Mr mmc
CS5W ralli///art
- Liittynyt
- 18 Maaliskuu 2004
- Sijainti
- Polvijärvi
Celesten keulalla orginellininä majaileva tupla solex:ein
varustettu 4g52 aiheuttaa harmaita hiuksia...
tausta :
ostettu ventiili vikaisena, kansi pikkasen murtunu
koneistettu, uudet pakoventiilit, 0,5mm "oikaistu" varmuudeksi, koeponnistus ok
vika: käytyhjäkäyntiä suht epätasasesti ei pysy "colt" sytkä pystyssä ilman putsarin päällä kuten pitäs...
ja kuormituksessa 5vaihtella tökkää n.4300rpm:n alkaa potkimaan vastaan ja "täristä"kone sekä 4:s pytystä sulaa tulppa, eli menee laihalle?
Korjaukset:
sytytys säädetty, kaasuttimet putsattu & säädetty, bensapumppu vaihdettu, suodattimet vaihdettu(2kpl tankin päällä ja kone huoneessa)
uudet tulpat + johdot + puola&esivastus
ilmavuotoja tutkittu ja ei löydy... :seina oliskin ollut helppo...
no nyt kokeilin repiä kaikki jetvalven nostimet irti (säätö osan ettei paina ventiiliä) käynti muuttu tasaseksi ja ihan kiitettävän kuuloseksi..
MUTTA: vääntö hävis osittain ja se potku mikä tuleee 2:s kurkkujen avauduttua 4000rpm:s.... potku muuttu tasaseksi... ja ainavain tökkää 5:sella 4700rpm paikoille kiihtyvyys... (huom. nousi huikan tuo takasin potkimisen raja) kone ei tärise kumminkaan yhtä paljoa... mutta tuntee että joku potkii vastaan...
alkaa olla noi ideat vähissä.... :seina
kyllä toi ohitus vauhdin kelaa mutta mutta :
varustettu 4g52 aiheuttaa harmaita hiuksia...
tausta :
ostettu ventiili vikaisena, kansi pikkasen murtunu
koneistettu, uudet pakoventiilit, 0,5mm "oikaistu" varmuudeksi, koeponnistus ok
vika: käytyhjäkäyntiä suht epätasasesti ei pysy "colt" sytkä pystyssä ilman putsarin päällä kuten pitäs...
ja kuormituksessa 5vaihtella tökkää n.4300rpm:n alkaa potkimaan vastaan ja "täristä"kone sekä 4:s pytystä sulaa tulppa, eli menee laihalle?
Korjaukset:
sytytys säädetty, kaasuttimet putsattu & säädetty, bensapumppu vaihdettu, suodattimet vaihdettu(2kpl tankin päällä ja kone huoneessa)
uudet tulpat + johdot + puola&esivastus
ilmavuotoja tutkittu ja ei löydy... :seina oliskin ollut helppo...
no nyt kokeilin repiä kaikki jetvalven nostimet irti (säätö osan ettei paina ventiiliä) käynti muuttu tasaseksi ja ihan kiitettävän kuuloseksi..
MUTTA: vääntö hävis osittain ja se potku mikä tuleee 2:s kurkkujen avauduttua 4000rpm:s.... potku muuttu tasaseksi... ja ainavain tökkää 5:sella 4700rpm paikoille kiihtyvyys... (huom. nousi huikan tuo takasin potkimisen raja) kone ei tärise kumminkaan yhtä paljoa... mutta tuntee että joku potkii vastaan...
alkaa olla noi ideat vähissä.... :seina
kyllä toi ohitus vauhdin kelaa mutta mutta :
