Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki

New Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2015
hei tuli ostettua pihaan lojumaan moottoripurettuna oleva rotjake ja pitäisi rueta miettimään osien tilausta, eli asiaan!
tehotavoite on siinä 400-500hp väliin eli pitäisi hieman teiltä kokeneilta kysyä,että mitä kannattaa huomioda! :driver

mitä olen tilailemassa tai en!

-stroke sarja vai ei?
-kiinan imusarja välttää!
-cp männät
-eagle veivit
-laakerit/pultit/tiivisteineen
-nokka-akselit! laatu ja millä nostolla, että päästöt pysyy hillityissä rajoissa?
-turbo? heräisi jo alakierroksilla! vakio näköjää tme 05td titaani siivillä
-venttiilit/jouset! vakiot ei riittänee mihinkää?

lisätkää ihmeessä mitä olen jättänyt välistä+kertokee oma mielipiteenne tai kertokaa omasta kokoonpanosta! :peukku
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
hei tuli ostettua pihaan lojumaan moottoripurettuna oleva rotjake ja pitäisi rueta miettimään osien tilausta, eli asiaan!
tehotavoite on siinä 400-500hp väliin eli pitäisi hieman teiltä kokeneilta kysyä,että mitä kannattaa huomioda! :driver

-stroke sarja vai ei?
-EI
-kiinan imusarja välttää!
-EI tarvita
-cp männät
-OK
-eagle veivit
- En ostais...
-nokka-akselit! laatu ja millä nostolla.
-GSC S1
-turbo? heräisi jo alakierroksilla!
- FP White 71HTA
-venttiilit/jouset!
-Ei tarvita

+Suuttimet
+bensapumppu
+ 3" pakoputki turbolta taakse ilman kattia.
+ Säätötyöt
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
mitä olen tilailemassa tai en!

-kiinan imusarja välttää!
-nokka-akselit! laatu ja millä nostolla, että päästöt pysyy hillityissä rajoissa?
-venttiilit/jouset! vakiot ei riittänee mihinkää?

Vakio imusarja riittää. Vakio pakosarja riittää. Vakio välijäähdytin riittää. Vakio venttiilijouset voi riittää riippuen nokista. Nokiksi 264-272 luokasta jotain.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Itse vaihtaisin venajouset uusiin ihan mielenrauhan takia. Uudet hydraulinostimet isommalla reijällä (jos ei ole jo).

Parempi kytkin.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

hyllystä löytyy jo muut perus kamat
-Uus pakosarja
-välijäähdytin
-3 tuuman putkisto
-walbron pumppua
-suuttimet
-kytkin
Mites toi moottorin ohjaus, onko säätömahdollisuutta? Vai hommattava uusi?
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

cubeqtio sanoi
Itse vaihtaisin venajouset uusiin ihan mielenrauhan takia.

Riippuu ihan nokista mitä käyttää. Sillä noi GSC: t tuohon listaan laitoin.

Mielenrauhan vuoksi vinkki : älä viritä ollenkaan autoasi.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Mielenrauhaa autoharrastuksessa :seina päivän vitsi
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
hyllystä löytyy :
-Uus pakosarja
Millainen ? mikä merkki ?

-välijäähdytin
Millainen ? mikä merkki ?

-3 tuuman putkisto
Turbolle myös 3" Elbow (suosittelen Invidiaa vaikka joutuukin modamaan downpipeä)

Millaiset ?

Mites toi moottorin ohjaus, onko säätömahdollisuutta? Vai hommattava uusi?
Onnistuu Evo6 ECU


Olihan tuo 400-500 hv tavoite Bensalla ?
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

-JP- sanoi
Millainen ? mikä merkki ?
Millainen ? mikä merkki ?
Turbolle myös 3" Elbow (suosittelen Invidiaa vaikka joutuukin modamaan downpipeä)
Millaiset ?
Onnistuu Evo6 ECU


Olihan tuo 400-500 hv tavoite Bensalla ?

Ja tähän vois viel jatkaa,että paljonko ajattelelisi euroja käyttää??
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Rahan kulutusta ei lasketa, muuten menee ihan pilkun nussimiseks!

-Sxracing pakosarja
-megan racing välijäähdytin
-1000cc suuttimet mallia deatschwerks

Ja joo bensalla näin aluks mutta tulevaisuudessa säädetään 85! Saa nähdä mitä sitä keksii
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Olisko näistä apua... http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2117580 ??
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

cantoona sanoi
Olisko näistä apua... http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/2117580 ??

Foorumilla tube87 - häneltä kyselee. Toi stroke alakerta ei ois paha.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Rahan kulutusta ei lasketa, muuten menee ihan pilkun nussimiseks!

Itse panostasin siihen vääntökäyrään. Toki se raja väännönsuhteen evoissa on pieni.
Itse en pysty hyödyntään ku puolet koneen väännöistä.
Kyselin moneltakin valmistajalta yli 800nm kestävää vaihteistoa.
Vastaus oli selkee. "Rajaa vääntöjä tai vaihda merkkiä" eli näin.
Pidät evon vakiona ja nautit siitä.
Jos voimaa haluaa niin sitte supra tai skyline alle.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Rahan kulutusta ei lasketa, muuten menee ihan pilkun nussimiseks!

-Sxracing pakosarja
-megan racing välijäähdytin
-1000cc suuttimet mallia deatschwerks

Ja joo bensalla näin aluks mutta tulevaisuudessa säädetään 85! Saa nähdä mitä sitä keksii
Ei muuten sitten riitä nuo 1000cc suuttimet e85 noille lukemille
Edit: Tai siis riittää juuri johonkin 420hp mutta en suosittele enempää niillä
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Huolestuneena vähän kyselen ,että voidaanko olla jotenkin avuksi ?

Mitä olet rakentamassa ?

retzki sanoi
Tämäpäs on hyvä tietää! Eli siis 4 stroke kitti käy 5 lohkoon! Sua kasattua toisen moottorin valmiiks ku toinen laukeaa!

retzki sanoi
hei tilaus meni mönkään jenkkilästä niin projekti jäi nokkia vaille, että jos jollakin sattus löytymään 264-272 tai jyrkemmät niin oisin kiitollinen!

retzki sanoi
Ostetaan vakio nokka-akselit katsastuksen ajaksi

Ihan sillä vaan ,että oliko joku pläni aikaisemmin koneen suhteen ? Vai oliko vain mentaliteetti ,että ostaa vähän kaikkea ? Kyselit hyviä tai kohtuullisia "speksejä" ja nyt taidat kuitenkin vedellä ihan hatusta konetta kasaan ?
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

-JP- sanoi
Huolestuneena vähän kyselen ,että voidaanko olla jotenkin avuksi ?

Mitä olet rakentamassa ?

Ihan sillä vaan ,että oliko joku pläni aikaisemmin koneen suhteen ? Vai oliko vain mentaliteetti ,että ostaa vähän kaikkea ? Kyselit hyviä tai kohtuullisia "speksejä" ja nyt taidat kuitenkin vedellä ihan hatusta konetta kasaan ?

Joo tämänhetkinen kokoonpano on kyllä ilman strokea, mutta toiseen moottoriin sen teen! nokka akseli tilaus meni mönkään niin laitettava vakio nokka-akselit leiman ajaksi, kun ne menin myymään!
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Oon vähän "skeptinen" noiden stroukki moottoreiden virittämisen suhteen. Paras tulisi jos vaan pysyttelisit tuossa kyselemässäsi tavoitteessa.

En ainakaan itse saa mieleistäni "stroukki" kone/viritystä kasaan alle 20k€ ?

PS. kun mennään yli 600/650Nm , alkaa tapahtua jänniä asioita lompakossa.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

-JP- sanoi
Oon vähän "skeptinen" noiden stroukki moottoreiden virittämisen suhteen. Paras tulisi jos vaan pysyttelisit tuossa kyselemässäsi tavoitteessa.

En ainakaan itse saa mieleistäni "stroukki" kone/viritystä kasaan alle 20k€ ?

PS. kun mennään yli 600/650Nm , alkaa tapahtua jänniä asioita lompakossa.


Laatikkoa on aatellus käyttää siekkisellä, että katsoo mitä hän on mieltä!
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Laatikkoa on aatellus käyttää siekkisellä, että katsoo mitä hän on mieltä!

Peräkin hajoo sitten jossain vaiheessa ja moni muu paikka....

Mutta enempi olen huolissani ,että mitä tai minkälaista ahdinpakettia ajattelit käyttää ?

Eli toisin sanoen , vielä kerran.... Mitä olet tekemässä ?
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

-JP- sanoi
Peräkin hajoo sitten jossain vaiheessa ja moni muu paikka....

Mutta enempi olen huolissani ,että mitä tai minkälaista ahdinpakettia ajattelit käyttää ?

Eli toisin sanoen , vielä kerran.... Mitä olet tekemässä ?

Ahtimeksi tulee Garrett GTX4508R jos lompakko antaa periksi jos ei niin tyytyä tohon whiteen tai greeniin! Moottoorin osalta cp männät mahlen veivit,1000 suuttimet, pakosarja, 272 nokat uusilla vent jousilla, kansi menee pajalle vähän virtauksia katsellaan jne jne pljon muuta!
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

71HTA ja 73HTA (white ja green) eroavat kuin yö ja päivä tuosta mörkö Garretista... Missä vaiheessa tuo GTX4508R mahtaa herätä 2 litraisessa ???

Mielestäni täysin överi ahdin tuohon 400-500hp luokkaan...



GTX4508R Turbocharger [800270-5001S]

Horsepower: 1,300hp Capable

The GTX4508R is best suited for lower displacement all-out drag cars and higher displacement aggressive street/strip setups. This turbo is capable of over 1,300hp on oxygenated race fuels. this is the largest T4 based turbo Garrett offers with four turbine A/R options available. Make sure you have plenty of room to mount this turbo - it's large!
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

artova sanoi
Missä vaiheessa tuo GTX4508R mahtaa herätä 2 litraisessa ???

Noin kolmen kuukaudenpäästä....

Noloin homma on kun 1.0l turbo KIA jättää Evon kuin tikun paskaan... ;)
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

-JP- sanoi
Noin kolmen kuukaudenpäästä....

Noloin homma on kun 1.0l turbo KIA jättää Evon kuin tikun paskaan... ;)

Siis korjaan Garret gtx42r
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Siis korjaan Garret gtx42r

Ihan sama asia. Liian iso , normaaliin käyttöön ilman (mekaanista ahdinta auttamassa).

Kannattais ottaa nyt järki käteen ,jos ei tiedä mitä on tekemässä.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Suosittelisin jäseneksi rekisteröitymistä. Foorumilta aukeaa lisää tietoa luettavaksi.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Siis korjaan Garret gtx42r

Sulle riittää jo toho tavotteesee 3071 garrett.lompakollekkin sopiva vaihto ehto.
Kerta nyt niit rahoja päätit alkaa laskeen. Jos haluat HYVÄN 500hv koneen niin budjetiksi voit suoraan laskea yli 15k€.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

MitsuT sanoi
Sulle riittää jo toho tavotteesee 3071 garrett.lompakollekkin sopiva vaihto ehto.
Kerta nyt niit rahoja päätit alkaa laskeen. Jos haluat HYVÄN 500hv koneen niin budjetiksi voit suoraan laskea yli 15k€.

Mutta toisaalta samaan teholuokkaan pääsee myös noilla modatuilla Mitsun ahtimilla, säästää pakosarjassa, putkistossa yms :)
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

MakeM sanoi
Mutta toisaalta samaan teholuokkaan pääsee myös noilla modatuilla Mitsun ahtimilla, säästää pakosarjassa, putkistossa yms :)

Eikä heti halkea pakosarja :peukku
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

MitsuT sanoi
Sulle riittää jo toho tavotteesee 3071 garrett.lompakollekkin sopiva vaihto ehto.
Kerta nyt niit rahoja päätit alkaa laskeen. Jos haluat HYVÄN 500hv koneen niin budjetiksi voit suoraan laskea yli 15k€.

Millä helvetillä saa menemään 15k€ 500hv evon koneen tekemiseen?
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

mr ahtopaine sanoi
Millä helvetillä saa menemään 15k€ 500hv evon koneen tekemiseen?

Siten että ostaa vain parasta joka paikkaan ja teettää kaiken. Ei minusta mitään järkeä, mutta jos lompakko pullottaa niin mitäpä muuiden rahankäyttö minulle kuuluu.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

cubeqtio sanoi
Foorumilla tube87 - häneltä kyselee.

näyttäis olevan tällä kaverilla edelleen kaikki eväät tuon teholuokan moottoriin...varmaan sais sopu paketin kasattua :peukku
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

mr ahtopaine sanoi
Millä helvetillä saa menemään 15k€ 500hv evon koneen tekemiseen?


Niinku sanoin että jos haluaa HYVÄN koneen. Onhan nuita nähty mitkä on radalle paukkunu.
Kuivasumppuun maksaa osat jo useemman tonnin. Toki nehän voit pumppua myöten valmistaa itse. ite en ainakaa lähtis tekeen. Ku valmiinakin saa. Toho 15k€ joutuu viel koneen kasaan itse.
Yleensä kun tällasiakin harrastuksia kuin auto on. Niin lompakon pitää olla kunnossa!
Mut niinku sanoin jos HYVÄN haluaa. Kiina kamoilla saa sit halvemmallakin.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Riippuu mihin tähtää. Jos luotettavaa 500hp mitä voi rääkätä niin kyllä siitä saa maksaa.

Jos "Tiksimunkkia" ajelet ja teholaput haluat missä 500hp nii sitten pääset halvemmalla.

Garreting Gtx35 on kans aika häröstin. Itse soisin katseeni merten ylitse ja kokeilisin Precisionia. Oman kokemuksen mukaan pätevä ahdin.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

Mikä nyt sitten on hyvä kone. Ajoin monta vuotta rataa ihan perus Wiseco HD + Eagle + vakiokampura koneella ja loppuvaiheessa oli sen 500+ tehoa. Ja sen jälkeen uusi omistaja on ajanut puolitoista kesää lisää. Turbon pakopesän ja huohotusjärjestelmän kanssa oli ainoat ongelmat.

Minusta se oli/on ihan hyvä kone näillä näytöillä jo. Eikä muuten maksanut 15k.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

ast sanoi
Mikä nyt sitten on hyvä kone. Ajoin monta vuotta rataa ihan perus Wiseco HD + Eagle + vakiokampura koneella ja loppuvaiheessa oli sen 500+ tehoa. Ja sen jälkeen uusi omistaja on ajanut puolitoista kesää lisää. Turbon pakopesän ja huohotusjärjestelmän kanssa oli ainoat ongelmat.

Minusta se oli/on ihan hyvä kone näillä näytöillä jo. Eikä muuten maksanut 15k.
Noh, tuohon kommentoin vain sen että itsellä ei ainakaan olisi luottoa koneeseen jolla ei voi täysiä vetää kurviin kun öpaineet laskee kuin lehmän häntä..

Muuten olen kanssasi samaa mieltä että jos OSAA itse tehdä jotain, ja ymmärtää mikä on sopiva kokoonpano niin 15k€ ei saa menemään.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

ST sanoi
Noh, tuohon kommentoin vain sen että itsellä ei ainakaan olisi luottoa koneeseen jolla ei voi täysiä vetää kurviin kun öpaineet laskee kuin lehmän häntä..

Toisia pelottaa enemmän toisia vähemmän. Tuskin kukaan joka on nähnyt minut radalla uskaltaa väittää että olisin ajanut jotenkin muuten kuin täysillä oli mutka oikealle tai vasemmalle.

Öljynpaineet toki laskivat oikealle käännyttäessä. Koska tonneja ei ollut käytössä pienensin riskiä seuraavin toimenpitein: paras öljypohja vakioista (niissä on eroja), kaikki laakerivälykset mitattu huolellisesti ja tähdätty järkeviin arvoihin, Kiggly HLA, esteripohjainen kisaöljy ja ylitäyttö.

Näillä eväin mentiin ja tietääkseni mennään edelleen.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

ast sanoi
Toisia pelottaa enemmän toisia vähemmän. Tuskin kukaan joka on nähnyt minut radalla uskaltaa väittää että olisin ajanut jotenkin muuten kuin täysillä oli mutka oikealle tai vasemmalle.

Öljynpaineet toki laskivat oikealle käännyttäessä. Koska tonneja ei ollut käytössä pienensin riskiä seuraavin toimenpitein: paras öljypohja vakioista (niissä on eroja), kaikki laakerivälykset mitattu huolellisesti ja tähdätty järkeviin arvoihin, Kiggly HLA, esteripohjainen kisaöljy ja ylitäyttö.

Näillä eväin mentiin ja tietääkseni mennään edelleen.

;D
jep, täysillä olet ajanut. Ja niin uusi omistajakin tekee.. (olen nähnyt ja myös ollut kyydissä. auto kulkee!)
Radalla on aina riski että jotain hajoo. Useimmiten on kuitenkin kuskin taidot joka pettää...

retzki: mitä aiot tehdä tällä moottorilla/ autolla? Käydä dynossa ja saada teholaput ja se on sillä sipuli? vai onko tarkoitus ajaa sillä? Millaista ajoa?
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

MitsuT sanoi
Niinku sanoin että jos haluaa HYVÄN koneen. Onhan nuita nähty mitkä on radalle paukkunu.
Kuivasumppuun maksaa osat jo useemman tonnin. Toki nehän voit pumppua myöten valmistaa itse. ite en ainakaa lähtis tekeen. Ku valmiinakin saa. Toho 15k€ joutuu viel koneen kasaan itse.
Yleensä kun tällasiakin harrastuksia kuin auto on. Niin lompakon pitää olla kunnossa!
Mut niinku sanoin jos HYVÄN haluaa. Kiina kamoilla saa sit halvemmallakin.

Tässä nyt lienee se että eri ihmisillä on eri kriteerit "hyvälle". MitsuT tarkoittanee tässä konetta mikä useimpien kielenkäytössä täyttää ennemminkin "erinomaisen" (tms) vaatimukset ja varmasti maksaakin >15ke. Sellainen kone minkä valtaosa allekirjoittaa "hyväksi" irtoaa kyllä halvemmallakin.

Summa summarum, nyt kannattaisi omasta mielestäni:
1) liittyä jäseneksi ja lukea huolellisesti mitä suljetulla puolella on aiheesta juteltu
2) vaivautua kirjoittamaan tarkemmin siitä millaisen koneen haluat, mihin käyttöön ja kuinka paljon noin lähtökohtaisesti olisi budjetti -> voidaan antaa huomattavasti paremmin neuvoja

Väittäisin että näin toimimalla säästää sekä aikaa, hermoja että rahaa sen verran että pääsee "tuntipalkoille". :)
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

[elle] sanoi
;D
jep, täysillä olet ajanut. Ja niin uusi omistajakin tekee.. (olen nähnyt ja myös ollut kyydissä. auto kulkee!)
Radalla on aina riski että jotain hajoo. Useimmiten on kuitenkin kuskin taidot joka pettää...

retzki: mitä aiot tehdä tällä moottorilla/ autolla? Käydä dynossa ja saada teholaput ja se on sillä sipuli? vai onko tarkoitus ajaa sillä? Millaista ajoa?

Ajamiseen nämä vehkeet on tehty, mutta harvakseen radalla käyn ajelemassa! Tuo turbon valikoiminen on haastavaa, ehdotuksi tullu vaikk minkälaista kokeneilta kunmyös kädettömiltä! Kohta tyydyttävä greenii ja ottaa siitä kaikki irti kun sekin ylettää reippa 400poniin ja väännöt pysyy sopurajoissa
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Ajamiseen nämä vehkeet on tehty, mutta harvakseen radalla käyn ajelemassa! Tuo turbon valikoiminen on haastavaa, ehdotuksi tullu vaikk minkälaista kokeneilta kunmyös kädettömiltä! Kohta tyydyttävä greenii ja ottaa siitä kaikki irti kun sekin ylettää reippa 400poniin ja väännöt pysyy sopurajoissa

Sillä kerkee hienosti ja on nopea! :)

Sit kannattaa miettiä flexfuel asennusta samalla autoon.

Kuten Ast mainitsikin jo, niin perus eagle/wisecolla pääsee jo pitkälle ja ei suhteessa oo kovin arvokasta. Etenkin jos pitää vakiokampuran (kannattaa tarkastuttaa ja hoonauttaa jos tarvis). Oman maun mukaan sitten pitkillä kangilla tai ei. Longrodi (pitkäkankinen) parantaa kankikulmaa koneessa.

Esimerkki RossSportin longrodi: http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=473821

Saa niitä muiltakin ja ihan Suomestakin kunhan ottaa oikeenlaiset männät ja kanget eli männän tappi korkeemmalla ja pitemmät kanget.

Itselläni Manley i-kanget, manley kampura ja CP männät.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

retzki sanoi
Ajamiseen nämä vehkeet on tehty, mutta harvakseen radalla käyn ajelemassa! Tuo turbon valikoiminen on haastavaa, ehdotuksi tullu vaikk minkälaista kokeneilta kunmyös kädettömiltä! Kohta tyydyttävä greenii ja ottaa siitä kaikki irti kun sekin ylettää reippa 400poniin ja väännöt pysyy sopurajoissa

Greenillä (HTA73) 463hp E85:lla, kohtuupaineilla (1,5). Maailmalla ajavat noilla 2-2,5bar. Jos sisuskalut kunnossa, niin etanolilla yli 500hp ahdin. Herää 500rpm myöhemmin kuin (ysin)vakio.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

artova sanoi
Greenillä (HTA73) 463hp E85:lla, kohtuupaineilla (1,5). Maailmalla ajavat noilla 2-2,5bar. Jos sisuskalut kunnossa, niin etanolilla yli 500hp ahdin. Herää 500rpm myöhemmin kuin (ysin)vakio.

Ei ollenkaan huono kadulle , mutta tuon spoolin takia suosittelin Whitea. Molemmat ok , kuten aina nyt voi tehdä valinnan millaisesta autosta tykkää.

Millä nokilla Artsi tuo sun auto ? (en muista)

Nokilla ja pakosarjalla voi saada jotain spooliin aikaiseksi ,mutta melko marginaalisesti , toki arvot muuttuvat käyrässä.

Mutta kuten todettu , pieni turbo sopivilla nokilla , ei ole mikään jäätävän tehokas ,mutta erittäin mukava ajella ja käyttää. HKS:ää en nyt ole tähän keskusteluun tuonut ,koska se leipoo "ylipaineilla" ja saatavuus voi olla heikkoa.
 
Vs: Evolution 6 400-500hp viritys kokoonpanoa?

-JP- sanoi
Ei ollenkaan huono kadulle , mutta tuon spoolin takia suosittelin Whitea. Molemmat ok , kuten aina nyt voi tehdä valinnan millaisesta autosta tykkää.

Millä nokilla Artsi tuo sun auto ? (en muista)

Nokilla ja pakosarjalla voi saada jotain spooliin aikaiseksi ,mutta melko marginaalisesti , toki arvot muuttuvat käyrässä.

Mutta kuten todettu , pieni turbo sopivilla nokilla , ei ole mikään jäätävän tehokas ,mutta erittäin mukava ajella ja käyttää. HKS:ää en nyt ole tähän keskusteluun tuonut ,koska se leipoo "ylipaineilla" ja saatavuus voi olla heikkoa.

Vakionokathan tuossa mun pirssissä. Itseäni ei tuo 500rpm muutos haitannut yhtään, en muutenkaan ole tottunut kiusaamaan moottoria pienillä kierroksilla. Ja mahdollisesti vääntöhuipun myöhästyminen auttaa vakio alakerran kestävyyttä. Niin ja kulutus normiajossa putosi vähintään litralla ahtimen vaihdon jälkeen tai sit tuo map ohjaus teki sen. Mä tykkään moottorista tuollaisena :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom