Vs: Evon pesettäminen autopesuissa
No pitää vissiin vastata tähän.
Niitä TI halleja on kahdenlaisia, ainakin muurlassa. Polettipohjasissa käytetään paikan välineitä tyyliin että euron tai kahden poletilla saa käyttää esim pesuaineruiskua pari minuuttia. Polettipesuissa ei sais edes käyttää omaa sientä vaan käytettävä paikan harjaa. Sitten on semmosia halleja joissa on tuntivelotus, ja käytössä painepesuri. Sinne pitää sitten viedä jo omat pesukamat. Itse suosittelen laadukasta pesuhanskaa.
Mitä tähän esipesuun liuottimella tulee, se on vähä kakspiippunen juttu. Autot väkisin naarmuuntuu kokoajan, ja mitä tummempi väri sen pahemmin näkyy. Jos auto on ollut pitkään likasena ja oikeesti paskasena niin se liuotin on ihan välttämättömyys aluksi. Eikä sekään kaikkea sitä pikkumuhjua poista, sen takia juuri suosittelen pesuhanskaa että se poimii sen muhjun sinne sisäänsä. Sitten taas jos auto on kevyesti pölyinen niin mielestäni huuhtelu painepesurilla vedellä pitäisi riittää, silloin se liuotin ei oikeesti tee muuta kun tuhoo sitä vahaa. Ja näin talvella se liuotin tiettyyn korkeuteen asti on lähes pakollinen. Yleensä esim katto ei pääse hirveen paskaiseksi. Toisaalta juuri kattoon ja takakonttiin on helppo tehdä todella herkästi pyörrenaarmuilua pesemällä jos siinä pinnassa oli roskaa ennen pesua. Ja sitten toisaalta sen pahimman naarmuttavan kiviaineksen saa pinnasta ilmankin liuotinta painepesulla, mutta joo näistä löytyy joltain ulkomaalaisilta detailing foorumeilta asiaa. Ja tosiaan sekin on fakta että liuotin sen vie sen vahan aika tehokkaasti. Että se on vähän kahden kauppa, käytössä ne maalipinnat kuitenkin kuluu. Ellei sitten ota jotain kallista maalipinnan kestokäsittelyä autoonsa. Niin ja onhan niitä liuottimiakin erilaisia esipesuun, kaikki ei ehkä ole niin "tehokkaita".