galant 2.4 gdi

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Hei!

En tiärä kirjootanko oikialle palstalle, mutta mulla olis tällänen ongelma.
V. 2002 galant 2.4 gdi, ajettu nyt 252tkm. On ollut mulla n. 6 vuotta pelannu aika moitteettomasti. Nyt meinas jättää kaupan pihaan. Käynnistin muutaman kerran ja aina sammu. noh pääsin kotiin ja lähärin seuraavalle reissulle, niin sammu montakertaa ja katos veto. Sammu vauhdista, käynnisty mut pääsin kohteeseen ja kävi tosi oudosti ja savuutti, haisi bensalle.. Siitä ei enää lähteny käyntii. Hinattii korjaamolle, korjaaja sai käyntii ja oli antanu vikakoodin kaasuläpästä, mut ei syttyny mtn vikavaloa. korjaaja soitti et tulla hakee auto pois, en tiärä mitä vois teherä. nyt käyny iha normaalisti. Eilen hain autoa, niin korjaaja käynnisti ja röpöttää. Ei meinaa jaksaa pysyä käynnis. Ajoin sen kotia, nii 1 ja 2 vaihteella nykii eikä meinaa jaksaa mennä. Vauhtiin kun saa nii menee moitteetta. nyt tänään aamulla lähti käyntiin, mut röpötti. Ja nyt taas ei lähäre käyntii. Mikähän vois olla vika? Onko se se kaasuläppä? v. 2011 kaasuläppäkotelo on irroitettu ja lähetetty hollantii ja korjattu siälä. Mut sen jälkeen ei oo tehty autoon mtn. Sitä on nyt viime aikoina teheny, et ku sammuttaa nii paukahtaa. Ja joskus myös sitä että kun käynnistää niin sammuu. Nyt tarttis nainen neuvoja, kiitos! :)
 

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Vs: galant 2.4 gdi

ei sen v. -11 jälkee ku kaasuläppäkotelo korjattii, nii ei oo tehty mtn. lueskelin tätä foorumia ja monessa kohtaa puhuttii siitä kaasuläpän puhdistamisesta ja egr venttiilistä. Ja ilmeisesti moni ottanut sen pois käytöstä nii ei oo ollu ongelmaa sen jälkee. No miten se kaasuläppä puhdistetaan? Mietin ny mihin seuraavaksi veisin auton, kukahan sen osaisi tehdä. Ja onko se kallis juttu..
Niin ja tänään otettu vikakoodit eikä anna mtn.
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: galant 2.4 gdi

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5172.0

tuolla on imusarjan puhdistuksesta juttua.

Itse en ole tehnyt, mutta ymmärtääkseni lähinnä aikaa se vaatii.

Kannattaa varmaan kertoa missäpäin auto on, jos vaikka klubista löytyisi paremmin tietoa missä voi homman teettää.
 

Peksih

Member
Liittynyt
20 Toukokuu 2015
Vs: galant 2.4 gdi

Mikäli ei ole tietoa että onko koko imupuolta putsattu kun läppä irroitettiin niin kannattaa käyttää se imusarja ja kaasuläppä kokonaan irti..voi olla kanavat melko ummessa. Parin tunnin homma irroitus ja takaisin laitto puheineen. :peukku Putsaamiseen kannattaa käyttää hieman enemmän aikaa sillä karsta (jos sitä on) on melko tiukassa. Jokusen päivän löpökylpy inusarjalle tekee ihmeitä. :peukku

Tuo käyntiongelma kuulostaa suuresti kyllä siltä surullisen kuuluisalta kaasuläpän liimauksen pettämiseltä tai kaasuläpän asentoanturilta, musta mötikkä kaasuläppäkotelon kyljessä. Ensimmäinen on ilmeisesti jo kerran korjattu siellä Hollannissa. Tuon ikäisessä autossa pitäisi kyllä mielestäni olla jo tehtaalta tullessa uudemman mallinen läppäkotelo, jossa ei ainakaan itsellä koskaan ollut ongelmia.

Oliko tarkempaa tietoa vikakoodista? Numeroa esim.
 

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Vs: galant 2.4 gdi

Auto on kauhavalla. Mulla ei oo tietoa vikakoodista, kun se korjaaja sen oli saanut.. Tänään kaveri katto autosta koodit nii ei antanut mtn koodeja.
 

veni

L200, GDI Galant, Legnum vr4, VR6
Liittynyt
2 Helmikuu 2011
Sijainti
Nivala
Vs: galant 2.4 gdi

Melkein kannattaa aloittaa kaasuläpän magneettien tarkistuksella ja putsauksella. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30705.msg473166#msg473166 Linkissä kuva kaasuläpistä, autossasi pitäisi olla oikean puolimmaisen näköinen. Magneetit löytyy alapuolella olevasta osasta läpän akselilta.
 

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Vs: galant 2.4 gdi

No nyt kaasuläppäkotelo on puhdistettu, mutta edelleenkin välillä käy huonosti. Nyt lähtee kuulemma käyntiin, ettei tartte starttailla montaa kertaa, mut ei aina käy tosiaan kunnolla. Vikakoodin oli taas antanu kaasuläppäkotelosta. Korjaaja sitä mieltä, et pitäs vaihtaa koko kaasuläppäkotelo uuteen. On nyt yrittäny ettiä käytettyä koteloa, mutta ei oo löytyny. Pitää ny kysyä noista magneeteista viälä siltä korjaajalta.

Mutta osaisko joku auttaa, pitääkö kotelo tosiaan vaihtaa ja mistä sellaisen löytäisin? Ja mikäs se kampiakselin asentotunnistin on? kun lueskelin tätä foorumia nii aoireet vois sopia siihenkin, mutta antaako se siitä sit aina vikakoodin? Mua ny alkaa pikkuhiljaa turhauttaa, kun auto o maannu kaharella korjaamolla, yhteensä ollu rikki yli kaks kuukautta.
 

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Vs: galant 2.4 gdi

Osaisko joku sanoa käykö tähä mun - 02 vuosimalliin - 00vuosimallin kaasuläppäkotelo? Molemmat 2.4 gdi
 

veni

L200, GDI Galant, Legnum vr4, VR6
Liittynyt
2 Helmikuu 2011
Sijainti
Nivala
Vs: galant 2.4 gdi

Kuten yllä olevassa linkissä kerroin, niin minulla ainakin toimi saman ikäisessä. Testattu läppä oli 99 valmistetusta 00 vuosimallin autosta. Läpän malli on muuttunu kait jossain 00-01 tienoolla. Sähkö ja vesi liitokset saattaa olla hieman eri suuntiin, mutta passaavat paikalleen.
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: galant 2.4 gdi

Tulihan se imusarja kokonaisuudessaan puhdistettua?? Täältä löytyy haulla paljon GDI-asiaa, kun vaan jaksaa kahlata läpi.
 

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Vs: galant 2.4 gdi

No mä en tiärä kuinka se on sen putsannut. Se on yhyrellä korjaamolla.. Ja sanoin siitä et imusarjaki pitää puhdistaa. Ja oon mä noita lukenu mut enhä mä sille itte osaa mtn teherä. Pitää ny kysyä viälä. Ja ei se oo ny soittanu et sopiiko se kotelo jonka ostin..
 

Jennuli

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2017
Vs: galant 2.4 gdi

On kuulemma putsannut kaikki mitä pitääkin. Tää korjaaja on ollut mitsun merkkihuollos 20v töis.. luulis tietävän. No se kokeili sitä -00 vuosimallin kaasuläppäkoteloa tähä mun autoo, mut se ei ees käynnistyny. eli nyt olis taas uusi kaasuläppäkotelo hakuses..
 

Miika

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
23 Elokuu 2014
Sijainti
Lohja
Vs: galant 2.4 gdi

Jennuli sanoi
On kuulemma putsannut kaikki mitä pitääkin. Tää korjaaja on ollut mitsun merkkihuollos 20v töis.. luulis tietävän. No se kokeili sitä -00 vuosimallin kaasuläppäkoteloa tähä mun autoo, mut se ei ees käynnistyny. eli nyt olis taas uusi kaasuläppäkotelo hakuses..
Tulihan vikakoodit nollattua läppäkotelon vaihdon yhteydessä? Omassa ainakin imm ja nokkaakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen piti kuitata viat ennenkuin alko toimimaan normaalisti.
 
Ylös Bottom