Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

logifin

New Member
Liittynyt
30 Syyskuu 2012
Tästä tyhjäkäynnistä on foorumilla paljon on puhuttu mutta en ole vielä keksinyt miksi aaltoilee.

Tuota kaasuläppäkoteloa kun on syytetty eniten ni vilkaisin ja ihan hyvältä mielestäni näytti Kuva: https://flic.kr/p/ntC1My

Viisammat nyt voivat vielä sanoa jos tosta kuvasta näkee jotain likaa mitä ei pitäisi siellä olla.

Akun olen ottanu irti vartiksi jos vaikka oppisi käymään uudestaan kunnolla, mutta eipä sekään auttanut.

Tämä aaltoilun tässä tapauksessa meinaan noin että aaltoilee 680-750rpm välissä Kaasuläpän asento on 1,2% tyhjäkäynnillä käy välillä 0,8%
Moottorin kuormitus on 25,5% ja Ilmamäärämittari antaa 3,15. Katsoin nämä OBD portin kautta.

Ei sinäänsä suuri vika mutta kun ärsyttää :D


Olisko seuraavaks joku forte puhdistus suuttimille ? Tulppia tuskin kannattaa alkaa syyttämään koska en ole minkäänlaista nykimistä kiihdytyksissä huomannu tai muutenkaan.

Autolla ajettu 153000.
 
Vs: Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

Itse läppä näyttää hyvälle, mutta missä kunnossa on läppää liikuttava magneetti joka on liimattu akselin päähän?
 
Vs: Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

Ainaskin ihan ilosesti liikkuu tuo läppä kun kaasua painelee. Mitä sen sit pitäis tehä/ei pitäs tehä jos magneetissa jotain vikaa olisi ?
 
Vs: Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

Ei sitä välttämättä huomaa ulkoisesti mitenkään. Siitä läppäkotelon toisesta päästä pitäisi ottaa se sähkömagneetti irti, että sen läppäakselissa olevan kestomagneetin näkisi. Tuossa postaamassasi kuvassa se sähkömagneetti on vasemmalla puolella, ja oikealla on asentoanturi.

Nyt vasta huomasin, että sinulla on kaasuläppä auki ilman että pitelet sitä millään? Sen pitäisi ponnahtaa takaisin alkuasentoon, kun siitä päästää irti, eli se kestomagneetti on todennäköisesti irti liimauksistaan.
 
Vs: Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

logifin oot vissiin loggaillu arvoja jollain yleis obd2 laitteella...

Muistaakseni evoscannissa toimi toi gdi mut näytti esim TPS väärinpäin eli jotain 88% kun kaasu ylhäällä (mitsuissa yleensä 12%) ja joku muukin arvo oli väärinpäin mut en muista...kyl se vika tuolt varmaa löytyy mitä nostokurki sano.
 
Vs: Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

Ohjaamon puolel oli kaveri painamassa kaasua et toi läppä pysyis auki. Varoteltiin niipaljo ettei sitä sais sormella kääntää ollenkaa ko menee joku ohjelmointi sekasin. Pysyy siis sentakia pitämättä itse läpästä kiinni. Käänty kyl heti takasin kiinni ku kaasusta päästi.

Joo ja ihan yleisobd lukija oli käytössä. Otin ny arvot ylös jos joku tietäis onko lähelläkään mitä pitäis olla.
 
Vs: Galant -01 2,4GDI tyhjäkäynti.

Jos on automaatti-ilmastointi päällä, niin vaikuttaa ainakin lämpimällä kelillä kierroksiin.
Mutta ei taida näillä keleillä olla siitä kyse, että kompura menis välillä päälle.
 
Takaisin
Ylös Bottom