Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

AnatoliMarkov

New Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2013
Galant on taas ruvennu vittuilemaan, tai eihän sitä koskaan kunnolla sit kuntoon saatukkaan. Eli sellasia ongelmia olisi että kiihdyttäessä auto on todella laiska ja voimaton ennen 2500 kierrosta ja siitä ylöspäin, nykii/pätkii myös kummallisesti ennen tätä kierroslukemaa ja tämän jälkeen kiihtyy ihan mukavasti. Tyhjäkäynti ei myöskään oikeen pelaa, seilaa siinä 900-450 välissä aika voimakkaasti. Check engine valo rupeaa palamaan jos autolla ajaa yli 60-80 vähä matkaa mutta menee pois jos buuttaa auton kesken ajon ja käynnistää uudelleen, mutta tulee takaisin n. 5-10 päästä. Tyhjäkäynnillä CE-valo ei pala. Ja CE-valo menee myös pois jos siirtyy taajama nopeuksiin.

Sytytystä on säädetty tämän sivuston ohjeiden mukaisesti (http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196.0) Mutta jos tähtää tohon T-keskikohtaan sytytyksessä, auto käy todella matalalla tyhjäkäynnillä ilman seilaamista mutta kiihdytys on aivan nolla ja nykii/pätkii vielä pahemmin. Auto ei liiku tällöin mihinkään. Auto kokoajan käytössä joten on pakko ollut siirtää sytytystä yliasteikon jotta pääsee liikkumaan, tästä ilmeisesti johtuu myös tämä tyhjäkäynti seilaaminen koska sytytys on päin vittua. Tyhjäkäynti ruuvia on myös säädetty koska mitsua tuntematon tuttava korjaaja halusi korjata jumiutuvan kaasupolkimeni joten ruuvasi sitä kireämmälle, nyt en oikeastaan tiedä missä kohdassa sen pitäisi olla tai voiko se vaikuttaa kiihdyttämiseen? Meneekö kaasuläpän asentoanturi sekaisin? Vikakoodit olen lukenut mutta OK:ta vilkuttaa kokoajan vaikka juuri on palanut CE-valo? Ymmärtääkseni auto pitää sammuttaa ennen kuin vikakoodit voi lukea, CE-valo morsettaa vikakoodit yhdistämällä ykkösen ja nelosen obd paikasta.
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

Sen verran vielä lisäystä että autoon on vaihdettu

Ruiskupumppu
Bensasuodatin
ECU
Virranjakaja
Ruiskupumpun rele

Voiko jonkun näistä asentaa väärin niin että auto toimii mutta huonosti? Esim virranjakaja? Olenko unohtanut jtn tärkeitä toimenpiteitä näiden osien vaihtoon liittyen?
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

Mites lambda? Sekin sekottaa...
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

Pystyykö lambdaa jotenkin testailemaan vai pitääkö ostaa uus? Itellä oli kans mietinnässä tuo maffi mutta mihinkään näihin ei oo kyllä koskettu, jotenkin vaan sellanen fiilis että oon osannu asentaa jtn väärin että ihan kaikki palaset eivät nyt loksahtele paikoilleen, auton ajokäytös paranee mitä myöhemmälle sytytystä säätää mutta samaan aikaan tyhjäkäynti heikkenee..
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

Onko se liitin ollu maadoitettuna sytytyksen säädön aikana..? Mikäli ei oo niin ei varmasti saa perusennakkoa myöskään kohdalleen..
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

On ollut ruskea liitin maadoitettuna sytytyksen säädön aikana, CE-valo palaa kun sen maadoittaa?
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

Mielestäni ei pitäis CE valon kyllä sillon palaa, mutta tästä en kyllä oo nyt varma näiden uudempien kans.. Ei oo tullu vilkuiltua mittaristoon sillon kun on syttyä säätäny..
 
Vs: Galant -93 1.8 GLSI, Tyhjäkäynti ja kiihdytysongelma(t)

mikki87 sanoi
Mielestäni ei pitäis CE valon kyllä sillon palaa, mutta tästä en kyllä oo nyt varma näiden uudempien kans.. Ei oo tullu vilkuiltua mittaristoon sillon kun on syttyä säätäny..
Eclissä ainakin palaa valo, kun maadoittaa.. Lampun pitäisi muistaakseen näyttää 5' kun maadoittaa. Kannattaa kokeilla ihan uudestaan säätää perusennakko.
 
Takaisin
Ylös Bottom