Evon kytkin...

Vs: Evon kytkin...

Kannattanee sitten huomioida Camskilliltä tilattaessa ainakin tuo musta teksti mikäli jäänyt piiloon, "You Must Replace the Flywheel when fitting NEW Clutch or NO Warranty". Mikäli asia kiinnostaa, jos ei niin jättää huomioimatta.
 
Vs: Evon kytkin...

janza sanoi
Kannattanee sitten huomioida Camskilliltä tilattaessa ainakin tuo musta teksti mikäli jäänyt piiloon, "You Must Replace the Flywheel when fitting NEW Clutch or NO Warranty". Mikäli asia kiinnostaa, jos ei niin jättää huomioimatta.
Itsellä tuo luistelu ollut sen verran pientä, että vanhalla vauhtipyörällä mennään. AKR:llä onnistuu senkin sorvaus, jos tarvetta.
 
Vs: Evon kytkin...

Osaisko joku sanoa äkkiseltään mitä eroa on Evo Vitosen vakio vauhtipyörällä ja HKS GR A Kytkinpaketissa olevalla vauhtipyörällä?

Painelaakeri piti ääntä niin tuli kytkin remontti eteen. Vakio kytkin setti tuli ostettua kun ei muuta tietoa autossa olevasta kytkimestä ollut kuin että on sintteri. Tänää sai purettua kytkimen sieltä irti ja yllätyksenä sieltä löytyi tuo Hks twinplaten setti..
 
Vs: Evon kytkin...

Smiqul sanoi
Osaisko joku sanoa äkkiseltään mitä eroa on Evo Vitosen vakio vauhtipyörällä ja HKS GR A Kytkinpaketissa olevalla vauhtipyörällä?

Painelaakeri piti ääntä niin tuli kytkin remontti eteen. Vakio kytkin setti tuli ostettua kun ei muuta tietoa autossa olevasta kytkimestä ollut kuin että on sintteri. Tänää sai purettua kytkimen sieltä irti ja yllätyksenä sieltä löytyi tuo Hks twinplaten setti..

Eikös vitosen vakio kytkin ole ns. vetävää mallia?
 
Vs: Evon kytkin...

Mitsubisimään sanoi
Meinasitko vakion vaihtaa tuon hks:n tilalle ::)

Meinaan jos vakiokytkin vaan siihen vauhtipyörään käy ;D

Tosiaan kun ennen purkamista ei ollut tietoa mikä kytkin siellä on ja vakio kytkin on jo ostettu.
Jos meinais laittaa hks:sän takas sinne niin siihen tarviis uus painelaakeri ja uuet levyt ostaa..
 
Vs: Evon kytkin...

Smiqul sanoi
Meinaan jos vakiokytkin vaan siihen vauhtipyörään käy ;D

Tosiaan kun ennen purkamista ei ollut tietoa mikä kytkin siellä on ja vakio kytkin on jo ostettu.
Jos meinais laittaa hks:sän takas sinne niin siihen tarviis uus painelaakeri ja uuet levyt ostaa..

Paljonko oli levyissä pintaa jäljellä?
 
Vs: Evon kytkin...

Onko painelaakerissa varmasti vikaa? Meinaan noi moni levykytkimethän pitää ääntä kytkinpoljin pohjassa...
 
Vs: Evon kytkin...

lancer evo-r sanoi
Onko painelaakerissa varmasti vikaa? Meinaan noi moni levykytkimethän pitää ääntä kytkinpoljin pohjassa...

Painelaakerin meteli tahtoo peittyä sinne alle. Itselläni ATS & Acrossin painelaakeri rohisi pahasti käsin pyöritettäessä mutta uudella laakerilla kytkimen ääni on tasan samanlainen. Eli viallista laakeria ei välttämättä huomaa ollenkaan ennen kuin se on todella paha tai lopettaa kokonaan pyörimisensä.
 
Vs: Evon kytkin...

Mitsubisimään sanoi
Kun ei niissä ole sitä uutenakaan ;D

Jospa sitten ottas huomennä vähän mittoja. Sellasta ulinaa kyllä kytkin piti kun liikkelle lähti, että jo sen perusteella luulisi palojen olevan huonot. Liikkelle lähteminen oli aina yhtä mukavaa =D ja se ei johtunut siitä ettenkö osais sintteri kytkintä käyttää 8)
 
Vs: Evon kytkin...

lancer evo-r sanoi
Onko painelaakerissa varmasti vikaa? Meinaan noi moni levykytkimethän pitää ääntä kytkinpoljin pohjassa...

Mielestäni ääni kuulu juurikin laakerista, kun esim ajaessa vaihetta vaihtaessa painaa kytkimen pohjaa kuuluu sellanen "rohaus".
 
Vs: Evon kytkin...

Paljonkohan uudessa kytkinlevyssä on pintaa? Tossa oli paloissa alle milli ja muutamasta kohtaa kulunut levyn kanssa samaan tasoon.

Ja painelaakeri sitä ääntä siellä piti kun ei irrallaan edes kunnolla pyöri ja kun pyörittää niin pyörii epätasaisesti.

Kenelläkään kokemusta minkälainen toi kytkin on käyttää uutena? Onko sen mukavempi kaupunki ajossa kuin muutkaan sintterit? :)
 
Vs: Evon kytkin...

Itsellä on Hks 2 levynen ja on parempi kyllä kuin 4 lapainen sintteri, mikä oli ennen. Ei ole ehkä niin äkkinäinen sen liikkelähdön kanssa.
 
Vs: Evon kytkin...

Kysäseppäs Pekalta päivän tarjous huoltosarjasta, ei muistaakseni ollut tähtitieteellinen.. :peukku

0400663534/Pekka
 
Vs: Evon kytkin...

Mitsubisimään sanoi
Kysäseppäs Pekalta päivän tarjous huoltosarjasta, ei muistaakseni ollut tähtitieteellinen.. :peukku

0400663534/Pekka

Printsportilla näkyy ainenkin olevan korjaussarjaa tuohon ja hintaa 648.79e.
 
Vs: Evon kytkin...

Moro!

Tällane väli kysymys tähän.
Tekeeks tollasel kytkin kitillä mitää, ACT XTREME CLUTCH KIT MB7-XTSS?
Kyseessä vähän piristetty evo...
 
Vs: Evon kytkin...

No nyt on uusi kytkin evossa. Kytkimeksi tuli Helix massalevyllä ja uudella vauhtipyörällä. Vähintään yhtä mukava käyttää, kuin alkuperäinen :) AKR Sportsilla laitettiin.

Työ kustansi 900 euroa (14 tuntia), sisältää kulmavaihteen ja perän öljyt. (laatikkoöljyt oli omat)

Ihan 100% tyytyväinen en työhön ole:

-ahtoletku irtosi parin kilsan ajon jälkeen kaasuläpältä
-autossa haisee tupakka sisällä (tämä v*tuttaa oikeesti)
-iskarintorni ja sulakerasian kansi naarmutettu todennäköisesti akun miinuskengällä
-pakki menee huonosti päälle, kepin joutuu tosissaan painamaan oikeaan reunaan, että menee päälle
-kytkinletku näyttää olevan irti akunpohjan kiinnityksestä
-ei ollut vaihtanut lohkolämppärin vastusta, vaikka näin sovittiin

Eiköhän tuosta vielä auton saa... Muuten positiivinen kuva jäi paikasta. Ei mollattu, vaikka toin omat osat, ennemminkin kehui Helixin kytkimiä.

Edit: 14 tuntia oli laskussa, ei 16
 
Vs: Evon kytkin...

artova sanoi
No nyt on uusi kytkin evossa. Kytkimeksi tuli Helix massalevyllä ja uudella vauhtipyörällä. Vähintään yhtä mukava käyttää, kuin alkuperäinen :) AKR Sportsilla laitettiin.

Työ kustansi 900 euroa (16 tuntia), sisältää kulmavaihteen ja perän öljyt. (laatikkoöljyt oli omat)

Ihan 100% tyytyväinen en työhön ole:

-ahtoletku irtosi parin kilsan ajon jälkeen kaasuläpältä
-autossa haisee tupakka sisällä (tämä v*tuttaa oikeesti)
-iskarintorni ja sulakerasian kansi naarmutettu todennäköisesti akun miinuskengällä
-pakki menee huonosti päälle, kepin joutuu tosissaan painamaan oikeaan reunaan, että menee päälle
-kytkinletku näyttää olevan irti akunpohjan kiinnityksestä
-ei ollut vaihtanut lohkolämppärin vastusta, vaikka näin sovittiin

Eiköhän tuosta vielä auton saa... Muuten positiivinen kuva jäi paikasta. Ei mollattu, vaikka toin omat osat, ennemminkin kehui Helixin kytkimiä.

Mulla hinta jo toi esille aika pitkälti tavallaan tietyn mielikuvan verrattuna miinuksiin mitä luettelit. Mutta ei siitä sen enempään kun ei ole kokemusta paikasta eikä minua koske ;D.

Jokatapauksessa em. miinuksien yhteenvetona suosittelisin ainakin tarkastamaan onko kytkinpoljin säädetty.
Tästä löytyy infoa malisen postauksesta -> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15475.msg112603#msg112603
Myös kuvalliseen ohjeeseen linkki postattu tuossa.

Edit. Oliko veloitettu työn osuudessa vastuksen vaihdosta vaikka ei ollut vaihdettu? (Ennalta määritelty hinta koko hommalle tjsp..?)
 
Vs: Evon kytkin...

janza sanoi
Mulla hinta jo toi esille aika pitkälti tavallaan tietyn mielikuvan verrattuna miinuksiin mitä luettelit. Mutta ei siitä sen enempään kun ei ole kokemusta paikasta eikä minua koske ;D.

Jokatapauksessa em. miinuksien yhteenvetona suosittelisin ainakin tarkastamaan onko kytkinpoljin säädetty.
Tästä löytyy infoa malisen postauksesta -> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15475.msg112603#msg112603
Myös kuvalliseen ohjeeseen linkki postattu tuossa.

Edit. Oliko veloitettu työn osuudessa vastuksen vaihdosta vaikka ei ollut vaihdettu? (Ennalta määritelty hinta koko hommalle tjsp..?)

Ei ollut vastuksen vaihdosta veloitettu, hinta 100e arviota pienempi. En usko, että on polkimen säädöstä kiinni. Pitää katsoa noi vaijerit laatikon päästä ja niiden holkit, olisikohan noille jotain säätömahdollisuutta kepin päässä??? Pakki menee hyvin päälle, kunhan keppiä työntää tarpeeksi oikealle ennen vetämistä taakse.
 
Vs: Evon kytkin...

Omassa Evo kolmosessa painelaakeri pitää ääntä kytkinpohjassa. Sellane jännä rallatus kuuluu just kytkimeltä. Kytkin ei luista ja vaihteet menee silmään hyvin. Tosin auto täristää aika kovasti kun lähtee liikkeelle, eli voplaa koko koria. Oisko vika nyt mahdollisesti siinä painelaakerissa vai kardaanin tukilaakerissa? Toki kun projekti alkaa ni tsekataa kaikki tollaset. Ja tää nyt ei vaikuta tuohon liikkeelle lähtemisee, mutta auton vanteisiin ehti kertyä hiekkaa ja jarrupölyä aika isoja kasoja vanteen puolien väliin ni pitikin tehdä pikapesu ja vain osa saatiin pestyä pois ni nyt täristää aika ärsyttävästi tuosta 85km/h ja siitä eteenpäin,siis ylöspäin. Voisko tuo vaikuttaa kanssa siihe painelaakeriin? Täristys jatkuu vaikka menis vapaalla sitä nopeutta. Tosin jos kytkin ei ole säädöissä ja painelaakeri liikkuu jatkuvasti niin voisko siinäkin olla sitte vaikutus. Tosin vika alkoi vasta kun auton oli pessy. Meinailin ite tuota,et kytkin olis säädetty huonosti mut mites noiden nestekytkimien säätö edes käy? Vai onko ne automaattisäätöisiä?

Sitte sellasta kyselisin, että kun nyt aletaan purkamaan autoa ni sielä ei "pitäisi" vanhan omistajan mukaan olla mitään vakiokytkintä ni pitääkö siihe tilata nyt se just sille kytkimelle kuuluva painelaakeri vai..? Siis sille mikä sielä nyt on kiinni.
Sitte se kytkimen sylinteri jumittaa välillä, rajut kiihdytykset yleensä on niitä paikkoja, eli kun vaihdat esim. 4->5 ni vähä jarruttaa se poljin, eli ei nouse tasaisesti ja hyvin ylös. Niin ja jos koko kytkin menee uusiksi, niin mitä kytkintä suosittelette. Mieluiten sellainen kytkin joka kestää sitten auton fyysisen tehon lisäämisen.


Auttakaa ensikertalaista kytkinprojektilaista..:) Onhan tota jonkinverran tullut räikkäavainta huuvatettuu näitten vehkeitten kanssa, mutta tämä on jo sitten uutta..:)
 
Vs: Evon kytkin...

Virikytkimet voivat pitää rallatusta ehjällä laakerillakin eli katso ensin jostain suojatulpan kautta mitä siellä on paikallaan.
 
Vs: Evon kytkin...

Asia kunnossa. Tosiaan kun ääni on vasta alkanut ilmenemään ja auto tärisee liikkelle lähdettäessä, pitää siis joko todella nopeasti vapauttaa kytkin tai sitten antaa koneelle kierrosta hieman enemmän.. :)

Ja mistähän johtuu tuo polkimen jäykistyminen, tai kankeutuminen kovempien kiihdytyksien jälkeen. Tosin se taas häviää hetkessä kun käy rauhallisesti vaikka koko pakan läpi.
 
Vs: Evon kytkin...

Mitäs sanotte tuosta kytkinpaketista?

http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-HDR6-CLUTCH-KIT-w-ACT-COVER-PP-MITSUBISHI-LANCER-EVO-1-2-3-2-0L-TURBO-/160530522796?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item25605d62ac

Onko kokemuksia..?

Ajattelin tollasta koko pakettia jos nyt se kytkin on vaihtokuntonen, samalla tietysti vois kytkimen pääsylinterin uusia.
 
Vs: Evon kytkin...

MitsuEvo3 sanoi
Mitäs sanotte tuosta kytkinpaketista?

Tietoa ei ole mutta itselle "F1 Racing Xtreme" ei tuo mieleen kuin jonkun halvan kiina härpättimen.
 
Vs: Evon kytkin...

evo6 sanoi
Tietoa ei ole mutta itselle "F1 Racing Xtreme" ei tuo mieleen kuin jonkun halvan kiina härpättimen.
Kun itse etsin vr4 uutta kytkintä niin selailin foorumeita juuri tuota F1 oli haukuttu että ei ole ollenkaan sellanen kun luvataan!
 
Vs: Evon kytkin...

ast sanoi
Jos kytkinpolkimen tuntuma vaihtelee niin kampiakselin päittäisvälys on syytä mitata.

Asia selvä. Paskempi homma jos crankwalkkia jo ilmenee....autolla ajettu 155000 km. Vai ilmeneekö evoissa jo tuossa vaiheessa yleensä se?

Mites tuo kytkimen pääsylinteri? Voisko jumitus johtua myös siitä?

Mistä kannattas alottaa tuo kytkinremppa? Onko kukaa tehny evo 3 kytkinremppoja? Mietin mitä kaikkea siinä samalla kannattaa tehdä kun ei todellakaan ole mikään renkaanvaihto projekti..

Autossa on olevinaan eaglen veivit, arpin pultit ja wisecon takomännät. Kuitteja osista ei ole vielä....tosin kun autosta ois tarkotus ottaa voimaa pihalle niin kiinnostas tietää että löytyykö sieltä ne osat edes. Tuon rempan yhteydessä sitä ei varmaan kannata tehdä koska puhutaan ala- ja yläkerrasta erikseen. Mut mites on tuo kytkin? Ootteko sitä mieltä et tuon kanssa voi myös ottaa maltillisesti voimaa lisää..Anteeksi korjaan, ostaa voimaa lisää... ;) :)
 
Vs: Evon kytkin...

Ja henk. kohtasesti olen käynnistänyt aina auton vapaalla ja kytkin auki, eli siis ilman koskematta kytkimeen. Eikös se crankwalkki alunperin ala siitä kun käynnnistetään autoa kytkinpohjassa?
 
Vs: Evon kytkin...

Ja vielä häiritsen tätä osiota, mutta sanokaa ihmiset evo3:seen kytkimiä. Ebaystä ei hirveesti löytynyt tosiaan kuin tuo. Ja jos jos tuosta tulee mieleen kiiinanhärpäkkeet pysykööt nuo minun puolesta sitten kiinanhärpäkkeissä! :D

Nyt oltais vailla tosiaan sellasta kytkinpakettia joka kestää oikeasti sen 400hp renkailta. Taino unohtakaa tuo, eikai missään kytkimessä mainita paljonko kestää hevosvoimia kun suhteet on niin erinlaiset eri autoissa. :) Kummiskin sellainen kytkin joka sietää voimaa koneelta ja oikeasti on hyvä. Pidetään hintaraja nyt alkuun tuossa 400e, mutta ehdottaa saa toki kalliimpia, mutta katsotaan miten nuo tulot pysyy plussan puolella koulun ohella, no töitä töitä tässä tehdäänkin, mutta liian vähän silti..
 
Vs: Evon kytkin...

Camskilliltä löyty ihan kelposettejä, tosin ainoa asia mikä v*tutti oli se, että jos uuuden kytkimen laittaa vanhaan vauhtipyörään kiinni sen takuu päättyy siihen. Ja saman sarjan vauhtipyörä maksaa sellaset 300e ja rapiat.
 
Vs: Evon kytkin...

Doddiin. Nyt ois autosta purettu ripustukset, iskari, olka-akseli vetari, rengas ymsyms pientä hilpettä jarruineen pois oikealta etupuolelta. Sitten konehuoneesta, ilmanputsarit, imm, ahtoputkia ja akku. Nyt on hyvät näkymät. MUTTA luultiin jo hommaa melko yksinkertaiseksi, että purettaisiin vain vaihteisto kytkinkopan laipasta irti, mutta eihän se suostunut irtoamaan vaikka oli jo laippa kokonaan irti. Sellasta kyselisin, että mahtuuko se koko setti nyt tiputtautumaan sieltä irti (koneesta). Siis kytkinkoppineen päivineen. Vai onko se kytkinakseli kuinka pitkä?

Taidettiin koittaa helpoimman kautta, mutta tehtiinkin hommasta vaikeampi..Kun purettiin kaikki muut paitsi alatukivarsi pois oikealta puolelta.

Sitä kyselisin kummiskin, etä eikös se homma pitäs alottaa iha kardaaninpurrulla yms, ja irroittaa se koko vetopyörästö jakolaatikkoineen päivineen irti koneesta? Nyt olis huomenna tarkoitus aloittaa siitä kardaaninpurusta ja irroittaa se koko höskä sieltä erilleen.

Tulkaa ihmeessä kokeneemmat auttamaan ja kertomaan oman näkemyksenne asiasta etten pura taas turhaan.. :)
Samalla taas vois tsekkailla tukilaakerin kuntoa, kaikki puslat vaihdella, koiranluut vaihdella ja pystytangot. Vaihtaa akku takakonttiin kanssa. Tehdä paremmat maadoitukset konehuoneeseen. Ja kaikkea muuta kivaaa.. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom