evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
evoIV tyhjäkäynti alkoi aaltoileen 1000-1700 kierroksen välillä.sitten kone tussautti ja sammui.ei lähe käyntiin vaan potkii vastaan.ykkösen ja kolmosen tulpat mustat ja niistä ainakin kipinä hukassa.vaihdoin ne kaks tulppaa mutta ei vaan vehkeet lähe käyntiin.missä vois olla vika?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Koita lukea vikakoodit.
Liitä vaikka klemmarilla obd-pistokkeen reiät 1 ja 4 yhteen.
Virrat päälle, kaikki valot vilkkuu, huomioi moottorin vikavalon väläykset; pitkä väläys = 10, lyhyt = 1.

Crankwalkkia siellä varmaan onkin jo?
 

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

kampiakselin asento tunnistin on vaihdettu,tulpat antaa kipinän bensaa saa mut ei vain lähe käyntiin
 

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

mistä päin moottoria löytyy seuraavat anturit:imuilman anturi,moottorin anturi ja tyhjäkäynti solenoidin anturi? ja millasia ohmi arvoja ne pitäisi ehjänä antaa?
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Eka maffissa loput kaasuläppäkotelossa. Lue ne koodit nyt ensin.
 

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

vika koodit luettu eikä anna mitään vika koodeja.
 

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

ei jaksa enää.meikäläisen ja ton evon yhteinen matka loppuu ku ei töihin ees pääse
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Hihna poikki? Pois paikaltaan... Löysällä..
 

Mobbis

evo v 2.3L+e85
Liittynyt
21 Helmikuu 2013
Sijainti
oulu
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Mulla kävi kans aikalailla nuin ajosta,
Oli turbon jälkeinen ahtoputki ampunu irti.. ::)
Mittasin anturat sulakkeet ja mitälie, kun laitoin kampianturia (varmaankolmattakertaa) takas huomasin tuon :seina
 

SanttuBoi

Evolution V
Liittynyt
17 Toukokuu 2010
Sijainti
Rovaniemi
Vs:

Onko kaasuläpässä olevaan tyhjäkäyntiruuviin koskettu? Vasta oli eräässä nelossa humpailu ja sammahtelu ongelmaa. Asia korjaantui kun ruuvasi tyhjäkäyntiruuvia reilusti ensin auki ja sitten evoscannin kanssa säädin tyhjäkäynnin kohdalleen sekä opetin sen autolle. Oli luovutuskoneesta briteissä ruuvattu ruuvi pohjaan asti ilmeisesti jonkun vian takia.

Sent from my D5503 using Tapatalk
 

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
evo IV kierrokset

kone käy hyvin tyhjä käyntiä ja ajossakin toimii hyvin,mutta nyt kun pakokaasupäästöjä pitäis ottaa niin kierroksia pystyy nostamaan hyvin sinne 1800 asti ja sit ne tippuu alas johonkin 1200 ja uudelleen yritys tuottaa saman jutun sitten kun painaa hieman enemmän kaasua niin kierrokset nousee jo lähes 3500.ihan kuin kone ei tuntisikaan kierroksia jotka ovat 1800-3500 välillä...joten päästöjen ottaminen ei onnistu.missä vois olla vika?apu olis nyt mukava asia
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Ei sillä ole väliä onko kierroksia 2000 vai 5000 otettaessa päästöjä kierroksilta. Tyhjäkäynti rajattu max 1000rpm.
 

koikkis

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2015
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

mutta tarkoitin sitä ettei se pysy tasaisesti esim.3000 ollenkaan vaikka yrittää kaasun pitää paikallaan ja välillä kävi niin että kun jalan poisti polkimelta niin koneessa kierrokset alkoi itekseen seilaamaan.loppui kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen.katsastuksessa arvot oli hyvät tyhjäkäynnillä mutta korotetuilla kierroksilla co oli ihan liian korkeat 2.37 kun ne oli tyhjäkäynnillä 0.09.HC oli 77 ja 82 CO2 oli 11.38 ja 11.09 lambda korotetulla 1.018 ja O2 oli 3.46 ja 1.94...eli tuollaiset arvot tulit kun käytin leimalla jonka jälkeen vaihdoin öljyt/suodattimen,pesin hks tatti suodattimen,tarkistin tulpat olivat ok ja sitten menin korjaamolla päästöjä ottaan niin ei kierrokset enää pysy paikallaan
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Vedelläämpä tänne.
Elikkä tyhjäkäynti humppaa 500rpm-1100rpm.

Ongelma tuli esiin kun vaihdoin putkiston ja asensin katalysaattorin.
Ongelma korjaantui hetkeksi katinkorvausputkella mutta tulikin takaisin.

Ilmenee vain kuumalla koneella. Kylmänä ei mitään ongelmia. Jarrua pumppaamalla alkaa heijata entistä enemmän (toki se nyt voi aiheuttaa muutenkin muutoksia, mutta ei tietenkään tuonkaltaisia).

Vikakoodeja ei ole. Tulpat on ok.
Mut:lla kaikki näyttää normaalille.
Egr poistettu aikoja sitten.
Putki ei vuoda.

Silmämääräisesti alipaineletkut ok. Suurin osa on uusittu isoimpia letkuja lukuunottamatta.
Toki käyn vielä kaikki läpi yksitellen sään salliessa.

Perkele. Mikä nyt? :seina
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Paljonko MUT näytti ISC step arvoja? Voitas koittaa toista bensapaineensäädintä siihen.
Voisit mittailla tk-moottorin vastusarvoja ja jos ne on ok niin sitten toista ECU:a.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Basbarduu sanoi
Paljonko MUT näytti ISC step arvoja? Voitas koittaa toista bensapaineensäädintä siihen.
Voisit mittailla tk-moottorin vastusarvoja ja jos ne on ok niin sitten toista ECU:a.

Laitan arvot tänään töiden jälkeen kun pääsen auton kimppuun.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: evoIV tyhjäkäynti aaltoilee

Sopeutin tyhjäkäynnin uudelleen, jonka jälkeen kävin ajamassa ja otin sitten arvot ylös (tyhjäkäynnillä).
Itse en tiedä varmaan puoliakaan noista mitä tarkottaa :-X Mutta siis laitan kaikki tänne ylös talteen nyt.

- AFS 31 Hz
- Oxygen sensor 39 mV
- ISC Step mtr 24 step
- ADV. Ignition BTDC 5-8
- Injectors 1,8 mS
- Idle Pos. OFF
- Baro.Prs.Snsr. 100 KPa
- Crank a.snsr. 875r/min
- CLT Temp.Snsr. 84c
- Crank signal OFF
- TPS 723 mV
- Air temp. snsr. 18c

Tuo "crank signal", ei liene kuulu olla off?
Idle Pos. mulla on muistaakseni aina ollut off, tai sitten se on joku muu.

Eli, mitä tuolla pitäisi lukea? ;D

edit. vikakoodeja ei ole.
 
Ylös Bottom