evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
joo eli kävi niin että jako pääsi hyppäämään kun tasapaino-akselin hihna meni poikki ja päätti sieltä mennä vielä jakopään väliin niin puristus paineet mitattuamme totesimme tuloksen tälläiseksi 1 sylinteri 12bar, 2 sylinteri 11,5bar, 3 sylinteri 12bar ja 4 sylinteri 6bar. jonka jälkeen kansi kävi koneistamossa ja sinne vaihdettiin tarvittavat hilppeet mm. 1 imuventtiili, venttiilinohjurit sekä venttiilivarren kumit ja nyt kun laitoin koneen nippuun ja jakopään kasaan uusilla osilla niin kone kyllä starttaa hienosti ja kaikki varoitusvalot syttyy mittaristoon niinkuin pitääkin ja sammuu hetken päästä mutta jostain syystä ei tule kipinää eikä bensaa ja silloin kun auto hajosi niin se tapahtui niin että kiihdytyksessä yht'äkkiä kierrokset noin 3000rpm kohdalla putkesta kuului kova pamaus kun bensa paloi putkessa ja kone sammui lennosta, starttasi kyllä silloinkin hienosti mutta ei edes luvannut. nyt on tarkastettu maadoitukset, sulakkeet ja kaikki liittimet uudestaan eikä niissäkään ole ollut mitään sanomista ja tilanne on edelleen sama ettei edes lupaa yhtään. :seina
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Oisko kampiakselin asentotunnistin saanut siipeensä siinä rytäkässä kun hihnat meni kappaleiks?
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

jos jako ja muut on varmasti kohdallaan niin kaikki liittimet käy vielä läpi ja sit lue vikakoodit...
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Tapahtuuko kierroslukumittarissa mitään startattaessa?

Onko nokka-akselin asentotunnistimen sylinteri oikein päin nokassa kiinni, sen voi laittaa 180 astetta väärin.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

kampiakselin asentotunnistimesta ei ole tietoa että onko mennyt rikki ja nokka-akselin asentotunnistin on katsottu 2 kertaan läpi ja pitäisi olla oikein päin kun katsottiin manuaalista vielä varmistukseksi. en ole tajunnut katsoa kiekkamittaria startatessa mutta huomenna täytyy tsekata se ja sitten vielä vähän yleismittarilla mittailla antureita että onko ok. voiko niitä vikakoodeja muuten lukea millään muulla kuin evoscanilla kun en omista kyseistä kapinetta? hemppiksen kanssa tänään koitettiin jollain yleismallisella autel merkkisellä vikakoodin lukijalla kattoa niitä koodeja mutta ei oikein saatu mitään tolkkua ja hemppis voi vielä halutessaan tarkentaa että mitä se oikein sitten näytti :nykii
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
hemppiksen kanssa tänään koitettiin jollain yleismallisella autel merkkisellä vikakoodin lukijalla kattoa niitä koodeja mutta ei oikein saatu mitään tolkkua ja hemppis voi vielä halutessaan tarkentaa että mitä se oikein sitten näytti :nykii

Eipä se paljoo muuta näytelly ku ecun, abs yksikön piirien numeroita ja malleja, vikakoodeja ei löytynyt
Mitenku mulla jäi semmonen muistikuva että kiekkamittari ei ois liikahtanu starttauksessa ???
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

jep, tais jäädä hemppiksellä oikee muistikuva ku just tulin tallille ja täältä kirjottelen ni eihän se saatana liiku mihinkään startatessa... mitäs jos mä nyt kumminki kääntäsin sen nokka-akselin asentotunnistimen toisin päin jos se ois kumminki väärinpäin mikäli toi voi johtua siitä
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Eiku toi johtuu just kampiakselin asentotunnistimesta...
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

no voiiii vi**U... voikohan siinä olla mitään mahdollisuutta että se on nyt jotenkin väärin asennettuna sinne kun jouduttiin irrottamaan se tuossa temmellyksessä? sitä levyähän sinne ei väärin periaatteessa saa kun siellä on se lovi sille ellei sitä sitten laita toisin päin...
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
no voiiii vi**U... voikohan siinä olla mitään mahdollisuutta että se on nyt jotenkin väärin asennettuna sinne kun jouduttiin irrottamaan se tuossa temmellyksessä? sitä levyähän sinne ei väärin periaatteessa saa kun siellä on se lovi sille ellei sitä sitten laita toisin päin...


Tuon kampiakselin tunnistimen pystyi muistaakseni mittaamaan siitä liittimestä joka on tuon venakopan päällä olevan muovisuojan alla. Siellä ei ole tulpanhattujen lisäksi kuin yksi liitin ja se on juurikin tuon kampiakselin asentotunnistimen litiin. Yritän tässä ettiä niitä arvoja joita pitäs tulla konetta "cränkätessä".
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

niin eli oliskos kellään antaa mitään arvoja mitä kampiakselin asentotunnistimen ja nokka-akselin asentotunnistimen pitäisi näyttää kunnossa ollessaan? mittaamiseen liittyvät vinkit otetaan myös vastaan ???
EDIT: kattelin tuolta obd.fi sivuilta tuota evoscan ohjelmaa eli jos tilaan nämä tuotteet alla olevista linkeistä niin näillä pitäisi sitten päästä evo 4 vikakoodit lukemaan? enkä sitten tarvitse muuta kuin läppärin noiden lisäksi (löytyy jo)
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=99&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=44&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
niin eli oliskos kellään antaa mitään arvoja mitä kampiakselin asentotunnistimen ja nokka-akselin asentotunnistimen pitäisi näyttää kunnossa ollessaan? mittaamiseen liittyvät vinkit otetaan myös vastaan ???
EDIT: kattelin tuolta obd.fi sivuilta tuota evoscan ohjelmaa eli jos tilaan nämä tuotteet alla olevista linkeistä niin näillä pitäisi sitten päästä evo 4 vikakoodit lukemaan? enkä sitten tarvitse muuta kuin läppärin noiden lisäksi (löytyy jo)
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=99&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=44&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29

En perkele löydä mistään niitä arvoja vaikka itelläni ne oli kyllä kun vikaa etsin, jostain "wsm":ästä ne kaivoin mut nyt en löydä niitä vaikka kuinka etsin.
Täytyy yritää kaivaa huomenna autotallista kun tuli tulostettua silloin tuo paperiversio.

Ja kyseisillä palikoilla saat evoscannin toimimaan ( pystyt lukemaan tiedot eculta/aycltä/abs) kyseisellä kaapelilla esim. ecun ohjelmointi ei onnistu.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

selvä, kiitos tiedoista täytyykin laittaa ens viikolla tilaukseen :peukku mut koita ny viel löytää ne arvot ni pääsee taas eteenpäin ku ei viittis huvikseen ostella uusia antureita ku veikkaan ettei ne oo mitään ilmasia.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
selvä, kiitos tiedoista täytyykin laittaa ens viikolla tilaukseen :peukku mut koita ny viel löytää ne arvot ni pääsee taas eteenpäin ku ei viittis huvikseen ostella uusia antureita ku veikkaan ettei ne oo mitään ilmasia.

Anturi maksaa 133 euroa ja sen vaihtamiseksi pitää purkaa jakopäätä kohtuu paljon. Maahantuojalla kaksi hyllyssä tällä hetkellä, aamulla oli kolme ennen kuin tilasin yhden :)

Anturin mittaus näin ulkomuistista, löytyy WSM:n fuel osasta.

Liitin irti ja mittaus auton puolelta:
- yksi johtimista pitää olla yhdessä maan kanssa
- yhdessä pitää näkyä akkujännite kun virrat päällä
- yhdessä pitää näkyä noin 5V kun virrat päällä

Liitin kiinni, laita vaikka nuppineula johdon vierestä liittimeen:
- sinisessä johtimessa pitää näkyä startattaessa 0.4 - 4.0 V vaihteleva jännite (anturista tulee kanttiaaltoa)
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Mikä tuossa vikakoodien luvussa niin vaikeaa on?

Ota vaikka paperiklemmari, vääntele se suoraksi, katso korjaamomanuaalista diagnostiikkapistokkeen pinnit 1 SEKÄ 4 (jotka yhdistämällä saat vikavalon vilkkumaan) ja yhdistä pinnit paperiklemmarilla.

12 airflow sensor system
13 intake air temp system
14 tps
21 coolant temp sensor
22 crank angle sensor
23 cam sensor
24 vechicle speed sensor
25 barometric pressure sensor
31 detonation sensor system
41 injection system
44 ign coil/power transistor system
64 alternator fr terminal system

ayc codes are different
ayc codes:4/5/6
12 power supply open or short circuit
21 fr right wheel speed sensor open or short circuit
22 fr left wheel speed sensor open or short circuit
23 rear right wheel speed sensor open or short circuit
24 rear left wheel speed sensor open or short circuit
25 wrong diam tyre
26 faulty wheel speed sensor
31 steer sensor system(st1,st2,stn)open circuit
32 steer sensor stn short circuit
33 steer sensor stn system
34 steer system st1 st2 short circuit
41 tps open or short circuit
51 longitudinal acc sensor open or short circuit
52 longitudinal acc sensor
56 lateral acc sensor open or short circuit
61 stop lamp switch system open-circuit
65 abs monitor system open or short circuit
71 proportioning valve system open or short circuit
72 directional control valve right open or short circuit
73 directional control valve left open or short circuit
81 ayc relay system open or short circuit
82 electric pump system
83 electric pump system


Jos kaikki valot vilkkuu samaan tahtiin, vikakoodeja ei ole tallentunut.

Yhdistä diagnostiikkaportin pinnit 1 sekä 4. Käännä virrat ON- asentoon. Lue vikakoodit; pitkä väläys (kymmenet), lyhyt väläys (yksiköt). Esim -PITKÄ- -LYHYT- -LYHYT- välähdykset kertoo vikakoodin olevan 12.

Vikamuistin tyhjennys onnistuu helpoiten irroittamalla akku n. 15 sekunniksi. Uudelleen käynnistäessä on hyvä huomioida että moottorin tyhjäkäynti voi seilailla hieman n. 1-15min, moottorinohjaus opettelee tyhjäkäynnin uudelleen.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Itselläni ei jäänyt vikakoodia kampiakselin asentoanturista vaikka manuaalin mukaan pitäisi jäädä yli 4 sekunnin starttauksella. Anturi on kuitenkin oletettavasti rikki kun siitä puuttuu noin 1 mm materiaalia (kampiakselin pultti löysällä, ei crankwalk tällä kerralla sentään...)
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

kiitos suuresti avuista mutta jos jollain olisi vielä jotain kuvaa diagnostiikkaportin pistokkeesta missä numeroitu pinnit kun en löytänyt noista koneella olevista manuskoista mitään apuja tuohon tällä kertaa.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
kiitos suuresti avuista mutta jos jollain olisi vielä jotain kuvaa diagnostiikkaportin pistokkeesta missä numeroitu pinnit kun en löytänyt noista koneella olevista manuskoista mitään apuja tuohon tällä kertaa.

Ota taskulamppu käteen ja katso tarkkaan. Liittimessä pinnit on numeroitu.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

joo eli tossa yritin tulkita vikakoodia tuolla twilightin mainitsemalla tavalla ni mikäli olen oikein ymmärtänyt/laskenut niin vikakoodiksi paljastuu 22 :-X
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
joo eli tossa yritin tulkita vikakoodia tuolla twilightin mainitsemalla tavalla ni mikäli olen oikein ymmärtänyt/laskenut niin vikakoodiksi paljastuu 22 :-X

Voila! 22 Crank angle sensor.

:peukku :driverjdm
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

eli jos oikein olen ymmärtänyt niin 4 ensimmäistä väläystä tulkitaan ainoastaan koska sehän muuten jatkaa sitä rumbaa niin kauan kuin virrat on päällä. sieltähän tuli tälläiset: pitkä, lyhyt, pitkä, lyhyt ja absien ja ayc valo vilkkui vuorotahtiin
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Mä taisin sanoo jotai siittä anturista jo aiemmi ilman testereitäkin ::)
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Jep, mahdollisesti toistaa koodia 11 jos noin välkyttää. Olen kyllä sitä mieltä että Evoscannia kehiin niin näkee aika paljon. Esimerkiksi itselläni ei vikakoodia, mutta kampiakselin asentoanturi oli rikki. Evoscannilla näki heti että kierrosluku on 0 startattaessa joten vika paikallistui kampiakselin asentoanturiin.
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

evoscan lähtee tilaukseen heti kun obd.fi sivustolla on saatavilla sitä evoscan usb adapteria kun tällä hetkellä tuote on tiläpäisesti loppu :)
EDIT: mitähän tuo koodi 11 mahtaisi edes tarkoittaa mikäli sitä nyt toistaa.. ???
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Katso se koodi vielä uudelleen.

Sekvenssi on seuraava:
- 3 sekunnin tauko
- kymmenet, valo päällä 1.5 sekuntia ja pois päältä 0.5 sekuntia (=pitkä)
- 2 sekunnin tauko
- ykköset, valo päällä 0.5 sekuntia ja pois päältä 0.5 sekuntia (=lyhyt)

Testaus tapahtuu maadoittamalla 1-pinni liittimestä.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

joo eli tässä on nyt videota teille että tulkitkaa te fiksummat, tämä vikakoodien luku tehty twilightin ohjeiden mukaan (yhdistetty diagnoosipistokkeen pinnit 1 ja 4)
http://www.youtube.com/watch?v=21vYP6G9lP8
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

2 pitkää, 2 lyhyttä -> 22 eli se kampiakselin asentotunnistin.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

no hyvä sitte sillä huomenna saan uuden asentotunnistimen että sitten pääsee koittamaan auttoiko :)
EDIT: tulin just kotiin ja kattelin ton videon uudestaan niin itseasiassa kyllä jopa minäkin nyt näin selvästi että vilkutti 2 kertaa pitkän ja 2 kertaa lyhyen ;D voi olla että aikasemmin menin vaan sekasin noista kaikista vilkkuvista valoista kun ei mulla nyt muutenkaan aina kaikki valot niin kirkkaasti loista tuolla vintillä ::)
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

Tarkista vielä asentotunnistimen johto ja kokeile tarvittaessa kääntää asentotunnistin toisinpäin
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

noniin nyt rupes toimimaan eli kampiakselin asentotunnistin siellä oli rikki :) ihme ettei huomattu aikasemmin kun jouduttiin vielä irrottamaan se että saatiin pois se levy sieltä mitä se lukee kun piti sinne jotain tehdä... ::) ohessa vielä kuva siitä että ihme ettei ihan rokannut niinku piti ;D
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

Tuosta puuttuu aika paljon enemmän kuin omastani eikä sekään enää toiminut :)
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

ihmeteltiin kyllä silloin jakopäätä kasatessa että mistä on tullut siihen lattialle jakopaan alapuolelle sellanen pieni neliön muotonen magneetti mikä oli aika voimakkaan olonen mutta päätettiin sekin jättää sitten siihen eikä pohdittu enempää ;D
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen)

maurichia sanoi
noniin nyt rupes toimimaan eli kampiakselin asentotunnistin siellä oli rikki :) ihme ettei huomattu aikasemmin kun jouduttiin vielä irrottamaan se että saatiin pois se levy sieltä mitä se lukee kun piti sinne jotain tehdä... ::) ohessa vielä kuva siitä että ihme ettei ihan rokannut niinku piti ;D

"pikkupalanenhan" siitä vaan puuttuu... :D
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

en oikein ymmärtänyt että mitä tuo mittaristossa tarkoitti ku vain vilkkui että mikä vikakoodi se on? ohessa linkki.
http://www.youtube.com/watch?v=kvK-_vdrAWE ;D
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

evo4 sanoi
en oikein ymmärtänyt että mitä tuo mittaristossa tarkoitti ku vain vilkkui että mikä vikakoodi se on? ohessa linkki.
http://www.youtube.com/watch?v=kvK-_vdrAWE ;D

Tarkoittaa että ei vikoja.
 
Vs: evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

okei, kiitoksia tiedosta. luulin että siellä olis vikaa ku se on toosi huono käynistymään sellanen yrittää käynistyä ja sit se hiljenee 5 sec. ja sit yht. äkkii lähtee käyntii. akku on hyvä, tulpat vaihdettu. mietin et olisko vika kampiakselin tunnistimessa? että se ei ymmärrä koska pitää antaa kipinää? :nykii
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

Moro! Kysellääs tässä kun ei muualta haulla silmään sattunut. Eli millanen homma toi kampiakselin asentotunnistin on vaihtaa? Mitä kaikkea joutuu purkamaan?
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

ite en kyllä tota omaani vaihtanut kun oli silloin muita kiireitä mutta ainakin se johto kun se meni jotenkin siitä ohjaustehostimen pumpun välistä niin jos ei johtoa halua katkaista ja liittää uudelleen niin ohjaustehostimen pumppua on ainakin vähän irroitettava, sitten oikealta puolelta eestä toki eturengas/sisälokari että pääsee käsiksi sinne... ja jakopäätäkin ehkä en nyt enää aivan tarkkaan muista...
EDIT: niin kylhän sieltä joutu vissiinki sen jakopään remmin siirtämään sivuun että pääs käsiks...
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

Ohjaustehostimen kiinnityskorvake pitää irrottaa että johdon saa tulemaan välistä ja uuden oikeaan paikkaan. Hihnan löysentäminen ruuvaamalla kiristin kasaan M8 kierretangolla saattaa riittää, muttta kyllä siihen saa pari iltaa palamaan jos ensimmäistä kertaa tekee. Melkein sama homma kuin jakohihnan vaihto. Ja kannattaa varoa ettei se hihna pääse hyppimään yli jos sen ottaa löysälle.

Kampiakselin tunnistin oireilee mm. siten että Evoscan näyttää kierrosluvuksi 0 startattaessa. Ja pystyy sen muutenkin mittaamaan workshop manuaalin ohjeiden mukaan ainakin jos on oskilloskooppi.
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

Jatkan nyt tähän kun ilmeisesti tuo kampiakselin asentotunnistin itselläkin petti, löytyy sitten samasta threadista mahdollisesti muille.

Auto tosiaan sammui ja tiputti kierrokset nolliin, tämän jälkeen kun koitti startata pyöritti kyllä mutta ei ees antanut elon merkkejä. Tuli testattua tuleeko kipinää, ei miltään tulpalta tullut mitään, bensa kyllä haisi niin sitä näytti saavan. Tuli tuon jälkeen otettua miinusnapa jo irti eikä tullut mieleen koodeja lukasta.

Muutama tunti tuon jälkeen annoin viimisen starttauksen autolle ja lähtikin vaivalloisesti käyntiin, tyhjäkäyntiä kävi kuitenkin ihan täysin normaalisti ja nätisti. Tämän jälkeen tuli meinasin kääntää auton ympäri niin saa paremmin trailerille sitten niin sammu samantien oikeastaan kun sai liikkeelle, melkein heti starttauksen jälkeen pariin otteeseen saikin nauttia auton sammumisesta. Loput menikin sitten työntäen että sai sopivasti ton, jaksanut enää kiusata tota sen enempään.

Ei näyttänyt kiekkamittarissakaan mitään tapahtuvan kun tota vikaa pohtisin.

Tänään tuli sitten luettua vikakoodit kun em. tapahtui perjantaina, 22 vilkuttelee itsellekin koodiksi 2x pitkä ja 2x lyhyt väläys, samanmoisesti kun videossa täälläkin oli.

Moottorina tosiaan Evo 6.5, lähinnä mietin kuinka yleinen tämä asentotunnistin vika on Evo 5 eteenpäin? Brittien forumeilta saanut hieman ristiriitaista tietoa, toiset sanoo että hyvinkin yleinen ja toiset sanovat taas että ei ole yleinen, ilmenisi lähinnä silloin kun olisi ystävämme crankwalk kylässä. Jenkkien forumeilla taas suhteellisen monella ollut tota hajoamista niiden Evo 8-9 aika reilustikin, ainakin viestin perusteella.

Itse en jaksa uskoa mihinkänä crankwalkiin että olisi sen takia tuo hajonnut, autossa kuitenkaan mitään muita siihen viittaavia oireita ollut aikaisemmin tai ylimääräsiä ääniä tai muita vastaavia mitä täältäkin saanut lukea. Eikä selvinnyt monesta britti/jenkkien forumin aiheestakaan että olisi muuta vikaa ollut kun tuo anturin hajoaminen vain. Tokihan se ilmeisesti nyt olisi varmuudeksi hyvä samalla mitata.

Mikä tuon siis voi hajottaa näissä Evo 5-> moottoreissa eteenpäin yleisimmin? Ikä? Kuumuus? Joku muu paitsi tuo crankwalk?


:eek:fftopic

Otsikkoa vois varmaan muuttaa kampiakselin asentotunnistinta enemmän kuvaavaksi kun tässä on siitä suurimmaksi osaksi keskusteltu(?)
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

Voisko TP-akselin hihnan rikkoutuminen hajottaa sen?
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

En usko että ainakaan itsellä olis mennyt, toi kuitenki mukavalla voimalla ilmeisesti tosta napsahtaa, sen mitä olen lukenut. Ei myöskään tosiaan ainakaan itsellä ollut mitään poikkeavia tärinöitä, ääniä taikka merkkejä ton rikkoutumisesta mitä olisi tuohon voinut yhdistää, voihan se toki olla että tuokin on levinnyt, toivottavasti ei. Mutta ilmeisesti toi hajottaa myös ainakin hyvin suurella todennäköisyydellä ton tunnistimen.
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

janza sanoi
Mikä tuon siis voi hajottaa näissä Evo 5-> moottoreissa eteenpäin yleisimmin? Ikä? Kuumuus? Joku muu paitsi tuo crankwalk?

Eikös tuo ole ihan normaalisti kuluva osa?, samanlailla ku bemareissakin näitä menee ja muissakin mitsuissa? (asentotunnistimet nuin yleensä?)
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

J. Puhakka sanoi
Eikös tuo ole ihan normaalisti kuluva osa?, samanlailla ku bemareissakin näitä menee ja muissakin mitsuissa? (asentotunnistimet nuin yleensä?)

Tässä uskossa ite olen elänyt. CA18DET nissaneissahan noi on järjestään joka toisessa rikki, ei nyt tähän liity mutta tohon bemariin rinnastaen. Onhan moottorilla kuitenkin sen 10v ikää / 130tkm ja jakopää kyllä vaihdettu kaikkineen 40tkm sitten suunilleen.
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

Eipä sitä tälläkään kertaa menty uskon voimalla, hippien hommaa :reality.

Harrihan sen oikein veikkasi ;).

TP-akselin hihnasta puuttui hampaita 10cm matkalta, kaikki muuten kyllä kondiksessa eli sen verran onnea nyt oli matkassa. Asentotunnistinkin ilmeisesti ok mutta siellä oli pari hampaan palasta häiritsemässä, eli vaihtoon sekin nyt kuitenkin varmuudeksi niin ei ainakaan pitäis alkaa oireilemaan myöhemmin. Eli hihna ja varmuudeksi tp-akselin kiristinrulla vaihtoon. Saa sitten avata uusiksi myöhemmin kun vaihtaa kaikki vielä kertaalleen muita jakopään hilppeitä myöden.

Saakin sitten pohtia miksi tosta oli hampaat lähtenyt, parempi tosin sekin kuin katkeaminen.
 
Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!

janza sanoi
Eipä sitä tälläkään kertaa menty uskon voimalla, hippien hommaa :reality.

Harrihan sen oikein veikkasi ;).

TP-akselin hihnasta puuttui hampaita 10cm matkalta, kaikki muuten kyllä kondiksessa eli sen verran onnea nyt oli matkassa. Asentotunnistinkin ilmeisesti ok mutta siellä oli pari hampaan palasta häiritsemässä, eli vaihtoon sekin nyt kuitenkin varmuudeksi niin ei ainakaan pitäis alkaa oireilemaan myöhemmin. Eli hihna ja varmuudeksi tp-akselin kiristinrulla vaihtoon. Saa sitten avata uusiksi myöhemmin kun vaihtaa kaikki vielä kertaalleen muita jakopään hilppeitä myöden.

Saakin sitten pohtia miksi tosta oli hampaat lähtenyt, parempi tosin sekin kuin katkeaminen.

ei ollu veikkaus ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom