Galant Gti 4wd -91 problemos..

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Noniin, elikkäs pienen tauon jälkeen tuli taas mitsu pihalle, ja kuten aina tuntuu meikäläisen autoissa olevan on tässäkin pikku laittoa :D Tosiaan autoja mentiin vaihtamaan noin 140km päähän, ja sieltä kun palattiiin mitsulla ei ollut mitään ongelmia vaikka pysähdyttiiin matkalla syömään, mentiin Isä ukon luona käymään ja jättämään toiset vanteet ja varakansi talteen, auto seisoi noin tunnin pihalla, lähdin paria kaveria moikkaamaan ja heidän pihallaan galu seisoi reilu tunnin, sitten piti isä ukon luo takaisin lähteä, no eipäs menneet vaihteet pesään, kun auto ei käynyt kaikki pykälät liikkuivat kuin sulassa voissa, ja kytkin tuntui aivan normaalin tuntuiselta, kytkin nestettä oli minimin ja maximin välissä, lisättiin vähän lisää vielä, mutta ei saanut pykäliä pesään, kytkimen tunto oli aivan normaali. sitten kokeiltiin viimeisenä oljen kortena että startattiin kytkin pohjassa ja 1 vaihde pesässä, auto liikahti hieman eteenpäin ja kytkin "aukesi" ja sitten toimivat pykälät taas. tuli yön tunteina mieleen että jos jotain olisi jäässä? kun katselin pohjaakin oli aivan yltä päältä jäässä joka paikka, ikinä ennen nähnyt noin paljoa jäätä missään autossa.. Seuraavana aamuna kaveri ehdotti että 2 levyisen retkikeittimen laittaisi auton alle lämmittämään, noh laitettii levyt 6 asentoon ja pariksi tunniksi jauhamaan kytkimen ja vaihdelaatikon alapuolelle, sitten alettiin emännän kanssa tekemään lähtöä ja lyötiin vehje tulille, ja toimi aivan normaalisti vaihteet, ajettii kotio helsinkiin sitten se 160km ja auto toimi ihan normaalisti, paitsi että noin 30km ajon jälkeen alkoi etupäässä ravistaa, emäntä sanoi että tuntui hieman myös hanttarin paikalla mutta rattia vispasi aika hyvin pari senttiä puolelta toiselle, ja aina kun antoi vähänkin kaasua vibra hävisi, ja sitten reitillä tuli yksi tiukempi käännös oikealle puolelle ja kuului kolahdus jostakain, ja tämän jälkeen ei enää vibrausta esiintynyt koko loppu matkalla.
Tänään aamulla menin kylmiltään pistämään galun käymään ja ei taas halunnut imaista pykäliä sisään, no taas startti 1 pesäs ja kytkin pohjas ja hivahti taas auto hieman eteenpäin ja alkoi vaihteet löytymään, heitin tuossa noin 10km lenkin lämmittelyn vuoksi.. Mutta mutta mikäs mahtaa olla näiden probleemojen aiheuttaja ::) voisikos olla yksinkertaisesti jäätynyt tuo kosla niin pahasti? viikonlopuksi olisi jo lämmin talli ja lämmin pesu varattu ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

kuulostaisi että olisi vain jäässä ihan kunnolla... ihan mahdollista.

kytkin nesteet kannataisi vaihtaa, meidän TD galantissa kytkin neste oli mustaa tervaa ja pakkasella lopetti irrottamisen...
nyt putsattu ja nesteet vaihdettu toimii pykälät hyvin...

vanteiden jäät aiheuttaa täristämisiä tosi helposti.. ei muutaku sulattelet kunnolla auton :peukku
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Oukkei! Joo tossa noita kytkin nesteitäkin kattelin valosaan aikaan ja oli kyllä aika sakeaa ja tummaa, sitä kuuluisaa teksasin mustaa kultaa :D noh, viimeistään viikonloppuna galu pääsee lämpimään pesuun ja yöksi lämpimään halliin. Ja jos tuolla lämpimässä hallissa muutenkin vähä tutkiskelisi autoa sitten paremmin, Tosiaan tuo tyhjäkäynti tahtoo seilata ja ollu kovin korkea lämpimänäkin, jos nyt vaikka aluksi putsaisi ilmanputsarin ja puhdistaisi kaasuläppä kotelon, uudet tulpat tuohon oli ainakin jo vaihdettu, 4-kärkiset :) Varmaan tuo pakkanen tekee vähän hallaa tuolle käynnistyvyydellekkin, akussa on jännitteet kunnossa mutta kylmänä aamuna kovin nihkeän oloisesti hörähtää käymään..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

axe90 sanoi
Oukkei! Joo tossa noita kytkin nesteitäkin kattelin valosaan aikaan ja oli kyllä aika sakeaa ja tummaa, sitä kuuluisaa teksasin mustaa kultaa :D noh, viimeistään viikonloppuna galu pääsee lämpimään pesuun ja yöksi lämpimään halliin. Ja jos tuolla lämpimässä hallissa muutenkin vähä tutkiskelisi autoa sitten paremmin, Tosiaan tuo tyhjäkäynti tahtoo seilata ja ollu kovin korkea lämpimänäkin, jos nyt vaikka aluksi putsaisi ilmanputsarin ja puhdistaisi kaasuläppä kotelon, uudet tulpat tuohon oli ainakin jo vaihdettu, 4-kärkiset :) Varmaan tuo pakkanen tekee vähän hallaa tuolle käynnistyvyydellekkin, akussa on jännitteet kunnossa mutta kylmänä aamuna kovin nihkeän oloisesti hörähtää käymään..

startissa hiilet tai hela lopussa ottaa vähän kenttäänjoten pyörittää nihkeesti
toki jos on lancerin eräs 900w startti malli niin se on todella laiska pyörittämään, 1,1kw ja 1,3kw mallit jaksaa paremin.
mulla o tuo 1.1kw lancerin startti, nihkeetä vähän -30asteessa mutta pyörittää suhteelisen hyvin.
 

Shawn89

New Member
Liittynyt
22 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Kannattaa ostaa uus startti mikä on alennusvaihteella. mulla oli entisessä autossa sellanen ja aina lähti käymää jopa -40 asteessa. normi startti ei jaksa millää ku siinä ei ole ku yks hammaspyörä ja alennusvaihteella olevassa on kolme. ja kaiken lisäksi alennusvaihteella oleva on halvempi :)
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Oli taas vähän dramatiikkaa :mad: Käytiin emännän kanssa tuolla prismassa kaupassa galulla ja piti pientä naputus ääntä kun lähdettiin, kuskin puolelta etupäästä. no käytiin kaupassa ja meni noin tunti ja mitsu sai olla lämpimässä. no tultiin takaisin autolle ja piti taas startata 1:nen pesässä kun kytkin ei suostunut yhteistyöhön, lähdettiin ajamaan pois parkkihallista ja etupäässä tuntui kolinaa ja kilinämäistä ääntä, koitin nopeasti kurkkia auton alle mutta ei näkynyt mitään, no soitettiin emännän isäpuolelle että voisikos nosturilla tsekata äkkiä mikä ääntä pitää, matkaa oli ihan vain pari kilometriä, kolina tuntui selvästi ja hetken päästä alkoi abs-valo palamaan, päästiin paikalle ja auto nosturille ja vetonivel oli ampunut itsensä pois paikoiltaan :( elikkäs nyt menee ainakin vetonivel vaihtoon kuskinpuolelle, kaikki muu näytti ehjältä, abs valo palaa vielä, saanut varmaan sen verran hittiä kun vetonivel paukutellut sitä? Mistäs mahtaisi saada uuden vetonivel ja mihin hintaan :eek: ei kellään nurkissa pyörisi Helsingin suunnalla??
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

..mitä ei kannata missään nimessä ostaa kun se ei kestä.

Löbron tarvike voi vaikka kestääkkin, maksaa parikymppiä enemmän. Saa niistä muista tarvikeliikkeistä.

Tuohon kytkinhommaan, yksi ikävä mahdollisuus tuohon tietysti on että kytkinlevystä lähtenyt yksi jousi kävelemään ja kummittelee välillä levyn ja asetelman välissä estäen irrotuksen ajoittain.
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

ourrait, pahasti näyttää kyllä että taloudellisen ahdingon takia on pakko kääntyä motonetin puoleen :-[ Täytyy tosiaan tuossa viikonloppuna kun on mahdollisuus ottaa auto halliin niin vähän tutkailla näkymiä ja sulatella tota koslaa ja vaikkapa vaihtaa kytkinnesteet ensi hätään..
 

Juppi

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2008
Sijainti
Lohja
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

mull oli galantis myös samantyyppisii ongelmii, mut se oli jo tiedos et kytkimen joutuu uusimaan.. tosiaan oli lähteny levystä yks jousi irti ja kanitti vastaan.. ja tosiaan vaihde päällä käymään, ni pysty ajaa.. isommalle vaihto nätisti, mut pienemmälle ei saanu vaihettuu ollenkaan..
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

axe90 sanoi
auto nosturille ja vetonivel oli ampunut itsensä pois paikoiltaan :( elikkäs nyt menee ainakin vetonivel vaihtoon kuskinpuolelle, kaikki muu näytti ehjältä, abs valo palaa vielä, saanut varmaan sen verran hittiä kun vetonivel paukutellut sitä? Mistäs mahtaisi saada uuden vetonivel ja mihin hintaan :eek: ei kellään nurkissa pyörisi Helsingin suunnalla??

siis nivel irti kupista vai koko akseli irti laatikosta? siinä kuskinpuolen vetarissa on kannatinlaakeri välillä, itellä katkes pultit siitä ja pääs pyörimään siellä mukana....
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Ni ostitko sä tän just vai? Eikait tää ole se yks yksilö mistä se välikannake oli poikinu kanssa ja tehty jotai patenttia sinne...
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

jooonas sanoi
siis nivel irti kupista vai koko akseli irti laatikosta? siinä kuskinpuolen vetarissa on kannatinlaakeri välillä, itellä katkes pultit siitä ja pääs pyörimään siellä mukana....

Siis joo irti kupista pääs lähtemään.. siinä se kaveri makas abs-anturissa kiinni kun nostettii nosturilla
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Harri K sanoi
Ni ostitko sä tän just vai? Eikait tää ole se yks yksilö mistä se välikannake oli poikinu kanssa ja tehty jotai patenttia sinne...

Joo tossa sunnuntaina kävin vaihtamassa tähän, valkoinen ja rek. nro oli FAV-857 :eek:
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

axe90 sanoi
Siis joo irti kupista pääs lähtemään.. siinä se kaveri makas abs-anturissa kiinni kun nostettii nosturilla

Ota koko akseli pois niin ei kolkota.
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Ihan mielenkiinnosta pakko kysellä että millainens operaatio tuohon olisi vaihteistoöljyt vaihtaa, voisikos vanhat ja viisaat hieman valaista :D
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

eipä tuo kovin kova homma oo, vanhat ulos ja uudet sisään ;D ite oon täyttäny sillee et suppilo ja siihen letku jonka työntää laatikkoon ja sit kaatelee, hidasta, mutta toimii...
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

oukei ja laitetaas vielä yksi tyhmä kysymys, onkos galantin lämppärin puhaltimen vaihto heleppo homma, puhallin kuullostaa kovin vaivalloiselta ja uutta saisi motonetistä suht halvalla vissiinkin :p Ilmastointikin tuossa olisi mutta ei ole käytössä, ainakin yksi "mettaliletku" oli kontissa, tiedä sitten puuttuuuko paljonkin osia jos haluaisi toimintaan laittaa..
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

joo nyt on uus nivel paikassa ja liikkuu taas komiasti, kytkinnesteet vaihdettii ja kytkin ilmattiin, lämpimästä hallista lähdettiin ja kytkin toimi normaalisti, pysähdyttii kerra hesel ja kerra ostaa bensaa lisää ja vaati taas 1.vaihde pesässä starttauksen toimiakseen, mut sitten ku koti matkal käytyy kaupas ja lähdettii pois kytkin taas toimi, aika jännä :p
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

axe90 sanoi
oukei ja laitetaas vielä yksi tyhmä kysymys, onkos galantin lämppärin puhaltimen vaihto heleppo homma, puhallin kuullostaa kovin vaivalloiselta ja uutta saisi motonetistä suht halvalla vissiinkin :p Ilmastointikin tuossa olisi mutta ei ole käytössä, ainakin yksi "mettaliletku" oli kontissa, tiedä sitten puuttuuuko paljonkin osia jos haluaisi toimintaan laittaa..

Hanskalokeron kun purat niin pääset käsiksi puhaltimen moottoriin, vartin homma jos ei rupee hirveemmin ihmettelemään. Motonetin fööniä en suosittele(itellä ainakin piti 2x kovempaa ääntä ku orkkis, plus kuullut myös kestävyydestä moitteita muilta), vaan esim huollettua alkuperästä tai käytettyä(toimivaa). Mitsuissa on käytössä käytännössä paria eri moottoria, eli noita luulis jengillä nurkissä pyörivän.
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Oolrait ja nyt tuli taas ongelmia, käytiin emännän kanssa kaupungilla tänään mitsulla, taas aamulla kylmiltään piti startata 1. vaihde pesässä ja kytkin pohjassa, ekan paikan jälkeen lähti normaalisti ja vaihteet toimivat, käytiin lidlissä ja vaihteet toimivat ja kytkin myös, motarilla annettiin vähän enemmän kaasua ja ei meinannut pykälät mennä sisään, käytiin vielä toisessa kaupassa hakemassa ruokaa ja kun piti lähteä niin auto nytkähti taas eteenpäin mutta ei meinannut kytkin toimia kunnolla, eli kävi heikosti ja ikäänkuin raskaasti, myös kytkinpolkimen tuntuma oli outo, tahmea ja tuntui ikään kuin pieniä pykäliä vaijerin liikkuessa. no laitoin vapaalle ja starttasin, pumppasin kytkintä hetken ja löytyi vaihteet taas, mutta olivat todella tahmean oloiset, sitten piti vielä käyttää emäntä pankissa, no ei meinannut pykäliä millään löytyä kun parkkiin ajettiin, parkissa laitoin auton vapaalle ja annoin käydä, kokeilin piruuttaan onko paikallaan tahmea, ja 5. vaihde juuttui päälle, ei keppi liikkunut mihinkään. sammutin auton ja taas löytyi kaikki pykälät normaalisti, auto oli sammuksissa ja kokeilin vielä löytyikö vaihteet, no taas juuttui 5. vaihde päälle, annoin auton valua ruudusta hieman eteenpäin ja löytyi taas kaikki. Sitten piti lähteä kotio päin ja starttasin auton kytkin pohjassa ja 1.vaihde pesässä ja nytkähti taas eteenpäin, no sitten piti kaupan pihalta päästä takaisin "isolle" tielle, painoin kytkimen pohjaan mutta auto vaan jatkoi matkaa, koko painolla kun seisoi polkimen päällä pystyi valoissa olemaan paikoillaan mutta tyhjäkäynti oli todella raskaan oloinen, en sitten loppumatkana uskaltanut vaihteita vaihtaa, ajettiin 1 vaihteella kotio ja tuntui ettei kytkinpolkimen painaminen vaikuttanut mitenkään, jatkoi vaan etiäpäin, työnnettiin auto äsken takaperin ruutuun ja mulkoilin konetilaan ja emäntä polki kytkintä, kaikki näytti normaalilta ja tuntui osat liikkuvan, kytkinnesteet ovat tallella ja ainakaan meidän silmiin ei vuotokohtia sattunut, samalla kun emäntä paineli kytkin poljinta kuului mielenkiintoista ääntä, mitenköhän sitä nyt kuvaisi, kuin ilmaa falskaisi jossain, kuulosti hieman ryystämisen tapaiselta ääneltä...
Kertokaas vanhat ja viisat mikäs tuossa nyt mahtaa olla :-[ prkle huomenna pitäisi työhaastattelukin olla ja herra galant kapinoi..
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

tuossa lueskelin noita vanhempia kommentteja ja tuli Juppi:n kommentista mieleen että tosiaankin Ylöspäin vaihtaessa on mennyt pykälät komeasti sisään ja alespäin vaihtaessa onkin saanut olla tarkkana ja hellänä.. Mahtaakohan kytkin ollut tullut tiensä päähän :( mutta poljinta painettaessa konehuoneesta tuleva ääni on kyllä erikoinen, mutta äänen tarkkaa paikkaa ei ole paikallistettu, tuntuisi ikäänkuin kuuluvan kytkin/vaihdeloota/ ilmanputsari ponttoonin tietämiltä.. tulipahan taas ylipitkää tekstiä :D
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

axe90 sanoi
tuossa lueskelin noita vanhempia kommentteja ja tuli Juppi:n kommentista mieleen että tosiaankin Ylöspäin vaihtaessa on mennyt pykälät komeasti sisään ja alespäin vaihtaessa onkin saanut olla tarkkana ja hellänä.. Mahtaakohan kytkin ollut tullut tiensä päähän :( mutta poljinta painettaessa konehuoneesta tuleva ääni on kyllä erikoinen, mutta äänen tarkkaa paikkaa ei ole paikallistettu, tuntuisi ikäänkuin kuuluvan kytkin/vaihdeloota/ ilmanputsari ponttoonin tietämiltä.. tulipahan taas ylipitkää tekstiä :D

Semmonen kurlaava ääni moottorin käydessä. Sillon se on painelaakeri. Ihan normi vika noissa. Pikasella lukemisella kytkin ei taida irrottaa tunnolla sulla. Eli siellä on ilmaa kytkinnesteen seassa tai sit se liikerata loppuu kesken. Sinne kytkinhaarukan pallon alle pitäs saada rikkaa.
 

Juppi

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2008
Sijainti
Lohja
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

eipäilen et kytkin ois sökönä. todennäköisesti kytkinlevystä on irronnut jousi, ja kytkintä painettaessa irronnut jousi kanittaa paineasetelman ja kytkinlevyn välissä. joten kytkin ei irrota kunnolla tai ollenkaan.. tästä jousen irtoamisesta ei ole kuin omakohtaisia kokemuksia, voihan se myös olla painelaakeri kuten ylempänä mainitaan..
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Ilotalo sanoi
Semmonen kurlaava ääni moottorin käydessä. Sillon se on painelaakeri. Ihan normi vika noissa. Pikasella lukemisella kytkin ei taida irrottaa tunnolla sulla. Eli siellä on ilmaa kytkinnesteen seassa tai sit se liikerata loppuu kesken. Sinne kytkinhaarukan pallon alle pitäs saada rikkaa.

Pieni tarkennus että piti noita ääniä kun auto oli paikallaan sammuksissa, ja niin ei tunnu irroittavan kunnolla, ja nyt vielä huonommin :/
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Joo tänään tuo emännä isäpuoli (autonkorjaaja) tuli vilkaisemaan galua tuossa parkki paikalla, ja kaikki tuntui liikkuvan ja liikerata normaalilta mutta tosiaan poljinta painettaessa tuntui selvästi jotain hanittavan vastaan / hankaavan, ja tarkkaan kun kuunteli kykinmen paikkeilta konehuoneesta kuului kolinaa :-\ Elikkäs uutta kytkintä saa varmaan tilailla, ei tuossa varmaan mitään simppeliä konstia olisi kurkata kytkinkopan sisään ilman kokonaan irrtoittamista? ja mistäspäin porukat ovat kytkimiään tilailleet, motonettiin lähetin kysymystä onko heillä tuohon vehkeeseen sopivaa sarjaa, ja vastauksena tuli että suoraan sillä nimikkeellä ei ole mutta heillä olisi tarjota 3.a eri vaihtoehtoa (kokoa)
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Niin olisikos jollain tietoa mikäs noista mototin kytkyttimistä sopisi tuohon galuun, tai mistäs porukka on omia kytkimiään tilaillut ja mihin hintaan?
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

ei varmuutta, mutta näyttäis tuo 215mm halkasijaltaa oleva sopia tuohon, näyttäs ainakin olevan e39 korimalliin sopiva. Tietysti varmin on ottaa kytkin irti ja mennä mallin kanssa varaosaliikkeeseen...ei millää muista paljo oli dynyn kytkimen halkasija mut sen muistan et VR4 koneessa eri...
 

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Mulla olis vajaan 10t ajettu asetelma ja levy. halvalla lähtee jos kiinnostaa.. gti mallista jäi ylimääräiseks kun isompi sintteri ja evon asetelma tuli tilalle.. :)
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

hmmmh, huomenna ois tarkotus mennä tota vähä purkamaan ja jos samalla mittailis minkä kokoinen roiskeläppä siellä on, tosiaa "nopeesti" täytyis saada kasaan kun ois ens viikollaki niin paljo eri paikoissa ravaamista ja perjantaina työhaastattelu, ja luonto ei anna periksi että metrolla / bussilla alkaisi kulkemaan ;D mutta jossei täältäpäin tunnu tärppäävän sopivaa niin täytyy sulle ilmotella sitten aavikko-mursu! :)
 

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

asia piffi. tosiaan kaveri jolta omani ostin niin oli ostanut tän mun yksilön kytkinvammaisena niin on kyllä vähän ajettu. tietty eikai ne hirveänä maksa uudetkaan. mutta jos tarttet niin nakkaa yv viestiä.
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Noniin, nyt on mitsukin elävien kirjoissa, eilen emännän isäpuolen avustuksella otettiii mitsu osiksi hallilla ja ruvettii irrottaa laatikkoa + kytkintä, oli kyä aikamoinen homma, mutta se oli vähän arvattavissakin, ja meikäläisen eka kytkinremppa vielä :) mutta mutta, pienten vastoin käymisten jälkeen saatiin purettua ja motonetistä löytyi tuurilla jopa uusi kytkinsarja, kerettiin motottiin 10min ennen sulkeutumista ja ei ollut varmuutta olisiko siellä sopivaa kytkintä, ja 215mm oli kokokytkimelle taisi alennuksen kanssa tula hintaa sen 118e ja risat, valeo merkkinen. Tosiian kytkin kun avattiin lattialle tippui 3 kytkinkjousta ja asetelman palasia ;D kuvakin löytyisi ja täytyy lisätä ensi viikolla kun netti saapuu.
Kasaaminen sujui ihan ok, putsasin kaasuläppäkoteloakin taas hieman paremmin ja rasvailin paikkoja. no komeastihan tuossa rempan yhteydessä vaihdettiin kulmavaihteeseen uudet öljyt ja laatikkoon uudet öljyt, ja kyllähän se käyntiin pärähti ja kaikki vaihteet löytyivät :) on koko kytkimen tuntuma aivan erilainen ja laatikko tuntuu kans erilaiselta ku öljyt vaihto :) Mutta tottakai nyt nousi pari pikku pulmaa esille kun yhden suuremman vian sai korjattua, elikkä tutkisin vähän johtoja konehuoneessa ja nappasin lambda-anturin johdon ja sen vastakappaleen käteen, no tottakai se vastakappale mihin lambda tulee, 1 johto katkesi irti ja 1 on kovettunut ja halkeillut, yritin kolvata johdon kunnolla kiinni ja teippasin johtoja mutta eilen ainakin kotimatkalla pari kertaa vilkahti check engine valo, laitoin tulpanjohdot paremmin kiinni ja niiden iästä ei ole tietoa nekin täytyisi varmaan uusia, ja nyt kytkintä painettaessa kuuluu outoa sirinän tapaista, mutta ajossa ei kuulunut, täytyy varmaan koittaa tutkia :eek:
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Slider sanoi
Tuohon kytkinhommaan, yksi ikävä mahdollisuus tuohon tietysti on että kytkinlevystä lähtenyt yksi jousi kävelemään ja kummittelee välillä levyn ja asetelman välissä estäen irrotuksen ajoittain.

axe90 sanoi
Tosiian kytkin kun avattiin lattialle tippui 3 kytkinkjousta ja asetelman palasia ;D

Mitä saan palkinnoksi kun arvasin oikein? :)

Älä sit pidättele henkeä liikaa etteikö tuo valeo tee samaa temppua.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Slider sanoi
Mitä saan palkinnoksi kun arvasin oikein? :)

Älä sit pidättele henkeä liikaa etteikö tuo valeo tee samaa temppua.

Tarvikeosat :peukku
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

vaihoitko painelaakerin samalla? se sirinä luultavasti kuuluu siitä...
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

No slideri oli kyä oikeessa, 10 pistettä ja papukaijamerkki! ;D ja vaihdettiiin myös painelaakeri, eli koko setti vaihdettii uuteen
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Toi lambdan johdon liitin purkautuu. Ei muuta, kun otat ne sieltä pois ja juottelet niinhin johdot uudelleen.
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Oukei :) täytyykin tutkailla sitä sitten kun pääsee jonnekin "lämpimään" taas
 

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

:eek:fftopic soitin kerra mitsulle ja kysyin uutta lambdaa niin sanoivat sellasen hinnan että melkee tippu puhelin kädestä. 450e :D :eek:fftopic
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

aavikko-mursu sanoi
:eek:fftopic soitin kerra mitsulle ja kysyin uutta lambdaa niin sanoivat sellasen hinnan että melkee tippu puhelin kädestä. 450e :D :eek:fftopic

0_O Holyyy sh***t!!

Täytyisi koittaa tuohon galantin tyhmäkäynti ongelmaankin pureutua, kylmänä nousee yleensä siihe 2000-2500rpm välille, ja aivan kylmänä kun hetken käy niin pätkii paikallaan käydessä, mitenhä sitä nyt kuvailisi... ei ikäänkuin kuullostaa kierrosten heittelyltä vaan pätkäisee hieman ja nostaa uudestaan ylös, mutta lämpimänäkin pitää 1500rpm tai vähän reilu, pitempään kun ajelee niin alkaa soutamaan väliä 1100-1500rpm, välillä valoissa kun on odotellut niin on heittänyt flektin päälle ja käynyt tasaista tonnia, mutta sitten seuraavissa taas pomppaa 1500rpm, ja vaikka moottorijarrulla tiputtaa kierrokset vaikkapa 900rpm paikkeille nousevat siitä takaisin 1500rpm.. :/ Kaasuläppä kotelon jo putsasin, ja tutkisin että alipaineletkut olivat ehjiä ja menivät perille asti, ilmanputsarin putsailin ja tukkisin imuputkesta löytyneet 2 noin 8mm reikää, olen koittanut kaikkien anturien liittimiä putsailla ja painaa paremmin pohjaan.. Mutta mutta, varmaan sähköpuolen osia uusinta listalle? elän toivossa että edellinen omistaja ei ole kajonnut kaasuläpän lähettyvillä oleviin ruuveihin :mad:
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

TulpanJohdot vaikuttavat aika iäkkäiltä ja rujon näköisiltä, Mistäs porukka on tulpanjohdot ostanut ja mihin hintaan?
 

axe90

Fuck the shallow water nigga, we was in tha deep.
Liittynyt
16 Heinäkuu 2008
Sijainti
Helzinki
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

Selmo, sitten vielä sellainen kysymys kytkimeen liittyen, elikkäs nyt komeasti kaikki vaihteet pelannut, mutta vähän tahtoo vieläkin aristaa 2 ja 3 vaihdetta, eli totta kai kylmänä on kankea, mutta lämpimänäkin tahtoo kolahdella ikävästi, elikkäs ei rutise enää vaihteet, mutta nuo 2 pykälää kolahtelevat ja saa olla tarkkana kun vaihtaa, kännykän kanssa koitin surffailla ja osui silmiin ainakin että kytkinpolkimesta/takaa saisi säädettyä? ja millainens homma tuohon vekottimeen olisi kytkimen pääsylinterin tiivisteiden vaihto? sellaiset ostin jo alkuviikosta mutta ei uskaltaisi ihan suoraan mennä repimään paikkoja vielä auki :D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Galant Gti 4wd -91 problemos..

aavikko-mursu sanoi
siellä on sellanen säätötanko ylhäällä polkimen varressa. :-*

liian kireelle ei kannata vetää alkaa jonkin ajan päästä kytkin kantamaan -> luistaa

mutta väljät voi ottaa huoletta pois :)
 
Ylös Bottom