Galant -97:sisätilan polttimot

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Hemppis sanoi
Tos tänää tein legnumiin LED-mittarivalaistuksen (mulla on "perusmittaristo")

- Ledit hioin 300 hiekkapaperilla sumeaksi / mattapintaiseksi: valo tulee paremmin ympäristöön
- löysin hyllystä vanhoja T10 polttimoiden "kantoja", Kolvilla reiät, joista pujotin sitte ledun jalat läpi
- Ledeille vastukset ja johdot
- Testing

http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/mittaristo/

Eikä menny ku pari tuntia :)

Ymmärsinkö kuvasta oikein.
-Siniset johdot on maajohtoja ja punaiset virta. Ja noi virrat on linkitetty toisiinsa?
-Minkä kokoiset vastukset laitoit?
-Ja onko noi ledit valkoiset, jotka muuttuu siniseksi mittariston sävyn takia?
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Save sanoi
Ymmärsinkö kuvasta oikein.
-Siniset johdot on maajohtoja ja punaiset virta. Ja noi virrat on linkitetty toisiinsa?
-Minkä kokoiset vastukset laitoit?
-Ja onko noi ledit valkoiset, jotka muuttuu siniseksi mittariston sävyn takia?

Jooh kävi semmonen kämmi tos kolvaillessa, että olin kattonu ledistä vahingossa väärän pinnin mihin kolvasin johdot, PITI tehdä sillei että punaset on plussia ja siniset miinuksia, mut lopussa tajusin että nyt meni värit ristiin, jote en jaksanu korjata ja vaihoin johtojen kytkentäpaikkoja ;D. Ja tosiaan, jokaisella ledillä on oma etuvastus.

http://www.led1.de/shop/product_info.php?pName=led-10mm-white-11-lumen-1-piece-p-150&cName=led-10mm-4chiphighpower-white-11-lumen-c-50_51
Ja siihen vastus 150ohm / 1W

Ledit tosiaan valkoiset, mutta mittariston sävy muuttaa sen sinertäväksi
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Vielä heräsi pari kymysystä:

Mikä on ton mustan johdonpätkän virka?
Minkä takia olet kolvannut noita piirien päitä?

Eli kuvassa olevat punaiset kaikki on virtajohtoja ja siniset maita vai missä sulla on toi kämmi käynnyt? Vai oletko laittanut vastukset maihin?
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Save sanoi
Vielä heräsi pari kymysystä:

Mikä on ton mustan johdonpätkän virka?
Minkä takia olet kolvannut noita piirien päitä?

Eli kuvassa olevat punaiset kaikki on virtajohtoja ja siniset maita vai missä sulla on toi kämmi käynnyt? Vai oletko laittanut vastukset maihin?

Musta johdonpätkähässäkkä on mittaristossa olevan D -merkkivalon valo. Vanha polttomon pohja mureni käsiin ja en saanu tähän hätään tilalle vastaavaa, joten laitoin siihe 5mm ledin. Meni hyvin paikallee, pysyy siinä ja johdot sai hyvin kolvattua "tinapisteisiin" mittaristossa.

Ja noi "piirien päät" on joko diodien tai hyppylankojen tinauksia, joihin on helppo kolvata johto.. HUOM ei saa lämmittää liikaa / liian kuumalla kolvilla, en tiedä että mitä tavaraa toi kalvo on, mutta en usko sen kestävän liiallista kuumentamista, nopea lämmitys ja pikku piste tinaa :peukku

Ja tarkistin viel ton kämmin mitä oli mul tapahtunu, eli sininen on plussa ja punanen miinus, ja vastus on kytketty ledin ja maan väliin.
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Tuossa kun tutkailin mittarin merkkivalopolttimoita, niin huomasin, että siellä olisi semmoinenkin merkkivalopoltin ollu paikallaan, jonka takana olisi varoitusvalo turvavöistä, jos vöitä ei ole kiinnitetty. Onko jollakin semmoinen Galantti, jossa tuo turvavöiden kiinnittämättä jättämisen varoitusvalo toimii? Minulla se ei ole ainakaan toiminu tuossa koskaan ???
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

MitsuMi sanoi
Tuossa kun tutkailin mittarin merkkivalopolttimoita, niin huomasin, että siellä olisi semmoinenkin merkkivalopoltin ollu paikallaan, jonka takana olisi varoitusvalo turvavöistä, jos vöitä ei ole kiinnitetty. Onko jollakin semmoinen Galantti, jossa tuo turvavöiden kiinnittämättä jättämisen varoitusvalo toimii? Minulla se ei ole ainakaan toiminu tuossa koskaan ???

Eipä ainakaan itsellä ole toiminut koskaan...
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Onko muuten kukaan ehtiny vielä vaihtaa siihen ajovalojen korkeussäätimen potikkaan taustavalolamppua? Minullakin näyttää se olevan pimeänä.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Mulla oli legnumissa kuskin penkin alla olevan anturin johto irti, ja siksi ei mittaristossa toiminut turvavyön varoitusvalo. Laitoin siis takaisin, lainkuuliainen kun olen... :D
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

MitsuMi sanoi
Onko muuten kukaan ehtiny vielä vaihtaa siihen ajovalojen korkeussäätimen potikkaan taustavalolamppua? Minullakin näyttää se olevan pimeänä.

En ole vielä kerennyt, emäntä on nyt pari päivää kulkenut Gallulla ja jättänyt mulle Coltiaisen...

Yritän huomenna "varastaa" auton takaisin...
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

No nyt tuli vaihdettua poltin tuohon ajovalojen korkeussäätimeen. Kaikessa yksinkertaisuudessaan homma meni näin. Säädinpaneelin alapuolella olevasta lokerosta pukkasi koko katkaisinpaneelin pois paikalta ja otti korkeussäädin kytkimen irti johdonnokasta. Sitten purkaa kytkin auki ja se tapahtui vapauttamalla kytkimen sivusta pari klipsiä kahta talttameisseliä apuna käyttäen. Kytkimen sisällä on samannäköinen kumikantapoltin, mikä on istuinlämmittimen nappien taustavalopoltinkin.

Tulipahan vaihdettua tuhkakupin ja tupakinsytyttimen polttimonkin ja keskikonsoli oli helpompi purkaa kuin mitä ensin sen luulin olevan. Kiitos Save:n hyvien ohjeiden :peukku
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Ajovalonkorkeussäätimen polttimoita ei muuten enää ilmeisesti saa edes timanttitiskiltä vaan pitäisi ostaa koko säädin. No itse selviydyin ongelmasta siten, että hain elektroniikkaliikkeestä vastaavan kokoisen polttimon jossa oli viikset ja otin vanhan polttimon kannasta irti ja pujottelin tuon uuden polttimon siihen kantaan paikoilleen. Olihan se yhdenlaista ompelemista, mutta hyvä siitä tuli :peukku Mahtanee olla samatilanne istuinlämppäri katkaisimien taustavalojen kanssa, kun ovat samanlaisella kannalla.
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Tässä kun oli juttua mittarivaloistakin, niin: onko Galant Sportin/V6:n (VR4:n) high contrast -mittaristossa bensamittarin alla myös huomiovalo tankin vähäiselle bensamäärälle? Jos on, paljonko on gasoa tankissa, kun se syttyy? Galantin normaalimittaristossahan tuollainen valo on, oranssinvärinen ja se syttyy, kirkastuu ja sammuu ns. hidastetusti.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

ristor sanoi
Tässä kun oli juttua mittarivaloistakin, niin: onko Galant Sportin/V6:n (VR4:n) high contrast -mittaristossa bensamittarin alla myös huomiovalo tankin vähäiselle bensamäärälle? Jos on, paljonko on gasoa tankissa, kun se syttyy? Galantin normaalimittaristossahan tuollainen valo on, oranssinvärinen ja se syttyy, kirkastuu ja sammuu ns. hidastetusti.

Onhan siellä. KYllä se vr4:ssa mulla alko palamaan jossain tyhjän viivan kohdilla, tällöin tankkiin meni joku + 45 litraa ihan tupaten täyteen. Itse en oo uskaltanu ihan höyryille päästää, kaveri päästi kerran ja tankattiinkos sinne nyt muistamani mukaan 55 litraa. Erotus ois sitä luokkaa että valon palaessa jotain 8-10 litraa bensaa. Etuvedoissa ilmoitettu tankin koko on 64 litraa, ja en on saa sanoa missä kohtaa siinä alkaa valoa polttamaan kun ei ole tullut kokeiltua. Veikkaus on että siellä on samanverran (?) jäljellä eli jotain 8-10 litraa kun valo syttyy.

Ja kyllä se valo taitaa hieman satunnaisesti palaa kun alkaa palamaan, itse oon aatellu että se on niin tarkka siitä asennosta missä tankki on.
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Save sanoi
Ei ole, tänään avattu ja katsottu mitä on syönyt sisäänsä...

Sen jälkeen tapeltu 45min, että saa peilien säädön taas toimimaan :seina

Oliko paha homma vaihtaa polttimo peiliensäätimen?
Kaikki muut polttimot tuli vaihdeltua... tuota en uskaltanut avata ;D
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Feppi sanoi
Oliko paha homma vaihtaa polttimo peiliensäätimen?
Kaikki muut polttimot tuli vaihdeltua... tuota en uskaltanut avata ;D

Siellä ei siis ole polttimoa ollenkaan.


Pitäs perkule aloittaa koko ruljanssi alusta, kun nyt sai oikean värisiä polttimoja ja hattuja haltuunsa...
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Save sanoi
Siellä ei siis ole polttimoa ollenkaan.


Pitäs perkule aloittaa koko ruljanssi alusta, kun nyt sai oikean värisiä polttimoja ja hattuja haltuunsa...

Mistä hommasit? Onko noi Motonetin varaosanumerolla olevat polttimot aivan eri värisiä?
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

ristor sanoi
Mistä hommasit? Onko noi Motonetin varaosanumerolla olevat polttimot aivan eri värisiä?

Lähinnä tarkoitin noita hattuja (sinisiä), mutta kyllä tuolla tehollakin on ollut vaikutusta valkoisen värin kirkkauteen.

Plus tuli kaikennäköisiä ledejä, joista osa menee ilmastoininpaneeliin ja loput muihin projekteihin...

Polttimot, hatut ja ledit tilasin Partcolta
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Feppi sanoi
Oliko paha homma vaihtaa polttimo peiliensäätimen?
Kaikki muut polttimot tuli vaihdeltua... tuota en uskaltanut avata ;D

Save sanoi
Siellä ei siis ole polttimoa ollenkaan.


Pitäs perkule aloittaa koko ruljanssi alusta, kun nyt sai oikean värisiä polttimoja ja hattuja haltuunsa...
Ainakin noissa uudemman mallisissa peiliensäätimissä on polttimot.
_smaller.jpg
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

HuBu sanoi
Ainakin noissa uudemman mallisissa peiliensäätimissä on polttimot.
_smaller.jpg

No ainakaan minun -00 vuosimallissa ei ollut. Siitä oen satavarma. Mutta itselläni toi nutikka kyllä loistaa pimeässä jonkin verran...
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Uudempi säätönamiska on aivan erilainen kuin sinun kuvissasi. Ja tuossa kyllä on valot, huomaa silmällä kun sammuttaa auton että pimenee.
Itselläni ei namiskasta ole päiväsaikaan otettua kuvaa joten lainaan hemppiksen kuvaa jossa namiska näkyy.

http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/sisusta/P8190219.JPG/_smaller.jpg
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

HuBu sanoi
Uudempi säätönamiska on aivan erilainen kuin sinun kuvissasi. Ja tuossa kyllä on valot, huomaa silmällä kun sammuttaa auton että pimenee.


Lainaan hemppiksen kuvaa jossa namiska näkyy.

http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/sisusta/P8190219.JPG/_smaller.jpg

Jep noissa jdm peleissä se namiska on ollut tuommoinen, mutta esim -99 facelift galantissa ei vielä ollut. Ainakaan muistaakseni.
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

2bad4you sanoi
Eikös tuo säädin vaihtunut 2001 kun peilit muuttuivat sähköllä taittuviksi.
Jep. En vuosilukua muista, mutta noissa sähköllä taittuvissa peileissä tuo säädin on.
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

HuBu sanoi
Uudempi säätönamiska on aivan erilainen kuin sinun kuvissasi. Ja tuossa kyllä on valot, huomaa silmällä kun sammuttaa auton että pimenee.
Itselläni ei namiskasta ole päiväsaikaan otettua kuvaa joten lainaan hemppiksen kuvaa jossa namiska näkyy.

http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/sisusta/P8190219.JPG/_smaller.jpg

juu, aivan erilainen...

Elikkä joku joka omistaa uudemman;

"Niin vaihtakoon polttimonsa ja kuvatkoon tapahtuman, olkoon tämä päiväkäskyni!"

;D
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

nostokurki sanoi
Mulla oli legnumissa kuskin penkin alla olevan anturin johto irti, ja siksi ei mittaristossa toiminut turvavyön varoitusvalo. Laitoin siis takaisin, lainkuuliainen kun olen... :D

Onko joku saanut tämän turvavyön varoitusvalon toimimaan ihan ns. vakio Galantissa (ei Legnumissa/VR4:ssä)?
 

maikku

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2008
Sijainti
Vilppula
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Save sanoi
juu, aivan erilainen...

Elikkä joku joka omistaa uudemman;

"Niin vaihtakoon polttimonsa ja kuvatkoon tapahtuman, olkoon tämä päiväkäskyni!"

;D

Mulla on irrallaan autonperässä tuo namiska,otetaanpa työn alle...
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

passaakos tämmöset tuohon galantin penkinlämmittimen katkaisijaan? siis siihen mikä kuuluu aina palaa virrat päällä. http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2090_2054_1690&products_id=6890
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Bazeeba sanoi
passaakos tämmöset tuohon galantin penkinlämmittimen katkaisijaan? siis siihen mikä kuuluu aina palaa virrat päällä. http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2090_2054_1690&products_id=6890

Pitäisi käydä. Itseasiassa pitäisi käydä ilmastoinnin säätimeihin , sumuvalojen katkaisioihin sekä hätävilkujen katkaisijaan.

Plus samasta kaupasta saa värihattuja 3mm lampulle.
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Onko kukaan irroitellut normaalin lämmönsäätimen polttimoita? Pitäisi omastani saada väri vaihdettua yhdenmukaiseksi. Kerran asiaa pähkäilin mutta en edistynyt asiassa ja ei riittänyt uskallusta käyttää suurempaa väkivaltaa.
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Itse itselleni vastaten:
p8210061.jpg



Tuossa ylhäällä kun näkyy nuo kahdet vaalean vihreät johdot ja vasemmanpuoleisessa on jopa tuo polttimen "istukka" näkysällä. Tila on ahdas mutta ei tarvihtse tuon enempää purkaa. Jotkut ohuet, mielellään vähän käyrät pihdit ja niilla vaa ottaa ja nykäsee nuo polttimoiden "istukat", Samalla tavalla menee takaisin, asettaa vaa reikään ja painaa. Löytyy 2kpl T5 polttimoita.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Ja tuossahan ois samalla vaihtunu hätävilkun katkaisijaankin hehku jos on palanut. Sama 3mm hehku kuin muissakin katkaisijoissa, mutta ilman värihattua. Ja vaihtokin oli aikalailla samaa kaavaa noudattava ku muissa katkaisijoissa, eli varovati auki, uusi hehku ja takasin nippuun.. Ei tullut otetuksi kuvia kun omaani vaihdoin.
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Kenelläkään tietoa/muistissa minkälaiset polttimot sijaitsee ovien alareunassa? Oliko T10? Ei oikein kehtaa ruveta repimään ovi"pahveja" auki pakkaskeleillä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Garveldeth sanoi
Kenelläkään tietoa/muistissa minkälaiset polttimot sijaitsee ovien alareunassa? Oliko T10? Ei oikein kehtaa ruveta repimään ovi"pahveja" auki pakkaskeleillä.

Olen lähes 100% varma että myös 8g:ssä on "sukkula"mallinen polttimo kuten vanhemmissa. Leveys todnäk siitä pienimmästä päästä, tosin isompikin saattaa mennä kun vähän vääntää kiinnitysrautoja.
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

dani sanoi
Olen lähes 100% varma että myös 8g:ssä on "sukkula"mallinen polttimo kuten vanhemmissa. Leveys todnäk siitä pienimmästä päästä, tosin isompikin saattaa mennä kun vähän vääntää kiinnitysrautoja.
Ei muuten ole. Minä olen monestikkin käyttäny irti nuo ovipahvit, mutta nyt ei tarkalleen muista, että oliko siinä lasikanta poltin vai pyöreä metallikanta poltin. Jotenkin muistikuva olisi tuosta T10 kannasta, mutta muovinen kiinnipyöräytettävää mallia on kuitenkin se kanta mihin se istuu.
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

No sen verran monesti olen ottanut ne kuitenkin irti jotta lasikanta se on, sen muistan. En vaa nyt ollu varma jotta onko t10 koon lähettyvillä muita kokoja, mikä se olisi sitten voinut olla.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

MitsuMi sanoi
Ei muuten ole. Minä olen monestikkin käyttäny irti nuo ovipahvit, mutta nyt ei tarkalleen muista, että oliko siinä lasikanta poltin vai pyöreä metallikanta poltin. Jotenkin muistikuva olisi tuosta T10 kannasta, mutta muovinen kiinnipyöräytettävää mallia on kuitenkin se kanta mihin se istuu.

I stand corrected. Nähny noita sukkuloita niin monessa mallissa..
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

nyt tyhmänä kysyn vaikka koko kerjun olen läpi lukenutkin et olikos noissa minkäväriset kortsut päällä alunperin noissa kojelaudan lampuissa? varmaankin siis noi keskikyynärnojan, tuhkakupin, tupakansytyttimen, ja hanskalokeron polttimoiden tilalle voi vaihtaa kirkkaat ledit eikös?

mutta siis olikos noissa sumuvalojen nuppien, peilinsäätimien, ja penkinlämmittimien polttimoissa kaikissa siniset kortsut alunperin, vai kirkkaat muissa ja siniset vaan noissa penkinlämmittimien valoissa. olis hyvä tietää ennenkuin purkaa et kuinka monilla värihupuilla ja polttimoilla varautuu remonttiin.

Ilmeisesti täällä ei ole vielä kukaan purkanut -01 peilien kääntötoiminnolla varustetun auton tuota peiliensäätönumiskaa. ja sit sellanen kysymys vielä et olikos tuon mittarivalojen säätönupin sisässä valoa? ja miten vaihdetaan
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Ville T. sanoi
nyt tyhmänä kysyn vaikka koko kerjun olen läpi lukenutkin et olikos noissa minkäväriset kortsut päällä alunperin noissa kojelaudan lampuissa? varmaankin siis noi keskikyynärnojan, tuhkakupin, tupakansytyttimen, ja hanskalokeron polttimoiden tilalle voi vaihtaa kirkkaat ledit eikös?
mutta siis olikos noissa sumuvalojen nuppien, peilinsäätimien, ja penkinlämmittimien polttimoissa kaikissa siniset kortsut alunperin, vai kirkkaat muissa ja siniset vaan noissa penkinlämmittimien valoissa. olis hyvä tietää ennenkuin purkaa et kuinka monilla värihupuilla ja polttimoilla varautuu remonttiin.

En nyt muista jotta oliko kaikissa siniset, mutta ainaki V6 galantissa tuon valojenhimmentimen alaisuudessa on myös tupakansytytin ja keskikyynärnoja sekä muistaakseni myös tuhkakuppi. Iteki oon miettiny jotta niihin ledit laittaisi mutta eikös ledien kaa tuon himmentely käy hieman hankalaksi?

Ville T. sanoi
ja sit sellanen kysymys vielä et olikos tuon mittarivalojen säätönupin sisässä valoa? ja miten vaihdetaan

Ei ole valoa, ei siis tarttee vaihtaa :peukku
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Riippuen varmaan ledistä ja etuvastuksesta, että onnistuuko himmentäminen? Vaihdoin galantin mittarivalot noihin motonetin myymiin T10 ja T5 kannalla oleviin ledeihin ja hyvin himmenee, toki kaikkien katkaisijoiden ja säätimien valot on ielä perus hehkuilla.

Siniset huput mahtaa olla jokaisessa katkaisijassa, paitsi hätävilkukatkaisijassa. Myös mittarivaloisa on alunperin siniset huput ja uskoisin, että kaikissa hehkuissa on. Lämmönsäätimiä en ole ikinä nähnytkään, automaatti-ilmastoinnin ohjausyksikössä ei ole värihuppuja. Lämmönsäätimissä USKOISIN olevan myös siniset huput, paitsi kylmä/kuuma-säätimessä, koska siinä on itsessään yleensä sininen ja punainen suodatin.

Niillä sinisillä hupuilla on yritetty ja myös saatu kaikkia valoja hivenen valkoisemmaksi, ei värin ei ole edes tarkoitus olla sininen. Ja sinisellä tarkoitan sinistä, en semmoista valkoisen ledin tuottamaa "sinistä" (joku olisi kuitenkin puuttunut vielä tähän)
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Garveldeth sanoi
En nyt muista jotta oliko kaikissa siniset, mutta ainaki V6 galantissa tuon valojenhimmentimen alaisuudessa on myös tupakansytytin ja keskikyynärnoja sekä muistaakseni myös tuhkakuppi. Iteki oon miettiny jotta niihin ledit laittaisi mutta eikös ledien kaa tuon himmentely käy hieman hankalaksi?

Ei ole valoa, ei siis tarttee vaihtaa :peukku

Itse meinasinkin pienen harkinnan jälkeen vaihtaa vaan hanskalokeroon ledin, jos se kerta palaa koko ajan. muihin noi normaalit. Ja hyvä et tossa mittarivalonsäätimessa ei ole lamppua :)

eli siis noissa tuhkakupin, sytyttimen ja keskikyynärnojan polttimoissa ei siis ole mitään huppuja?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Evoissa ei vissiin oo mitään valoa kyynärnojassa ja hanskalokerossa? Missä semmonen sijaitsee Galantissa?

Nuista tuhkakupin ym hupuista en muista mutta sumarin katkaisijalla semmonen tais olla mut peiliensäädössä taasen ei.
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Hanskalokerossa tais olla siinä yläreunassa, mutta se pirulainen kun palaa kokoajan olipa lokero kiinni tai auki. Ei siinä kyllä pitkään kestä kun siihen kytkimen tekaisee.

Kyynärnojastahan on kuva tuolla pari sivua aiemmin ja ohjeetkin löytyy. Paistaa siis sehä sinne kyynärnojan lokeroon että kyynärnojan edessäolevaan syvennykseen.

EVOista en tiedä kun en (ikävä kyllä) omista.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Ns. valoveräjä vois olla hyvä ratkasu tohon. Pitää katella ku pääsee joskus kotiin asti.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

noita pienempiä huppuja ei tosiaan kyllä mistään muualta tunnu löytyvän eli pitänee sit ne tilata netin kautta.

ja takaluukun sukkulapolttimonkin pitää sit olla joku erikoisen lyhyt malli et sitäkään ei ihan ensimmäisestä liikkeestä löytynyt. A12v5W lukee lampussa ja on noin 28mm pitkä.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

nyt on vaihdettu polttimot sekä sumareiden nappeihin että tuon uudemmanmallisen peilien säätimen nappulaan. Valo siis tulee vain noihin peilinsäätimen nappulan nuoliin ja siellä on vain yksi lamppu vaikka nappuloita olisikin kolme.

todella helppo homma vaihtaa. Peilin säätönapin saa irti alemman nappulapaneelin aukon kautta. Liitin irti ja sit lampun kuminen kanta näkyy nappulan takana. Normaali 3,5 mm lamppu sinisellä hupulla.

ainoa ongelma oli tuon takasumarin nappulan kanssa kun se valoo vilkkuu miten sattuu. Joku kosketushäikkä siellä.
 

Zous

Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2011
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Minkäslaisia LED-valoja porukka on laittanut näihin noiden sisäkattovalojen tilalle?

Siellähän on sellaiset "sukkulat" ja kokeilin Legnumiin tälläisiä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=43-2979 sinne tilalle, mutta eipä valo edes vilahtanut noilla ???

Lisäksi nuo tuntuivat olevan liian isot niille takapenkin valoille (orkkikset olivat pari milliä pienemmän kuin edessä). Olisi voinut tunkemalla mennäkin, mutta kun eivät nuo toimineet edessäkään, niin en viitsinyt alkaa turhaan väkivältaa käyttämään :D
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Zous sanoi
Minkäslaisia LED-valoja porukka on laittanut näihin noiden sisäkattovalojen tilalle?

Siellähän on sellaiset "sukkulat" ja kokeilin Legnumiin tälläisiä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=43-2979 sinne tilalle, mutta eipä valo edes vilahtanut noilla ???

Lisäksi nuo tuntuivat olevan liian isot niille takapenkin valoille (orkkikset olivat pari milliä pienemmän kuin edessä). Olisi voinut tunkemalla mennäkin, mutta kun eivät nuo toimineet edessäkään, niin en viitsinyt alkaa turhaan väkivältaa käyttämään :D

Koitikko eri päin nuita? omassa galantissa moiset ainakin toimii.
 

Zous

Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2011
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Bazeeba sanoi
Koitikko eri päin nuita? omassa galantissa moiset ainakin toimii.

100% en oo, mutta niin paljo niit pyörittelin käsissäni ja testailin että oli kyllä armottoman huono pulla jos aina meni "väärin päin" :nykii

Eikä siihen oltu ainakaan merkittykään mitään +/- vaikka tottahan on että LED vaatii että ne on oikein päin kytketty...

EDIT: ja ehdin palauttaa ne kaikki takaisin, kun siinä Motonetin parkkiksella turailin niitten kanssa :p
Pitää joku kerta suhauttaa sinne PK-miittiin niin jos jollain sattuu siel olee kanssa niin kokeillaan niillä vaikka :)
Ellei joku satu asumaan Hyvinkää/Järvenpää akselilla niin voisi lainata pikatestiin yhtä :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Galant -97:sisätilan polttimot

Zous sanoi
Minkäslaisia LED-valoja porukka on laittanut näihin noiden sisäkattovalojen tilalle?

Siellähän on sellaiset "sukkulat" ja kokeilin Legnumiin tälläisiä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=43-2979 sinne tilalle, mutta eipä valo edes vilahtanut noilla ???

Lisäksi nuo tuntuivat olevan liian isot niille takapenkin valoille (orkkikset olivat pari milliä pienemmän kuin edessä). Olisi voinut tunkemalla mennäkin, mutta kun eivät nuo toimineet edessäkään, niin en viitsinyt alkaa turhaan väkivältaa käyttämään :D
Tuommoset on itelläkin Galantissa. Piti hieman pyöritellä ja värkkäillä, että lähtivät ensimmäisen kerran päälle. Sitten ovat kyllä pelanneet. Onhan nuo kivan väriset, mutta eihän ne oikeasti näytä mihinkään jos niinku haluaa auton sisällä nähdäkkin, kun sisävalot ovat päällä :D
 
Ylös Bottom