Evon heikko kipinä

jonipeippo

Turboholisti
Liittynyt
13 Kesäkuu 2005
Sijainti
Rauma
Onko kellään omakohtaista kokemusta miten saisi elvytettyä Evo V:n sytkäpuolen kuntoon?
Nuo vaikuttavat ihan päteviltä; Okada Projects Plasma Direct Coil Packs

Ellei, pitänee korvata Mitsun puolat kuten Nissaneidenkin, eli hukkakipinillä eroon murheista.

Ensiapuun voisin ostaa ehjät vakiotkin jos jollain on tarjolla.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Ainakin noihin vanhempiin saa tota mk4 supran puolapakettia = jokaiselle tulpalle oma puola. Kuulemma käytetään nois 1khp vehkeissä.
 
Vs: Evon heikko kipinä

osku sanoi
Ainakin noihin vanhempiin saa tota mk4 supran puolapakettia = jokaiselle tulpalle oma puola. Kuulemma käytetään nois 1khp vehkeissä.

Pulttaa kiinni? Mistä saa? Hinta?
 
Vs: Evon heikko kipinä

Tarkoitus olisi ajaa autolla Jurvassa 29.5. eli ei ole aikaa alkaa maailmalta tilailemaan. Eli hukkakipinää kehiin, se tuntuu toimivan idioottivarmasti vähän suuremmillakin tehoilla. Ainakin Nissaneissa ja Toitsuissa.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Montako piuhaa siinä sun nykyises puolapaketis on? 3 vai 4 (ohjaus/virta)
 
Vs: Evon heikko kipinä

Nyt en ymmärrä mitä hukkakipinällä tässä tapauksessa tarkoitetaan. Sehän on vain yksi tapa toteuttaa sytytys eikä kerro mitään järjestelmän hyvyydestä tai huonoudesta. EVOn vakiojärjestelmä on muuten hukkakipinä ihan tehtaan jäljiltäkin...

Vähänkin isommat ahdot viitosen puolilla tarvitsee 0.55 - 0.6 mm kärkivälin erittäin todennäköisesti. Eli halvinta on kokeilla vaan pienentää sitä ennen kuin alkaa pistämään koko systeemiä uusiksi.
 
Vs: Evon heikko kipinä

ast sanoi
Nyt en ymmärrä mitä hukkakipinällä tässä tapauksessa tarkoitetaan. Sehän on vain yksi tapa toteuttaa sytytys eikä kerro mitään järjestelmän hyvyydestä tai huonoudesta. EVOn vakiojärjestelmä on muuten hukkakipinä ihan tehtaan jäljiltäkin...

Vähänkin isommat ahdot viitosen puolilla tarvitsee 0.55 - 0.6 mm kärkivälin erittäin todennäköisesti. Eli halvinta on kokeilla vaan pienentää sitä ennen kuin alkaa pistämään koko systeemiä uusiksi.

Tulppia on jo testailtu ja vika on muualla. Viileämpänä toimi vielä 1,9bar ahdoilla hyvin mutta muutaman ratakierroksen jälkeen kipinä hiipuu sitä mukaa mitä enemmän paikat lämpeää. Siitä vedetty johtopäätös että vika olisi puolissa.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Saattas vaatia jo 0,5 kärkivälin vakio puolilla ja lähelle 2 bar paineilla. Mutta jos tosiaan on jo kokeiltu, niin ei kai siinä auta kun uutta palikkaa tilalle. Ja tosiaan tuo hiipuminen lämmetessä viittaa muualle.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Samppa sanoi
Saattas vaatia jo 0,5 kärkivälin vakio puolilla ja lähelle 2 bar paineilla. Mutta jos tosiaan on jo kokeiltu, niin ei kai siinä auta kun uutta palikkaa tilalle. Ja tosiaan tuo hiipuminen lämmetessä viittaa muualle.

Jep, ja autossa ei ollut edes sellaisia "normi" kärjellisiä tulppia, vaan samanlaiset mitä wankeleissa käytetään. Eli tasainen pää jossa vain neljä uraa ja itse kärki syvällä kolossa.
 
Vs: Evon heikko kipinä

miten toi puolan maadoitus?
tuli mieleen kun mulla suzukin vanhassa A100:ssa kipinä hukku koneremontin jälkeen
(puristukset nousi aika paljon kun ei saanu orggis mäntää mistään)
ja kipunan sain kuntoon kun puolan maadoituksen paransin
jostain syystä kipinä oli heikko huonolla maadoituksella.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Jokaiselle tulpalle omat puola, jos ei riitä niin kunnollisen CDI mokkulan ostamalla saattaa päästä osista sytytysongelmista. :)
 
Vs: Evon heikko kipinä

osku sanoi
Jokaiselle tulpalle omat puola, jos ei riitä niin kunnollisen CDI mokkulan ostamalla saattaa päästä osista sytytysongelmista. :)

4-9 Evon puolissa on puolan liipaisun hoitava elektroniikka sisäänrakennettuna eli rakennella saa joka tapauksessa jos haluaa pelkkiä puolia käyttää. ECU:n ja puolan välissä ei ole mitään boksia ja ECU taas ei pysty suoraan ohjaamaan normaalia puolaa.

Oskun kirjoitukset tuntuvat kaikki viittaavan vanhempien mallien systeemiin mikä on ihan erilainen erillisine sytytysbokseineen.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Näytti ulkomaailmalla olevan noihin 8/9 saatavilla viritysosina noita cdi boksia, eikös nämä keskimallit ole samantyylisiä?
 
Vs: Evon heikko kipinä

Erilliset vanhempaan malliin tarkoitetut superhyper-puolat saapuivat mutta aikamme niitä mittailtuamme päätimme olla käräyttämättä ecua sillä niillä oli aivan eri luokkaa resistanssi mitä orggiksilla. Parempi odottaa että tuo meidän tiimin bittipäällikkä tulee takaisin Suomeen ettei hätäpäissään hajoteta autoa yhtään enempää.

Tilasin varmuuden vuoksi tuollaiset ratkaisuksi: Okada Projects Plasma Direct Coil Packs.
Toivottavasti ehtii tulemaan suht nopeasti Suomeen ::)

Noh, tässä ehtii hyvin odotellessa asentamaan FIA-hyväksytyn kuppipenkin ja 6-pistevyöt ym. pikku tilpehööriä jotta pääsee ajamaan Time Attackia.
 
Vs: Evon heikko kipinä

Joni P. sanoi
Tilasin varmuuden vuoksi tuollaiset ratkaisuksi: Okada Projects Plasma Direct Coil Packs.
Toivottavasti ehtii tulemaan suht nopeasti Suomeen ::)

Noh, tässä ehtii hyvin odotellessa asentamaan FIA-hyväksytyn kuppipenkin ja 6-pistevyöt ym. pikku tilpehööriä jotta pääsee ajamaan Time Attackia.

:driver :peukku

Pakko sanoo, että tää sun autos kasvattaa munkin tehonälkää..
 
Takaisin
Ylös Bottom