Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Tuossa kun tuli muualla aiheissa ilmi että evon penkkien madallus on hyvä "modi" ja itsekin olen ko. asiaa juuri tekemässä niin saatan teettää sinne uudet sovituspalat.
Samallahan niitä tulis ehkä useempiakin.

http://forums.evolutionm.net/evo-how-tos-installations/325996-how-install-binary-recaro-seat-lowering-brackets.html


Tavoite siis tämä: (kuvista näkee muutoksen)

http://forums.evolutionm.net/vendor-service-parts-tuning-review/398486-binary-seat-lowering-brackets-review.html


valmiiita näkyy löytyvän aika kalliilla mielestäni: (tohon vielä tullit)
http://www.ebay.com/itm/Mit-Evolution-Evo-7-8-9-Seat-Race-Lowering-Bracket-Pair?item=140440233480&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7292253099317850830
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Alustavasti kiinnostunut...
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Tarvii zoomailla et riittäisikö pelkkä takimmaiste kiinnikkeide uusiminen eli pepun madallus ;D
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Harri K sanoi
Tarvii zoomailla et riittäisikö pelkkä takimmaiste kiinnikkeide uusiminen eli pepun madallus ;D

Mahtaa silloin jäädä painamaan reisiä turhan paljon?
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Biim sanoi
Mahtaa silloin jäädä painamaan reisiä turhan paljon?
Pitää kattoo millaset ne etummaiset vakiot on että voiko niitä taivuttaa. Mulla tarve nimenomaan on saada persausta alemmas ku reidet on "ilmassa". 2 sentin laskukin takana vois olla ok..
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Harri K sanoi
Pitää kattoo millaset ne etummaiset vakiot on että voiko niitä taivuttaa. Mulla tarve nimenomaan on saada persausta alemmas ku reidet on "ilmassa". 2 sentin laskukin takana vois olla ok..

Sama ongelma täällä. tarvis kanssa peräpäätä pistää alespäin.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Aika heiveröisiltä näyttää,varsinkin nuo ebayn osat,kun vertaa noihin alkuperäisiin,joissa pokkaukset jäykistämässä.
Kun tuo turvavyön lukko näyttää olevan penkissä kiinni,niin kolari tilanteessahan noihin penkin kiinnikkeisiin suuntautuu aika kovat voimat?
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Tunari-82 sanoi
Aika heiveröisiltä näyttää,varsinkin nuo ebayn osat,kun vertaa noihin alkuperäisiin,joissa pokkaukset jäykistämässä.
Kun tuo turvavyön lukko näyttää olevan penkissä kiinni,niin kolari tilanteessahan noihin penkin kiinnikkeisiin suuntautuu aika kovat voimat?

Mietin kanssa ihan samaa. En lähtis kyllä ite tekemään nuin.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Juu ihan Ebay:n tasoa ei tule oleen vaan jotain ~5mm lattaa mistä tehdään laserilla jos tehdään!
Riippuu mitä paksuutta siel mahtuu oleen. Kunha täs alan irrottaa penkin niin näkee mitä tehtävissä.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

heh, taas kiinapaskaa(?) saa $60 ja orkkikset jotain $79. Kyllä kannattaa säästää ;D
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Itseä kiinnostaisi myös hyvin paljon, mahtaa olla kolmosessa vaan vähän erilaiset kiinnikkeet?
Varsinkin tällä 195cm pituudella melko perseestä tuo vakiokorkeus, rattia on tuotu jo 113mm lähemmäs yhteensä. Ainoa ongelma on enää pää katossa ja reidet ilman tukea.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

J. Puhakka sanoi
heh, taas kiinapaskaa(?) saa $60 ja orkkikset jotain $79. Kyllä kannattaa säästää ;D

olhan ne 140dollaria pari..siihen postit päälle + tullit ni on mielestäni aika kalliita levynpalasia...
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Kolmosessa on siis tälläiset kiinnitykset:

kiinnikkeet.jpg


kiinnike_taka.jpg


kiinnike_taka2.jpg


Etukiinnikettä ei ilmeisesti siis voi laskea, koska kisko ei kuitenkaan mahdu lähemmäs tuota palkkia, mutta takaa saattaisi mahtua tuonne kiinnikkeiden väliin jonkin verran alemmas. Pitää myös katsoa minkälaiset raudat on penkin ja kiskon välissä, jos niistä saisi mahdollisesti myös nipistettyä hieman.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Asiahan ei minulle vars. kuulu mutta mites pidemmän matkan ajomukavuus? Huononee entisestään varsinkin pitkäjalkasille?
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Harri K sanoi
olhan ne 140dollaria pari..siihen postit päälle + tullit ni on mielestäni aika kalliita levynpalasia...

140 usd sisälti jo postit tuon sivun mukaan, kattoin eka näemmä yhden penkin hintaa:
http://www.binaryeng.com/products%20-%208%20brackets.html
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

mystinengalant sanoi
Asiahan ei minulle vars. kuulu mutta mites pidemmän matkan ajomukavuus? Huononee entisestään varsinkin pitkäjalkasille?

Ei ainakaan mielestäni huonontunut. Ratin sai kerrankin pistää alimpaan asentoon, että istuu hyvin käteen.

Mulle noi kopiot tuli suoraan postilaatikkoon ilman alveja tai tullia.Tuuria :) Jäi silloisella hinnalla/kurssilla johonkin 70e hujakoille pari toimitettuna. Oli kyllä mielestäni arvokkaita levynpalasia, mutta ihan siististi taivutetut ja leikatut. Kuvassa näyttää pahemmalta ;)
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

mystinengalant sanoi
Asiahan ei minulle vars. kuulu mutta mites pidemmän matkan ajomukavuus? Huononee entisestään varsinkin pitkäjalkasille?

Mitä mahdat tarkoittaa? Ainakin jos pelkästään takaosaa madaltaa, niin luulisi paranevan kun jaloille saa enemmän tukea.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

mystinengalant sanoi
Asiahan ei minulle vars. kuulu mutta mites pidemmän matkan ajomukavuus? Huononee entisestään varsinkin pitkäjalkasille?
No nyt mulla just pidemmän matkan päälle ei onnistu ajo "rennosti" kun reidet ei lepää penkis mitekää vaikka kuinka eteen tunkee monoa...
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Tuollainen 250km evon penkissä,tälläiselle 187cm pitkälle rimppakintulle on kyllä ihan maksimi,loppumatkasta ei tiedä oikein enään että kuinkapäin olisi,vielä kun ei ole vakionopeudensäädintä.
Omegalla olen ajanut 500km "yhdeltä istumalta" pois lukien parit kusitauot p-paikalla.
Tuo evon ajoasento on kai hierottu pienen japanialaisen mitoille.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Itellä taas ei ole ollut ongelmia ajaa useampaan kertaan yli 1200km/12-13h siivuja Euroopan halki yhteen soittoon tankkaustauoilla ja ilman vakkareita. Evon penkki on mielestäni ollut ihan mainio istua noilla pidemmilläkin matkoilla. Pituutta kuskilla on n.185 cm. Taitaa kuitenkin olla melko yksilöllisiä nuo erot. Itse haen istuimen madalluksella ihan muita asioita kuin istuinmukavuutta tai luksusta, johon tämä auto on jo lähtökohtaisesti hiukan hakoteillä.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Tarzi sanoi
Itellä taas ei ole ollut ongelmia ajaa useampaan kertaan yli 1200km/12-13h siivuja Euroopan halki yhteen soittoon tankkaustauoilla ja ilman vakkareita. Evon penkki on mielestäni ollut ihan mainio istua noilla pidemmilläkin matkoilla. Pituutta kuskilla on n.185 cm. Taitaa kuitenkin olla melko yksilöllisiä nuo erot. Itse haen istuimen madalluksella ihan muita asioita kuin istuinmukavuutta tai luksusta, johon tämä auto on jo lähtökohtaisesti hiukan hakoteillä.
Juu ysin penkki onkin "luksusta" seiskan kapeesee verrattuna ;)
Kapeus tekee jo sen että haluaa myös tukea reisille mielellään, kun ei saa jalkoja "leveälle" helpostikaan.
Eilen en ehtiny viel ottaa penkkiä irti ja tehdä mitotuksia, mut josko täs lähipäivinä...
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Mites CP9A korisiin madalluslätkiä, vois kiinnostaa? Itest on kyl ihan hyvältä penkit tuntunu ajossa, jotenki alkanu vaa tuntuu et aika korkeel ollaa. Oon kyllä vissiin melki "japanin mitois" ~170cm, et näinköhä näkis sit enää ratin takkaa... ;D Hmm mites säädettävän korkeuden askartelu? :p
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

ola sanoi
Mites CP9A korisiin madalluslätkiä, vois kiinnostaa? Itest on kyl ihan hyvältä penkit tuntunu ajossa, jotenki alkanu vaa tuntuu et aika korkeel ollaa. Oon kyllä vissiin melki "japanin mitois" ~170cm, et näinköhä näkis sit enää ratin takkaa... ;D Hmm mites säädettävän korkeuden askartelu? :p

Ainahan prikoilla vähän saa säädettyy ylemmäs takas... riippuen toki pultin ylettymisestä.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Onko tämä edennyt mihinkään? Itseä houkuttaisi kovin, mutta mitä nyt katselin uudemman kerran niin kolmosessa olis niitattu kiskoihin nuo kiinnikkeet?
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

En ole ehtiny ku omaki auto seissy 2vkoo taas... ensi iskarien yläpäät kuntoon niin sitte ehdin pureutua penkin rautoihin.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Tuli tässä melekein 1.5kk ajeltua calibralla ja sitten istahdin taas evoon,niin oli kyllä niinkuin pakettiautoon olisi istunut,miksihän ne on tehtaalta noin korkealle jätetty.
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Tunari-82 sanoi
....miksihän ne on tehtaalta noin korkealle jätetty.
Jotta japsipoika 160cm sulka päässä, näkisi ratin takaa :p
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Hyvä vaan ku on korkeella niin näkee jotain tuolla liikenteessä. RX-7 ajelun jälkeen evo tuntu kyllä valtavalle. :D
 
Vs: Evon etupenkkien madallusraudat (teetättäminen)

Ei näköjään pysty itsellä oikein noita kiinnikkeitä modaamaan, taidan vaihtaa penkkiä jos jotain. Joku 440mm noiden kiskojen välissä, siihen saisi liene jonkun kupin uppoamaan jos sivukiinnikkeillä laittaisi..
 
Takaisin
Ylös Bottom