- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2007
- Sijainti
- Laihia
Eriytetään tälle Galantille oma topicinsa, kun se on nyt tuosta Galant mania laumasta siirtynyt omaksi yksikökseen.
Kyseessä siis 2,0 litrainen vapari takapotku Galant. Syksyllä 2010 huusin sen huutokaupasta. Se oli seissyt ilman kilpiä lähes kymmenen vuotta mutta pellin alla on muutaman tuhat kilometriä ajettu vaihtokone. Auto oli aika karun näköinen seistyään lautakatoksessa vuosikausia. Hometta, hämähäkin seittejä, hiiren jätöksiä yms oli kauheat määrät. Ensi töiksi piti auto siis pestä niin ulkoa kuin sisältä. Haju ei vain tuntunut lähtevän mihinkään etikasta, kloriitista ja muista myrkyistä huolimatta.
Autoa käynnisteltäessä yllätys oli suuri kun se tosiaan lähes 10 vuoden seisonnan jälkeen hörähti lähes auttamatta käymään ja kävi todellakin upean tasaisesti. Jarrut olivat täysin jumissa ja bensapumpun korkattua oli hyvä hetki purkaa jarrutkin palasiksi. Jarrut kunnostin huolella. Ensiksi kaikki palasiksi, sitten hieman kemikaalipehmitystä ja lopulta jokaikisen millimetrin hiominen huolella. Jarrut kasattuani tuli hyvä tunne, ne toimivat erittäin nätisti.
Bensapumpuksi valittiin Moponetin sähköinen pumppu koska vanhan bensapumpun viaksi paljastui kannesta rikki mennyt tappi. Itse pumppu siis toimii mutta sitä ohjaava tappi liikuttaja kannessa on "kadonnut". Nyt uusi pumppu RAKSUTTAA pellin alla ja oli todella mukava päästä taas heittämään lenkit Galantilla.
Sitten keskityimme hajuun jota varten rakensimme nimimerkki Tepin kanssa otsonaattorin. Se pöhisi Galantissa jonkun aikaa ja saatiinkin pahimmat hajut pois. Uusia homeitakaan ei kasvanut. ;D
Sitten vaihdettiin öljyt ja muut litkut ja sitten piikkipyöriä sovittamaan ja eikun jäälle harrastamaan. Tuohon aikaan, kevättalvella 2011, allekirjoittaneella oli ajokortti hyllyllä, joten Galantin kanssa ei teille päässyt ilakoimaan.
Piikkipyöriä mulla oli tuolloin kolme sarjaa vanhoja Lappeja ja Tepin isän hoardaamat 4,5" leveät Saabin vanteet valikoitui piikkipyörien vanteiksi.
Tuossa pari kuvaa, miltä Galantti näytti tullessaan ja miltä se sitten mun maalauksen jälkeen näyttää.
Ja jos haluaa sanaisen arkkunsa tästä autosta aukaista, niin: http://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/galant-a163-mustiainen.60939/
Kyseessä siis 2,0 litrainen vapari takapotku Galant. Syksyllä 2010 huusin sen huutokaupasta. Se oli seissyt ilman kilpiä lähes kymmenen vuotta mutta pellin alla on muutaman tuhat kilometriä ajettu vaihtokone. Auto oli aika karun näköinen seistyään lautakatoksessa vuosikausia. Hometta, hämähäkin seittejä, hiiren jätöksiä yms oli kauheat määrät. Ensi töiksi piti auto siis pestä niin ulkoa kuin sisältä. Haju ei vain tuntunut lähtevän mihinkään etikasta, kloriitista ja muista myrkyistä huolimatta.
Autoa käynnisteltäessä yllätys oli suuri kun se tosiaan lähes 10 vuoden seisonnan jälkeen hörähti lähes auttamatta käymään ja kävi todellakin upean tasaisesti. Jarrut olivat täysin jumissa ja bensapumpun korkattua oli hyvä hetki purkaa jarrutkin palasiksi. Jarrut kunnostin huolella. Ensiksi kaikki palasiksi, sitten hieman kemikaalipehmitystä ja lopulta jokaikisen millimetrin hiominen huolella. Jarrut kasattuani tuli hyvä tunne, ne toimivat erittäin nätisti.
Bensapumpuksi valittiin Moponetin sähköinen pumppu koska vanhan bensapumpun viaksi paljastui kannesta rikki mennyt tappi. Itse pumppu siis toimii mutta sitä ohjaava tappi liikuttaja kannessa on "kadonnut". Nyt uusi pumppu RAKSUTTAA pellin alla ja oli todella mukava päästä taas heittämään lenkit Galantilla.
Sitten keskityimme hajuun jota varten rakensimme nimimerkki Tepin kanssa otsonaattorin. Se pöhisi Galantissa jonkun aikaa ja saatiinkin pahimmat hajut pois. Uusia homeitakaan ei kasvanut. ;D
Sitten vaihdettiin öljyt ja muut litkut ja sitten piikkipyöriä sovittamaan ja eikun jäälle harrastamaan. Tuohon aikaan, kevättalvella 2011, allekirjoittaneella oli ajokortti hyllyllä, joten Galantin kanssa ei teille päässyt ilakoimaan.
Piikkipyöriä mulla oli tuolloin kolme sarjaa vanhoja Lappeja ja Tepin isän hoardaamat 4,5" leveät Saabin vanteet valikoitui piikkipyörien vanteiksi.
Tuossa pari kuvaa, miltä Galantti näytti tullessaan ja miltä se sitten mun maalauksen jälkeen näyttää.
Ja jos haluaa sanaisen arkkunsa tästä autosta aukaista, niin: http://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/galant-a163-mustiainen.60939/
Liitetiedostot
Viimeksi muokattu