Evon sylinterijako

jeffgordon

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2012
Morjens!

Mikä mahtaa olla Evon sylinterijako (imusarjan reikien väli keskeltä keskelle), ja onko eri Evon versioissa eroavaisuuksia? Olen katsellut Kiinan imusarjoja ja bensakiskoja, näyttäisi ainakin malliltaan olevan sovitettavissa omaan käyttötarkoitukseen laipan vaihdolla Opelin 16v turbo koneeseen. Opelissa sylinterien väli 93mm. Vielä jos joku viitsii mitata laipasta imuputkien sisä korkeuden ja leveyden niin ois tosi bueno! :peukku

Kiitos!
 
Vs: Evon sylinterijako

Eli

mulla ei ole evon imusarjaa mutta gti galantissa on samalla laipalla imusarja, gti galantissa ei ole suuttimien paikkoja imusarjassa ollenkaan.

mitat:

92mm jokaisen imukanavan keskeltä keskelle.
imukanavan koko 60x37mm ovaali jyrkin kulmin R arviolta 5-7mm

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/16v_valmistelua/PICT0377.JPG <- tuossa vanha kuva.
 
Vs: Evon sylinterijako

Mulla on muuten hyllyssä tommonen imusarja, tosin evo3 eli kaasuläppä toisella puolella, jos et kauheen kaukana majaile niin saat lainaksi että pääset koittamaan :)
 
Vs: Evon sylinterijako

T. Kiili sanoi
Mulla on muuten hyllyssä tommonen imusarja, tosin evo3 eli kaasuläppä toisella puolella, jos et kauheen kaukana majaile niin saat lainaksi että pääset koittamaan :)

No juurikin toiselle puolelle olis tarve kaasuläppä saada, aattelin kääntää tuon plenumin vain nurin mutta vielä paremmin se nuin kävis jos ois jo valmiiks! Kiitos jälleen tiedosta!

Kannuksessa asustelen, missäs sinä?
 
Vs: Evon sylinterijako

jeffgordon sanoi
No juurikin toiselle puolelle olis tarve kaasuläppä saada, aattelin kääntää tuon plenumin vain nurin mutta vielä paremmin se nuin kävis jos ois jo valmiiks! Kiitos jälleen tiedosta!

Kannuksessa asustelen, missäs sinä?

evo 1-3 on pienempillä kanavilla (mutu tietona, jossain topikissa siitä olikin juttua)
ja evo 1-3 on kone siten että jakopää on vasemmalla ja kaasuläppä tulee oikealle puolen laatikon päälle
evo4-9 on sitten juuri päin vastoin.
kuskinpenkiltä katsottuna siis.
 
Vs: Evon sylinterijako

Kyllä eli:

Perus 2.0 GTi ja muut on noilla kauheen kokosilla reiillä ja evot on sitten sillä 2G mallin eli pienemmällä reiällä imupuolelta.

Kannukselle on kyllä hiukan pitkä matka täältä kotkasta ;D

Mutta heitä YV niin voin laitella sulle mittoja, multa löytyy molempiin imusarjoihin tiivisteet joten saan sulle tarkat mitat laitettua sekä kuvatkin vaikka.
 
Takaisin
Ylös Bottom