Galant 2.5 V6 käynnistys

Sauvignion

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2016
Ongelmana se, että auto startannut jo pidemmän aikaa todella kauan (n. 6-8 sekuntia). Paitsi jos on sammuttamisen jälkeen startannut parin minuutin päästä uudelleen, niin ei ongelmia.

Ensimmäiseksi vaihdoin tankin huohotusletkun, joka oli tukossa ja aiheutti myös tankatessa ulos sylkemistä. Pari päivää sitten tuli vaihdettua bensasuodatin, joka oli aivan tukossa. Sen jälkeen auto lähti heti käyntiin muutaman kerran, mutta taas tänä aamusti starttasi yllättävän kauan. Onko vielä jotain ideaa, mistä voisi johtua? Voiko olla asentotunnistin tms. jos siis riippuisi siitä missä vaiheessa sammuttaa.. Muuten suodattimen vaihto auttoi ihan hirveästi kaasun reagointiin, tasaisuuteen yms. Eli muita ongelmia ajossa ei kyllä ole.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Galant 2.5 V6 käynnistys

Vaikuttaako ulkolämpötila käynnistyvyyteen?
 

Sauvignion

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2016
Vs: Galant 2.5 V6 käynnistys

Itseasiassa tein pienen testin. Ajoin auton talliin (+15) yöksi ja aamusti kun lähdin, niin lähti laakista käyntiin. Onko autossa muuta anturia kuin jäähdytysnesteen anturi, minkä olen vaihtanut ja missä? Meneeko eculle oma?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Galant 2.5 V6 käynnistys

Olisko päässyt likaa ruiskutusjärjestelmään?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Galant 2.5 V6 käynnistys

Sauvignion sanoi
Itseasiassa tein pienen testin. Ajoin auton talliin (+15) yöksi ja aamusti kun lähdin, niin lähti laakista käyntiin. Onko autossa muuta anturia kuin jäähdytysnesteen anturi, minkä olen vaihtanut ja missä? Meneeko eculle oma?
Tähän olisin toivonut vastausta jotain joka tietää paremmin nämä Galantit.

Sauvignion sanoi
Ei mitenkään mahdotonta tietysti. Millä lähtisit putsailemaan?
Oon käyttänyt Liqui Molyä ja Sonaxia. Bensansuodatin ois kans hyvä vaihtaa.
 

Sauvignion

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2016
Vs: Galant 2.5 V6 käynnistys

Joo, olisin kanssa hyvin kiinnostunut tiedosta, että meneekö eculle oma lämpötila-anturi ja missä se sijaitsee. Bensasuodattimen olen just vaihtanut kuten alussa kirjoitin. Tietysti vika voi olla muuallakin, joten ehdotuksia otetaan kyllä vastaan.
 
Ylös Bottom