Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
vaihdoin tuohon galanttiini vr4 koneen ja nyt sitte hajos laatikko...kysymys kuuluukin että käykö se evon laatikko suoraan sinne? miten on vetareiden laita? purin tuon gti:n laatikon ja huomasin että apukuskin puoleinen vetarin sisemmän nivelen "kuppi" on ilmeisesti sokalla kiinni tasauspyörästössä? japanmotorssilta saisi evo3 laatikon mutta siinä sitä kuppia ei ole kiinni eli onko vetarin kiinnitys laatikkoon erilainen? vai tuleeko se kuppi sieltä väkisin ulos? kuskin puolihan tulee ihan vetämällä...onkos evon ja gti galantin kulmavaihteessa paljon eroja?
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

itse itselleni vastaten...kävin tallissa ja tajusin että sehän on sellanen jousisokka....eli pienellä voimankäytöllä se "kuppi" tulee pois laatikosta...kulmavaihteiden eroista ja muutenkin laatikoiden eroista voi kertoa jos jotain tulee mieleen...sen huomasin että evon laatikossa on kyljessäkin kannake joka vr4 laatikosta puuttuu...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

Jos on normi vr4 tekniikka, niin voit laittaa evo3:sen laatikon kunhan otat etuperän välityksen nykyisestä lootasta. Ainoastaan rs galantissa on 3.909 välitys joka on sama kuin evo3:ssa. Lootassa olevat kooditkin voivat kertoa jotain, kunhan sisuskalut ovat pysyneet samana.

Asian voit varmistaa niin että varmistat mikä on nykyisen perän välitys. esim 3.909 kardaanin pyörähdystä niin takarenkaat on pyörinyt kerran ympäri.

Kulmavaihteet eivät sovi suoraan ristiin, kun sisäänmenoakselissa on eri boori lukumäärä. Akselin lootaan vaihtamalla menee toki.
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

jaha luinkin väärin. Ei ollutkaan kokonainen tekniikanvaihto, vaan moottorinvaihto vaan. Eli oot laittamassa GTI:n välityksen tilalle evo3:sen lootaa.

Vastaus on kuitenkin sama, voit vaihtaa kunhan vaihdat etuperänvälityksen, mutta jos menet vaihtamaan niin välitykset menee aika vituralleen. En nyt näin illalla pysty miettiä kumpaan suuntaan se muuttuu, mutta muuttuu niin paljon ettei kannata.
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

no nyt ois tallissa evo3 loota ja kulmavaihde....mikäs on gti:n perävälitys? mitä tapahtuu jos laitan evo3 laatikon ja kulmavaihteen, mutta perä pysyisi samana?


ei oo oikee noi laatikko ym välitysjutut selvillä...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

visko /keskitasauspyörän laakerointi palaa. Laatikko menee kaput.
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

eli käytännössä pitäis saada evo3 perä...tai perävälitys samaksi ku evossa...onko kulmavaihteessa eri välityksiä?
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

vr4 / evo kulmavaihteessa ei muistaakseni/tietääkseni ole. GTI:ssä on luultavammin.

Laita japanmoottorituonnista saatu laatikon koodit niin tarkastetaan että onko varmasti evoIII loota. Meinaan ne ei välttämättä tiedä mitä ne myy ;D

Kannattaa kanssa pyörittää loota & jakolaatikko settiä ja katsoa mikä niiden välitys on... etuperä pyörähtää kerran niin montako kertaa kardaani pyörii... Luultavasti melkein sen 4 kertaa....

Pointti on se että perävälityksiä on erillaisia ja niiden on aina sovittavana keskenänsä. Mihinkään firmaan ei pysty luottaan siinä asiassa mitä ne myy. Ne on tarkistettava.

Aika hankalaksi menee toi homma kun perävälitystä meet vaihteleen.

evon perän mukana tulee lukko joka on suotavaa laittaa sinne, niin silloin joudut poistaan 4ws ja kikkaileen vetareilla. Jos et ota lukkoa niin silloin pääset pelkällä välityksen vaihdolla.
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

mitäs sulla meni rikki siitä dynyn lootasta? kestävämpi se on kuin e 3:sen lodju..
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

W5M332WQGE ja alempana 0X6229

en nyt noista Q ja nolla oo ihan varma kumpia ne oli...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

mr ahtopaine sanoi
mitäs sulla meni rikki siitä dynyn lootasta? kestävämpi se on kuin e 3:sen lodju..

ei siinä taida muuta olla rikki ku yks niistä päätylaakereista...ja päässy sitte liikkumaan ja ratas syöny pikkusen sitä kuorta...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

google kertois että on evo1:sen loota eli ei oo kolmosta nähnytkään :)
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

itseasiassa siinä lapussa joka siin on kiinni lukee evo 1-3
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

etkö meinaa korjata dynyn lootaa?tepi,eikös ykkösen lootassa oo kuiteski teräksiset siirtohaarukat,voi jopa täys kaasu vaihtoja suorittaa ;)
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

kyllä mä sen korjata meinasin...mutta en nyt sit tiiä et mitä teen :eek: oli sellanen käsitys et evon loota ois kestävämpi...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

multa löytyy noihin osia vaikka kuinka,jos tarttet.itse ajan kilpaa dynyn lodjulla, hyvin kestää.
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

W5M312VPZ MM9144 tuossa koodit siitä dynyn laatikosta...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

mr ahtopaine sanoi
tepi,eikös ykkösen lootassa oo kuiteski teräksiset siirtohaarukat,voi jopa täys kaasu vaihtoja suorittaa ;)

Ei oo kuin 1-2 vaihteessa teräksinen. 3-4 on alumiininen joka tuettu kolmella vaihteensiirrin akselilla, kaippa sekin kestää.
Tuossa on vaan kakkonen tuplasynkalla... kolmosen lodjussa olis 1234 ;)
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

mr ahtopaine sanoi
mitäs sulla meni rikki siitä dynyn lootasta? kestävämpi se on kuin e 3:sen lodju..

Sullahan on tuosta kokemusta, mutta mikä tekee sen kestävämmäksi. Luulisi että olisi toisinpäin. Kuiteskin perä / kokonaisvälitykset on evoissa / vr4:ssa isommat kuin GTI:ssä. joten laatikon kamat pyörii nopeampaa kuin GTI:n jolloin myös momentti on pienempi.

Onko hampaiden leveyksissä, hammaskulmassa eroa? en ole itse koskaan katsonut vaikka yksi gti:n laatikko nurkassa lojuaa...
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

evo 3:sen lodjussa sivuakselilla ja kytkinakselilla on kartiolaakerit,dynyssä toinen rullalaakerilla,tehoja kun otetaan enemmän irti kuoret antaa helposti periksi,joten kartiolaakereille tuloo välystä,joten hampaat ei oo ihan kohdillaan.myös hampaat on leveämmät ja kulmat erinlaiset..kiihdytys hommissa tuli testailtua noita e3:sen lodjuja, täyskaasu lähdöt hajottivat helposti kyseisen lodjun kun taas dynyn lootalla uskalsi kokeilla useammin,menihän noitakin rikki mutta vähemmissä määrin.oikeestaan toi suoraan ajon harrastus loppui vaihteistojen takia,ei löytynyt budjetille sopivaa kestävää laatikkoa..
tosiaan tällä hetkellä ajelen sprinttejä dynyn lodjulla, tosin kokonaisvälitys on noin 6.5 kysymys kuuluukin mites saadaan dynyn lodjuun tollanen välitys?
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

lodjussa on e 3:sen etuperän välitys ja tietty takaperässäkin..joka vaihteella vauhti lisääntyy 40km/h joten vitosella huimat 200km/h 7250 rpm..
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

Mahtuuko dynyn kirstuun mitään vahvistuslevyä, jos esm. pienentää vähän laakerikokoa?

Tuossa olisi eräs vaihtoehto ::)
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

4kpl ppg:een vaihteistoja oon uittanu austraaliasta, yhtään ei oo hajonnu, eli todella laadukas..tosin hintaakin rajusti.
mihinkäs kuoreen toi sarja on menossa..
 
Vs: Evo3 laatikko VR4/GTI galanttiin

mites jos tuohon evo ykkösen lootaan lyödään dynyn etuperän välitys....mihin suuntaan muuttuu ja kuinka paljon?
 
Takaisin
Ylös Bottom