Evoa ostamassa

J.S

EVO IX, farkku lankku & Yamaha FZ6-N
Club Member
Liittynyt
14 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Siivikkala
Vs: Evoa ostamassa

Juu minun entinenhän se on ja ast:n laittama linkki kertoo missä kunnossa oli kaiteen jäljiltä... :-\
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

joni.p sanoi
http://fin.auto24.ee/used/1907936

onko tämmösen rs mallin kilvittämisessä mitä huomioitavaa?
ei muuta kun ihan selvä rallin nuotituspeli tai virossa ajettavan "rahva rallin"-ralliauto, joten alustan kunto (tarkotan koko alustan peltiä, tukivarsia jne) voi olla aika surullisen näkönen. Myös voimansiirto voi olla aika loppu. Itse en ostais missään tapauksessa ainakaan käyttöautoksi tommosta, korkeintaan rata/rässimis peliksi jos hinta kohdallaan.
Konepellissä näkyy olevan lisävalopatteriston kiinnitysmutterit paikallaan jne joka tukee rallikäyttö arvelua aika vahvasti sekä Ralliartin lukot voimansiirrossa jne. Ei siviilikäytössä kivat.

HUOM!
Toi on runkonumeronkin mukaan siis evo7 (kuten otsikkokin sanoo) ja puskurit ja konepelti vaihdettu ysistä. Moottori näkyy olevan kasin ja turbon sanotaan olevan evo9.

Mutta siviilikäyttöön suomessa, en suosittele koskaan tuollaista yksilöä!
 
Liittynyt
9 Joulukuu 2014
Tykkäykset
0
Vs: Evoa ostamassa

Kyselinkin tästä punaisesta vasuri Evo 4:stä tuolla linkkejä netistä topicissa jo aiemmin mutta niukasti mitään tietoa tästä keltään löytyi www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6847291
Se nyt on selvinnyt että Brittituonti olis ja jotain pikku laitettavaakin tuossa ilmeisesti on tiedä sitten. Myyjän mukaan kyllä kaikinpuolin kunnossa pitäisi olla mutta myyjä on aina myyjä ;) Tosin ihan asiallisen tuntuinen autojen kanssa enemmänkin hääräävä kaveri tuntui olevan. Mitään huoltokirjaa tai muutakaan historiaa tuohon ei löydy, Jakopäästäkään ei ollut muuta tietoa kuin silmämääräisesti tarkastettu ja kuulemma ei kauaa aikaa sitten vaihdettu ulkonäön perusteella.

Mutta nyt jos ei tietoa löydy tai kukaan ei ole käynnyt katsomassa niin ihan mielipiteitä tuosta laitteesta tämmöiselle evo amatöörille, kannataako hommata jos ei itse pysty juurikaan mitään tekemään ja pärjääkö ihan päivittäisessä käytössä ym ?
 

ast

Z27AG
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
1
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Autohan se on siinä missä muutkin. Käyttökulut ovat melko korkeat kulutuksen vuoksi ja noissa on paljon huollettavia kohtia ja huollot usein verrattuna moneen perusautoon.

Sitten kun jotain hajoaa niin maksaa helposti enemmän. Nykyisin tosin saa käytettyä osaa hyvin jos jaksaa vähän metsästää.

Mutta ihan käyttikseksi alkaahan tuo olemaan aika iäkäs auto jo ja voi yksilöstä riippuen mennä paljonkin osaa vaihtoon tai sitten ei.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evoa ostamassa

lelumaan.niksu sanoi
Ratti on väärällä puolella :eek:

Jos haluat lhd-auton, niin osta alkuperäinen eikä epämääräisiä konversioita. Muutenkin nelonen on huono valinta. Googleta vaikka evo ja crankwalk.
Jos aikoo jotain kommentoida, niin aluksi olisi hyvä katsoa edes linkki kun sellainen on: ko. yksilöön on vaihdettu (ilmoituksen mukaan) vitosen kone. Eikä sieltä googlen kautta tarvitse takaisin foorumille kiertää, foorumin omakin haku toimii. ::)
 
Liittynyt
9 Joulukuu 2014
Tykkäykset
0
Vs: Evoa ostamassa

No niin tännehän jo tullutkin asiallisia mielipiteitä mukavasti + yksi dorka kommentti :seina mutta näinhän se menee muillakin autofoorumeilla ;)

Vielä kun joku tuntisi tuon kyseisen yksilön paremmin :)

Osiahan noihin tuntuu löytyvän ihan täältä foorumiltakin ja varmasti myös apua löytyy tarvittaessa tätäkin kautta, hyvin toimivalta yhteisöltä vaikuttaa :peukku
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
1
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Mikkis sanoi
Osiahan noihin tuntuu löytyvän ihan täältä foorumiltakin ja varmasti myös apua löytyy tarvittaessa tätäkin kautta, hyvin toimivalta yhteisöltä vaikuttaa :peukku
Osia löytyy ihan joka puolelta , ei ole mikään ongelma. Kyllä tältä foorumilta kysymyksiin vastauksen saa , jos vaan kysyy.

Muista nämä : Kannattaa olla myös jokin toinen kulkine käytössä kun evon ostat. Jätä tilille rahaa älä laita kaikkia rahoja Evoon.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Tykkäykset
5
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
Osia löytyy ihan joka puolelta , ei ole mikään ongelma. Kyllä tältä foorumilta kysymyksiin vastauksen saa , jos vaan kysyy.

Muista nämä : Kannattaa olla myös jokin toinen kulkine käytössä kun evon ostat. Jätä tilille rahaa älä laita kaikkia rahoja Evoon.
Jpllä hyvä nyrkkisääntö. :)
 
Liittynyt
9 Joulukuu 2014
Tykkäykset
0
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
Muista nämä : Kannattaa olla myös jokin toinen kulkine käytössä kun evon ostat. Jätä tilille rahaa älä laita kaikkia rahoja Evoon.
No onpa luottovehkeitä :eek: En ole kaikkia rahojani tuohon laittamassa mutta kun toista autoa ei varalla ole niin täytyykö tässä jo unohtaa koko juttu :-\

Basbarduu sanoi
Evoa ei kannata pelätä. Kestäviä autoja kun vaan huoltaa asianmukaisesti. Mulla oli useita vuosia ainoana autona ja hyvin pärjäs. Eihän se koskaan haittaa olla jokin muukin kulkupeli ja rahaa kannattaa tosiaan varata.
Mulla ei tosiaan metrejä paljoa tule niin sen takia ajattelin että voisi tämmöiseen käyttöön ajatella ns työmatka ja hupikäyttöpeliksi. Toista kulkupeliä ei ole taloudessa mutta rahaa on kyllä, mutta se ei lohduta jos auto pajalla jatkuvasti :(
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Tykkäykset
5
Vs: Evoa ostamassa

Itsellä ollut evo 6 kohta 6 vuotta. Tuosta ajasta ollut käyttöautona (ainoana autona..) 4 vuotta. Töihin ajoin vähintään kolmesti viikossa ja per kerta tuli 140km ajoa eli 420km/viikko. Olen nyt ajanut 100tkm lisää mitä ostaessa eli nyt 190tkm mittarissa. Maantiekulutus siinä 9-10l/100km ja kylällä ei kannata ees laskea. Talvella menee sit jo hauskuuskertoimille niin 200km jälkee saa olla tankilla.

Rikki menneet osat:
- kytkin 1000e
- alusta 1000e
- puslat 300e
- abs anturi ja ecu 120e
- ayc pumpun korjaus 90e (ite tein ja säästin)
- jarruosia varmaan 1500e edestä (johtuu rata-ajosta)

Joka kesä ajettu useita kertoja radalla säälimättä autoa (paitsi nyt 2014 kesällä) ja hyvin kestänyt.

Evossa kulut tulee lyhyissä huoltoväleissä. Jos öljyjä ei vaihtele (moottori + voimansiirto) niin remonttia tulee. Öljyt pitää olla myös laadukkaita eikä mitään Pirkkamiehen ratkaisuja. Oma rousku on nyt kestänyt hyvin kun sitä on jaksanut huoltaa eli vaihtaa öljyjä. :) Osan rikkimenneistä osista ois säästänyt jos ei ajaisi rataa.

Edit: jaaaa ennen kuin joku pistää kuvan rikkinäisestä puskurista niin se ei ole kilometreistä johtuvaa vaan siitä että en osaa ajaa.. :D
 

ast

Z27AG
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
1
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evoa ostamassa

Onko tämä punainen kyselyiden kohde tullut viime kesänä Virosta Suomeen? Katselin siellä ohimennen yhtä saman väristä brittituontia joka oli pohjasta aika mätä, ei enää pelastettavissa minun standardieni mukaan. Ymmärtääkseni myytiin Suomeen. Ton värisiä ei ihan hirvittävän montaa tässä maassa ole, joitain kuitenkin.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
rovaniemi
Vs: Evoa ostamassa

Ale sanoi
Täytyy olla kyllä lelumaan.niksun kanssa samaa mieltä siitä että ihan riskienhallinnan vuoksi jättäisin kaikki konversiot väliin. Se ei todellakaan ole helppo projekti.

Hienosti mennään henkilökohtaisuuksiin kun joku on kriittinen.
eli summa summarum. Jos ajat omalla autolla kolarin ja siihen joudutaan vaihtamaan osia,niin jätä se suosiolla pihalle tai myy osina. Siis ihan riskienhallinan vuoksi. Vaikka se olisi vain lokasuoja,mutta vaihdettu osa on vaihdettu osa. Se ei enään täytä autonvalmistajan suunniteltuja kriteereitä.
Samoten kannattee jättää ostamatta myös kaikki ei tyyppihyväksyt tuning/race osat. Kuten ei tyyppihyväksyt alustasarjat jne... Ihan vain riskienhallinan vuoksi.

sori oftopic.
i
Suosittelen mikkis käymään katsomassa kyseisen yksilön ja ajamassa. Mielellään vielä joku kaveri mukaan,tutkia auto tarkoin ja miettiä rauhassa mitä on investoimassa.
evoja on tarjolla joten uutta matoa koukkuun jos tämä kyseinen yksilö ole ostamisen arvoinen.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Eiköhän nyt rauhoituta kaikki.
Ne jotka on nähny, koeajanut tai muuten oikeasti tietää kyseltävästä yksilöstä niin vastailee ko yksilöön esitettyihin kysymyksiin jos haluavat. Yleisiin kysymyksiin toki saa/pitää vastailla =)

Ja siitäkään ei pidä pillastua jos ei vastauksia tule, se voi olla sen merkki että kukaan ei oikeasti tiedä tai jos tietää autosta niin on silti hiljaa. :)
Sillon on parasta hypätä junaan tai bussiin ja ottaa rahaa mukaan tarvittava määrä ja käydä itse auto koeajamas ja katsomassa (ja nostamassa nosturilla ylös ja päiväsaikaan muutenkin auto koeajetaan aina valosan aikaan).
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45114

Suomessa autonoston välimatkat on todella pienet! jossain 10ke autossa ei 100e matkakulut voi olla enään ongelmakaan.

Ja yksilöitähän evot alkaa olemaan kaikki jo. Vanhemmat iäkkäitä niin on palikoita vaihdettu ja joutuu aika varmasti jatkossakin vaihtamaan. Nyrkkisääntönä : mitä vakiompi niin luultavammin myöskin pääset helpommalla (imo)

Senverran sanon jo omastakin evo7 joka on jo 15v vanha kohta mutta hyvin pidetty ja pienet virit tehty/teetätetty. Missään en ole autoa myynyt mut vaan tänäkin kesänä se ois pois multa ostettu parikin kertaa. Käyttöautona koko ajan työmatka-ajossa jne. Mutta jos kaikki pienetkin remontit oisin muualla teettänyt niin kallis auto olisi pitää. Nyt tosin halpana pidän kun hintakin pysyy ihan ok. Fakta on kuitenkin se että auto on JO 15v vanha kohta! ja se on paljon se. Itse en sen vanhempaa mitenkään käyttöautoksi enään oikein ottaisi (riippuu toki hinnasta, kunnosta jne)

Jos joku nuori ihminen tulisi nyt kysymään multa neuvoa ensiauton ostossa niin ohjaisin samalle tielle jossa nyt olen:
Ensiauto oli halvahko mutta perusvarma käyttis. Sitte nuorensin sitä 1v jälkeen ja alkoi "rakentelu". Sillä Lancerilla mentiin se muutama vuosi sitten käytiinkin pankissa hakeen laina ja auto ulkomailta jota tein muutaman kappaleen verran ja sain aina käyttöauton joka maksoi itse itsensä takaisin kun myin. Sittemmin ostin yhden korjattavan turboauton sekä näiden parin tuontiauton avulla tein itseni autovelattomaksi muutamassa vuodessa ja sai siirtyä next level:lle. Tässä vaiheessa ehkä jos ois pää kestäny ni oisin tehny importtia enemmän vaan tyydyin siihe missä olin.
Sori offtopic mut jos joku tuosta saa vinkkiä niin saa käyttää. Rahaa on siis menny mut todella järkevällä tavalla mielestäni kun "autosijoitus" harvoin on kannattava.
Mieti siis mitä haluat seuraavan autosi jälkeen, saatko nyt ostamastasi vielä ok hinnan, vai onko se täysi rahareikä johon laitat kaiken eikä sekään riitä... se on se huonoin vaihtoehto!
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evoa ostamassa

:popcorn

Kai sitä voisi asiallisestikin vastata alkuperäiseen kysymykseen täällä. Jos välttämättä haluat nelosen, osta se ja ota vastaan crankwalk riskit sun muut poislukien tekniikanvaihdot. Ei nekään mitään timantteja ole.. Nimim. Evo 4 kutosen tekniikalla... Sähköräpellykset on täyttä p..askaa jnejne eli ihan samoissa yksilökategoriossa nämä menee konversioiden kanssa.

Vitoset ei mitään kalliita ole enää jos jaksaa seurata markkinoita vähän pidempään kun viikon, nimim. Lähes vuoden seuranneena hintoja ja autoja tein vasta ostopäätökseni.

Kolmantena juttuna. Älä osta evoa ensimmäiseksi autoksi talvella. Tätä en viitsi edes perustella. Voi olla että olet kokenut kuski 300hp nelivedon ratissa tai sit et. Ei herneitä tästä. Liikaa vaan tullut vastaan näitäkin tapauksia. Evo on kiva talvella mutta suosittelen opettelemaan ajamaan sillä ensin kesällä.

Ja ohjauksesta. Sillä ole paskanväliä vaikka se ratti olisi takakontissa. Siihen tottuu vartissa. Jos nyt vaihdekeppiä etsit alussa ovesta niin naura itsellesi. Niin on meille kaikille käynyt. Ohituksetkin oppii kyllä tekemään rhd autolla. Henkilökohtaisesti rhd auto on helpompi ajaa kuin lhd, ainakin suomessa. Ahtaissa paikoissa oikean puolen hahmottaminen on sata kertaa helpompaa ja toiseksi; olet keulakolarissa suojaisammalla puolella jos vasempaan etukulmaan joku tulee ;D

Lopettakaa jätkät tuo jatkuva iniseminen konversioista tai menkää siihen tarkoitettuun topiciin itkemään. V*tuttaa joka välissä aina tämä sama taistelu. Jos olisin alkuperäinen kysyjä niin tämän perusteella en tulisi toiste kyselemään. Hyi. Hävetkää.

Ei herneitä. Amen.
Kirjoitusvirheistä vastaa puhelin.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
24
Vs: Evoa ostamassa

:eek:fftopic siirsin osan LHD vs. RHD keskusteluista pikaisesti tänne. Itkekää jos siltä tuntuu minä meen syömään lissää kinkkua.
 
Liittynyt
25 Joulukuu 2014
Tykkäykset
0
Vs: Evoa ostamassa

dopiko sanoi
Tunteeko kukaan tämän auton historiaa? nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6224197 Onko järkeä ajatellakaan useampaa sataa kilometriä ajella katsomaan?
Onko kellään tietoa tästä? Tai mahdollisesti tulla mukaan katsomaan/käydä katsomassa autoa jos lähellä asuu, itsellä kun ei ole hirveästi kokemusta niin ei tulisi tehtyä tyhmää ostosta.
 

Jouni_K

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Klaukkala
Vs: Evoa ostamassa

Basbarduu sanoi
:eek:fftopic siirsin osan LHD vs. RHD keskusteluista pikaisesti tänne. Itkekää jos siltä tuntuu minä meen syömään lissää kinkkua.
Mulla oli tänään aamusta pipo kireällä, niin siivosin ketjua lisää. Viestit löytyy pääosin "LHD-konversiosta herännyttä keskustelua" -ketjusta. Saa nillittää tästä ratkaisusta jos siltä tuntuu.
 

harrim

New Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2012
Tykkäykset
0
Vs: Evoa ostamassa

Sen verran tiiän tosta punaisesta nelosesta että on tullu suomeen oikeankätisenä ja muutos tehty suomessa '' osaavassa liikkeessä'' luki joskus myynti ilmoituksessa. Oli kaverilla jokunen aika sitten ja moottorissa oli vika että hävis vedot ja kun sammutti ja käynnisti uudestaan toimi taas. Paljon se osia vaihtoi siihe antureita sun muita en tiiä tarkkaan mutta kuntoon se ei sitä saanut ja myi sen sitten jossainvaiheessa eteenpäin. Kyllä se taitaa muuten olla Ihan asiallinen peli.
 

Hart

Member
Club Member
Liittynyt
3 Elokuu 2015
Tykkäykset
0
Sijainti
Turku
Vs: Evoa ostamassa

Jälkiviisaus on hieno asia niin kysellään vasta nyt sit.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6801595
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7370328

Tietääkö kukaan tästä yksilöstä mitään? Auto siis jo löytyy, mutta edellinen omistaja ei vastaa kyselyihin niin kokeillaan täältä jospa joku tietäisi jotain.
Huoltohistoria on kyllä jo selvitelty, mutta jos joku tietää jotain niin jakoon vaan.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Tykkäykset
5
Vs: Evoa ostamassa

Jos on flexfuel eli voi tankata vapaasti kumpaa vaan niin varmaan säädetty AMWllä. Tosin onhan omistaja itsekkin voinut sen tehdä. Etsi etanolianturi konehuoneesta ja konversioboxi on jossain ecun lähimaastossa jos on näytötön.
 

Jouni_K

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Klaukkala
Vs: Evoa ostamassa

cubeqtio sanoi
Jos on flexfuel eli voi tankata vapaasti kumpaa vaan niin varmaan säädetty AMWllä. Tosin onhan omistaja itsekkin voinut sen tehdä. Etsi etanolianturi konehuoneesta ja konversioboxi on jossain ecun lähimaastossa jos on näytötön.
Jos tuota yllä esitettyä toista ilmoitusta uskominen, ei ole flex fuel. Jos siis erikseen "saa parkkipaikalla itse asetettua 98e säädöille muutamassa sekuntissa"
 

tommyz

DSM FTW
Club Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
Vs: Evoa ostamassa

cubeqtio sanoi
Jos on flexfuel eli voi tankata vapaasti kumpaa vaan niin varmaan säädetty AMWllä. Tosin onhan omistaja itsekkin voinut sen tehdä. Etsi etanolianturi konehuoneesta ja konversioboxi on jossain ecun lähimaastossa jos on näytötön.
Jos tämä liittyi noihin ylempiin, niin näyttäisi, että ensimmäinen on pelkälle viinalle säädetty ja jälkimmäinen tuplakartoilla. Jos olisivat flexejä, niin luulisin, että lukisi ihan selvästi.

E: Hups, jäi viestejä välistä lukematta.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

tommyz sanoi
Jos tämä liittyi noihin ylempiin, niin näyttäisi, että ensimmäinen on pelkälle viinalle säädetty ja jälkimmäinen tuplakartoilla. Jos olisivat flexejä, niin luulisin, että lukisi ihan selvästi.

E: Hups, jäi viestejä välistä lukematta.
nii ja siis molemmathan on yksi ja sama auto ;D
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
1
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Ylläpito :

Jos ,ette tiedä autosta mitään niin älkää väkisin yrittäkö keksiä tarinoita. Alkuperäinen kysyjä olettaa ,että joku tietää oikeasti ko. autosta jotain muuta kuin mitä vanhoissa myynti ilmoituksissa on kirjoitettu.
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
1
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Hart sanoi
Tietääkö kukaan tästä yksilöstä mitään? Auto siis jo löytyy, mutta edellinen omistaja ei vastaa kyselyihin niin kokeillaan täältä jospa joku tietäisi jotain.
Huoltohistoria on kyllä jo selvitelty, mutta jos joku tietää jotain niin jakoon vaan.
Sellainen tuli mieleen ,että jos tuo 600Nm pitää paikkansa niin laatikko ei sitä kestä kovinkaan pitkään. 580Nm ehdoton raja jota ei saisi 6MT askilla ylittää. Tuo lukema ilmeisesti E85:llä , joten ajele bensalla tai käy uudelleen säädöissä.
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
1
Sijainti
Tampere
Vs: Evoa ostamassa

Aatu83 sanoi
Mihinköhän mahtaa tän evon hinta nousta?
https://huutokaupat.com/fi/v/238793
Mitä olen seurannut välillä noita huutokauppa.com Evoja niin niitä ei välttämättä myydä ollenkaan. <- (myyjä haluaa kalastella hintaa...)
 
Ylös Bottom