evo5:n scoopista+asennuksesta

J

jii82evo

Guest
menen maanantai aamusta paliinilla käymään ja ajattelin nyt ensiksi scoopin tilata siltä..eikös se evo5:n skuuppi oo samanlainen ku evo6:n????ja onkos joku asennellu kyseista vehjettä..jos on jotain vinkkejä antaa..
 
huomena voi olla jotain vinkintynkää ku pitäis ruveta tuota meitin scooppia asenteleen ;)
 
Jossaa gti lehessähän ne asensi evo skuupin. siinä oli perusteelliset ohjeet asennuksesta ja "aineista" ;D ;D. Tais olla suht tuore lehti....
 
niinpäs oliki, muistelin et oon lukenu jostain lehdestä siitä scoopperon asennuksesta..tarvii vaan ettii jostain seki numero sitte...
se onki hyvä, saa sitte jotain pelivinkkejä,
ajattelin itte asennella scoopin ens viikonloppuna, jos vaan kerkiän..
 
ai niin ja nyt minäkin ajattelin sitä scooppia rueta sovittaa lanceriin :) (löytyi olisiko 1,4 Turbo coltin scooppi)vm??? siinä on "pultti" kiinnitys alun perin ja niin minäkin sitä niillä suunnittelin laittavani ???kun se muovin ja pellin sauma ei koskaan kestä kuitenkaan ???(lämpötila/laajentumis eroja)
 
kävinmpä tilaamassa sen skuuperon ja 95€ oli hinta aluverkko valmiiksi leikattuna ja sitte lupas antaa hiuka lasikuitu nauhaa ja yms. hommelit vielä päälle..
paliini sano et se laittais itte sikafleksillä ja poppareilla kiinni ja saumaan kannattaa laittaa se lasikuitunauha, kuulemma kestää paremmin sauma...

ja sitte kyselin takaspoikasta, se on suunnitellu tekevänsä mitsu evo tyyppisen spoikan lähitulevaisuudes, ja tekee varmaan sen spoikan muotin nopeemminki jos vaan olis ostajia..et painostamaan vaan paliinia..
 
joo tosta scoopista sitten sen verran että se ei sit ole mikään mailman yksinkertaisin juttu tai siis teoriassa on käytännössä ei :)
alottelin tossa tänään leikkeleen itse scooppia irti siitä isosta levystä ja sovittelimpa sitä sitten tuohon konepeltiin ja eihän se siihen heittämällä mee ;)
scooppi jää yläpäästään senttejä irti pellistä ja näin ollen paikalleen liimauksen ajaksi se tulee pakottaa peltiin kiinni joko riittävillä painoilla tai sit kylmän tyylikkäästi ruuvella eli liima on valittava sit niin ettei käy vanhanaikaisesti painoja poistaessa ;D
sitten se kittaus on syytä jättää asian varmasti osaavalle...maalari ei katto hyvällä jos pohjat on tehty ns.lapiolla :D
TOTUUS SILTI LIENEE SE että tuo pellin ja kuituosan sauma tulee halkeilemaan ja sitä voi joutua korjailemaan moneenkin otteeseen
 
ai niin ja nyt minäkin ajattelin sitä scooppia rueta sovittaa lanceriin  :) (löytyi olisiko 1,4 Turbo coltin scooppi)vm???  siinä on "pultti" kiinnitys alun perin ja niin minäkin sitä niillä suunnittelin laittavani  ???kun se muovin ja pellin sauma ei koskaan kestä kuitenkaan  ???(lämpötila/laajentumis eroja)


http://koti.phnet.fi/mitsub/tbo%20colt%20kuvia/photos/tbo%20karrylla3.html

tässä linkissä näet (kehnosti) sen A15 scoopin, ja se toisaan on pulteilla kiinni.....
 
http://koti.phnet.fi/mitsub/tbo%20colt%20kuvia/photos/tbo%20karrylla3.html

tässä linkissä näet (kehnosti) sen A15 scoopin, ja se toisaan on pulteilla kiinni.....

joo sama scooppi tuo on mikä on mullakin tarkoitus laittaa kiinni :D ajattelin leikata tuon etu osan avonaiseksi/poikki siitä ritilän yläpään kohdalta ja laittaa vaan verkon siihen sisälle ::)
 
Vilkaiskaapas tätä pyhäinhäväistystä:

http://www.ladakerho.net/docs/images/mobilia/230203/mobilia230203P.jpg

Näyttääkö scooppi tutulta?
 
Vilkaiskaapas tätä pyhäinhäväistystä:

http://www.ladakerho.net/docs/images/mobilia/230203/mobilia230203P.jpg

Näyttääkö scooppi tutulta?

joo sama on tuossa kuvassa se näkyy paremmin ;D
 
ettikää jostai cooleri pajeron pelti niin saatte peltisen coopin joka kyllä pysyy kiinni ku laittaa
ja niin oli TOD ruma!!!
 
Oli kyllä aika mielenkiintonen homma toi scoopin asennus, mut onneks oli apuna(pää tekejinä) siskon äijä ketä on ennenki scooppeja asennellu..toi scooppi oli kyllä aika vimpula aluksi:)mut ihan hyvä saatiin aikamoisella hommalla siitä..kuvia laitan ens viikonloppuna..
asennuksesta:
laitettiin scooppi poppareilla reunoista kiinni ja tietty liimaa kanssa, sisäpuolelle scooppia tehtiin silikonista vesiura, ja poistoreikä konepeltiin.suuri määrä lasikuitu kittiä ensin saumoihin, saatiin popparit piiloon ja muutenkin saumasta parempi kun on karkeempaa tavaraa ja sitte hieno säätö pakkelilla, paklaus on vielä pikkasen kesken..että näin meillä tää asennus.
 
taidat omistaa koiran kun takapenkillä näkyy viltti toi vaiheessa plakaatti oli asiallinen ;D hyvän värinen sun autos onko väri numero r25 mulla on saman värinen :)
 
toi väri numero saattaa olla eri uudemman ja vanhemman korimallin mukaan mut viitsitkö tarkistaa mikä värinumero sun rekisteri otteessa on ihan näin mielenkiinnosta ;D
 
Alotin eilen auton pohjamaalauksen ja huomasin että scoopin yläreunaan oli noussu pieni kupla, ja ei muutaku popniitillä konepeltiin kiinni ja pakkelia päälle, onkos muille scopin asentaneille tullu vastaavaa??
piti niitä kuviakin laittaa, mutta ei suostu digikameran softa pelittää, mut autokin rupee kohta olee valmis ni koitetaan sitte uudestaa niitä kuvia..
 
Kyseessähän ei ole evoissa scooppi vaan ilmanpoisto-aukot! Koettakaapa ymmärtää nyt jo näiden ero.
Ilmanpoistoaukot pitää olla juuri oikealla "patopaine"kohdalla konepellissä, muuten menee mahdollisesti heikompaan suuntaan konelämmöt.
 
No mulle on ihan sama miten on, mutta scooppi nimellä sitä myydään, en oo nähny ilmanpoistoaukko nimellä myytävänä...
 
Totta, monasti jää "väärällä termillä" ikuisesti tavaroita alalta kuin alalta virallisiinkin sanastoihin.. :)
 
Kyseessähän ei ole evoissa scooppi vaan ilmanpoisto-aukot! Koettakaapa ymmärtää nyt jo näiden ero.
Ilmanpoistoaukot pitää olla juuri oikealla "patopaine"kohdalla konepellissä, muuten menee mahdollisesti heikompaan suuntaan konelämmöt.

Jeps, vähän jo odottelinkin kuka tarttuu tohon "scoop"-
termiin ;D. Johannes on oikeessa, lämpimän ilman poisto
aukoista lähinnä on kysymys ns. "evo" konep. ritilöissä.
Menee vähä "offtopic" mut ettei menis puurot ja vellit
sekasin niin patopaineesta EI ole tos kohtaa kysymys
vaan alipaineesta mikä muodostuu konepellin etureuna/
tuulilasin alareunan väliselle alueelle, lähinnä ihan siihen
pintaan. Painepiste autossa onkin sitten jo ihan eripai-
kassa ja taas mitä tulee "patopaineeseen" niin sen saa-
vuttamiseksi pitääkin tehdä jo mm. tuulitunnelikokeita
ja tietää muutenkin miten se saadaan aikaiseksi. Täs
näin lyhyesti. :)
t:Arska
 
patopaine ei ole kuin ennen jos reiät on väärissä paikoissa. Se on arvailua, mutta silti..

Hmmmm..? Nii-in, ennen tai jälkeen ihan sama. Se on it-
seasiassa siellä minne se halutaan järjestää (vaikka au-
ton katolla) ;D.
Yleisesti ottaen patopaineesta puhuttaessa juuri se kuu-
luu "scooppien" kanssa samaan keskusteluaiheeseen ja
alipaine/ilmanpoistoaukot samaan aiheeseen. No tää on
pitkä aihe ja varmaan kuulus ihan oman otsakkeen alle,
mut täs nyt näin lyhyesti, ystävyydellä :)
t:Arska
 
Takaisin
Ylös Bottom