Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

hookan

4g93
Liittynyt
27 Helmikuu 2005
Sijainti
jyväskylä
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

tossa rakentelen turbo konetta tollasesta gti 4g63 koneesta. hommasin evo 3 sachs:sin HD asetelman ja 4 lapasen sintteri levyn. mut ei käy tohon vakio gti:iin vauhtipyörään.. eli onko evo 1-3:messa vaan isompi vauhtipyörä verrattuna gti:iin vauhtipyörään
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Että tulikin tyhmä kysymys mieleen tuosta kytkimen siirtohaarukasta. Hitsaamallahan siitä ei saa kunnollista ei sitten millään, kun se on tuommosta valu paskaa. Joten se kannattaa unohtaa, vai ???
 

frede

Member
Club Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

veikka81 sanoi
Että tulikin tyhmä kysymys mieleen tuosta kytkimen siirtohaarukasta. Hitsaamallahan siitä ei saa kunnollista ei sitten millään, kun se on tuommosta valu paskaa. Joten se kannattaa unohtaa, vai ???

Kestää varmaa jonki aikaa,mut todennäköisesti ratkeaa sauman vierestä
Laita vaa se uusi sinne paikelleen,nii ei tarvi jumpata sit sen hitsatun haarukan takia ;)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

veikka81 sanoi
Että tulikin tyhmä kysymys mieleen tuosta kytkimen siirtohaarukasta. Hitsaamallahan siitä ei saa kunnollista ei sitten millään, kun se on tuommosta valu paskaa. Joten se kannattaa unohtaa, vai ???
Mikset teetä esim työkaluteräksestä uutta,jolloin karkaisun jälkeen kestää varmasti paremmin kuin alkuperäinen valukura.?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

ST sanoi
Mikset teetä esim työkaluteräksestä uutta,jolloin karkaisun jälkeen kestää varmasti paremmin kuin alkuperäinen valukura.?

Toisaalta kuinka usein noita katkeaa jos jossain muualla ei ole ongelmaa, esim. kytkimen liikerata on virheellinen ja työsylinteri painaa haarukkaa voimalla vaikka se ei liiku enempää. Kuten tuolla toisessa threadissa kommentoitiin siihen käy melkein mikä vaan saman aikakauden Mitsun osa ja Samitsulla on listojen mukaan uusi hyllyssä.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Vähän epäilyttää Veikka että se sun kytkin painaa liika syvälle tms.
Jos ensin hajosi asetelmasta ne jouset ja nyt on kytkinhaarukka poikki ::)
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tyyskältä katkes kanssa , oliko se heinä vai elokuussa. Syytä en tiedä.

Mutta kuitenkin, multa katkes tuosta heikoimmasta kohdasta, elikkä mihin tulee se painelaakerin jousi, niin siitä noin sentti alaspäin. Kuvan laitan kun saan jostakin kameran ajurit, kun ei toimi nuo asemat :seina

Vai että työntää liian pitkälle :nykii, noh ei tähän ainankaan tarvinnut tehdä Polton mainitsemaan korotusrengasta haarukan ja painelaakerin väliin, jotta kytkin irrottais kunnolla.

Ja nykyinen asetelma on puolet löysempi kuin aikasempi vastaava asetelma mistä katkes ne käpälät. Eli kytkin poljinta on huomattavasti kevyempi painaa.

Mutta ohan tuon xtremen jousi kuormakin kaks kertaa isompi kuin tuon vakio asetelman. Ja siirtohaarukka oli se heikoin lenkki tässä, tai sitten ei

Mutta jahka saan uuden/käytetyn haarukan, niin pääsee tutkimaan tämän mahdollisen liian pitkälle työntymisen.

Ja kun tuota korokerengasta en tehnyt, niin painelaakerin ja asetelman käpälien väliin jäi selvä rako, mikä on taas siinä mielessä hyvä että se vähentää tuota kampuran laakereiden kuormaa. Kuin että jos se säädetään silleen että se painelaakeri tukee asetelmaan kiinni koko ajan niin eikös silloin siellä tule niille laakereille kuormaa koko ajan jolloin katastrofin mahdollisuus suurenee.

Mutta mistäs näistä tietää. Pitäis vaan aina muistaa vahvistaa muitakin paikkoja ;D
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

veikka81 sanoi
Ja kun tuota korokerengasta en tehnyt, niin painelaakerin ja asetelman käpälien väliin jäi selvä rako, mikä on taas siinä mielessä hyvä että se vähentää tuota kampuran laakereiden kuormaa. Kuin että jos se säädetään silleen että se painelaakeri tukee asetelmaan kiinni koko ajan niin eikös silloin siellä tule niille laakereille kuormaa koko ajan jolloin katastrofin mahdollisuus suurenee.

Luulisin että haarukan asento katsotaan että kuinka se siihen lootan reikään nähden on paikallaan. Ainahan se asetelma työntää laakeria ja työsylkkä pakittaa niin paljon kuin on tarvis -> automaagi säätöinen.

Mistä tämä korokerengas juttu on lähtenyt ? Silläkö se kampuran pari sentin pakitukset otetaan kiinni ??? ;D
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

siirtohaarukka001.jpg

siirtohaarukka002.jpg



tepi sanoi
Mistä tämä korokerengas juttu on lähtenyt ? Silläkö se kampuran pari sentin pakitukset otetaan kiinni ??? ;D

skannaa.jpg
 

Tyyskä

New Member
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

No joo kyllähän se haarukka katkesi tossa kesällä. Syytä en tiedä itsekkään miksi niin teki. Kun ei silloin löytynyt uutta haarukkaa niin vein sen tutulle hitsarille ja on sen jälkeen kestänyt. Uuden haarukan saa tilattua printsportilta. Toimitus aika oli muistaakseni 2 viikkoa. Ja hinta oli muistaakseni jotain 140e luokkaa.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tyyskä sanoi
No joo kyllähän se haarukka katkesi tossa kesällä. Syytä en tiedä itsekkään miksi niin teki. Kun ei silloin löytynyt uutta haarukkaa niin vein sen tutulle hitsarille ja on sen jälkeen kestänyt. Uuden haarukan saa tilattua printsportilta. Toimitus aika oli muistaakseni 2 viikkoa. Ja hinta oli muistaakseni jotain 140e luokkaa.

Tuota ne vihjaili autobestiltäkin :seina

EDIT:

Uusi haarukka on tilauksessa, ja kaipa tuo sitten joskus ensviikolla tulee. Autobestin kautta otin kun tuolla härmän suunnalla ei vastata puhelimeen. Oli muuten vimonen kerta kun soitin sinne. Se kumma kun puhelimeen ei voi vastata, ja netti sivuilla käsketään soittamaan ja kyselemään, todella huono yhdistelmä :mad:
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Kytkimen siirtohaarukka mennä napsahti poikki, hitsaussauman vierestä, nyt olisi uusi menossa paikoillee. Tässä uudessa mikä on erivalmiste numerolla kuin autobestin tietokannassa oleva, niin tässä on paksummat nuo käpäline varret :nykii JOspa tämä haarukka sitten kestäisi sulattamolle asti.

Ja vaikka kyrsiikin taas mutta huomasin että, on mennyt rikki näköjään edellisessä remontissa vaihelaatikosta vasemman puolen vetarin stefa :mad:
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Onkos jollain mahdollisuus mitata alkuperäinen painelaakeri, siitä haarukan vastaan tulevasta tasosta sinne asetelman päähän tulevaan pintaa?
Ei muuten mutta nytten kun on toi kampikävely on korjattu niin jää laakeri painamaan asetelmaa niin paljoe et luistaa kytkin ihan pirusti.

Kiitos jo etukäteen.

Vastaus tuli eli jos nyt jotain joskus kiinnostaa niin alkuperäinen painelaakeri on 22mm noilta mitoiltaan, eli mulla on just se 5mm tuossa muokatussa liikaa.
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

löysää kytkinpolkimelta säätöä,niin löysää irti asetelmasta..itse käytän aina kytkintä vaihtaessa pelkkää kytkinkopan kuorta ja kytkin akselia ja kokeilen sillain että kytkin irroittaa juuri haluamallani tavalla,jos ei irrota niin sit lastua vaan pois vauhtipyörästä..
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

mr ahtopaine sanoi
löysää kytkinpolkimelta säätöä,niin löysää irti asetelmasta..itse käytän aina kytkintä vaihtaessa pelkkää kytkinkopan kuorta ja kytkin akselia ja kokeilen sillain että kytkin irroittaa juuri haluamallani tavalla,jos ei irrota niin sit lastua vaan pois vauhtipyörästä..

No kun ei auta kun o löysät jo pois. ja mulla sellainen muokattu painelaakeri mitä jatkettu ja tällä hetkellä näyttää siltä
ett painaa asetelman tähteä noin 5mm sisään päin. Ja kun muistaisin että aikoinaan kun tuo tehtiin, siitä tehtiin 6mm alkuperäistä ns. pidempi.
Että jos nyt joku vaan saisi mitattu kiitos :peukku
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

eskes sanoi
No kun ei auta kun o löysät jo pois. ja mulla sellainen muokattu painelaakeri mitä jatkettu ja tällä hetkellä näyttää siltä
ett painaa asetelman tähteä noin 5mm sisään päin. Ja kun muistaisin että aikoinaan kun tuo tehtiin, siitä tehtiin 6mm alkuperäistä ns. pidempi.
Että jos nyt joku vaan saisi mitattu kiitos :peukku

Kuulostaa Polton jutulta, ja sulla kait on ACT:n asetelma, mulle kans suositeltiin tuota korokerengasta, mutta en laittanut sitä.

Eikö sitä korokerengasta voi ottaa pois ???
 

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Veikka sanoi
Kuulostaa Polton jutulta, ja sulla kait on ACT:n asetelma, mulle kans suositeltiin tuota korokerengasta, mutta en laittanut sitä.

Eikö sitä korokerengasta voi ottaa pois ???

Just siellä toi tehtiin, hyvin toimi eikä ollut kampikävelystäkään mitään haitta :seina heh.
On sen verran tiukka sovitus, mutta meinasin tänään purkaa sen ja katsoa jos saisin lyhennettu sen 5-6mm.
Tai sitten vaan menen paikalliselle timanttitiskille ja haen alkuperäisen painelaakerin tuskin se nyt montaa sataa
euroa kustantaa.
 

_-GIZMO-_

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Nyt tuli tällänen mielenkiintoonen ongelma, joka menee yli mun ymmärryksen. Eli Kytkin ei irrota kunnolla tai ei enään oikiastaan yhtään
(temppuili noin viikon verran aina välillä, mutta nyt ei pysty enään ajamaan ollenkaan) Kytkin ei ole ikinä luistanu aikä haissu millekkään,
joten luulisin vian olevan asetelmassa, korjatkaa jos olen väärässä (luultavasti olen)

Ja sitte itse asiaan, eli pystyiskö kukaan kasaamaan mulle sellasen järkevän paketin (levy, asetelma ja painelaakeri) Uusi kytkin sais olla
vähä alkuperäistä kisaisempi, mutta pitää pystyä luistattamaan, koska suuri osa auton käytöstä tapahtuu kaupungissa. Hintaa sais olla
noin 500-700€. Yritin tuolta ekan sivun linkistä kattella, mutta on englannin tunnilla tullu vissiin nukuttua ja ajattelin muutenki jättää
sen homman niille joilla on jonki laisia kokemuksia kytkimistä. Ja jos joku viittii niin laittaa sitte vaikka suorat linkit niihin osiin niin saisin
tilattua palikat ja pääsis opettelemaan kytkin rempaa. Ja pääsis sitte taas ajelemaan :driver
Niin ja siis Evo 3 kyseessä.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

eskes sanoi
Just siellä toi tehtiin, hyvin toimi eikä ollut kampikävelystäkään mitään haitta :seina heh.
On sen verran tiukka sovitus, mutta meinasin tänään purkaa sen ja katsoa jos saisin lyhennettu sen 5-6mm.
Tai sitten vaan menen paikalliselle timanttitiskille ja haen alkuperäisen painelaakerin tuskin se nyt montaa sataa
euroa kustantaa.

jotain päälle 40e maksaa uus painelaakeri mitsulla....
 

vmp

New Member
Liittynyt
24 Joulukuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

oi tätä ihanuutta ja vitutusta. Tuossa illalla evo3:sta sitten päätti sanoa vaihdelaatikko tai kytkin sopimuksen irti. Eli valoista lähdin liikenteeseen jonka jälkeen aloin pistämään kakkosta silmään mutta ei sitten mennyt lopulta pienen yrittämisen jälkeen sain sen sisään. Sillä sitten ajelin kotiin, onneksi oli koti lähellä niin ei tarvinut kauaa rääkätä.
Kotipihalla sitten koitin auto sammuksissa vaihteet menee hyvin silmään. Sitten koitin että pistin ykkösen silmään kytkin pohjaan ja auto käyntiin tuloksena vaihdelaatikko/kytkin piettää ääntä. Auto käynnissä ja yrittää saada vaihdetta silmään niin rohina vain kuuluu ja pykälää ei saa päälle.
Miten on kytkin vai loota?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Kuulostaa enemmän kytkimeltä. Paikallaan vaihde päällä ja kytkin pohjassa ei vaihteistossa pyöri mikään osa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tiimin Evo 5:ssa oli myös ongelmaa vaihteiden kanssa. Syy muistaakseni oli vaihteen siirtäjässä. 3-4 ei mennyt päälle.
 

Hampsu

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2009
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Oma kytkin toimii ihan hyvin ja jne, mutta poljinta painettaessa liike radassa tuntuu pientä tutinaa.
Tämän huomaa varsinki auton lämmetessä.
Mikä siinä vois olla,että voiko tota mitenkään hienosäätää ?
 

vmp

New Member
Liittynyt
24 Joulukuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

vmp sanoi
oi tätä ihanuutta ja vitutusta. Tuossa illalla evo3:sta sitten päätti sanoa vaihdelaatikko tai kytkin sopimuksen irti. Eli valoista lähdin liikenteeseen jonka jälkeen aloin pistämään kakkosta silmään mutta ei sitten mennyt lopulta pienen yrittämisen jälkeen sain sen sisään. Sillä sitten ajelin kotiin, onneksi oli koti lähellä niin ei tarvinut kauaa rääkätä.
Kotipihalla sitten koitin auto sammuksissa vaihteet menee hyvin silmään. Sitten koitin että pistin ykkösen silmään kytkin pohjaan ja auto käyntiin tuloksena vaihdelaatikko/kytkin piettää ääntä. Auto käynnissä ja yrittää saada vaihdetta silmään niin rohina vain kuuluu ja pykälää ei saa päälle.
Miten on kytkin vai loota?

Vastataas nyt tuohon eli kytkimestä oli jousi vääntynyt joka sielä ahisti. Laitettiin sitten uusi vakio kytkin joka teki kuukauden kuluttua saman. Nyt on sitten sintteri jos vaikka kestäis. Mukavaa hommaa tuo laatikko jumppa kuitenkin :seina
Kellään ideoita mikä vois aiheuttaa tuon jouen liikkumisen?
 

epestrand

evoVIII
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

vmp sanoi
Vastataas nyt tuohon eli kytkimestä oli jousi vääntynyt joka sielä ahisti. Laitettiin sitten uusi vakio kytkin joka teki kuukauden kuluttua saman. Nyt on sitten sintteri jos vaikka kestäis. Mukavaa hommaa tuo laatikko jumppa kuitenkin :seina
Kellään ideoita mikä vois aiheuttaa tuon jouen liikkumisen?
Kevyt jalan painahdus :peukku Sorry typerä vitsi.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Pitäs saada lansser evoluutioni kolmoseen jonkun sorttista "kisa" kytkintä. Tarkoitan, että vääntökesto olis stockia reippaasti parempi..piristystä ois tarkotus tosdsa ens kesänä tehdä ;)

Tänään avasin pakan ja sieltä löyty 4-lapane Helixin sintteri. Painelaakeri piti ääntä ja rikkihän se oli..kuivilla käyny jonkin aikaa jo.

Tarkotus ois herätellä tätä, että saisko niitä kytkimiä miten suomesta? Koska autolla olis semmone kevyt hoppu saada pois tuolta nosturilta. :) Tosin jos kokemuksia löytyy hyvistä ja nopeista toimituksista ulkomailta niin vihjeitä otetaan vastaan! :)

Myös jos löytyy jonkun esim. foorumilaisen hyllyltä, niin kiinnostusta olis ostella...ja sitä vielä, että jos en vaihdakkaan koko kittiä vaan pelkän painelaakerin ja levyn niin kävisköhän tuo pelkkä kytkinlevy jos mitat osuu kodilleen niin muustakin vehkeestä kuin evo3?

Esim. uudemmasta evosta?

Siinä siis oli jo ne lavat senverta kuluneet, että vaihdon paikka oli jo niille.

Kiitos jo etukäteen vastauksista, yv:täkin voi laittaa... :)
 

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tilaa tuolta uus kytkinlevy! ---> http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

Itelle laitoin tollasen keväällä ja erittäin tyytyväinen oon ollu! 4-lapanen jousittamaton sintterilevy.. Hyvin on kestänyt ja helppo ajettava myös :) Ja hintakaan ei päätä huimaa ;) Tuo kannattaa vaan sit shimmata ja tasapainottaa jossain alan firmassa!
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

act:lta sintteriä taikka massalevyä jotka n tarkoitettu awd dsm tuotteiseen... Sama boori ja orginaali sopivuus, ei tarvi maksaa "evo" lisää. ACT:t vaikkapa ebaystä.

Itsellä jossain kikottimessa act:n neli lapainen jousitettu sintteri ja käytetty act 2100 paineasetelma ja on napakka sisäänajon jälkeen. Nyt on kilsoja ja ratapäiviä alla kesän verran ja toimii hyvin, laatikon synkatkin kiittää kun ei oo niin paljon pyörivää massaa kuin massalevyssä.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

En tiedä, jäi jostakin kumman syystä kunnon paskan maku kahesta act:n kytkin paketista , on ne sen verran kestäviä ::) Nyt ollu KÄYTETTY vakio asetelma ja levy yli vuoden paikoillaan, eikä mitään vikaa ;) Ja ennen kuin kerkeätte spekuloimaan lisää, niin voinen vielä tarkentaa että mitään muita muuttuvia tekijöitä ei ole, ja paketti kasattu joka kerta samanlailla.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

tepi sanoi
act:lta sintteriä taikka massalevyä jotka n tarkoitettu awd dsm tuotteiseen... Sama boori ja orginaali sopivuus, ei tarvi maksaa "evo" lisää. ACT:t vaikkapa ebaystä.

Itsellä jossain kikottimessa act:n neli lapainen jousitettu sintteri ja käytetty act 2100 paineasetelma ja on napakka sisäänajon jälkeen. Nyt on kilsoja ja ratapäiviä alla kesän verran ja toimii hyvin, laatikon synkatkin kiittää kun ei oo niin paljon pyörivää massaa kuin massalevyssä.

Selvempi homma!

http://www.ebay.com/itm/ACT-Xtreme-6-Puck-Sprung-Clutch-Kit-EVO-1-2-3-DSM-1g-2g-/290589142099?hash=item43a8766c53&item=290589142099&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr


http://www.ebay.com/itm/ACT-Xtreme-Clutch-Kit-Street-Disk-Evo-1-2-3-1g-2g-DSM-/290589143641?hash=item43a8767259&item=290589143641&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr


Siinä olis parit! Tosin nuo ois just evoihin ilmeisesti, et onko noissa nyt se "Evo" lisä..

tepi, kommentoi jotakin noista et kannattaako ostaa! :)

Kiitos avunannosta jälleen, onko teillä btw ollut minkälaiset toimitusajat ebaylta?
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Ja sellasta kyselisin, että tässä kytkinpaketissa näkys olevan tuossa painelaakerilla tommonen "kuppi" ni onko se jokin kohdistusholkki vai rasvakuppi? Tuleeko ne yleensä paketin mukana ja sit muutenki kytkimenpultit?

http://www.ebay.com/itm/EXEDY-RACING-STAGE-2-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-MITSUBISHI-LANCER-EVO-4-5-6-7-2-0L-4G63-/160641831702?hash=item2566ffd316&item=160641831702&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

MitsuEvo3 sanoi
Ja sellasta kyselisin, että tässä kytkinpaketissa näkys olevan tuossa painelaakerilla tommonen "kuppi" ni onko se jokin kohdistusholkki vai rasvakuppi? Tuleeko ne yleensä paketin mukana ja sit muutenki kytkimenpultit?

http://www.ebay.com/itm/EXEDY-RACING-STAGE-2-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-MITSUBISHI-LANCER-EVO-4-5-6-7-2-0L-4G63-/160641831702?hash=item2566ffd316&item=160641831702&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

Levyn kohdistus tapin vasemmalla puolella oleva kirkas rengas näyttäis neulalaakerilta
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

moro vaan.
vaikuttaako kytkinlevyn katkennut jousi kytkinpolintuntumaan?
(kytkin ei irrota enää kunnolla) :mad: oon kokeillu säätääkin mutta eipä vaikuta.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Veikka sanoi
Levyn kohdistus tapin vasemmalla puolella oleva kirkas rengas näyttäis neulalaakerilta

Juu hyvä tuokin tietää vaikken sitä kysellyt.. :)

Kysymys siis tarkoitti tuota hässäkkää mikä on tuossa painelaakerissa? Tuo levy jossa on nuo väkäset.

Ja muuten onkos tuo kohdistustappi aina sitä tiettyä kytkintä varten? Vai käykö siihen jokin muu kuin tuossa paketissa oleva tappi..? Ihan mielenkiintoani kyselen vaan.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Joo jotenki alko jo kiinnostamaan tuo eBayn toimitus..Ei tarkkaa ajankohtaa millon sais kytkintä..
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Noniin, vaikeeks meni mut eipä tässä aleta luovuttamaan.

Kytkin tulee USAsta, joko perjantaiks tai sitte maanantaiks. 6-lapainen jousitettu sintterilevy, paineasetelma ja -laakeri. Hintaa tuolle paketille tuli 362,85e.

Ja soitettiin oikeasti 100 eri paikkaan ja ei löydy hyllystä ja kokemusta löytyy tollasista "viikon, parin sisään" lupauksista..Ja tosiaan se viikko, pari on jo liian pitkä aika kun pitäs saada auto oikeasti pois jo nosturilta. Ja sitte kaveri löys Jari-Matti Latvalan sivuston jossa on varaosia Evo 1-3 ja tuolta sitte tilattiin. Kytkimen merkkiä en nyt muista kun tässä ollaan vähän sekaisin, mutta Xtrack kilpaosia mainostettiin tuolla sivustoilla.

Nyt tässä samalla jos olis ollu vähä enemmä rahaa ois vaihtanu ahtoputket. Apexin ilmanputsarin tulaan eBaysta, oli muute älyttömän halpa sieltä. Sitte tuli kiroiltua edellisen omistajan sepäntaidoille. Kyllä oli sähkötki räpelletty sellaseks et huhu..Sillä kaverilla on ollu ainaki vara ostaa nippusiteitä, sähköteippiä ja abikoliittimiä.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

MitsuEvo3 sanoi
Apexin ilmanputsarin tulaan eBaysta, oli muute älyttömän halpa sieltä.

Jos se on aivan älyttömän halpa niin se on todennäköisesti "Apexi style", eli ei aito. Jenkeistä tulee vielä tullit ja alvit päälle.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Hienot koeajot olikin. Kytkin ei irrottele.. :seina

Mistähä johtus? "PITÄS OLLA ILMATTU" kun kummiskin kysytte.. ;)

Starttaa vaihde päällä kytkin pohjassa hyppää eteenpäin, laittaa vaihteen päälle vapaalta kytkin pohjassa ja auto sammuu..?

Tuntus et se ei irrota kunnolla, tosin ei koitettu iha et millane se ois raakana laittaa se vaihde.

Kaikki pitäs olla kunnossa, työsylinteri liikkuu hyvin, melkein jopa ottaa kiinni sinne vaihdelaatikon kylkeen se sylinterin männän työntämä haarukka.

Kytkimen tuntuma on jotenkin outo..sellane et aluks ei tapahdu mitään ja sit loppuu tiukkaa, mutta sit yhtäkkiä vaa loppuu ja poljin onkin jo lattiassa. Siis tarkotan tällä, että poljin on jäykkä koko loppumatkan, mutta tuntuu että se itse tiukka alue on siellä ihan lopussa.

Painelaakeri rallatti hetken kun käynnistin, onko normaalia, tosin ekalla startilla. Paineasetelmankin ois pakko liikkua niin tiukka kytkin ja nitajaa vähän siellä laatikon sisällä, että kyllä siellä jotakin tapahtuu kun polkee kytkintä.


Tuossa kuulin, että varsin sintterikytkimillä on tapana olla kinkkisiä toimiakseen aina alussa, kuulemma auto saattaa hyökkäillä kuin kytkin ei irrottaisi silloin kun kytkinpoljin ihan pohjassa, mutta sitten kun polkee vain puoleen väliin niin irrottaisi ihan hyvin. Että meneekö se paineasetelma sitten nurinniskoin siellä? ???

Ja harmikseni kuulin tämän kun halli oli jo suljettu....ja sitte siitä säätämisestä niin kuinka paljon väljää annan olla polkimessa, että ei kanna. Tosin en ole tyyppiä joka lepuuttaa jalkaa kytkimellä, mutta kummiskin se optimi määrä? Nyt se liikkuu melkein 5cm tyhjää ennenkuin alkaa tiukkaamaan ja se tiukka alue on aluksi löysä, mutta lopussa jäykkenee ja yhtäkkiä liikerata on käytetty ja tuntuis et se poljin liikkuu aina älyttömästi siltikin..


Kiitos jo etukäteen :) , tuskin huomenna kummemin ehdin vastailla tänne mitään, että jos kenellä tietoa ja kehtais vähän jelppailla niin olisin avun tarpeessa..Autoa ois tarkotus laitella huomenna 11 jälkeen. Siinä on tosiaan paljon kysymyksiä, mutta koitan tehdä asian mahdollisimman selväksi mistä on kyse, ettei tarvitse enempää tietoja minulta sillä en siis oikein ehdi tänne foorumeille muutakun lukasemaan mitä on vastailtu..

TIETYSTI VIKAHAN VOI OLLA JO VALMIIKSI KYTKIMESSÄ TEHTAALTA TULLEENA.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Act:n asetelmien kanssa pitäis rassata siirtohaarukan ja painelaakerin väliin semmonen korokelevy, jolloin tapahtuisi täydellinen irroitus,näin minua ohjeistettiin suomalaisen asentajan toimesta.

Meet auton alle ja rassaat sen siirtohaarukan kumin vittuun siitä vaihelaatikosta, niin näet että paljon on väljää perus asennossa, kyllä sen siitä reijästä näkee kun lampun kanssa kahtoo. Väljää ei pitäisi olla painelaakerin ja asetelman välissä kuin 5 mm, kun käännät haarukan normaaliasentoon

Ja jos sulla nyt on extreme asetelma niin se on sitten niin jäykkä että meinaa perse nousta recarosta ilmaan kun koittaa polinta saada pohjaan ;)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Veikka sanoi
Act:n asetelmien kanssa pitäis rassata siirtohaarukan ja painelaakerin väliin semmonen korokelevy, jolloin tapahtuisi täydellinen irroitus,näin minua ohjeistettiin suomalaisen asentajan toimesta.

Itse kuullut samaa, tuttavalla oli custom työnä tehty erikoiskytkin johon oli sitten sorvattu uusi painelaakeri jotta saatiin kompensoitua tuo korkeusero. Se oli joku saakelin kallis (pelkkä asetelma jotain ~800eur) mutta kun en merkkiä muista.. :)

itselläni taas oli vastaava homma kun tilasin ulkomailta kytkinpaketin (6lapainen) niin siinä paketissa oli mukana jo valmiiksi isompi painelaakeri ja hyvin pelaa.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tuli muuten mieleen, että onkos vauhtipyörä evon oma, vai Act:n ??
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Alotetaan siittä et kerrot mitä vaihdoit sinne?
- mikä kytkin ja tarkka malli? (onko täysin full bolt on evo3:seen oleva vai joku yleismalli?)
- mitä tehty vauhtipyörälle?
- koko asetelma vaihdettu?
- painelaakeri vaihdettu?

Miten kytkin pelas ennen?
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

MitsuEvo3 sanoi
Kaikki pitäs olla kunnossa, työsylinteri liikkuu hyvin, melkein jopa ottaa kiinni sinne vaihdelaatikon kylkeen se sylinterin männän työntämä haarukka.

Kytkimen tuntuma on jotenkin outo..sellane et aluks ei tapahdu mitään ja sit loppuu tiukkaa, mutta sit yhtäkkiä vaa loppuu ja poljin onkin jo lattiassa. Siis tarkotan tällä, että poljin on jäykkä koko loppumatkan, mutta tuntuu että se itse tiukka alue on siellä ihan lopussa.

Tuo viittaa täysin siihen, että liikerata on väärässä kohdassa ja se loppuu kesken. Eli kun poljin on yläällä pitää haarukan olla edestäpäin katsottuna keskellä tai oikeassa laidassa sitä kytkinkopan aukkoa. Muuten ei ole mitään toivoa. Mielummin reilusti oikeassa laidassa.

Itselläni on galantissa 6 laippanen halppis sintteri ja se on shimmattu täysin oikeaan laitaan. Oli aika tiukassa, että sain irrottamaan kunnolla. Onnistuin shimmaamaan sen kytkinhaarukan laatikko paikallaankin.

Lueskelin noista kytkimistä jossakinvälissä ja suurin syy tähän on valmistajissa. Eli valmistajat tekee noita kytkinlevyjä senttitoleransseilla. Selkeästi mitä halvempi kytkin sitä isommat toleranssit. Levyn paksuus, asetelman mitat ja vauhtipyörän mitat vaikuttaa pääsääntöisesti tähän.

Ei muuta, kun sinne kytkinhaarukan pivot ball:n alle prikkaa.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Noniin nyt ehtii kysymyksiin vastata.

Kytkin on Exedy Racing kytkin, en tiedä onko yleismallinen mutta noita ovat evo 3:ssa kkäyttäneet.

Koko setti uusiks ,laakeri levy ja asetelma. Vauhtipyörän putsasin pölystä pois. En hionut yhtään..

Ja vpyörän pitäs olla evon oma. Mistä sen edes huomaa konko aftermarket tavaraa jos ei irrota sitä?

Eli se kumi --ttuun siitä ja siitä pitäis jo nähdä asetelma? Sittte tsekata välys ja säätää mmistä? Polkimelta vai shimmata sitä sieltä laatikon puolelta? Pystyykö. Sen shimmauksen tehdä ilman laatikon irroittamista..?


Kiitos taas, vastatkaa taas mahd. Pian :)

Ja tää kirjotuksen laatu on aika heikko kun puhelimella rävellän..
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Tarkennusta, kytkin on exedy racing 4 lapane sintteri jousitetulla levypakalla.

Kytkin toimi enne ihan hienosti ,mutta oli säätänyt entine omistaja vituillee ja kanto koko ajan. Poljin irrotti aika lattiassa tuolloin..
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Noniin tosiaan kiitosta vinkeistä kovasti! Homma selvis, se laakerin haarukka otti kiinni laatikon kylkeen..no sitte tarkemmin tsekkailtiin niin sieltä löyty 14mm kannalla oleva pultti jolla sai säädettyä sen haarukan vipuamiskulmaa ja alkohan se kytkin irtoilemaan ;) tosin ehkä pikkasen vielä pitäs säätää, melko pohjalta irrottaa vasta, tosiaan vaihteetkin menee hyvin silmään paitsi pakki joka menee välillä ääneti loveen ja välillä vähän rusahtaa..

On se kyl kiva vehje näin talven liukkailla varsin, otetaan silti alkuun rauhallisesti kun taas 1kk ajanu pelkää etu/takavetoa.. ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Evo1-3 Kytkinremontti ja kytkimen hinta

Itselläkin taitaisi olla kytkimen osto edessä, ainakin viime pakkaskeleillä luiskahti kahteen kertaan.

Mietityttää kuitenkin tuo crankwalk, eli en mielellään haluaisi juurikaan vakiota jäykempää jousta asetelmaan. Ehkä jotain 20% jäykempää voisi harkita? Väännönkesto taitaa mennä aikalailla suoraan lautasjousen jäykkyyden mukaan, noissa halkaisijoissa tai massalevyn kitkassa ei liene paljoa eroa?

Camskillillä "vakio" reilun 180e, olisi kyllä aika hyvän hintainen. Auto on kuitenkin tällä hetkellä vakio, niin sikäli ainakin nyt kävisi. Tiedä sitten alkaako myöhemmin vituttamaan, jos tuon vitosen ecunkin jaksaisi joskus kiinni laittaa ja viritellä :)
 
Ylös Bottom