EVO6 koneessa jotain rikki :(

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Äsken ajelemassa itäkeskuksesta kotia nii pienen kengän jälkeen kiekat tapissa ja mitään ei tapahdu :(
loppu matka tulttiin noin 40km/h

Kotipihal huomattu pientä kytkimen käryä ;(

eli voiks olla näi paska tuuri et ½vuotta vanha kytkin pettää alta varottamatta

illalla selvii enemmä ku pääsee avaamaan ja kattomaan mikä siel o... :seina
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Voi se pettää ihan varoittamatta. Itselläkin kesällä Kalikseen mennessä kytkin antautui ilman varoitusta kesken ohituksen luistamaan. Meinasi vähän tulla hätä käteen kun auto tuli vastaan ja kiihtyminen loppui kuin seinään :nykii Tosin syytä en sille keksinyt,siitä asti se on luistanut tasaisen tappavasti.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

st-motorssilla (jossa kävin laitattamassa ton) Olivat huulipyöreenä et ei oo voinu hajoo huomenna pitää viedä sinne jos tänään ei tuu selvyyttä et mikä on. :peukku kyl mestalle ku heti sanovat että tuo huomenna tänne nii katotaan mikä on normaalisti tuol on se viikon jono vähintään :D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Mikä kytkin siel on?
Veikkaan et keskiö irti poikki paukahtanut ralliartin sintteristä..
Tai sitte kulmavaihteen pikkuakseli..pitää just senverta että jakso "raahautua"...
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

nii ja auto tosiaan käyttäytyy ihan normaalis ku ajaa hiljaa eli siis parkkiksella ku vedin ruutuun niin ei mitään ongelmaa ei kuulu ääniä tai tunnu et luistai mut sit ku yrittää ajaa yli 40 nii kiekat tapis eikä mitään tapahtunu
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

InF sanoi
siel on itseasia ralliartin massa ;)

http://www.jdmperformance.co.uk/item_detail.php?prodID=21382 tämä?

3:sta menny jo mitä tiiän..eikä ole kovi paljoo ajettu mut lähtöi otettu...
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Harri K sanoi
http://www.jdmperformance.co.uk/item_detail.php?prodID=21382 tämä?

3:sta menny jo mitä tiiän..eikä ole kovi paljoo ajettu mut lähtöi otettu...

ei oo itseasias mitään muistikuvaa et onko toi vai mikä.. huomen saa viimestään tietoi
ihmetyttää vaan et miten se nyt näi liukkailla menee oisin odottanu et jossai lähetykses kesällä ois ennemmi pamahtanu
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

mitenkäs noide evojen kytkimet sopiiko kolmoseen menos ollu 4lapane sintteri kutoseen ?
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

InF sanoi
siel on itseasia ralliartin massa ;)

Nimim. Bosch:illa hajosi myös Ralliartin kytkin vitosesta, keskiö paukahti irti ja sekin about 6kk vanha muistaakseni...

Harri K taisi k.o. kytkän tarkistaa jälkeenpäin?
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

mut eihähän ton romun pitäs sillo liikkuu yhtään eteempäin jos se keskiö on menny
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

InF sanoi
mut eihähän ton romun pitäs sillo liikkuu yhtään eteempäin jos se keskiö on menny

Se vissiin jää siihen levyyn kumminkin kiinni. Pyörähtää vain tyhjä sitten kovemmassa rasituksessa. Taisi jossain (boschin topicissa?) olla kuvia hajonneesta levystä ja siitä ei edes silmämääräisesti repeämistä huomannut.

Edit: Tosa http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22450.msg174202#msg174202
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Samppa sanoi
Se vissiin jää siihen levyyn kumminkin kiinni. Pyörähtää vain tyhjä sitten kovemmassa rasituksessa. Taisi jossain (boschin topicissa?) olla kuvia hajonneesta levystä ja siitä ei edes silmämääräisesti repeämistä huomannut.

Edit: Tosa http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22450.msg174202#msg174202

Jep--nimenomaan näin on. Keskiö irtoaa noiden jousien välisestä olevassta tilasta. Jousien välistä kun kurkkii niin näkee että keskiö on murtunut. Se pitää ehkä "just ja just" välillä jossei yhtään ole rasitusta.
Keskiö viilapenkkiin kiinni keskeltä ja reunalta pihdeillä kiinni niin huomaa kun se "hyppii"...
Bosch:n keskiön tarkistin silmin ja rikkihän se oli...
ps. tuo o sintteri sitte..ei massa (ralliartil ei ole massaa mun tietääkseni)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Herää kysymys miten joku Ralliartin nimellä myytävä voi olla noin surkeaa laadultaan että niitä paukkuu vähän väliä.

Vai ovatko nämä jotain ebay-kopioita Kiinasta?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

ast sanoi
Herää kysymys miten joku Ralliartin nimellä myytävä voi olla noin surkeaa laadultaan että niitä paukkuu vähän väliä.

Vai ovatko nämä jotain ebay-kopioita Kiinasta?

3.sta 2 rallikäytös... + bosch jossa epäilen asennusvikaa... että sinänsä laadulle en tässä antaisi moitteita. Eikä rallikäytös siis sama ralliartin kytkinlevy vaan samanmoinen mutta massa ja jousitettu keskus. Rallikäytössäkin 2 kautta kesti eli sinänsä sanon hyväksi.

bosch:lle vois seuraavaks ast käydä näyttää kuinka vetävä kytkin irrotettaan (ilman ettei kytkinhaarukan reiän kautta räikällä irroiteta koko asetelmaa, jotta saadaan laatikko putoamaan alas...sama tehty toisinpäin kuulemma kasatessa)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Harri K sanoi
bosch:lle vois seuraavaks ast käydä näyttää kuinka vetävä kytkin irrotettaan (ilman ettei kytkinhaarukan reiän kautta räikällä irroiteta koko asetelmaa, jotta saadaan laatikko putoamaan alas...sama tehty toisinpäin kuulemma kasatessa)

;D :peukku
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Harri K sanoi
3.sta 2 rallikäytös... + bosch jossa epäilen asennusvikaa... että sinänsä laadulle en tässä antaisi moitteita. Eikä rallikäytös siis sama ralliartin kytkinlevy vaan samanmoinen mutta massa ja jousitettu keskus. Rallikäytössäkin 2 kautta kesti eli sinänsä sanon hyväksi.

bosch:lle vois seuraavaks ast käydä näyttää kuinka vetävä kytkin irrotettaan (ilman ettei kytkinhaarukan reiän kautta räikällä irroiteta koko asetelmaa, jotta saadaan laatikko putoamaan alas...sama tehty toisinpäin kuulemma kasatessa)
Näin on näkkärit :seina ei se ollu tossa toisellakaan kerralla yhtään helpompaa irrottaa. ei vaan lähe irti vaikka jo tietää miten sen pitäis lähtee. Mutta miten tuo "erilainen" tyyli ottaa, irti vois vaikuttaa siihen kytkimen kestoon?? :nykii Ja jos on asennusvika ni eiköhän toi nykyinen hajoo jossain vaiheessa kesää sit. Toivottavasti ei.

Eikös jossain kyselty kiinnostusta moottorinpurku demoon? Mulle sopis painelaakerin irroitus :peukku Ja ast on tervetullut seuraavalla kerralla näyttämään mallia.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

En tiedä oliko puhdasta tuuria mutta mulla lähti parissa minuutissa painelaakeri asetelmasta irti kahdella tasapäisellä ruuvimeisselillä. Siirtohaarukkaahan pitää vetää niin että laakeri painuu kiinni asetelmaan ja siinä tilassa alkaa tunkemaan ruuvareita väliin.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Ite ainakin huomasin että sitä siirtohaarukkaa saa vääntää ihan reilusti jollain raudalla siihen asetelmaan päin,samalla kun kangottaa laakeria irti.
Tuli kyllä tovi painittua itekkin tuon laakerin kanssa.
Nyt ei enään olekkaan sellaista ongelmaa,kun on painavaa mallia oleva asetelma/laakeri.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

Tännehän pastesin jo kuva kuvalta ohjeenkin (Valmistajan tekemä ohje) missä se kytkimen irrotus näytetään...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22450.msg175533#msg175533
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

kytkin oli palanu kokonaan paskaks ja vauhtipyörä samal lämminny ja menny kieroks.. viel on vähän epäselvää että miksi. Nyt tulee sit ysin vauhtipyörä ja asetelma ja kympin levy kun on kuulemma hyvä tai sit jousitettuu sintterii
ei vaan ois oikeen budjettii kyl täl hetkel vaik köyhäs voi tuntuu kovalta vai miten se oli :nykii
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: EVO6 koneessa jotain rikki :(

vauhtipy%f6r%e4.JPG

kyk%e4.JPG


ja tosiaan ei mitään luistamista missään vaihees enne yhtäkkiä hajoamista ;:D
 
Ylös Bottom