarvinnee ottaa pois?

Lähinnä se mietityttää mistäkohtaa ja miten se jakolaatikko sieltä irtoaa ja voiko oik. vetari ja kardaani jäädä paikalleen?

Tallin lattialla minäkin tuon homman teen ;D auto vaan on pönkätty ilmaan silleen että sinne alle mahtuu.

Ja painelaakerin mittoja ei tarvi enään, löysin vanhan laakerin ja on saman kokoinen kuin tuo paikallaan olevakin.

Ainut ero niissä on vain tunnistenumero

Vanha 48TKB3202

Ja nykyinen

48TKA3201U1
 

stara

Evo III
Liittynyt
2 Elokuu 2007
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Itse kun mittailin noita asetelmia niin act:n asetelmalla painelaakerin kosketuspinta noihin jousiin jäi 2,5mm syvemmälle kun vakioasetelmalla. joten tuskin liian pitkälle on painanut jos et mitään muutoksia tehnyt.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Ohjeen mukaan piti laittaa asetelman ja vauhtipyörän väliin 1.5 mm rikat vauhtipyörän koneistuksen takia, kyseiset mitat näkyy myös noissa kuvissa. Ja ne rikat oli siellä välissä niin kuin käskettiin laittaakkin.



EDIT:


http://www.exedy.com.au/SpecSheet.aspx?SpreadsheetRowId=39063


Ja maanantaina kyselemään Exedyn asetelmia. Laita enään mitään ACT:n tuotteita koslaan.

Näppäilinpä googleen ACT:n asetelmasta löytyneitä numerosarjoja, ja ei löydy mitään :nykii , No kokeilinpa samaa exedyn kytkin levystä löytyneillä tiedoilla ja johan tärppäs.
 

Saki

EVO 5 + S13 Silvia
Liittynyt
13 Elokuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Sain myös laatikon nyt alas.. Kiitos vaan linkki vinkeistä..

Kytkin oli vakio alkup. mitsu ja melko paistettu. Vauhtipyörä on myös hieman sinistynyt.. Niinhän ne aina.

Tilasin nyt camskillsiltä tuon Exedy Racing stage 1 paketin massalevyllä. Sopinee suht. vakioon käyttöautoon hyvin.

Siinäkin tuo vauhtipyörän pinnankorkeus lienee hyvä laittaa tuohon tehtaan -15,5mm tasoon? Vai mahtaako Turusta löytyä joku osaava paja joka osaisi hakea tuosta asetelmasta tarkemman "nami" kohdan?

Tuossa muuten joku Exedyn ohje tuohon kuluneiden osien ongelmien korjaamiseen..

http://www.exedy.com.au/user_uploaded_files/pdfs/tech-notes/Tech%20Note%20N.pdf

Mistä tuon sitten vaan tietää pitäisikö siihen tapin alle laittaa prikka vai ei? ilmeisesti yleensä on hyvästä? Autolla on mittarissa 40tkm.. mutta takeita ei tietty ole, että siellä kaikkea olisi.. riskinä tässä on ilmeisesti juuri tuo ACT asetelmalle käynyt, eli poljin pohjassa tassut vääntyy liikaa ja materiaali alkaa väsyä.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Jos laittaa jämäkemmän aftermarket -kytkimen, kannattaa tosiaan shimata se kohta kohdilleen. Esim. Hiomopalvelu, Lapualla osaa k.o homman. Omas sattu olemaa asetelma jo kerrasta oikeen :)
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tuli tänään viestiä jenkeistä Act:n tehtaalta :)

Ootellaas viikko kaks että mitä posti tuo tullessaan
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

http://www.roadraceengineering.com/clutchandflywheeltech.htm
http://www.youtube.com/watch?v=vYJxQyjIhUw
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

tepi sanoi
http://www.roadraceengineering.com/clutchandflywheeltech.htm
http://www.youtube.com/watch?v=vYJxQyjIhUw

Hyvä opetusvideo tuo youtuben pätkä, vaikka ei hirveen hyvä englanti ole, mutta ymmärsin idean ! täytyy muistaa tulevaisuudessa. Tuon videon ku olis nähny aikoja sitten niin ei olis ehkä ollu muutamia ongelmia ::)
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Olis siellä tämmönenkin, eli haarukan shimmaus.

http://www.youtube.com/watch?v=omAw-TgCYzM
 

Saki

EVO 5 + S13 Silvia
Liittynyt
13 Elokuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Löytyykös jollain momentit mihin noita kytkimen osia vedetään? Löysin tuon että vauhtipyörä tulee 110nm momenttiin mutta noita asetelman ruuvien momenttia ei ihan heti löytynyt..

Vaihteiston kiinnityspultteihin muuten riittänee että vetää niin kovin kiinni että pysyy? vai onko jotain kohtaa jossa olisi hyvä olla tarkempi?

Kytkinkin saapui eilen.. 8-9 arkipäivää camskillsiltä.
 

Samis

New Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2007
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

eikai asetelman ruuveja niin momenttiin katota ::) tai onhan se huolellisuutta, mutta vetää vaa tarpeeks kovaa kiinni ettei lähe lentoon.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tuli puhelu äsken Fedex nimisestä kuljetus liikkeestä ;D

Viimeistään perjantaina pääsee laittamaan mitsun läjään ;D

Ja toki, Xtreme astelma ;D


Saakos muuten Suomesta noita ACT:n vauhtipyöriä halvalla ??

EDIT:

Tänään eli perjantain pikkusta vaille 12 tuli paku pihaan, ja sain uuden Xreme asetelman ;D

En tiedä laittaisko vielä kasaan vai hommaisko sinne Act:n kevyemmän vauhtipyörän :p

Vai säästäiskö nekin rahat johkin muuhun viritys hiluun ???
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Niin saitko ton nyt takuuseen jenkeistä ?
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

tepi sanoi
Niin saitko ton nyt takuuseen jenkeistä ?

Kyllä, Act:n tehtaalta lähettivät uuden asetelman joka on valmistettu toukokuussa 2008.

Tänään meinasin ruveta kasaamaan mutta huomasin että vauhtipyörästä on sorvaantunut lastua pois, kun asetelma hajos,joten en laitakkaan kasaan perskeles, kaipa se on hommattava uus vauhtipyörä :mad:
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Juu, elikkä auto on nyt ollut läjässä viikon, kytkin ainakin on paljon höllempi kuin rikkoutuneella astelmalla, vaikka kasasin samanlailla kuin viimeksikin.

Uutta vauhtipyörää en ostanut, syystä että kun jos ei myyjä vastaa kun soittaa neljä kertaa vai oliko vielä useampikin soitto, niin saa mun puolesta olla, ja sitä paitti ebaysta ois saanu halvemmalla ;)

Tästä lähin tietää ettei tarvi aikaa tuhlailla turhiin soittoihin, vaan tilaa osat vaikka ulkomailta.

Eräässäkin topicissa sanottiin että kun on kiireistä, niin eivät kerkeile vastailemaan joka soittoon. Ja sillä tavalla ne asiakkaat sitten häviääkin.

Maaliskuussa kun kyselin tuota kytkin pakettia, niin kolmesta eri paikasta vastasivat saman illan aikana . Toiset eivät edes vastaa puhelimeen. Act:n tehtaalla vastasivat samana iltana mailiin. Toiset haluaa palvella asiakkaita ja toisille se taitaa olla vaan jonkinlainen harrastus
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

veikka81 sanoi
Juu, elikkä auto on nyt ollut läjässä viikon, kytkin ainakin on paljon höllempi kuin rikkoutuneella astelmalla, vaikka kasasin samanlailla kuin viimeksikin.

Uutta vauhtipyörää en ostanut, syystä että kun jos ei myyjä vastaa kun soittaa neljä kertaa vai oliko vielä useampikin soitto, niin saa mun puolesta olla, ja sitä paitti ebaysta ois saanu halvemmalla ;)

Tästä lähin tietää ettei tarvi aikaa tuhlailla turhiin soittoihin, vaan tilaa osat vaikka ulkomailta.

Eräässäkin topicissa sanottiin että kun on kiireistä, niin eivät kerkeile vastailemaan joka soittoon. Ja sillä tavalla ne asiakkaat sitten häviääkin.

Maaliskuussa kun kyselin tuota kytkin pakettia, niin kolmesta eri paikasta vastasivat saman illan aikana . Toiset eivät edes vastaa puhelimeen. Act:n tehtaalla vastasivat samana iltana mailiin. Toiset haluaa palvella asiakkaita ja toisille se taitaa olla vaan jonkinlainen harrastus
Joo kyllä se turhauttaa,kun ei vastailla mutta joskus vaan on niin kiire yrittäjillä että ei kerkiä tehdä mitään. Joko pääset kruisailemaan,ei oo mustaa eevaa näkynyt katukuvassa pitkään aikaan? :driver
 

paspe

evo3 ja turbocivic
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Mulla myös toi poljin aika syvällä ja välillä saa nostaa ylöspäin poljinta. Eli mulla on siis kytkin kulunut vai? Pitää kyllä hyvin. Ilmeisesti paikallaan on joku aftermarket paketti?.. Mitäs minun kannattaa tehdä?

Jos tässä nyt pitää töihin alkaa niin talveksi ois puuhaa: tekniikka täysin irti ja kaikkien laakereiden ym vaihto edessä. Ei kyllä vielä äännä mikään mutta parempi varmaan huoltaa ennen kuin mitään hajoaa. Eli kun ruvetaan niin tehdään kaikki laakerivaihdot ym samalla. Onko tähän vielä tarvetta ruveta ?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

paspe sanoi
Mulla myös toi poljin aika syvällä ja välillä saa nostaa ylöspäin poljinta. Eli mulla on siis kytkin kulunut vai? Pitää kyllä hyvin. Ilmeisesti paikallaan on joku aftermarket paketti?.. Mitäs minun kannattaa tehdä?

Kytkimen painuminen pohjaan varsinkin toiseen suuntaan käännyttäessä on usein merkki pahasta crankwalkista.

Mittaa kampiakselin päittäisvälys ja varaudu pahimpaan.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ast sanoi
Mittaa kampiakselin päittäisvälys ja varaudu pahimpaan.

Jos mittauksen tekee ja löytyy vikaa, niin onko mitään enää tehtävissä?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

marko_h sanoi
Jos mittauksen tekee ja löytyy vikaa, niin onko mitään enää tehtävissä?

Tässä malliesimerkki crankwalkista pahimmillaan (käsittääkseni) :
http://www.youtube.com/watch?v=PNaYxzpfLkM

ps. Kerran se nytkähtää kun se yskäsee
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

marko_h sanoi
Jos mittauksen tekee ja löytyy vikaa, niin onko mitään enää tehtävissä?

Riippuu vian asteesta. Lievimmissä tapauksissa selviää laakerin vaihdolla, pahemmissa kampiakselin vaihdolla ja kaikkein pahimmissa menee sitten koko lohko. Viimeinen tapahtuu varmasti jos vaan ajaa niin kauan kun auto kulkee eli ostaahan siinä itselleen mahdollisuuksia jos mittailee ajoissa.

Kytkinpolkimen painuminen on kyllä huolestuttava merkki. Voi toki olla että kyse on jostain muustakin, mutta valitettavan usein ei ole.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Kun laitoin tuota uutta Act:n asetelmaa paikoilleen, niin kokeilinpa silleen että jätin polton 1.5 mm rikat pois asetelman ja vauhtipyörän välistä. Asetelman käpälien asento muuttu 1 cm levyyn päin elikkä painu vauhtipyörään päin. Ja sitten ne rikat väliin ja auto kasaan. Polkimessa on väljää koska en tehnyt sitä tukirengasta painelaakerin ja siirtohaarukan väliin. Siitä syystä jottei asetelman käpälät käänny liikaa.

Mikäs kytkin paketti sulla paspe siellä on ja kuka sen on asentanut ?? Mites se kytkin irrottaa ???

Kömpii auton alle ja repii sen kortsun pois siitä siirtohaarukan reijästä ja kokeilee käsin liikuttamalla että kuinka paljon siinä on väljää.
 

Noup EVO

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

veikka81 sanoi
Kun laitoin tuota uutta Act:n asetelmaa paikoilleen, niin kokeilinpa silleen että jätin polton 1.5 mm rikat pois asetelman ja vauhtipyörän välistä. Asetelman käpälien asento muuttu 1 cm levyyn päin elikkä painu vauhtipyörään päin. Ja sitten ne rikat väliin ja auto kasaan. Polkimessa on väljää koska en tehnyt sitä tukirengasta painelaakerin ja siirtohaarukan väliin. Siitä syystä jottei asetelman käpälät käänny liikaa.

Mikäs kytkin paketti sulla paspe siellä on ja kuka sen on asentanut ?? Mites se kytkin irrottaa ???

Kömpii auton alle ja repii sen kortsun pois siitä siirtohaarukan reijästä ja kokeilee käsin liikuttamalla että kuinka paljon siinä on väljää.
Se sun saama uusi asetelma ei ole 99% varmuudella samassa simmissä missä vanha oli, eli kirein kohta on jossain muussa kohtaa,jos alkaa luistamaan ota prikkoi pois. Ja kuten sinun tapauksessa kirein kohta on saavutettu "löysäämällä" asetelman jousikuormaa prikoilla, käpälät jäävät ulommaksi jolloin kytkin toimii yleensä ilman painelaakerin mulukkausta.Jos kytkin ei irrota kunnolla olisi tarvetta siirtää painelaakerin liikerata vähän lähemmäksi asetelmaa ottaen samalla huomioon että kun levy kuluu käpälät nousee vielä enemmän ulospäin,eli painelaakeri voi rueta myöhemmin kantamaan.Ite laitan lootan aina aluksi vain parilla pultilla kiinni, katon haarukan asennon jos tarttee painelaakeria mulukata nopeempi purkaa,sen jälkeen kyt.syl kiinni ja kaveri painamaan poljinta kun ite kokeilen kulmavaihteen akselista koska irrottaa ja irrotus tulisi olla noin puolessa välissä polkimen liikerataa.Ja sitten ei kun kaikki kasaan ja toimivia kilometrejä!!!
 

XBora

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Osaisko joku auttaa tämmöisessä ongelmassa. Edellisestä 6 lapasesta jousitetusta napsahti jousia poikki ja nyt on vaihdettu 4 lapanen jousittamaton tilalle. Mutta eipäs alkanut toimimaan. Luistaa koko ajan eli vaihteen voi pistää päälle ilman kytkimeen koskemista eikä auto liiku mihinkään. Siirtohaarukka liikkuu tyhjää ainakin 1cm ja aivan pohjassa alkaa vasta vaikuttamaan. Tässä vaiheessa kun kytkimen polkasee pohjaan niin alkaakin kuulumaan hirveä "rahina ja hankaus". Olisko kellään mitään vinkkejä mitä tehdä?
 

Noup EVO

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

XBora sanoi
Osaisko joku auttaa tämmöisessä ongelmassa. Edellisestä 6 lapasesta jousitetusta napsahti jousia poikki ja nyt on vaihdettu 4 lapanen jousittamaton tilalle. Mutta eipäs alkanut toimimaan. Luistaa koko ajan eli vaihteen voi pistää päälle ilman kytkimeen koskemista eikä auto liiku mihinkään. Siirtohaarukka liikkuu tyhjää ainakin 1cm ja aivan pohjassa alkaa vasta vaikuttamaan. Tässä vaiheessa kun kytkimen polkasee pohjaan niin alkaakin kuulumaan hirveä "rahina ja hankaus". Olisko kellään mitään vinkkejä mitä tehdä?
Jotain mennyt väärin kasauksessa.Painelaakeri irronnut haarukasta??
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

XBora sanoi
Osaisko joku auttaa tämmöisessä ongelmassa. Edellisestä 6 lapasesta jousitetusta napsahti jousia poikki ja nyt on vaihdettu 4 lapanen jousittamaton tilalle. Mutta eipäs alkanut toimimaan. Luistaa koko ajan eli vaihteen voi pistää päälle ilman kytkimeen koskemista eikä auto liiku mihinkään. Siirtohaarukka liikkuu tyhjää ainakin 1cm ja aivan pohjassa alkaa vasta vaikuttamaan. Tässä vaiheessa kun kytkimen polkasee pohjaan niin alkaakin kuulumaan hirveä "rahina ja hankaus". Olisko kellään mitään vinkkejä mitä tehdä?

Onko kytkinlevy varmasti oikeinpäin?
 

XBora

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Painelaakeri on paikoillaan ja kiinni mutta olisiko rikki? Sormilla kyllä pyörittäessä pyörii ihan keveästi, mutta pieni ääni kuuluu. Painelaakeri on tehnyt selvät 1-2mm jäljet asetelman käpäliin?


Ainakaan tätä mallia ei väärinpäin sinne edes saa. Väärinpäin ei menisi niin pohjaan vaan jäisi keskeltä kantamaan "lohkoa vasten" eikä ottaisi vauhtipyörään ollenkaan.


Nyt kun konetta tuli vähän pyöriteltyä ja ääniä ihmeteltyä ja purettua taas jälleen kerran laatikko lattialle niin kytkinpinnoissa oli jälkiä vain ulkoreunalla ja toisella puolella. Rallipuolelta yksi kaveri kertoi että näihin on noita kytkimiä paria eri paksuutta. Olisiko tullut liian ohuet palat eikä siis näin ollen ottaisi ollenkaan? Ja ääni sit taas voisi kuulua rikkinäisestä painelaakerista?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Ettekö te mittaa koskaa vakion ja uuden osan paksuuksia ?? ??? ::)
 

XBora

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Jälleen kerran laatikko käytetty lattialla ja tällä kertaa uutta osaa meni painelaakeri. Mutta ei vieläkään auttanu mitään. Sama "sorvaus" ääni kuuluu kytkintä painettaessa yhä edelleen? Ja nytpä tuli tuota päittäisvälystäkin ihmeteltyä josko se siellä olisi vika. Paljonko se välys saa olla kun en mistään löytänyt mitään mittoja? Selvästi tuntee kytkimen liikkeen kun laittaa sormet hihnapyörän ja muovien väliin.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

XBora sanoi
Jälleen kerran laatikko käytetty lattialla ja tällä kertaa uutta osaa meni painelaakeri. Mutta ei vieläkään auttanu mitään. Sama "sorvaus" ääni kuuluu kytkintä painettaessa yhä edelleen? Ja nytpä tuli tuota päittäisvälystäkin ihmeteltyä josko se siellä olisi vika. Paljonko se välys saa olla kun en mistään löytänyt mitään mittoja? Selvästi tuntee kytkimen liikkeen kun laittaa sormet hihnapyörän ja muovien väliin.
Spekseissä käsittääkseni 0,05mm-0,20mm, joku voi korjata jos on vähän pielessä. Huonolta kyllä toi sunkin tilanne kuulostaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

XBora sanoi
Selvästi tuntee kytkimen liikkeen kun laittaa sormet hihnapyörän ja muovien väliin.

Todennäköisesti liikaa jos tunnet sen noin, kannattaa ainakin mitata.
 

XBora

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Nyt voi taas sanoa lisäykseksi että "sorvaava" ääni muuttuu riippuen onko vaihde päällä vai vapaalla. Koneen pyöriessä vaihdepäällä siirtohaarukan reiästä kurkittuna näyttäisi kyllä että keskiö pyörisi siellä mukana mutta renkaat ei kyllä pyöri mihinkään (ja auto siis pukkien päällä).

Oulussa ketään experttiä joka haluaisi tulla ihmettelemään tuota kirottua kapinetta? ;D Auto on limingantullissa eli melkeen keskustassa.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

kokeilitko käsin että loota on ehjä ? "input safteja" on mennyt poikki jousittamattomilla sinttereillä, mutta uskoakseni semmoisen tuhon pitäisi jo nähdä kun lootaa irroittelee.

Kokeilitko kaikki vaihteet lävitse ?
 

Noup EVO

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Mittasitko levyjen paksuudet? jos uusi levy on paksumpi on asetelmasi voinut "mulksahtaa yli" ensimmäisen kerran poljinta painettaessa ja jäädä lukkoon jolloin irrotus on koko ajan päällä.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

No päittäisvälystä siinä ainakin on jos kampiakseli liikkuu, oli se kytkin asennettu miten tahansa. Voi olla toki muuta(kin) häikkää..
 

XBora

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Eipäs kyllä tullut vaihdelaatikkoa edes ajateltua aikaisemmin. Ainakin se sisään menevä akseli vaikutti ihan jämerältä kun painelaakeria vaihteli mutta eipä tullut sen kummoisemmin sitä kokeiltua. Käytin nyt öljyt laatikossa ja "sorvasin" taas hieman ja öljyt ulos mutta ei ainakaan mitään näkyvää silppua tullut ulos tms. Ehkä jotakin aivan pientä kimallusta näky öljyjen seassa mutta luulis olevan melko isoa silppua ainakin äänen perusteella. Nyt kun laatikko kävi lattialla niin tuli kateltua vauhtipyörää ym ympäristöä ja laatikkoa mutta missään ei näkynyt mitään jälkiä että olisi joku ottanut kiinni mistä tuo ääni voisi tulla.

Juu kaikkia vaihteita on tullut testattua ja mitä isompi vaihde sitä "raskaampi" sorvaus ääni kuuluu kytkintä painettaessa. Jos auton starttaa kytkin pohjassa niin ei välillä kuulu tuota ääntä, välillä alkaa sit kuulumaan kun löysää ja välillä vasta kun painaa uudestaan :eek:

Eipä ole tullut mitattua kun vanha on varmaan mennyt jo roskiin tai johonkin. Käytin nyt eilen taas kun laatikko oli lattialla myös asetelmaa irti ja kyllä se siellä välissä tuntui ihan hyvin olevan ja meni takaisinkin hyvin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Olisiko keskitasauspyörästö tai viskokytkin? Laatikkovikahan voisi periaatteessa hajottaa sen kytkimenkin eli ehkä kytkin on seuraus eikä syy.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ast sanoi
Olisiko keskitasauspyörästö tai viskokytkin? Laatikkovikahan voisi periaatteessa hajottaa sen kytkimenkin eli ehkä kytkin on seuraus eikä syy.

Kulmalle menevä akseli poikki....kulma jumissa tms.. tämä hajottanut kytkimen.
Tai visko rikki myös... pyöritäs pyöriä nosturilla ja rohiseeko...
 

XBora

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2007
Sijainti
Kemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Autohan on pukkien päällä koko ajan. Lisää selvityksiä ;D -->

Entinen kytkin oli ilmeisesti hajonnut parkkipaikalta lähdettäessä, sen jälkeen autolla oli ajettu jonnin matkaa 1 vaihteella.

Kurkin moottorin käydessä vaihdepäällä siirtohaarukan reiästä ja näytti että tämä vaihdelaatikon akseli ei pyörisi siellä ollenkaan. Eli taas laatikko lattialle ja ihmettelään ;D ;D jospa 5 kertaa riittäisi...
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Eli asetelma ei pidä ??? :nykii

Onko asetelma varmasti asennettu oikein ??

Kaikkihan on aina mahdollista. Mutta heitellään nyt näitä villejä veikkauksia. Laita web kamera kuvamaan meille
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

täältäpäin löytyy sit vaihteiston osia,vähän tuntus et olis kytkinakseli poikki..
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Vittujen kevät perkele!
Oltiin lähössä syömään... . Päästiin noin kilsa ja painoin polkimen pohjaan ja tuntu sellainen tumahdus. Poljin jäi pohjaan, mutta sain sen ylös ja ajettua auton kotia. Poljinta ei pysty painamaan kädellä, saatikka jalalla. Nesteet on tallella. Mutta jotakin hajos kuitenkin. Kerron sitten lisää kun saan tutkittua tarkemmin. Viimeks kun meni asetelma niin poljin jäi pohjaan luonnollisesti. Nyt on varmaan asetelma ehjä mutta pahinta ja kallista remonttia pelkään kuitenkin. Sori jos on sekavaa tekstiä kun luurilla kirjoitan. Ja vitutus käyrä on todella korkealla. Ja mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulunut, eikä ollut mitään oireita. Toivottavsti olis vaan työsylinteri mutta taitaa vaan olla toiveajattelua
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Joo o, huomenna loota alas :seina

Ainakin on päässy painelaakerin lukitusjousi irti ja ei saa siirtohaarukan reijästä sörkittyä paikoilleen kele. Viimeks kun tuota kytkin remonttia tein niin mietin sitä jousta, mutta sekin olisi varmaan pitänyt tilata jostain perseen reijästä 10 kk tilaus ajalla ;D

Huomenna sitten sielviää että onko siirtohaarukka ja ite painelaakeri kunnossa. Ja eihän tämä ole kuin kolmas kerta kun otetaan vaihelaatikko alas tänä vuonna ;D

Mokoman jousen takia taas hirveä homma edessä :mad:
 

Saki

EVO 5 + S13 Silvia
Liittynyt
13 Elokuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Jotenkin en jaksa uskoa että pelkkä lukitusjousen pettäminen voisi vaikuttaa noin ratkaisevasti toimintaan.. mielestäni se helpottaa lähinnä asennusta? Jos se on irrallaan lienee laakerissa kotain kipua -> pyörähtänyt esim. väkisin ympäri leikkautumisen johdosta siitä haarukan kiinnityksestä.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Ja vauriot ovat........ :

Hajonnu siirtohaarukka, helvetin valupaskat kun ei kestä mitään :mad:

Jos jollain pyörii nurkissa kolmoseen sopiva siirtohaarukka niin voi tarjota käypäseen hintaan. Ja aina parempi jos löytyy keski-suomesta, niin voisinpa jopa tulla hakemaan.

EDIT:


Mistäs kaikista mitsuista tuo haarukka käy tuohon kolmoseen ?????????
 
Ylös Bottom