Evon koneen/imusarjan nakutus???

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Noissa keinuissa muuten tais olla sellanen helvetin pieni reikä keskellä siinä päässä mihin tulee tasaaja, se reikä kannattaa puhdistaa kunnolla.. tai toisinsanoen puhdistaa ne keinut kunnolla jollain brake cleanerilla + moottoriöljyllä ennen asennusta. Öljy kulkee tosta läpi
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

okei.. niin tossa toisessa videossa toi söhiiki jotai "fucking metallic" juttua ;D hyvä kun sanoit että siellä tosiaan on reikä.. empä varmaan olisi tajunnut.. No, naisena ei ole aina niin helppoa älytä ja oppia uutta :) Onneksi näiden vaihto ei nyt ole huomisen juttu, joten ehdin rauhassa katsoa mitä tilaan ja etsiä/teettää jopa sen työkalun :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

bahco-murtokankivaantorauta.jpg


Ihan tommosella vääntimellä olen saanut rullakeinut kammettua pois ja takaisin.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

no mutta korsma, oletko varma että toi on just se järkevin vehe kammeta? meinaan että oikeasti saan paljon tuhoa aikaan jos menen liian jykevällä vehkeellä sohimaan ja kampeamaan, siellä kuitenkin on paikkoja joihin ei ehkä kannata kauhesti syviä naarmuja tehdä ??? ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Itse oon noin 10-15 autoon vaihtanut ja 3:een halvat camskill kamat, joita en tuu enään laittaan. Valitettavasti laatueroa on. Pahin oli pituusaroa toista milliä...
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Nou problem, ne rullakeinut on niin isoja, että löytyvät kyllä vaikka vähän pääsisi työkalu lipeämään ja osa singahtamaan, eivätkä myöskään mahdu kannen öljykanavista menemään alakertaan ;)

Ei siitä mitään naarmuja mihinkään tule.

Niin ja konetta pyöritetään vain kampiakselin pultista ja vain myötäpäivään. Nokka-akselin pultista pyörittämällä löystyy hydraulikiristin ja pomppaa lopulta jako. Ai mistäkö tiedän?
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Juu, saahan ne vaikka omalla kyrvällä vaihdettua jos tarpeeksi innokas ja varovainen on.. mutta on se niin paljon helpompaa sillä työkalulla.

Ja itse ostin helvetin paljon kehutut ja 0 failurea mainostetut nostajat omaan evoon, noh naputtivat uudesta asti ja yksi hajosi 6kk kuluttua kokonaan, meni täysin lötköksi eikä öljykään auttanut..

Aika helppoa on kyllä myös vaihde päällä tyrkätä autoa vähän edestakaisin, ei tarvi paljon yhtään liikettä kun nokat sen verran siirtyy.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Harri K sanoi
Itse oon noin 10-15 autoon vaihtanut ja 3:een halvat camskill kamat, joita en tuu enään laittaan. Valitettavasti laatueroa on. Pahin oli pituusaroa toista milliä...

joo, no näin ehkä arvelinkin ettei "halvalla saa hyvää".. mutta en ole camskillia huononakaan vaihtoehtona pitänyt.. En kyllä tiedä mistä muualtakaan sitten tilaisi? mamasan myy jotain tällasta, joista ei kummemmin lisätietoa annettu http://shop.mamasan.fi/product/show/3417/tarvikkeet-muut-moottorin-osat/2348/gsc-zerotick-hydrauliset-nostajat-mitsubishi-4g63

Se, että lukee isommalla öljyreijällä on sama kun ostaisi sian säkissä.. onko se 3mm vai vähemmän tai enemmän jne.. Jos harri osaat suositella miule jottai ni tarjouksia otan vastaan avosylin :)

korsma sanoi
Nou problem, ne rullakeinut on niin isoja, että löytyvät kyllä vaikka vähän pääsisi työkalu lipeämään ja osa singahtamaan, eivätkä myöskään mahdu kannen öljykanavista menemään alakertaan ;)

Ei siitä mitään naarmuja mihinkään tule.

Niin ja konetta pyöritetään vain kampiakselin pultista ja vain myötäpäivään. Nokka-akselin pultista pyörittämällä löystyy hydraulikiristin ja pomppaa lopulta jako. Ai mistäkö tiedän?

Joo, sen verran mullakin jakelussa että konetta pyöritetään vain ja ainoastaan sieltä kampiakselilta :) Kaveri koulussa tarjosi pyörittämistä nokkapyörältä ja sanoin, että ei tule tapahtumaan, että joku työkalu joka mahtuu on löydyttävä kampuralle, ja niin se löytyi.. mutta se siitä..
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

korsma sanoi
Nou problem, ne rullakeinut on niin isoja, että löytyvät kyllä vaikka vähän pääsisi työkalu lipeämään ja osa singahtamaan, eivätkä myöskään mahdu kannen öljykanavista menemään alakertaan ;)

Ei siitä mitään naarmuja mihinkään tule.

Niin ja konetta pyöritetään vain kampiakselin pultista ja vain myötäpäivään. Nokka-akselin pultista pyörittämällä löystyy hydraulikiristin ja pomppaa lopulta jako. Ai mistäkö tiedän?

Itsekin aikanaan evoon vaihdoin osan nostajista käyttämällä metrin pituista vääntörautaa. Ja käänsin nokan pultista konetta.. Helppo oli loput vaihtaa, kun nappas hihnan pois ja nokat irti. ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Tosta ilmaamisesta, itse en näe tota mitenkään isona hommana ja itse tekisin tuon täysin edes miettimättä. Mutta ilmaamisen jälkeenkin nostaja pitää puristaa kasaan ennen asennusta. Tässä on mun mielestä aivan törkeen hyvää juttua näistä:
https://www.youtube.com/watch?v=zu60ExxQjlg

Muutenkin erinomainen video auttamaan ymmärtämään miten noi toimii.

Ja mä olen myös nimenomaan ymmärtänyt että noita ei saa asentaa, jos ne on kovat. Nehän saa "pehmeiks" yksinkertaisimmin niin että puristaa ne kasaan ruuvipenkissä. Tosiaan varoitushan on että männät voi osua venttiileihin jos ne asentaa kovana.

Itse olen tismalleen samaa mieltä kun Harri K että halvalla ei saa hyvää. Ja mä en myöskään ole vakuuttunut kaikkien Camskillin osien laadusta, mitä itse asennellut. Ootko kirppu kattonut mihin hintaan saa OEMeita esim. lutakon takaa?

Mutta anyway. Noi tasurit on yksi osa, mitä itse en ikinä ostaisi tarvikkeena. Ja alkuperäisenäkin ostaisin vain 3rd revision lifterit (ilmeisesti 3gen padasta = Evo 7-9?). Mä myöskään en lähtisi itse putsaamaan noita ns. huonokuntoisista koska jos ne oikeesti haluu puhtaaks niin ne pitäisi purkaa. Eri asia esim. nokkien vaihdon aikana huljutella ne kerosiinissa/moottoripolttoöljyssä ja pumppailla edestakas sen mitä mujusta saa pois ns. ok kuntoisista. Jafron videossa 6:11 eteenpäin tähän helppo, mutta ihan törkeenä aikaa vievä prosessi. Harkitsisin tekeväni tämän myös uusille tasureille ennen asennusta. Ainakin Jafromobilen videon mukaan 3rd rev. lifterit saa uutena 90$ shipped joten tosiaan tutkisin sen USDM markkina-alueen (Tosin mieshän asuu ausseissa)

Koska tohon likasten liftereitten putsaamiseen menee tolla pumppaustekniikallakin melkoisen kauan niin en näkis harrastevehkeissä yhtään huonona ettei heitä niitä menee (jos siis omaa 3rd rev. lifterit) vaan huuhtelee ne Jafro tyyliin ja laittaa varastoöljyssä omaan varastoon jatkokäyttöä varten :) Vähän helpompi seuraavan kannen avauksen aikana ottaa valmiiksi putsatut ja ilmatut tasurit -> puristaa kasaan ja lyödä paikalleen 8)
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Voi kiitos urran! Noi linkit oli vain ehdotuksia tähän kun en jaksanut etsiä oem varaosanumeroita ja se rapakon takaa tilaaminen; se on vaan kysymys saanko jonkun vinguttaa korttia niissä hommissa minun puolesta :/ pittää kahtoa tuo video ajan kanssa illemmalla!
ja siitä ilmauksesta, sen tekeminen on tosiaan mielessä kun ei siitä haittaakaan ole.. Ja kerralla kun tekee kunnolla, niin ei tarvii olla heti tekemässä uudelleenä
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Alkuperäiset taitaa vaan maksaa n.40€ kappaleelta. Ainakin jotain vuosia sitten ei ollu kauheen vaikee valita tarvikeosa kun olivat yli puolet halvemmat. :)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Urran sanoi
Ja mä olen myös nimenomaan ymmärtänyt että noita ei saa asentaa, jos ne on kovat. Nehän saa "pehmeiks" yksinkertaisimmin niin että puristaa ne kasaan ruuvipenkissä. Tosiaan varoitushan on että männät voi osua venttiileihin jos ne asentaa kovana.

No EI IKÄNÄ mitää ruuvipenkki puristusta noihin. On muute ihan varma että se vastaventtiiili hajoo ku väkisin penkissä painat niitä.
Painaa vähän 1,5mm kuusiokoloavaimella sieltä päästä ja rassaa kunnes se vastavena avautuu, mutta tämäkin varovasti siis.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Harri K sanoi
No EI IKÄNÄ mitää ruuvipenkki puristusta noihin. On muute ihan varma että se vastaventtiiili hajoo ku väkisin penkissä painat niitä.
Painaa vähän 1,5mm kuusiokoloavaimella sieltä päästä ja rassaa kunnes se vastavena avautuu, mutta tämäkin varovasti siis.

Mielenkiintoisia ohjeita kyllä tässä ketjussa. Tehtaan manuaali antaa ilmausohjeet ennen asennusta ja sen jälkeen ne nostajat ovat kyllä täysin ulkona ja täynnä öljyä (dieseliä itse asiassa). Täällä taas kehotetaan asentamaan tyhjänä. Itse olen uusia ja käytettyjä lätkinyt paikalleen tuosta vaan ja ilmattunakin ilman ongelmia. Koskaan ei ole naputtanut edes ensimmäisessä käynnistyksessä. Viime kesänä hajosi neljä tarvikenostajaa joten vaihtoa on päässyt muutaman kerran taas harjoittelemaan. Ei muuten tule noname osia ensi kesäksi tilalle.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

-JP- sanoi

Nämä nostajat ostin itse, joista siis kaksi hajosi 8kk sisään. Taitaa mun kirjotuskin olla tuolla jossain.. Nämä toimitetaan kovana valmiina asennettavaksi suoraan ilman mitään toimenpiteitä. On vain pirun hankala kovana asentaa meisselin kanssa. Ja auto kuulosti sitten viimesen päälle venttiilivikaselta subarulta kun löin käyntiin, 5minuutin kuluttua kuulosti jo normaalilta.

Ja ei mitään ruuvipenkkejä tosiaan.. tossahan toi videollakin sanoo että se voi hajottaa koko tasurin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Meinasin jo tilata nuo Ross Sportin nostajat, mutta ehkä ei sitten niitäkään jos useampia on hajonnut... Sain tarpeekseni nostajien vaihtelusta viime kesänä.

Onko se vaan alkuperäiset hankittava?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

ast sanoi
Meinasin jo tilata nuo Ross Sportin nostajat, mutta ehkä ei sitten niitäkään jos useampia on hajonnut... Sain tarpeekseni nostajien vaihtelusta viime kesänä.

Onko se vaan alkuperäiset hankittava?

ilmeisesti alan itsekkin taipumaan alkuperäisiin.. ei sitten kellään ole kokemusta noista mamasanin vehkeistä mitkä linkkasin? :)
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Evon koneen/imusarjan nakutus???

faior sanoi
Ja ei mitään ruuvipenkkejä tosiaan.. tossahan toi videollakin sanoo että se voi hajottaa koko tasurin.
Kohta 5:58. Ja ei mene rikki. Kattokaa tuo rakenne niin ymmärrätte mitä tuo pitää sisällään, ei mene noin helposta rikki. Kestää melkoisen paineen se kuula.

Ja muistakaa että suomessa ei myydä sellaista dieseliä, mihin Mitsu viittaa. Lähin korvike on Moottoripolttoöljy.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: RE: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Urran sanoi
Kohta 5:58. Ja ei mene rikki. Kattokaa tuo rakenne niin ymmärrätte mitä tuo pitää sisällään, ei mene noin helposta rikki. Kestää melkoisen paineen se kuula.

Ja muistakaa että suomessa ei myydä sellaista dieseliä, mihin Mitsu viittaa. Lähin korvike on Moottoripolttoöljy.

Niin? Just tuossahan se sanoo että jos et halua vahingoittaa tasuria niin käytä jotain pihtejä korkeintaan, ja sitten se sanoo että tuo on jo kerran avattu tms niin ei haittaa vaikka hajoaisi.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Urran sanoi
Ja muistakaa että suomessa ei myydä sellaista dieseliä, mihin Mitsu viittaa. Lähin korvike on Moottoripolttoöljy.
Köhköh, suomen MP-öljy vastaa EN580-luokitusta, joka sama kuin pumppunaftalla, ainoa ero on verohelpotuksessa.

Ja itse sanon että ilmatkaa naftalla, kaksi tasuria aikanaan meni rikki kun kuivana laitoin paikalleen, sen jälkeen aina ilmattuna, eikä ongelmia ole ollut.

Ja ei huvikseen joka merkin tehdaskorjaamomanuskoissa sanota että ilmattuna pitää asentaa.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Evon koneen/imusarjan nakutus???

faior sanoi
Niin? Just tuossahan se sanoo että jos et halua vahingoittaa tasuria niin käytä jotain pihtejä korkeintaan, ja sitten se sanoo että tuo on jo kerran avattu tms niin ei haittaa vaikka hajoaisi.
"The easiest way to bleed lifters is to crush them in a vice, but you should use soft yaws if you care about damaging them."

Pieni käännösongelma siis. Se sanoo että ruuvipenkissä tulisi käyttää pehmeitä leukoja jos pelkää vahingoittavansa tasureita, mutta sen tasureilla ei ole väliä koska se ei aio enää käyttää 1G liftereitä sen koneissa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Urran monta "tasuria" oot vaihtanu?

Toi mpö väitös oli päivän paras :D

Hyvät ohjeet esim evon wsm sivu 11B-38.

Huomiona
Caution!
Thesteelballspring’sloadisextremelyweak, soifthespecialtoolispressedinwithforce, thefunctionsofthelashadjustercouldbe damaged

Sori välien puuttuminen, kännyn copi paste vika näköjään :D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Yhdet em. Lienee irrelevanttia asian suhteen. Mutta jos jotain pitää tehdä niin samalla kannattaa opiskella miten homma toimii ja sitä kautta vetää johtopäätökset siitä millä osilla korvaa, korvaako jne vai putsaako jne.

MPö väitös tuli itseasiassa tutulta ja asia lähtöisin vanhemmasta traktorista, minkä pumppu ei kuulemma tykkää dieselistä. Tutkin asiaa ja tosiaan MPö ja Diesel on olleet samaa tavaraa jo hetken aikaa. Pahoittelut. Myös moni ameriikan autoja harrastaja nimenomaan kieltää Dieselin käytön esim. moottorin huuhteluun juuri em. syystä. Lienee siis vanhentunutta tietoa.

Tuo ohjeen merkitys tähän asiaan ei siitä huolimatta aukea mulle. Jousi on pienellä jousivoimalla joten sitä ei saa painaa liian kovaa -> muuten se painuu kasaan ja kuula jää "kantamaan" eli auki kokoajan -> tasuri joustaa -> roskiskamaa. Mun mielestä koko alla olevan ohjeenkin tärkein lopputulema on: Tasuri on ihan pohjassa ennen asennusta -> ei varmasti ainakaan liikaa nostoa.

Tavallaan ymmärrän Harrin huolenaiheen miksei tuota saisi painaa kokoon ruuvipenkissä. Periaatteessahan kuulan tulisi olla tiiviisti kaulusta vasten -> öljyä ei pitäisi päästä ulos. Sehän sen tarkoituskin on? Mut kuitenkin ehjätkin tasurit tyhjenee koneen ollessa sammuksissa yön aikana -> öljy karkaa tasurin alimmaisesta tilasta takas järjestelmään ns. painepuolelle ja startissa ennen öljynpaineen palaamista tasurille se on kasassa tai jopa joustaa hetken aikaa. En ehkä ihan samalla tapaa painaisi tuota kasaan kun tuossa Jafron videossa, mutta vastaavalla tapaa kun esim. 4G63en hydraulikiristimen (hitaasti), varmasti. Joka tapauksessa mun mielestä olis tärkeintä varmistaa että ne on pohjassa ennen asennusta, eikä esim. täynnä öljyä ja ylä-asennossa. Eikö totta?

Jos ei uskalla painaa niin voihan tehdä kuten Mitsu ohjeistaa.

Mutta tuosta vastaavasta syystä (eli venttiilinjousen voima tyhjentää HLAn) esim. BMW:n M50 koneissa käytetään kilpamoottoreissa monesti kiinteitä versioita, koska kesken nokan aukiolon HLA antaa periksi (koska eihän ne ole alunperin suunniteltu niin vahvoille jousillekkaan). Ja se antaa juuri samasta syystä periksi, minkä takia noi yleensä voi tyhjentää ruuvipenkissä, eli öljy alatilasta pääsee paineen alla vuotamaan pois. Käytännössä vastaavalla rakenteella nekin on.

Tämä ohje lienee kyseessä:
http://atlanticz.ca/zclub/techtips/hydrauliclifter/lifter+cleaning.pdf
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

kirppu: minulla pitäisi olla yksi 16kpl satsi uusia 3gen nostajia, voidaan YV:llä hieroa niistä kauppoja sopuhintaan niin ei tarvitse lähteä luottokortteja lainailemaan? :)

Edit: Ja mitä tähän iänikuiseen ilmaustaisteluun tulee, niin ainakin 3000GT service manual puhuu dieselin kanssa lotraamisesta "during rebuild", eli käytettyjen nostajien puhdistamisen takia. Uusien asennuksessa tätä lotraamista ei tehdä, vaan nostajat voi vain viskata paikalleen. Halutessaan niitä voi liottaa öljyssä että jonkin verran öljyyntyvät, mutta ei täyteen asti, koska muuten käynnistyksen yhteydessä venttiilit jäävät jonkin verran auki (tosin ainakaan 6G72:ssa ei kuitenkaan niin paljoa että mäntäkosketusta pääsisi syntymään). Niitä nostajia ei siis kannata laittaa kovina ja täyteen nestettä pumpattuina sisään, vaikka se ymmärrettävästi miehekkäämmältä vaihtoehdolta tuntuisikin... ;)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Urran sanoi
Mut kuitenkin ehjätkin tasurit tyhjenee koneen ollessa sammuksissa yön aikana -> öljy karkaa tasurin alimmaisesta tilasta takas järjestelmään ns. painepuolelle ja startissa ennen öljynpaineen palaamista tasurille se on kasassa tai jopa joustaa hetken aikaa.

= rikkinäinen tasuri, koska vuotaa paineet pois yön aikana ja tämän vuoksi "naputtaa" käynnistyksen aluksi.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Hain Mamasanilta GSC Zero-Tick tasurit. Toivottavasti ovat paremmat kuin tuo bulkkikura mitä nyt on paikallaan.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Kolme erilaista isolla öljyreiällä olevaa 4G63 nostajaa vasemmalta oikealle:

- tuntematon, oli autossa Japanista tullessa. Ehkä Mitsubishin alkuperäiset?
- eBay special price only for you my friend tarvike Eurooppalaiselta toimittajalta
- GSC Zero-tick, menossa nyt moottoriin

Noita keskimmäisiä hajosi viime kesänä 4 kpl niin että takaiskuventtiili lopetti toimintansa. Ainakin yhdestä oli tullut myös jousen metallilanka ulos, mutta jäi onneksi keinuvivun kuppiin talteen. Kaikki hajonneet olivat jostain syystä imupuolelta. Yhteensä nämä ovat olleet 2-3 vuotta kesäautossa käytössä.

Halvalla ei saanut hyvää ainakaan tässä tapauksessa.
 

Liitetiedostot

  • nostajat.jpg
    nostajat.jpg
    47.3 KB · Lukukerrat 616

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Mielestäni juurikin noita keskimmäisiä ryppyreunaisia on mullakin eteen tullut viallisena. Jopa pituuseroa ollut vaikka on ollut paineeton.
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Tuosta vaihtotyökalusta kun oli puhetta pari sivua takaperin niin ajattelin kertoa että itse tilasin ebaysta hintaan £16 kotiin tuotuna. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=151245112707 En oo vielä kokeillu mutta kyllä kyllä se ihan pätevältä näyttää. :peukku

Nostajat ostin 3sx performancelta: http://www.ebay.com/itm/271184062031?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Nämä siis 3000gt:n nostajat mutta ajattelin nyt laittaa tähän vaikka evosta olikin puhe. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Harri K sanoi
Mielestäni juurikin noita keskimmäisiä ryppyreunaisia on mullakin eteen tullut viallisena. Jopa pituuseroa ollut vaikka on ollut paineeton.

Täytyykin vielä sen verran tarkentaa että itselläni on Kiggly HLA paineregulaattori käytössä joka vähentää painetta nostajien öljykanavissa ja siten kanteen tulevan öljyn määrää. Periaatteessa siis nostajat voivat olla enemmän takaiskuventtiilin varassa ja vähemmän öljynpaineen varassa mikä saattaa rasittaa niitä. Nokissa ei mitään ihan tajuttomia nostoja tai profiileja ole, mutta vähän vakiota enemmän kuitenkin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus??ma

Kun tasurien asennuksesta on ollut paljon juttua, ilmatako vaiko eikö ilmata ja jos ilmata niin millä ja miten, niin kerronpa esimerkin.

GSC:n tasurit asensin suoraan paketista. Kone piti korkeintaan 3-4 sekuntia hyvin kevyttä naputusta ja hiljeni sitten normaaliksi. Sama juttu on ollut aikaisemminkin suoraan paketista asennettujen kanssa. Uusien ilmaus on siis täydellistä ajanhukkaa ja saattaa jopa vaurioittaa tasuria jos onnistuu murjomaan takaiskuventtiilin rikki siinä samassa.

Ihmettelen suuresti tarinoita missä uudet tasurit ovat nakuttaneet minuuttitolkulla asennuksen jälkeen. Sehän ei ole edes oikein mahdollista jos öljy kiertää moottorissa kunnolla.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Samoilla linjoilla ast:n kanssa. Omani asensin siten että huljuttelin uusia öljyssä sen verran ettei kuplia enää tullut ja sitten vaan paikalleen. Muutaman sekunnin piti ikävää meteliä ja sitten rupes käymään nätisti. Ne muutamat sekunnit tuntui kyllä melko pitkiltä.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

ast sanoi
Ihmettelen suuresti tarinoita missä uudet tasurit ovat nakuttaneet minuuttitolkulla asennuksen jälkeen. Sehän ei ole edes oikein mahdollista jos öljy kiertää moottorissa kunnolla.
Ns kunnon nostajat on esi-ilmattu, kun halvimmat kiinalaiset on täysin kuivia.

Ihan sama minkä merkkiseen autoon menossa.

Ja se että naputtaa käynnistyksen jälkeen pitkään, herättää kymysyksen onko lähtökohtaisestikkaan ehjiä?
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Noniin. Nostajat käsissä, merkkiä ninja performance.
16 kpl, joista 12kpl painuu kevyellä sormivoimalla n.1mm, kolme ei hievahdakkaan ja yksi painuu "pohjaan" mikä näistä liikeradoista nyt normaali? Eli voiko olla rikki/jumissa/ilmattu??? Kaikki avaamattomissa pusseissa.

En uskalla alkaa laittaa kiinne ennenkun tiedän miten näiden pitää liikkua sormivoimalla :)

Kiitos :-*

EDIT:
Eli nostajan pitää painua läjään asennusvaiheessa? Joten Ilmaaminen suotavaa noille koville nostajille? :)
Sen verran ihan viitsin lukea taaksepäin ;D
 

LLEMPPA

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2014
Sijainti
Nurmijärvi
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Muaki kiinnostas tietää et mimmoset ne nyt niiku oikeesti pitää olla ku itelläki olis tarkotuksena huomenna vaihtaa nuo :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???

Jos ne menevät käsin kasaan eikä ulos tule öljyä niissä on ilmaa sisällä. Jos ulos tulee öljyä takaiskuventtiili on rikki.
 
Ylös Bottom