Galant E3 vanteet?

X

X

Guest
Hms, tossa vähän mietiskelin että minkäkokoiset aluvanteet tohon E30 Galantiin menee.
Menisköhän 16" alut vielä 45 profiililla?

Kertokaapas E3 Galantin omistajat vähän mielipiteitä, minkäkokoiset vanteet sopivat parhaiten tohon mitsuun ja muutenkin millaiset vanteet teillä on E3-mitsussa.

X
 
no tuossa automessuilla ol e33 jossa 18" ja oiskohan ollu 225 :)

mutta itella 205/50/16

17" ja 45 profiilin menee varmasti mukavasti.
ite hommaamassa semmosia ens kesäks jos vielä kärry alla
 
Suosittelen 215/45/17 pakettia. Ei oo kauheen uraherkkä ja kumi on kuitenkin sen verran korkea että meteli ei vielä ole tappavaa.
 
Mulla kans 215/45/17
7,5 leveellä vanteella ja et 35 mahtuu ihan hyvin.
Tulossa 235/40 gummit...
 
Mahtaa olla hyvät ajo-ominaisuudet, näillä suomen uraisilla teillä? ;)

Mulle riittää 195/65/15, näillä kulkee kivasti ja on erittäin hiljaiset. 8)
 
Itseasiassa mulla oli ennen 195/60/15 ja nuo 17" on paljon paremmat ajaa kun nuo 15"
 
No niin, nyt on alla ne 235/40/17 renkaat..
Ihmetyksen aihe on todella vähäinen uraherkkyys...
Vanhoilla 215 kumeilla veteli paljon enemmän uriin..
 
sitte sulla aika "ei ulostulevat vanteet"... ;D
mulla 205 ja meinaan on ihan rajalla eturenkaat että ei tuu yli...
 
nelivetoiseen E38 Galanttiin menee 7X17" ET37 vanne ja 215/45-17 rengas. Ja se on sitten niinku just ja just toi leveys ja tasan toi ET. Mitään ei tarvinnu vielä leikellä eikä taitella noille.
 
No niin, nyt on alla ne 235/40/17 renkaat..
Ihmetyksen aihe on todella vähäinen uraherkkyys...
Vanhoilla 215 kumeilla veteli paljon enemmän uriin..
toi on ihmetyttänyt monia et tarpeeksi levee kumi tai sit tarpeeksi kapea niin ei uria juurikaan huomaa olisko siitä johtuva asia kun suurin osa on tota 155/185/205 kokoja mitä on autoissa et jos ne urat on muokkautunut noiden kokojen mukaan kuormaautolla kun on tullut paljon ajeltua niin ei ole ollut noista urista mitään haittaa mut sit muuten on välillä vituttanut hypätä johonkin pikku autoon ja yrittää olla ajamatta urissa ;D
 
joo ei toi O-Jayn Gallukaan ole sen uraherkempi kuin vakiorenkaillakaan.

Ennen renkaita syyttäisin ylitehostettua ohjausta....
 
eli aurauskulmat kohilleen.. 4wdssä muuten aivan eri ku fwd...sitä vaan meinasin :-[
 
Mistähän johtuu että 90 Galantissa takarenkaat hinkkaa kaariin? Vanteina 17" 7.5 ET 35 ja kumeina 215/45/17.
Laskettu aika roimasti mutta pitäiskö niiden edes mahtua pyörimään kotelon sisällä?? ???
 
Syy :"laskettu aika roimasti"

laita pienempi profiilin renkaat, tai muuta jousitusta.

Ja tuo on muuten aika leveä vanne johon laittaa 215 kumit... itellä 205 kumit 7,5 vanteissa ja edessä on kyl aika lähellä ulkoreunaa
 
Juu tarkoitus on laittaa vähän kapeempaa rengasta. Toivottavasti ei vaan tarvi vaihtaa kapeempaan vanteeseen... ;D
Vaikuttaakohan jos edessä on 215 ja takana 205 kumi?
 
no kyllä varmasti... ei niin kannata tehdä, vaihdat kapeemmat kumit sitte eteen myös.
 
4wd Galanttiin ei kyllä mitenkään saa eteen 7.5x17" vannetta, 7x17" et37 ei mahdu yhtään ulospäin, ja nytkin se ottaa ihan pikkasen kiinni sisäpuolelle..... onko etuvetoisessa sitten niin erilainen etupää? Olisko etunapa erilainen?
 
no MENEE MENEE laita vaikka 22" ja jos ei mee ni sitte otat kaarista vähän pois :D ::)
 
Onko jollain muulla E3 galantissa 215/45 kumeja 17" 7,5 ET35 vanteita? Miten mahtuu pyörimään? Onko madallettu??

nimm. Onko pakko vaihtaa pienempään??
 
Mulla VR4:ssa 235/40/17 kummit 7,5x17 vanteilla ja ET35. Tulee jonkun verran ulos kaarista, mut kun on "vähän" jäykempi toi VR4:sen alusta kuin vakio Galantin niin ei mulla ainakaan ole kiinni ottanut edes rajuimmissa heitoissa.
 
eli periaatteessa sulla pitäis tulla vanteen reuna 2mm +1/4 tuumaa ulommas kuin O-jayn E38:ssa??

ja me katottiin että ei enää yhtää leveempää mahdu loksun kaaren alle, sun autossa on siis PAKKO vanteen reunan tulla hieman ulos kaaresta?

Mitäs ne katsastuksessa tuumaa siitä?

(Eihän vaan VR4 lokari ole erilainen kuin dynamic4 lokari?)
 
eli periaatteessa sulla pitäis tulla vanteen reuna 2mm +1/4 tuumaa ulommas kuin O-jayn E38:ssa??

ja me katottiin että ei enää yhtää leveempää mahdu loksun kaaren alle, sun autossa on siis PAKKO vanteen reunan tulla hieman ulos kaaresta?

Mitäs ne katsastuksessa tuumaa siitä?

(Eihän vaan VR4 lokari ole erilainen kuin dynamic4 lokari?)

Ei se vanteen reuna mun mielestä tule yli, vaan on aika tasan kaaren kanssa. Olisko tossa sitten vähän pulleemmat lokasuojat??

En siitä katsastuksesta tiedä,kun on talvivanteilla katsastettu. Rek.otteessa tosin on maininta kyseisestä rengaskoosta, tosin en tiedä onko muutoskatsastettu noilla nykyisillä palloilla..
 
Sellaista tiedustelin että onko kukaan laittanut vanhemman saabin (900) vanteita Galanttiin?
Saabin vannehan on 4*114.3 ja vielä 15". Noita kun on hajottamot täynnä niin sais vähän isomman talvivanteen...
 
on. sekä Coltissa että O-Jayn E38,5:ssa on kokeiltu, menee kyllä kiinni MUTTA: keskireikä on saabin vanteissa liian iso, eli omalla vastuulla ja mutterit tasaisesti kiristäen onnistuu...

Ainahan se olis parempi jos löytyis sopivalla keskireiällä olevia vanteita, nuo nimittäin rasittavat pyörän pultteja... coltissa on kyllä kestänyt useita kesiä.
 
Niko Päivinen sanoi
on. sekä Coltissa että O-Jayn E38,5:ssa on kokeiltu, menee kyllä kiinni MUTTA: keskireikä on saabin vanteissa liian iso, eli omalla vastuulla ja mutterit tasaisesti kiristäen onnistuu...

Ainahan se olis parempi jos löytyis sopivalla keskireiällä olevia vanteita, nuo nimittäin rasittavat pyörän pultteja... coltissa on kyllä kestänyt useita kesiä.

Hep hep, mun aluvanteissa on sovitin rinkulat keskireikiin joten taidan ottaa ne ympärivuotiseen käyttöön... ;)

Lisäys: Tilasin sitten 205/55/15" kitkat ja postikuluineen tuli hintaa 54.25e/kpl... Ei mun mielestä paha...
 
no jos ne saaban vanteet on kestäny 3 kesää endurancea ni eiköhän ne kestä siviiliajelutkin ;)
hommaa sit 900tbo:n vanteet, se tavallinen on liian kapoinen.
 
fisu sanoi
no jos ne saaban vanteet on kestäny 3 kesää endurancea ni eiköhän ne kestä siviiliajelutkin ;)
hommaa sit 900tbo:n vanteet, se tavallinen on liian kapoinen.

Onko paljon eroa? Pitääpi kysellä hajottamolta, jos olis tbo vannetta ;D
 
no me ostettiin kepöstä 900tbon originaali alut, makso huimat 500mk kumeineen ;D
1 on vielä ehjänä jos löydät vajaan sarjan ::)
 
Vanhemmista Saabin peltivanteiden laitosta Galanttiin en ole 100varma, mutta Sapporossa mulla oli sellaset viime talvena ja etupäässä ne otti kiinni jarrusatuloihin - tilasin Completokselta 5mm:n levikepalat ja silti oli hilkulla. Huomioksi vain ;) (..vaihdoin nyt Mitsun omat aluvantett talvirenkaille kun ostin toiset kesäksi) Mutta kaverilla on Saabin alut (15") Sapporossa ja ne on ihan Jees!
 
joo en osaa sanoa miten takavetoisiin sattuu ne saaban vanteet, mutta A15, C1 ja E38 malleihin ne ainakin käy... mainitsemini pikku varauksin...
 
Sapporo sanoi
Vanhemmista Saabin peltivanteiden laitosta Galanttiin en ole 100varma, mutta Sapporossa mulla oli sellaset viime talvena ja etupäässä ne otti kiinni jarrusatuloihin - tilasin Completokselta 5mm:n levikepalat ja silti oli hilkulla. Huomioksi vain ;) (..vaihdoin nyt Mitsun omat aluvantett talvirenkaille kun ostin toiset kesäksi) Mutta kaverilla on Saabin alut (15") Sapporossa ja ne on ihan Jees!

sama ödeema tulee jos laitetaan takavetogalantin 14" vanteet etuvetogalanttiin, tarvii levikekiekot ettei ota satulaan :p
 
Jusu sanoi
No niin, nyt on alla ne 235/40/17 renkaat..
Ihmetyksen aihe on todella vähäinen uraherkkyys...
Vanhoilla 215 kumeilla veteli paljon enemmän uriin..

seison sun kans samas rintamas... edellises autos oli 205/40/17 renkaat ja välillä tuolla maantiellä ajaessa oli "ohjaamo täynnä käsiä" urien takia. nykyisessä autossa on 235/40/18, eikä tarvinnu puristaa rattia missään vaiheessa rystyset valkosina menneen kesän aikana.
 
jos en ihan väärin muista ni mulla on ollu galantissa
v 40 volvon 15" peltivanteet.muistaakseni ihan käypäset
oli siihen ,ehkä ois saanu tulla vähä ulommas.
 
Niko Päivinen sanoi
eli periaatteessa sulla pitäis tulla vanteen reuna 2mm +1/4 tuumaa ulommas kuin O-jayn E38:ssa??

ja me katottiin että ei enää yhtää leveempää mahdu loksun kaaren alle, sun autossa on siis PAKKO vanteen reunan tulla hieman ulos kaaresta?

Mitäs ne katsastuksessa tuumaa siitä?

Kyllä mun käsityksen mukaan vain renkaan pintakuvion pitää pysyä kaarien sisällä piilossa, jos vanne tulee ulos niin se ei vielä haittaa (tiedä sit jos laitetaan niinku saksassa, tyyliin 165 rinkula 8" vanteelle ;D)
 
leppis sanoi
jos en ihan väärin muista ni mulla on ollu galantissa
v 40 volvon 15" peltivanteet.muistaakseni ihan käypäset
oli siihen ,ehkä ois saanu tulla vähä ulommas.


On ne sopivat meinaan niitä myydään volvo/mitsu vanteina niis o pulttijako ja keskiö reikä sama ja et heittää 1 mitsun alkuperäsii verrattuna (tais tulla ulommas se 1 pykälä ???). ostin meinaa juuri 15" vanteet jotka oli v40:stä.
 
Takaisin
Ylös Bottom